Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
328i 0-100=6,3s

320d 0-100=około 8s

 

chciałbym zobaczyć jak te 328i (E9X a już E93 w szczególności...) przyśpiesza w te 6.3 do setki.

Znajomi się ścigali Audi TT 2.0 TFSI 211KM i drugi E92 328i. Oba w automacie więc to na plus audi bo miało DSG :)

Tak czy owak te audi brało te 328i w każdym przedziale prędkości. A ponoć do setki te audi ma ~6,5s i do 200 ~24s

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Bo nie ma 6,3s do setki. To bzdura. Ja mam kompletny układ wydechowy Hartge + jakies tam drobne przeróbki w silniku (tak zeby auto było jak najbardziej oryginalne, bo jestem fanem marki i nie lubie tuningu. Jedynie to ten uklad wydechowy jest ok).

 

I mam 6,7 s do setki. Moc na hamowni 267 PS.

 

 

Ale z drugiej strony przed przeróbkami.....ściagełem sie pare razy z E92 330d i w zakresie prędkosci od 100 do 200 szliśmy idealnie wręcz równo.

Opublikowano
Bo nie ma 6,3s do setki. To bzdura. Ja mam kompletny układ wydechowy Hartge + jakies tam drobne przeróbki w silniku (tak zeby auto było jak najbardziej oryginalne, bo jestem fanem marki i nie lubie tuningu. Jedynie to ten uklad wydechowy jest ok).

 

I mam 6,7 s do setki. Moc na hamowni 267 PS.

 

Jak 328 niema 6,3, to moje 330i 258kM niema 6,1s :norty:

I tak można po każdym modelu jechać! A to że tobie nie dało się osiągnąć tego czasu to inna historia na nowy temat :mrgreen:

Opublikowano
Bo nie ma 6,3s do setki. To bzdura. Ja mam kompletny układ wydechowy Hartge + jakies tam drobne przeróbki w silniku (tak zeby auto było jak najbardziej oryginalne, bo jestem fanem marki i nie lubie tuningu. Jedynie to ten uklad wydechowy jest ok).

 

I mam 6,7 s do setki. Moc na hamowni 267 PS.

 

 

Ale z drugiej strony przed przeróbkami.....ściagełem sie pare razy z E92 330d i w zakresie prędkosci od 100 do 200 szliśmy idealnie wręcz równo.

 

..."idealnie równo" ? trafiłeś na kogoś kto nie do konca wiedział po co jest skrzynia biegów :wink: ... czasy do 100 mają znaczenie tylko pod światłami bo na drodze ma znaczenie, które auto "idzie" a które "tylko próbuje" ... mając e90 320d 193KM to na 4 biegu dowolnie mogłem objechać a4 2.0T 211KM ... dlatego chodzenie równo to często więcej umiejętności kierowcy niz samochód ... napewno zgodzisz się, ze ponad połowa kierowców nie zna i nie potrafi "użyć" potencjału samochodu, którym jeżdzi...a jak znasz swój "sprzęt" to dasz radę mocniejszym ...

Opublikowano

Nie mówie tu o elastycznosci tylko o przyspieszaniu z pełnym gazem.

 

330d ma 231 HP , 328i 234 HP . Osiagi sa bardzo podobne, z tym, ze diesel ma lepszą elastyczność.

 

Ale o niebo wole benzyniaka i tak. Zadna przyjemność dla mnie kręcić silnik do 4000.

 

Ale co kto woli.

 

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=t55Q_RybIaE

 

 

Diesel startuje dokladnie w 5s , benzyna w 3s. Osiagi niemal identyczne.

Opublikowano
Oczywiście każdy woli wg. siebie...jedni jeżdżą obrotami a drudzy momentem ...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trochę posprzątałem, temat podobno dotyczy spalania a nie jakie chciałbym mieć auto....

pozdrawiam

Paweł

  • 1 rok później...
Opublikowano

Odkopię temat, może komuś sie przyda jak będzie szukał bo o 328i jest mało.

