Skocz do zawartości

BMW e39 523 zatrzymanie silnika na mrozie


palonegumy5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie, poprzedni watek wyladowal w koszu :(

Błedy poprawione... :)

 

Problem dotyczy zatrzymania silnika podczas wolnej jazdy, rozrusznik nie kreci...

wczesniej wystapilo jedynie odczucie utraty mocy, chmura dymu za autem, zgasniecie i zatrzymanie sionika.

Wskazowka od temperatury nie doszla do polowy, wiec przegrzanie odpada.

Przy wcisnieciu sprzegla silnik zgasl i zblokowalo silnik... :cry2:

 

 

Jakies sugestie?

Prosze o odpowiedz gdyz Benia stoi a ja nie wiem co robic :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zadymił bo pociągnąl olej w wydechy, zamarzła Ci dawno niewymieniana odma-separator oleju, pewnie jeździsz na krótkich odcinkach, teraz Ci już nie odpali i nawet nie próbuj to może jeszcze katalizator uratujesz, zobacz czy nie wywaliło Ci uszczelki pod deklem zaworów, miałem identyczny przypadek 3 lata temu w 530i 2001r, na szczęście nie uszkodziłem kata, do wymiany jedynie poszła odma i świece i uszczelka dekla.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak banujcie wszystkich ,którzy o bm-ce powidzą złe słowo :D miałem kila aut innych marek i nigdy nie miałem problemu z odpaleniem silnika,nawet takiego ponad 4 litrowego.Tu wystarczy kilka godzin i juz jest parę stron o problemach z bm-ką masakra,nigdy z czymś takim się nie spotkałem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JakubBTM mam prosbe... nie nabijaj sobie postow jezeli nie starasz sie pomoc. Nie znasz sie w tym zakresie-przemilcz.

 

Do kolegow wyzej, postaram sie jutro wepchnac benie do garazu, tam ja lekko "odmroze".

Kilka razy probowalem zakrecic rozrusznikiem, mam nadzieje ze to nie bedzie skutkowalo zniszczeniem silnika.

 

Jeszcze jedno pytanie, jakie moga byc koszty naprawy i wymiany czesci ktore mogly uledz uszkodzeniu?

 

 

Z gory dziekuje za odpowiedz;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli to Faktycznie odma to wymiana na nową około 200zł robiąc sam.

Kosztów innych napraw nie ma co brać pod uwagę zanim nie ustalisz co i jak.

próby odpalania przy pomocy rozrusznika raczej nie uszkodziły silnika. Jednak nie rob tego ponownie zanim nie wykręcisz świec.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dbać o drożność przewodów odmy. najłatwiej robic to poprzez częste korzystanie z auta. Wtedy wilgoci w komorze korbowej jest mniej.

Jak ją wymienisz na nową to powinno na dłużej byc dobrze. Wymień wraz z wężykami albo przynajmniej je dobrze wyczyść. Zwłaszcza odpływowy przy bagnecie i tą rurkę przy bagnecie.

Najlepiej poczytaj na forum o wymianie odmy.

Edytowane przez dyzio255
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz kolego wymieniał odmę to zerknij także na przewody bo na bank są twarde strasznie i wymień je. Miałem tak u siebie. Powodzenia :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli faktycznie zamarzła odma, to zapewne masz trochę wody w silniku (wymieszana z olejem).

Wskazane było by rozgrzać auto (jak uda się uruchomić) zlać stary olej, i zalać świeży.

Co do zamarzania, nowa odma też zamarznie po jakimś czasie, jeśli będziesz pokonywał małe dystanse, poprostu silnik nie zdąży się wygrzać i odparować wilgoci z oleju.

Warto czasem przegonić gdzieś dalej autko, niech wywali wodę z siebie, nie będzie problemów na przyszłość.

A jeszcze jedno, nie robi ci czasem "majonezu" pod korkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

A ja dodam od siebie nie kręc rozrusznikiem!!!

