Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam. dzis po paru dniach dosc wwielkich ujemnych temperatur zobaczylem ze zamarzl mi plyn chlodzacy w przewodach. byl zalany koncentrat wymieszany z woda i do tego borygo. wszystko zgodnie z kolorami itd. jak to mozliwe? skad mogla wziac sie tam woda ktora zamarzla?dodam ze nie zamarzlo na kamien(cale szczescie bo blok by rozsadzilo) ale jest w przewodach ,,kasza". i oczywiscie nie ma mowy o obiegu plynu :/

pozdrawiam

Opublikowano
Wlałeś za mało koncentratu i tyle w tym temacie. Odpal motor na kilka minut, potem go wyłącz na kilkanaście następnych, ponownie uruchom i gdy płyn już popłynie wyłącz motor ponownie, spuść ze dwa litry i dolej tyle samo koncentratu, a potem pozwól silnikowi popracować kilka minut z włączonym ogrzewaniam na max, żeby to wszystko dobrze się wymieszało i gdy po wymieszaniu temperatura zamarzania będzie na poziomie -30 stopni, to masz problem rozwiązany...
Opublikowano
postawilem go w cieplutkim miejscu:) poczekam az wszystko odpusci .potem doleje koncentratu. mam nadzieje ze mozna mieszac go z borygiem. (oczywiscie pod kolor). dam znac gdy sie uporam z tym. pozdrawiam
Opublikowano

Pamiętaj że w drugą stronę też nie można przesadzić...

Czyli za dużo koncentratu spowoduje że płyn zamarznie szybciej niż można się spodziewać.

Ja bym spuścił cały płyn i nalał nowy.

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

Czyli za dużo koncentratu spowoduje że płyn zamarznie szybciej niż można się spodziewać.

Taaak...to jak wleję sam koncentrat, to pewnie zamarznie nawet przy dodatnich temperaturach?

Opublikowano

dokładnie tak jest. 100% koncentratu marznie przy około -15. najbardziej odporna na mróz jest mieszanka 2:3 wtedy jest około -50 st. Przy 1:1 zazwyczaj około -35 st. To nie jest liniowe. Sam miałem zeszłej zimy koncentrat w bagażniku i jak było -20 patrze... a tu lekka kasza :) Myślałem że sprzedali mi zły koncentrat wymieszałem z wodą w proporcjach 1 (wody) 2 (koncentrat) czyli teoretycznie na jakieś - 20 st i nic nie marzło przy następnym mrozie.

 

aha i nie polecam odpalać zamarzniętego silnika: urwie się wirnik pompy wody. Lepiej wysypać lód przez przewody i dolać ciepłej wody bardzo powoli (żeby nie było szoku).

Co do rozsadzenia bloku przez mróz to wszyscy straszą ale czy ktoś się spotkał z tym żeby rozwaliło silnik? Wydaje mi się że raczej poziom się podniesie a przewody mają wystarczająco dużo miejsca żeby "spuchnąć" i wziąć na siebie większą objętość.

Opublikowano

Czyli za dużo koncentratu spowoduje że płyn zamarznie szybciej niż można się spodziewać.

Taaak...to jak wleję sam koncentrat, to pewnie zamarznie nawet przy dodatnich temperaturach?

 

 

No widzisz chemia to ciekawa i czasami bardzo zaskakująca nauka :P

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
a jeśli ktoś ma wątpliwości czy zamarznie płyn czy nie to są specjalne mierniki krzepliwości płynu chłodniczego. Parę lat temu kupiłem cena w okolicach 10 zł, pokazywał dość realne wartości, testowałem na różnych mieszankach płynu.
Opublikowano

Czyli za dużo koncentratu spowoduje że płyn zamarznie szybciej niż można się spodziewać.

Taaak...to jak wleję sam koncentrat, to pewnie zamarznie nawet przy dodatnich temperaturach?

 

 

No widzisz chemia to ciekawa i czasami bardzo zaskakująca nauka :P

Przed poprzednią zimą mechanik, który wymieniał płyny w moich firmowych busach, przez pomyłkę zalał do kilku

zamiast płynu Glixol koncentrat Glixolu. W przypadku Glixolu o pomyłkę bardzo łatwo, bo zarówno opakowania, jak i etykietki, są podobne.We wszystkich tych autach temperatura krzepnięcia oscylowała po wymianie w okolicach -50 stopni, co pokazuje, że nie ma takiej możliwości, żeby w jeżdżącym samochodzie przeholować z koncentratem, gdyż nigdy nie spuścisz całego płynu z układu, bo w nagrzewnicy i bloku zawsze trochę zostanie i to trochę wystarczy, żeby koncentrat minimalnie rozcieńczyć...

Opublikowano

Co nie zmienia faktu że sam koncentrat zamarznie już przy -10 stopni.

Wymieszany z wodą w proporcji 30% koncentrat i 70 % woda, powinno dać temperaturę krzepnięcia -64 stopnie.

50/50 oczywiście -37.

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

Wymieszany z wodą w proporcji 30% koncentrat i 70 % woda, powinno dać temperaturę krzepnięcia -64 stopnie.

50/50 oczywiście -37.

 

 

chyba odwrotnie 70% koncentratu, 30% wody

 

a poza tym po co ci do -60* jedziesz na Grenlandię ?? Temperatura spada do max -35 to wystarcza i przy tej temp. dopiero zaczyna się płyn krystalizować. Na kamień zamarza przy jakiś - 40

E32 740i shadowline 93 http://bibainfo.pl/pub/91/193/208/103/2011/07/29/222713/7346/sygnatura.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.