 

Mam od niedawna E90 328 N51 233ps.

 

Wczoraj zrobiłem trasę z Wolina do Sosnowca przez Polskę, czyli z Wolina na Szczecin , Gorzów, na Legnicę potem Banem Wrocek Katowice, Sosnowiec.

 

W miedzy czasie zajechałem na Szczecin bo musiałem odebrać jedną rzecz i dalej w drogę, po szczecinie zrobiłem ze 25-30km.

 

Spalanie Wyszło mi na BC 8.6l , wyliczone z tankowania 8.64l. Jazda w miarę normalnie, Prędkości miedzy 100-140, choć najczęściej starałem się jechać w trasie kolo 120.

Jechałem przez PL, sporo mieścinek, ale też bez szaleństw, tryb DS ręcznie zapięta 5-6 ( przy 70-90km ) i w miarę oszczędnie to szło. Kilka razy przy wyprzedzaniu wciskałem MOCNO, jak był jakiś sznurek + 2 tiry albo Autobus.

 

Zauważyłem, że najmniej pali tak przy 100km na 6 biegu w trasie powinno się zejść poniżej 8l tak jadąc, ale kurde to nie jazda nie czarujmy się :).

 

Obserwując w ukrytym menu, spalanie z ostatnich 100km, to nieraz było to NAWET 7,7 ( to chyba wtedy jak przez PL miedzy wioskami zamulałem po 90-100km, ale jak jechałem po 140-150 nie duże dystanse na banie wyprzedzania itp to i koło 9 się kręciło bez problemu. W efekcie na Baku dojechałem w jedną stronę przez Polskę, co nie jest takim złym wynikiem ( niecałe 700km i jeszcze coś tam zostało ale niewiele ). Średnia przez pl wyszła bodaj 94km/h, ale na średniej z kompa ukrytego z ostatnich 100km to i po 115 było, tutaj mulenie po szczecinie jak i trasa w pl mogło mocniej zaniżyć tą średnią.

 

Miasto jak jeździłem to mi średnia pokazywała się na poziomie 12-14, a i 15 nie było problemem ( choć te 15 to przyciskałem mocniej trochę, i zerowałem spalanie ze 20km przed Szczecinem a tak to cały weekend po Szczecinie jeździłem, małe odcinki itp :) ).

 

To, że tak to pali to wiem, trochę boli mnie [BAD] szczerze mówiąc :), wcześniej miałem e90 320d po chipie to w 7 w trasie się mieściłem jadąc szybko, średnio pomijając jakieś roboty itp to ze 130 było miejscami i 180-200 nie było bólu. I Śmigałem przez Niemcy czyli około 90km DALEJ, Bak starczał spokojnie nawet zostawały, żeby tutaj coś się przejechać, Czasowo w sumie podobnie jechałem co przez PL teraz.

 

Ktoś pisał coś tutaj o 320 Czipnietym itp itd, że osiągi takie same otóż jako byly posiadacz 320d czipnietej na 193ps/403nm ( tak zdrowe sprawne robione w GSC w KRK ), to powiem szczere, jeździło to fajnie stosunkowo oszczędnie, ale do tej to się nie umywa, jak ktoś pisze, że jedzie to tak samo jak te 328i to chyba naprawdę nie wie co mówi, moc i elastyczność 3 litrowje benzyny jest nie porównywalnie większa, odejście i wciskanie w fotel również. Moja żona jak wcisnęła gaz ( trzeba było ją namawiać bo się bała ), jak Auto zwaliło przy 100 na tojkę i wyrwało do przodu to miała oczy jak 5zł i powiedziała tylko o ja pier.....le.