Jeżeli coś się urwało i zblokowało motor to pogniesz lub rozpierniczysz połowę silnika.Podejrzewam sprawy z rozrządem.Weź klucz w rękę i delikatnie z wyczuciem spróbuj ruszyć silnikiem nic na siłę.Jeżeli nie pójdzie Ci ręcznie to nie kombinuj więcej tylko do mechanika i rozbiórka silnika.

Co do odmy.Przeważnie przy zamarzniętej odmie nie ma gdzie wyrzucić ciśnienia i dlatego wywala gdzie może.Jeżeli nie wywaliło Ci oleju na zewnątrz silnika przez bagnet lub inne miejsce to jestem w 99% przekonany że to nie odma.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie;]

 

Dziś Benia złapała temperaturki w garażu...

Na szczescie udalo sie odpalic!!!!;];];]

 

wiec teraz pozostaje kwestia oczyszczenia odmy;]

 

troszke mi plulo olejem z wydechu ale uspokoilem sie, odpalila-silnik zostaje;p

 

Jutro zaczynam: oczyszczenie odmy i, jak napisal kolega wyzej, moze wymiana przewodow, oraz zmiana oleju.

Przestawie tylko na kanal i zaczynam prace.

 

Dzieki wszystkim za pomoc;]

 

Watek chyba do zamkniecia;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie kolego ze ci sie udalo i ze koledzy z forum postawili dobra diagnoze.Jezeli odma juz jest tak zapchana ze nie mozesz odpalic auta to polecam Ci ja wymienic na nowa a nie czyscic,bo za miesiac bedziesz mial to samo.Takze proponuje zakup nowej odmy i przewodow bo zapewne nie byly wymieniane od nowosci...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak banujcie wszystkich ,którzy o bm-ce powidzą złe słowo :D miałem kila aut innych marek i nigdy nie miałem problemu z odpaleniem silnika,nawet takiego ponad 4 litrowego.Tu wystarczy kilka godzin i juz jest parę stron o problemach z bm-ką masakra,nigdy z czymś takim się nie spotkałem

 

 

Bo pozniej mowia co niektorzy ze bmk-i to szroty.Jezeli ktos od od 16 lat nie wymienil odmy to dziwisz sie ze auto nie chce odpalic na mrozie??TO NIE BMW JEST SZROTEM TYLKO LUDZIE KTORZY O NIE ,NIE DBAJA!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak banujcie wszystkich ,którzy o bm-ce powidzą złe słowo :D miałem kila aut innych marek i nigdy nie miałem problemu z odpaleniem silnika,nawet takiego ponad 4 litrowego.Tu wystarczy kilka godzin i juz jest parę stron o problemach z bm-ką masakra,nigdy z czymś takim się nie spotkałem

 

 

Bo pozniej mowia co niektorzy ze bmk-i to szroty.Jezeli ktos od od 16 lat nie wymienil odmy to dziwisz sie ze auto nie chce odpalic na mrozie??TO NIE BMW JEST SZROTEM TYLKO LUDZIE KTORZY O NIE ,NIE DBAJA!

 

Zgadzam się z kolegą :cool2: Albo szafy przekręcone o 300kkm i potem się ludzie dziwią, że silnik do remontu a ma tylko 225kkm przejechane itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zatkana odma, w silniku narasta ciśnienie, które szuka gdzieś ujścia.

Zazwyczaj wybije bagnet, czasem uszczelkę pod głowica, a czasem po prostu pchnie olej do cylindrów, np przez uszczelniacze, pierścienie.

Radzę obserwować co się dzieje z tym pluciem olejem, jak nie ustaje, to radze szukać gdzie zrobiło przedmuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

No może i tak.

Ale nie spotkałem się z przypadkiem gdzie popchnęło olej w silnik,dlatego zapytałem.

