Skocz do zawartości

BMW e39 523 zatrzymanie silnika na mrozie


palonegumy5

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Widocznie jeszcze jest olej w kolektorze. Pogarsza to skład mieszanki i przez to kontrolka.

Możliwe też , że przez ten olej umarł katalizator.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe też , że przez ten olej umarł katalizator.

też tak nad tym myślałem, ale kolega raczej nie posiada sondy za katem wiec skąd by pochodził sygnał o uszkodzonym katalizatorze???

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to od którego roku miały wsadzone też za katalizator??
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wam koledzy bonzo 320i i dyzio255 za podpowiedzi i sugestie. Mój model jest z końca grudnia '99-go roku, czyli, jak sugerujecie, ta awaryjka wskazywała by też padnięty katalizator? Dzisiaj po przejechaniu kilku kilometrów awaryjka zgasła i jest wszystko ok. Zakładam, że przy padniętym katalizatorze, jeżeli jest tam sonda, awaryjka świeciłaby się cały czas, a u mnie zapala się na dłuższy czas (nawet na kilka dni) a potem sama gaśnie. Jestem teraz po za granicą kraju, więc do kompa dostanę się tylko gdzieś w przyszłym tygodniu. Moje pytanie, czy jak padł katalizator jakoś to się odczuwa w jeździe/pracy silnika? Dodam, że jak świeciła kontrolka, to wydobywało się sporo dymu, ale nie białego i gęstego, jak by był spalany olej, ale raczej takiego jak jest zimny samochód, lekkiego jak para. Po tym przypadku z zablokowaniem się silnika, jak pisałem, wymieniłem olej i filtr oleju i zrobiłem już około 5 tys. km - oleju silnik wcale nie bierze, gdyż teraz sprawdzam każdego dnia przed odpaleniem (od stycznia 2011 mam ten samochód i też nigdy nie brał mi oleju). Może to być i to że w kolektorze są pozostałości "starego" oleju i pogarsza to, jak piszecie, skład mieszanki. Mam nadzieję, że komputer wykaże bolączkę. A odmę to chyba zmienię, gdyż ja ją nigdy nie zmieniałem, a i mój poprzednik też za bardzo nie dbał o samochód, który już na dzisiaj ma 263 tys. przejechane + jeszcze jakieś 5-8 tys. km, kiedy poprzednik i ja - do zrobienia - jeździłem bez ABS-ów z zepsutym sterownikiem. Dzięki wszystkim i pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.