Skocz do zawartości

Prawidłowe odpalanie Diesla za pomocą guzika START - Pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jako że to mój pierwszy samochód z silnikiem disla mam pytanka co do odpalania w sezonie zimowym.

Autko jest a automacie i wydaje mi się że jest wyposażone w "system uruchamiania komfortowego" tzn po wciśnięciu przycisku START.

Przeczytałem instrukcję producenta i jestem jeszcze bardziej skołowany - strasznie chaotycznie to opisali więc może ktoś z forum mi to wytłumaczy jasno.

 

Interpretuje po swojemu że wsadzenie kluczyka w gniazdo to "położenie 1" kluczyka

Naciśnięcie przycisku start ale bez trzymania nogi na hamulcu to przejście do "położenia 2" kluczyka - zapalają się kontrolki itp.

 

Jak powinna wyglądać prawidłowa procedura odpalenia zimnego silnika przy mrozach jakie teram mamy czyli -15st C ???

W instrukcji w przypadku disla z automatem napisano "uruchom silnik" i tyle

Jest też informacja że przy niskich temperaturach należy przytrzymać kluczyk w "położeniu 2" do puki nie zgaśnie kontrolka świecy żarowej

Generalnie pomieszanie z poplątaniem i nie wiem jak to powinno wyglądać.

Ostatnio odpalałem w ten sposób że wsadzałem kluczyk, naciskałem na Start (bez naciskania hamulca) i dałem autu minute na "rozgrzanie się"

Pojawiała się kontrolka świeć żarowych, gasła,po minucie odpalałem (znowu migała kontrolka świec) ale silnik ruszał i gasł - tak jak by się dławił.

Po czwartej próbie przy odpalaniu dodałem gazu i silnik odpalił.

Moje pytanie jest następujące czy wszystko robię prawidłowo? Czy jak gaśnie mam dodawać gazu?

Proszę o pomoc.

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

nic nie trzeba kombinować !

 

wkładasz kluczyk w slot wciskasz hamulec i wciskasz start - jak samochód będzie potrzebował sobie dłużej podgrzać świece to odpali z pewnym opóźnieniem a na zegarach zobaczysz ikonkę od grzania świec

Opublikowano

No niestety dziś auto nie odpaliło wcale :(

Próbowałem ze 20 razy i dałem spokój. Niby odpala ale jak zaczynają rosnąć obroty to gaśnie.

Dodawanie gazu nic nie dało. Ropę zatankowałem tę "premium" wiec powinno pójść gładko a tu taki zonk.

Jaka może być przyczyna?

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
Opublikowano
filtr paliwa świeżutki, wymieniony miesiąc temu.
http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może masz zepsuty sterownik świec żarowych ? częsta usterka.
Opublikowano

Na BP tankowany.

No niestety akumulator się wyładował od tych prób a nic to nie dało wiec muszę zaciągnąć auto do garażu.

Jak tam odpali to spróbuje zalać dodatku do paliwa i innej ropy. Jak sytuacja się powtórzy to będę wiedział już że to nie paliwo

i wtedy będzie dopiero problem :( Bez komputera to się pewnie niczego nie dowiem.

 

A z tym odpalaniem to zadzwoniłem do serwisu i rzeczywiście po wciśnięciu STARTu i zgaśnięciu świec powinno wszystko działać

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A z tym odpalaniem to zadzwoniłem do serwisu i rzeczywiście po wciśnięciu STARTu i zgaśnięciu świec powinno wszystko działać

 

Tzn. że najpierw trzeba włączyć sam zapłon i po zgaśnięciu kontrolki dopiero można odpalać ? Czy odrazu wkładasz kluczyk, naciskasz hamulec i przycisk ?

Opublikowano

Ja zrozumiałem to w ten sposób że dobrze by było najpierw wsadzić kluczyk, potem nacisnąć start (bez naciskania na hamulec),

zapalają się na chwilę kontrolki, światła itd. i naciskamy na start z wciśniętym hamulcem. Ale na logikę to nie wiem co to ma dać oprócz wyładowania akumulatora :(

bo czy tak czy siak to w taki sposób kontrolka od świec zapala się za każdym naciśnięciem startu.

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
Opublikowano

U mnie praktycznie nigdy nie zapala się kontrolka grzania świec, a auto na razie odpala idealnie...bo jest założony nowy sterownik, a świece zmienione rok temu.

Kiedyś miałem podobny przypadek jak u ciebie ( w E46 320d CR). Powyżej - 15'C auto już prawie odpalało, ale nie chciało zaskoczyć. Wepchnąłem auto do ciepłego (5-10'C) warsztatu, po profilaktycznym odczekaniu i podładowaniu aku, po 15-30 min odpaliło za pierwszym razem na dotyk. Przyczyną problemów były spalone wszystkie cztery świece żarowe, (choć sterownik też już był zakupiony i czekał w pogotowiu - nie założyłem nowego sterownika).

