Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 303
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
w koncu BMW to nasza wspolna pasja :cool2:

 

:cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :mrgreen:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

 

Szczęka opadłaby ci na podłogę, gdybyś zajrzał chociaż paru "polskim kowalom" do warsztatów. Przynajmniej od kilku lat zachód Europy (zwłaszcza Niemcy) coraz chętniej wykonuje renowacje samochodów zabytkowych i naprawy powypadkowe superaut w Polsce. Bo są u nas robione równie starannie, a często nawet lepiej, przez znakomitych fachowców z powołania.

 

I co najważniejsze, są odnawiane / naprawiane za 40-50 % ceny. Nie dlatego, że w Polsce używa się gorszych materiałów, czy tańszej chemii. Po prostu zachodnioeuropejscy fachowcy każą sobie płacić lekko licząc po 100 euro za godzinę.

 

Właściciele drogich aut nie są bogatymi ludźmi przypadkowo.

Oni umieją liczyć i starannie wydawać swoje pieniądze.

Tak Rapidzie bez wątpienia masz racje ,ale jeszcze parę dobrych lat minie zanim Polski rynek refiniszu w naprawach serwisowych -gwarancyjnych czy pojazdów zabytkowych dojdzie do poziomu technicznego jaki jest w tej chwili na zachodzie. Owszem jest garstka firm czy warsztatów w naszym kraju która wykonuje naprawy powłoki lakierowej na produktach z najwyższej półki ale niestety nie ma tak słodko jak piszesz, ceny też są odpowiednie a wszystko opiera się na długotrwałych gwarancjach i technologiach stosowanych przy naprawach renowacyjnych pojazdów. Tam gdzie jest taniej wcale nie znaczy że lepiej i owszem są firmy które tylko patrzą żeby zedrzeć ostatni grosz z człowieka ale przecież wcale o to nie chodzi (takie praktyki maja krótkie nogi). Z reguły tam gdzie jest taniej jest też oszczędniej na wykonanej naprawie a tym samym na naszym aucie. Tanie środki czy nawet półśrodki stosowane są do naprawy naszego samochodu a które w ogóle nie powinny być używane do napraw stricte lakierniczych i tu śmiało do naszych lakierników mam pytanie, czy leja nitro do podkładu ?? Już nie wspomnę o lakierze nawierzchniowym ;-) Czy stosują przy naprawach podkład antykorozyjny ?? Albo grunt pod szpachle no bo chyba nie muszę przypominać że szpachlówka to nic innego jak poliester który nie daje zabezpieczenia antykorozyjnego a przy tym ma duże skłonności do wchłaniania wilgoci. Można by tak długo ciągnąc ale nie do tego zmierzam, chodzi mi o to że jeszcze długo będzie u nas tanio dopóki nie podzielimy naprawy miedzy "na handel a dla klienta "
Opublikowano
zielony duzo prawdy jest w tym co napisales.Tam gdzie ja pracuje material jest uzywany od a do z jednej firmy i to wlasmie tej z wysokiej połki a co za tym idzie 400 do 500 zlotych za lakierowanie jednego elementu.Niestety cos za cos. pozdrawiam
images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano
Tak Rapidzie bez wątpienia masz racje ,ale jeszcze parę dobrych lat minie zanim Polski rynek refiniszu w naprawach serwisowych -gwarancyjnych czy pojazdów zabytkowych dojdzie do poziomu technicznego jaki jest w tej chwili na zachodzie.

 

Owszem, nasz rynek napraw nietypowych samochodów - jako całość - nie jest jeszcze dojrzały.

 

Ale też nie pisałem o rynku, tylko o paru firmach - (kilku "kowalach" ;-) :twisted2:) - które JUŻ TERAZ gładko dorównują czołówce zachodnioeuropejskiej.

 

Tylko efekty ich pracy bardzo rzadko widuje się na polskich drogach.

Dla 98 % naszych kolekcjonerów te najlepsze firmy są zbyt drogie.

 

Miras, używanie produktów jednej firmy np. przy renowacji zabytku, to już nie jest nic wyjątkowego. Wśród ludzi poważnie podchodzących do tego tematu (tych z dużym doświadczeniem) to jest standard :!:

 

Owszem, wciąż jest wielu takich posiadaczy zabytków, którzy próbują oszczędzać i kupują chemię z różnych firm, bo bezpośrednio wychodzi taniej.

 

Ale to są zwykle "wolni strzelcy", zabierający się do tego bez doświadczenia, bez konsultacji z kimkolwiek. Gdyby zapisaliby się do stosownego klubu, to starsi koledzy chętnie wsparliby ich swoją ogromną wiedzą.

 

Inna sprawa, że zabytki często robi się u nas "dla siebie" (drożej = lepiej), lub "w ludzi" (taniej = duuuużo gorzej).

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

A ja mam pytanie troche z innej polki.

Czym jak i gdzie pomalowac tylnia czesc oparcia od kierowcy i czy da sie to w ogole zrobic :?:

Chodzi mi o to zeby zmienic kolor z czarnego na bialy.

http://img270.imageshack.us/img270/6336/imageshack7qh.jpg
Opublikowano

Witam !

