Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

Mam poważny problem z bmw e46 320d 150km 2004r.

Wczoraj przyjechałem z trasy i zaświeciła mi się kontrolka akumulatora i przestało chodzić wspomaganie kierownicy,zajrzałem w garażu pod maskę i wyszło ze rozleciało się

koło pasowe i pospadały paski,wszystkie paski po wyjmowałem dojechałem do domu bez ładowania 1km i umówiłem się na wymianę tego koła wyjeżdżam na drugi dzień do mechanika po 1km coś zaczęło,stukać walić od razu zgasiłem i nie-wiem co się stało czy mógł się rozlecieć wał korbowy,mechanik tak na oko powiedział ze mogła klapka spaść nie-wiem czy to zbieg okoliczności czy przez koło pasowe rozleciał się wał>?

pozdrawiam

Opublikowano
mógł się rozlecieć, jeśli wał korbowy dostał nagle dużych wibracji od rozwalonego koła pasowego. koło pasowe jest przykręcane bezpośrednio do wału korbowego jedną wielką śrubą.
Opublikowano
a ile taki remont może wyniesc?

 

jeśli wał się rozleciał to szukaj nowego silnika na allegro...

Opublikowano
a ile taki remont może wyniesc?

 

jeśli wał się rozleciał to szukaj nowego silnika na allegro...

a używanego silnika nie można?

sory kolego chodziło mi o wał używany

Opublikowano
sory kolego chodziło mi o wał używany

 

wał to można kupić nowy w ASO, z panewkami kosztuje coś ok. 3000zł, ale do tego robocizna będzie droga

Opublikowano
a panefki do czego wymieniac,są na allegro po 1000zł wały się zastanawiam nad używką.

 

no jak pękł ci wał to raczej panewki też się do niczego nie nadają, a wymienia się je zawsze w komplecie. ciekawe w jakim stanie są korbowody i czy nie ucierpiały.

Opublikowano
dzięki kolego.To nie polecasz używanego kupować.

 

nie powiedziałem że nie polecam, nie mam zdania na ten temat, może niech się wypowie ktoś kto to robił.

Opublikowano
twoj mechanik musi sprawdzic pasowanie uzywanego walu pod czopy Twojego kadluba. Nie wiadomo jak uzywany pracowal i czy nie trzeba by bylo kombinowac z doborem panewek roznych wymiarow. Zapewne korby pogiete przy takich wstrzasach. Generalnie naprawa bedzie bardzo kosztowna.
Opublikowano

Kolego ja w zeszłym roku miałem podobny problem, a mianowicie pękł wał na drugim korbowodzie.

Ja osobiście robiłem remont całego wówczas silnika włącznie ze szlifem cylindrów i wymianom tłoków, ale jest to dość duży koszt ok 8 tys. Jeśli się zdecydujesz na kupno używanego wału to daj go najpierw do sprawdzenia w specjalistycznym warsztacie. Sprawdzisz wówczas czy wał jest nominalny, czyli nie miał szlifu (często takie bywają na allegro) i czy jest prosty bez uszkodzeń. Jednak większość tu forumowiczów zaleca kupno całego dołu silnika i przeszczepu co wychodzi ponoć taniej. Tylko ja osobiście nie mam przekonania do tych silników z allegro, gdzie często w ogłoszeniu jest informacja że w rozliczeniu przyjmę stary silnik, daje to do myślenia.

Pozdrawiam

Opublikowano
...

coś zaczęło,stukać walić od razu zgasiłem ...

Witam

Wytłumaczcie mi panowie - zawsze myślałem, że jak wał pęknie to nie ma potrzeby wyłączenia samochodu kluczykiem bo sam zgaśnie, naprawdę źle myślałem?

Opublikowano
Jak może silnik pracować kiedy wał jest w 2 częściach?

 

podejrzewam że dlatego że raczej nigdy nie pęka idealnie w przekroju i te dwie części się zazębiają, tylko przez powstały luz z powodu pęknięcia zaczynają walić panewki

Opublikowano
Ok - skoro tak piszesz to pewnie wiesz co, dlatego pytałem bo zawsze mi się wydawało, że tak się rozpada że nie ma szans aby to w ogóle działało nadal.
Opublikowano
Ok - skoro tak piszesz to pewnie wiesz co, dlatego pytałem bo zawsze mi się wydawało, że tak się rozpada że nie ma szans aby to w ogóle działało nadal.

 

mnie nigdy się nie rozpadł, ale widziałem kilka zdjęć pękniętych wałów i były pęknięte "na skos"

Opublikowano
kolego z mojej strony co mogę ci powiedzieć. Bo sam przerabiałem temat wału parę miesięcy temu. Jednak silnik to przed liftem m47, również pękł mi wał prawdopodobnie przez dwumas. Zdecydowałem się na wymianę silnika, goły słupek 3200, nowe koło dwumasowe 1800, przy okazji podstawą filtra oleju uzywany orginał 200 i 900 poskładanie wszystkiego w całość razem z filtrami nowymi i olejem. Łącznie 6100, wszystko chodzi ok w porządku. Silnik kupiłem w miejscu gdzie skupują auta rozbite i rozkładają na części co dobre sprzedają. Widziałem zdjęcia bety przed rozłożeniem, walony był tył i bok, przód nie ruszony, zresztą potwierdza to fakt co mieli do sprzedania, cały przód i lewy bok i środek, a tylu i prawego boku nic.
Opublikowano
no przyczyny mogą być różne, skutek ten sam-pęknięty wał. Ja nie brałem pod uwagę remontu silnika, od razu zdecydowałem się na wymianę, miałem tylko wątpliwości czy nie włożyć 3 litrowego ale jednak stanęło na tym co był wcześniej. Znajomy w oplu astrze 2 też miał problem z pękniętym wałem, zrobił remont z wymiana wału, jeździ już 2 lata i zero problemów.
Opublikowano
musisz dokładnie sprawdzić co jest grane z silnikiem i wtedy zdecydować co robić. Mnie napawa kosztowała 6100 tak jak napisałem wyżej łącznie z nowym kołem dwumasowym luk, znajomy za remont 2 litrowego disla w oplu zapłacił 5 tys ale to bez koła.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.