 

 

Teraz meritum, Ja miałem w sumie Zadbaną e90, wypieszczona technicznie od A do Z, ALE, no właśnie ale miało się wypadek nie ze swojej winy, i zaczął sie problem, żeby znaleźć coś dla siebie, no chciało się coś nowszego, a tutaj 100% DPF, a to łańcuchy rozrządu, a to wtryski, znowu tematy sprzęgieł, a to Turbo może zdechnąć, a to klapki, a to uszczelki pod kolektorem lubią cieknąć, a to EGR zawalony. Ja kupując pierwsze e90 320d, tak naprawdę miałęm FARTA bo była fabrycznie bez DPFu, z dobrych rąk w dobrej cenie, jak ogarnąłem interfejs posprawdzałem i wsio bylo ok, no musiałem tylko przeregulować zaworek na turbinie ale po tym zabiegu wsio śmigało idealnie. Teraz kupując dizla, no kurde jest tyle DROGICH rzeczy po drodzę do spierdzielenia się, że siedziałem miesiąc, wertowałem net oglądałem, aż wkońcu siadłem na dupie i nie wiedziałem co robić, kupić 144ps w dizlu, to zaraz miałem przed oczami pękający łańcuch, 177 tez. Wsio 150-200k to dpf albo zdycha albo zaraz bedzie. te 163ps najfajniejsze robia sie stare i przebiegi 200k+ , i wiekszość z DPF, to zaraz Wtryski nowe + kodowanie i mamy 4-5k, niech turbo kwiknie znowu 4-5k z robotą, sprzęgło 2 mas ( nie wierzę, że ktoś to robi przed sprzedażą auta, a przeważnie 150-200k trzeba by wymienić ) znowu 3.5k, DPF dopalać albo wywalić, niech dojdzie parę pierdół i może się okazać że trzeba wsadzić w auto w przeciągu roku dwóch 10-15k.

 

Generalnie wszystkie powiedzmy nie kręcone są sprzedawane z przebiegami 150-180-200k ( takie 2008rok ), jestem w stanie uwierzyć, że mają książkę sprawdzić kluczyk w serwisie nawet za to zapłacić, ale na 5 letnie auto przebieg 150-180k jest realny. Tylko to właśnie okres wymiany sprzęgła i dwumasa, trzeba by sprawdzić wtryski, DPF pewnie już dogorywa ostatkiem sił, w tych niektórych łancuchy padają itp itd. Tak naprawdę kupując teraz 318/320d te nowsze to trzeba by ALBO kupić już z wyciętym DPF, zmienionym sprzęgłem wtryskami albo zbić z ceny na dzien dobry z 7k i zrobić to od razu, a i co niedzielę modlić się o łańcuch i turbo.

 

Tak więc czysto przypadkiem kupiłem e90 328i od 61 letniego małżeństwa w Szczecinie, które kupiło ją dla siebie ponad 4 lata temu, na tą chwilę mają nową X3 z salonu i jakiegoś nissana i ta poszła na sprzedanie, z przebiegiem 57k, w środku jak nowa.

 

Ps. Ale mi się napisało :)

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

Dobrze gadasz, ja tez myslalem o kupnie 2.0 d , fajnie jezdzi, nie pali duzo, ale wszystko przeanalizowalem, ryzyko sypania sie go i stwierdzilem ze tylko r6 a lepiej benzyne bo nie zajezdzona i odporna na ciezka noge. R6 nie mozna porownywac do R4 dizla.

Przede wszystkim 2.0D nie sa przystosowane do jazdy z predkosciami 200 -220 kmh, to je zabija

Opublikowano

to ja tez napisze cos fajnego: ostatnio bylo E90 328i na pomiarach (przedliftowe w automacie)

czas do setki: 7,6s. (tyle samo co ja wykrecilem w 120d po chipie...)

 

Wyscig 80-200 z E36 328i (~215koni...)

E90: 5-6 dlugosci z tylu.

 

To tak cos ciekawszego niz spalanie i bardziej rzetelnego ;)

 

Czyli silnik fajny, dzwiek R6 jest no ale na osiagi to tu nie ma co liczyc, na niskie spalanie z tego co czytam tez nie.

Opublikowano

Haha:)

Ja ostatnio widzialem jak e90 328i dostala od Toyoty yaris.

Nie ma nawet takiej opcji zeby e36 tak odjechalo, obawiam sie ze srednio wiesz co mowisz.