Jeśli masz możliwość podciągnąć pod auto prąd, to spróbuj Farelką podgrzać miejsce gdzie są świece żarowe, powinno sporo pomóc w odpaleniu auta (abyś nie musiał męczyć się z holowaniem).

U mnie parę tygodni temu komp wywalił błędy wszystkich świec (6 błędów). Bez wahania kupiłem nowy sterownik Beru i założyłem go, co rozwiązało problem w 100%

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

zaciągnąć do garażu muszę ale fart że blisko.

A które to miejsce grzać? bo jak dla mnie to tam jest jedna wielka obudowa i nic nie widać :)

Spróbuję zadziałać z paliwem bo to najtańsza metoda, jak nie pomoże to zobaczymy co z tymi świecami i sterownikiem.

ile mniej więcej kosztują takie świece i co ile powinno się je wymieniać ?

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
Opublikowano

Świece ok 200zł, sterownik nowy ok 400zł, podłącz pod komputer to zobaczysz czy do wymiany świece czy sterownik a najlepiej wymień od razu jedno i drugie jeśli jesteś pewien, że samochód nie odpala z tego powodu ( jeśli na kompie będą błędy 4 świec, to najprawdopodobniej padł sterownik - ale nie koniecznie )

 

pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Jako że to mój pierwszy samochód z silnikiem disla .

 

może to głupio zabrzmi ale może jak miałeś mało styczności z dieslem przez pomyłkę zatankowałeś PB

Opublikowano

Nie - aż tak źle nie jest :)

Na bank ropę bo po tankowaniu jeszcze kilka dni jeździł

Dopiero mrozy mu zaszkodziły :(

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
Opublikowano

A z tym odpalaniem to zadzwoniłem do serwisu i rzeczywiście po wciśnięciu STARTu i zgaśnięciu świec powinno wszystko działać

 

po raz kolejny powtarzam wystarczy, że włożycie kluczyk kluczyk wciśniecie hamulec i naciśniecie START , czasem pojawia się na wyświetlaczu tym nad przebiegiem na sekundę lub pół ikonka grzania świec wystarczy nie puszczać hamulca aż do momentu odpalenia a auto zapali - jeśli oczywiście jest sprawne to co trzeba. Nie kombinujcie z wciskaniem START bez hamulca a później ponownie z hamulcem gdyby tak producent wymyślił odpalanie samochodu to by na przycisku pisało 2XSTART !! :duh: wciskanie przycisku START bez wciśniętego hamulca służy tylko temu aby uruchomić tzw zapłon. Pewnie i można w taki sposób odpalać samochód i nic się nie stanie ale to sztuka dla sztuki - niczemu poprostu to nie służy tylko dłużej trwa.

Opublikowano

Sztuka to teraz jest odpalić mój samochód

Dobra wiadomość jest taka że auto już w garażu i pod prostownikiem

Zła że pryz tym mrozie w garażu chyba też ujemna temperatura.

Na dodatek przez holowanie i zanik napicia wywaliło jakiś błąd układu kierowniczego.

eh się porobiło :(

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
Opublikowano
jak uporasz się z akumulatorem i pokasujesz błędy to wszystko powinno wrócić do normy.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

po garażowanku odpalił za drugim razem - aż się zdziwiłem bo wewnątrz było -7st C

Ropa wymieniona, dolany uszlachetniacz i jeździ. Zobaczymy co będzie po kolejnej nocy stania na zewnątrz.

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
Opublikowano

Wczoraj było -25 auto pali od tyku i nic nie kombinuję z "podwójną" procedurą odpalania. Kluczyk w slot, noga na hamulec i start.

 

Wina paliwa?! Mam wprost z orlen, nie stosuje uszlachetniaczy i wszystko gra jak należy.

 

Tapnięte SGS II

Opublikowano

Na a mój dziś nie odpalił :(

Trzeba szukać przyczyny - chyba się wybiorę na diagnostykę bo nie wiem nawet od czego zacząć,

a wymieniać na oślep to chyba nie najlepszy pomysł.

 

Poleci ktoś dobrego fachowca od BMW w okolicach Pruszkowa lub po tej stronie Warszawy ???

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poleci ktoś dobrego fachowca od BMW w okolicach Pruszkowa lub po tej stronie Warszawy ???

 

Raszyn ul. Jasna 4 tel. 603975574 Zajmują się tylko BMW.

Opublikowano

Kreci ładnie, wchodzi na obroty i przy 600-700 się dławi i pada.

Dziś sztuczka z podgrzewaniem farelką prawej strony silnika zadziałała ale nie powiem że gładko to poszło.

 

Ja stawiam na świece. Się okaże

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.