Przeważnie wywala bagnetem bo ma najłatwiej, przy uszczelnieniu takim żeby tylko jakiś brud się nie dostawał.

No i jeszcze dziwne że zblokowało silnik.Rozumiem w przypadku gdy olej został wyrzucony i nastąpiło zatarcie silnika,ale skoro olej jest - hmm no nie wiem.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może wessać do kolektora ssącego i na cylindry. Silnik zablokowało bo olej się nie da sprężać w cylindrze. Podobnie jak woda.

Nie chcę straszyć autora ale jak on miał troche prędkości to możliwe , że ten olej uszkodził silnik < zgięty korbowód>

Czasem wywali bagnetem ale miałem e36 z której bagnet trzeba było na siłe wyrywać i taki bagnet by nie wyskoczył.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Śmieci wywalone, jak ktoś jeszcze chce coś dodać nie w temacie to proszę bardzo, chętnie nagrodzę ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
miałem e36 z której bagnet trzeba było na siłe wyrywać i taki bagnet by nie wyskoczył.

W mojej e39 też tak jest. Strasznie ciasno wychodzi, zwłaszcza jak chwilę nie wyciągany.

Co do sprawdzenia czy korby są proste, proponuję sprawdzić kompresje, powinno pokazać, jeśli coś jest nie tak.

Zaczynaj od rzeczy najprostszych, tak żeby nie pchać się od razu w koszta :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
tak wszystko jest oki. olej wymieniłem i nic nie ubywa. przzez jakiś czas autko sobie przydymiało jak jeżdziłem, nic dziwnego, bo troche miało tego oleju do wypalenia, silniczek cyka, teraz startam się go dogrzewać, tak aż złapie normalnej temperatury. Dziękuje wszystkim za pomoc;p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie koledzy. Podepnę się pod temat, bo ponad tydzień temu przeżyłem ten sam dramat z zablokowaniem się silnika w mojej E39 523i z 99-go roku. Po dwóch dniach stania na zewnątrz w mrozy, zapaliłem silnik i po pół godziny grzania się zgasł i się zablokował. Nie dało rady go przekręcić starterem. Później była laweta i mechanik. Okazało się, że olej wciągnęło do szóstego cylindra; prawdopodobnie przez kolektor. Po wykręceniu świec i kręcenia rozrusznikiem olej został wypluty z cylindra i "odkurzony". Zmieniłem olej i uszczelkę pod pokrywą nad świecami (nie wiem jak to się nazywa) i potem odpalił bez problemów. Przez kilkanascie minut silnik został kręcony na wysokich obrotach, żeby wypalić pozostałości oleju w katalizatorze i w systemie wydechowym. Teraz zrobiłem około 5-tys km i jest ok. Czas od czasu jednak zapala się awaryjka "check engine" (żółty silnik) a po jakimś czasie gaśnie. Wiem, że muszę podpiąć pod kompa, ale na razie nie mam możliwości. Moje pytanie: czy może ta awaryjka wskazywać potrzebę wymiany odmy, gdyż ona nie została wymieniona? I drugie pytanie: co to jest ta odma i gdzie ona się znajduje? Dziękuję z góry za podpowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Czas od czasu jednak zapala się awaryjka "check engine" (żółty silnik) a po jakimś czasie gaśnie. Wiem, że muszę podpiąć pod kompa, ale na razie nie mam możliwości. Moje pytanie: czy może ta awaryjka wskazywać potrzebę wymiany odmy, gdyż ona nie została wymieniona? I drugie pytanie: co to jest ta odma i gdzie ona się znajduje? Dziękuję z góry za podpowiedzi.

 

ta ikonka silnika informuje o pogorszeniu składu spalin, więc zapewne sonda wyłapuje zły skład(być może przez ten dopalany olej, lub niewłaściwa dawka paliwa), co do odmy to masz mnóstwo tematów z ostatnich dni wystarczy przejrzeć kilka ostatnich stron lub wpisać w szukajce

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.