Nie tworzmy mitow ludzie...

Z drugiej strony nie jezdzilem 328i e9x wiec niby nie mam porownania, lecz nie wydaje mi sie ze AZ TAK muli.

Opublikowano
Haha:)

Ja ostatnio widzialem jak e90 328i dostala od Toyoty yaris.

Nie ma nawet takiej opcji zeby e36 tak odjechalo, obawiam sie ze srednio wiesz co mowisz.

Nie tworzmy mitow ludzie...

Z drugiej strony nie jezdzilem 328i e9x wiec niby nie mam porownania, lecz nie wydaje mi sie ze AZ TAK muli.

 

?????????????????

podwazasz moja wiarygodnosc?

 

Skad ty sie urwales? - elita tego forum byla ze mna i widziala to na wlasne oczy....

3razy sie zastanow zanim cos napiszesz :mad2: :duh:

Opublikowano

nie zajechana tylko takie sa faktyczne osiagi... mierzone RaceLogiciem a nie pomiary licznikowo...

w spalanie katalogowe nie wierzysz a w osiagi 0-100 niby juz tak?

Ja w swojej katalogowo mam 4.7 a ponizej 4.9 na razie nie zszedlem.

 

Po prostu 328i nie ida i malo nie pala, to samo z 330i.

Znalem kiedys kolesia co kupil E92 330i i zalowal po 2 tygodniach...

 

Generalnie jesli ten silniki ma jakiekolwiek zalety to raczej sklanial bym sie w kierunku bez awaryjnosci, ale na ten temat nie duzo wiem wiec sie nie udzielam ;)

Opublikowano

Ja tam mam 3ci sezon i nie zamierzam sie rozstawac wiec to raczej kwestia gustu.

Ogolnie nie wiem co Ci kolego odpisac, ja wiem swoje Ty tez i chyba nie ma o czym gadac.

Opublikowano

hehe Dziwne te wasze opinie o 328i xD, mam i generalnie nie mówię, że to mistrzostwo świata zwłaszcza przy 400konnej Mce albo 300konnej 335i, ale ogólnie to to w sumie za przeproszeniem całkiem fajnie zapierdala, kolega ma 330i 260km, bez problemu licznik zamyka i w trasie gania Porsche Panamerę, a inny koleś co ma Mercedesa 3.0 w benzynie ( moc coś jak u mnie ) to jak się ścigał z nim to myślał że ma z 500koni bo tak go odstawił, że on nie wiedział co się dzieje Ja bez problemu wciskając gaz do dechy wyprzedzam sznurek aut z autobusem na czele gdzie inni się czają, a auto zrzuca maksymalnie biegi i rwie jak głupie do przodu. Mimo że to dla niektórych tylko 233koni, ale, żeby jakakolwiek toyota yaris, albo 320D po chipie na 200koni to objechała to nie ma najmniejszych szans.

 

Jeździłem wczesniej 320D na 193ps to do tego to śmiech, kolega w 200konnej Vectrze 2.0T też nie ma co robić przy tym ( płakać co najwyżej ). Ostatnio ganiałem się Q5 3.0TDI i też widać było ból dupy w oczach właściciela.

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

To może i ja się przyłączę, ponieważ ma dokładnie takie auto jak pytał kolega w temacie (328 xi).

 

Otóż jeśli chodzi o spalanie w Warszawie (mam skrzynię manualną) to bez jakiegoś specjalnego oszczędzania średnia, którą pokazuje komputer to 12,5l. Wystarczy wyjechać na 50, 100km z miasta aby średnia spadła do ok 10l/100km. Podczas bardzo szybkiej jazdy autostradowej pali tyle co po mieście. Przy 100km/h w trasie, w okolicach 7l. Takie są moje realia jeśli chodzi o spalanie.

 

Co do osiągów to są one więcej niż wystarczające. Katalogowo to auto ma 6,5 s do 100km/h. Nie mierzyłem ale przy odpowiednim ruszeniu mało jest aut na światłach, które mogą stanąć w szranki..., nie wspominam o mokrej czy śliskiej nawierzchni bo tu napęd 4x4 jest nie do pobicia...

