Skocz do zawartości

[524td] szarpanie/nie rowna praca


mateo2558

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od niedawna zauwazylem ze jak sie jedzie na wolnych obr tzn 1100-1300, to szarpie samochodem co jakis czas tak jak by dostawal paliwa i czasem nie, i szarpie. inny zakres obr jest ok. Po odpaleniu ma minimalne wachania obr, wskazowka sie nie rusza prawie bardziej to slychac ale tylko kilka sec po odpaleniu i sie uspokaja, odpala dobrze bez problemu, moze wiecie co to moze byc? Czytalem o sterownikach pompy ze moga byc przyczyna, i ze sie odkreca pokrywke i tam mozna sprobowac delikatnie wyczyscic, uwazajac zeby nie uszkodzic, i pod zadnym pozorem nie wyciagac kostki bo pozniej trzeba ustawiac na kompie, czy to prawda?

Dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak odepiniesz przepływke to nic się nie stanie, nie musisz potem nic ustawiać. Po takich róznych zabiegach możesz zrobić tylko restart kompa odpinając klemy na jakieś 20 min.

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carvie89 , w poczciwym 2.4 td nie ma przepływki...

mateo2558 , co do objawów to wygląda na to że nastawnik pompy zaczyna siadać(droga sprawa) ,może to być również wina wtrysku sterującego(tańsza opcja) jak i same sterowniki ...

napisz czy podczas jazdy zapala się lub mruga kontrolka z wtryskiem( pomarańczowa ) zrób również test migowy

iZzI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

test migowy( przekręcasz zapłon,czekasz aż zgasną kontrolki te co mają zgasnąć następnie deptasz pięć razy pedał w podłogę i obserwujesz czy bedzie migać kontrolka z wtryskiem ,jak będzie to zlicz ile razy i daj znać .Co do czyszczenia sterowników to raczej nic ci to nie da ,a na czyszczeniu nastawnika to się nie znam
iZzI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, mryga 3 razy, teraz mi powiedz co to znaczy? ;]

ok wyczytalem ze to od czujnika grzania swiec, ale u mnie swiece grzeja lux, -15stopni raz zagrzalem drugi i odpalil po kilku obrotach, na cieplym nie ma zadnych problemow. Wiec to mimo wszystko jest ok. Kiedys mialem problem z grzaniem ale to jakis przekaznik padl mialem troche czasu na krótko ale juz naprawione jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i wszystko jasne

wg.testu migowego masz problem z czujnikiem temperatury cieczy nr.7 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA51&mospid=47372&btnr=13_0101&hg=13&fg=15 daje błędne info do sterownika ,a ten zle ustawia kąt wyprzedzenia zapłonu .Wymień czujnik lub zobacz czy nie ma gdzieś przerwy lub zwarcia i powinno wszystko wrócić do normy ...

iZzI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok ok, a gdzie go znajde? ;] bo mimo wszystko nie wiem gdzie szukac tego ;D w glowicy? pod kolektorami?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA51&mospid=47372&btnr=11_1899&hg=11&fg=15 nr 35? bo znalazlem to w innym temacie, sam to podales;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtyczka niby sie trzyma, kable niby cale, pewnie juz czujnik zepsuty. mam pytanie czy porownujac prace silnika na tym a na nowym sprawnym odczuje roznice? Bo jedyna obawe mam ze kiedys mi zgasnie jak bede stal gdzies na wolnych obr. moze tak sie tez stac czy raczej nie? Bo wolne obr trzyma odpowiednio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie powinno być problemów po za większym spalaniem lub nie równą pracą z tego względu że nawet jak się auto zagrzeje to sygnał z czujnika będzie szedł dalej tak jak z silnika zimnego, możesz odłączyć go całkowicie na chwile i zobaczyć jak sie auto będzie zachowywać
iZzI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to dobrze bo by byla lipa jak by gasl;/ a tak zawsze mozna jakos jezdzic, nie duzo sie jezdzi ale zawsze. dzisiaj jeszcze popatrze to jak bede mial chwile czasu, bo niestety mroz taki ze sie z domu nie chce wychodzic;] Dzieki za szybkie odp, dam znac jak sprawdze.

PS widzialem na allegro po ok 50zl takie czujniki co prawda uzywane, czy lepiej odzalowac i kupic nowy? bo nigdy nie wiadomo w jakim stanie jest ten uzywany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz najpierw ten co masz ,może być tylko zaśniedziała wtyczka(pryśniesz kontakt spray-em ,preparat na połączenia elektryczne) ,generalnie jak odpalisz silnik to odepnij wtyczkę od tego czujnika, wtedy powinny mu wzrosnąć obroty z kolei jak ją zapniesz ponownie obroty powinny obniżyć się obniżyć
iZzI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponad 1000 to trochę za dużo ,raczej powinno być max 950 , czujnik więc reaguje dobrze pytanie tylko czy cały czas pokazuje dobrze .Zrób jeszcze raz test migowy, jak znowu wyjdzie to samo to zostaje ci tylko podpięcie do komputera
iZzI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się do tematu ponieważ moje auto ma takie same objawy. Dokładnie tak jak opisujesz, szarpie na wolnych, ale wskazówka obrotów stoi w miejscu. Dzieje się to od momentu, kiedy to dałem do uszczelnienia pompę wtryskową, gdyż niestety rozszczelniła się. Mechanik włożył ją ponownie i od tego momentu właśnie zaczęły się szarpania silnikiem. Mechanik postawił na to że skopali mi pompę przy uszczelnianiu, ale byłem u kilku innych i stwierdzali niemal jednogłośnie - przyśpieszony zapłon. Co najciekawsze po tej naprawie auto nabrało deko więcej mocy, a do tego spadło spalanie, co też wg. mechaników u których byłem jest dodatkowym argumentem potwierdzającym tezę przyśpieszonego zapłonu.Mechanikiem nie jestem, ale skoro kilku mówi to samo to może i coś w tym jest. Na razie mino wszystko nic z tym nie robię, gdyż wyczerpałem na razie limit wydatków na auto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... sprawdz sobie czujnik prędkości obrotowej silnika (nie wiem gdzie dokładnie sie znajduje u ciebie ) powinien być pod rozrusznikiem ,sprawdz wtyczkę ,czy jest dobrze spięta ,może jak uszczelniali pompę to coś pomięli ,czy obrotomierz działał wcześniej dobrze?
iZzI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, obrotomierz działał i działa dobrze. A czujnik ten postaram się sprawdzić jak ten mróz troszkę zmaleje. Aczkolwiek z tego, co pamiętam to mechanik mówił mi, że sprawdzał mi jakieś czujniki od regulacji spalin i być może ten o którym piszesz, ale można tam jeszcze zajrzeć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.