 

Kupując tą wersję kierowałem się podobnymi względami jak koledzy decydujący się na mocną benzynę. Spalanie zawsze było dla mnie sprawą drugorzędną. Rekompensuje je na pewno frajda, której nie da diesel (nie mam na myśli spalania). Rozwijanie mocy, reakcja na gaz (szok!), dźwięk silnika to zupełnie inna liga niż w dieslu. Wiem co mówię bo miałem do czynienia z mocnymi dieslami.

 

Co do trwałości i kosztów eksploatacji to znów punkt dla 328:)! Warto pamiętać że R6 to nie bez powodu od lat wizytówka BMW i nie są to bajki. Kultura pracy, bajka.

Opublikowano

Otóż to, reakcja na GAZ tez jest strasznie szybka i czuła, nawet na forach w USA piszą, żę 328i ma chyba najlepszą reakcję na gaz z 3 litrówek.

 

Choć mi moja pali więcej, niestety albo stety chyba jednak podtlenek LPG wyląduje, gdyby nie dalsze trasy które czasem muszę zrobić to bym miał to gdzieś :), choć im więcej czytam o LPG tym bardziej stwierdzam, że to dobrze ustawione ma więcej + niż PB i nie chodzi mi tu o cenę paliwa.

 

pzdr. Łukasz

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Koledzy !!!

 

Co wy tu porównujecie !!! 3 litrowe R6 w benzynie do 2 litrowego r4 w dieslu.

 

To może jeszcze dorzucimy do tego 1 litrowe R3 i porównamy osiągi ! Normalnie ŻAL :P

 

Benzyna R6 jeździ super

Diezel R4 jest oszczędny pod względem spalania

 

I TYLE W TEMACIE

 

Kolega chciał to porównał i to jest jego zdanie. Natomiast niema co się rozwodzić i pisać za wiele, diesla kupuje się na trasy a benzynę na krótkie odcinki.

Pisanie tu o turbinach, dwumasach, wtryskach, przepustnicach, sondach lambda, odmach nie wiem czy ma sens bo ktoś kto kupi tanio i kupi grata to będzie musiał wpakować w auto kasę a jak ktoś kupi zadbane i serwisowane to i z diesla i z benzyny będzie się cieszył na miarę własnych potrzeb.

 

PS. Jak ja bym miał porównać to bym porównywał R6 w benzynie do R6 w dieslu.

Opublikowano
Jak w temacie :) dzięki za wszystkie poważne odpowiedzi

 

Najlepiej wez samochod z drugiej polowy 2010 a jeszcze lepiej w wersji Sulev, unikniesz wiekszosci problemow zwiazanych z silnikiem N52.

Koszt eksploatacji do przebiegu 50 KKM / rocznie bedzie teorytyczie nizszy niz porownywalnego Diesla.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Otóż to, reakcja na GAZ tez jest strasznie szybka i czuła, nawet na forach w USA piszą, żę 328i ma chyba najlepszą reakcję na gaz z 3 litrówek.

 

Choć mi moja pali więcej, niestety albo stety chyba jednak podtlenek LPG wyląduje, gdyby nie dalsze trasy które czasem muszę zrobić to bym miał to gdzieś :), choć im więcej czytam o LPG tym bardziej stwierdzam, że to dobrze ustawione ma więcej + niż PB i nie chodzi mi tu o cenę paliwa.

 

pzdr. Łukasz

 

ty jak chcesz zamusztardowac twego suleva to sie zastanow najpierw... i poczytaj o sondach w twoim silniku (nie mysle sie to ty masz Suleva ?)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Z zagazowaniem nie ma problemu, z sondami również, czytać czytałem ale nie gazowałem bo po prostu mi się odwidziało, nie mniej jednak ktoś tu miał taką zagazowaną i nie było problemu z niczym.

 

 

pzdr. Łukasz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.