Mialem sie nie odzywac ,ale ....

Tez jestem lakiernikiem w autoryzowanym servisie i mam dostep do najnowszych technologi naprawy , wlasna mieszalnie z lakierami wodnymi ( tylko i wylacznie ), technikow na zawolanie itd.....

Jak by ktos u mnie zobaczyl na lakierni wode uzywana do jakichkolwiek rzeczy oprocz polerowania , to nie chcial bym tam byc w tym momencie !!

W profesjonalnych lakierniach wszystko sie robi na sucho !! Prywatnie tez sie zajmuje lakierowaniem i naprawami blacharskimi i tez wszystko robie na sucho - oszczednosc czasu i wyglad o wiele lepszy.

Nie uzywam juz lakierow jednowarstwowych , tylko dwuwarstwowe - daje to mozliwosc cieniowania i ewentualne drobne uszkodzenia wystarczy pokryc lakierem bezbarwnym . Na dzien dzisiejszy wiele lakierow jest juz trojwarstwowych - nawet tych tzw gladkich.

W kwesti lakierowania elementow w calosci , zaprawek , cieniowania itd to juz dluzsze pisanie , wiec zainteresowanym odpisze na priva lub maila.

Pozdrawiam

Fiu , fiu - zaszczekał kot Filemon :-))
Opublikowano

Witam !

).Duze znaczenie ma doswiadczenie klienta ktory miesza lakier , a komputer sluzy do tego , ze automatycznie wlewa skladniki lakieru do jednej puchy, a nie jak dawniej robili to na wage recznie.

 

Pozdrawiam

A ja osobiscie widzialem ten komputer w swojej mieszalni i widzialem jak to sie robi ( zalozyli ten komp jakis miesiac temu ).Dobiera fiszke po numerze lakieru , porownuje i jak nie pasuje to dodaje jakies skladniki ( jest fachowcem wiec wie jakie ) wbija do kompa i sobie czeka.

I jak tam Falcon :) zmieniło się coś w mieszalniach lakierów od tamtej pory :?: czy dalej wszyscy ręcznie leja składniki pigmentowe na wagę ?

Opublikowano
U mnie lejemy na piechote :D Ale tam gdzie prywatnie biore lakiery to leja przez komputer ! :mrgreen: Widzialem !!!!!!
Fiu , fiu - zaszczekał kot Filemon :-))
Opublikowano

Dobra to jeszcze pytanie do lakierników.

 

Już mam przyszykowane BMW E38 do zmiany koloru na Czerń Opla Vectry (saphire black) i teraz nie wiem czy malować 2 warstwowa czy 3 warstowowa. Może jakieś dobre rady.

Czy 3 warstowe lakiery to są te wodne jakie sa ich plusy i minusy ??

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano
Dobra to jeszcze pytanie do lakierników.

 

Już mam przyszykowane BMW E38 do zmiany koloru na Czerń Opla Vectry (saphire black) i teraz nie wiem czy malować 2 warstwowa czy 3 warstowowa.

Podeślij jakieś fotki , miło będzie popatrzeć na dobrą robotę :lol:

Przy ciemnych kolorach trójwarstwowych lakier nie oddaje efektu dlatego SAPHIRSCHWARZ MICA jest lakierem dwuwarstwowym ale zawsze możesz sobie zrobić czarne tło :norty: a wtedy już możesz sie chwalić lakierem 3-warstwowym :8)

Opublikowano
ptaki maja duzo kwasu w dupie,aby tego uniknac trzeba schowac autko w garazu i najlepiej z niego nie wyjezdzac :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano

Chciałbym aby ktoś z Was (szpeców) napisał jakie są wady i plusy lakieów akrylowych w porównaniu do 2 warstwowych.

Ja dzisiaj byłem u lakiernika który wiosen miał z 50 i np. strasznie nie pochwalał lakierów wodnych coś mówił o ścierności ...

Opublikowano

HA HA HA Co ma piernik do wiatraka? Po pierwsze to wodna jest tylko baza na ktora nakłada sie lakier bezbarwny i to HS. HS rozni sie od MS i 2K ,ze po

wyschnieciu charakteryzuje sie twardszą powłoka bardziej odporna na zarysowania,zadrapania,tendencje do odpryskiwania po uderzeniu kamykami a po za tym ma ładny głeboki połysk.

galwan ty zajedz do niego i powiedz gosciowi niech glupot nie gada,tylko o emeryture do ZUS-u wystapi :twisted2:

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano
HA HA HA Co ma piernik do wiatraka? Po pierwsze to wodna jest tylko baza na ktora nakłada sie lakier bezbarwny i to HS. HS rozni sie od MS i 2K ,ze po

wyschnieciu charakteryzuje sie twardszą powłoka bardziej odporna na zarysowania,zadrapania,tendencje do odpryskiwania po uderzeniu kamykami a po za tym ma ładny głeboki połysk.

galwan ty zajedz do niego i powiedz gosciowi niech glupot nie gada,tylko o emeryture do ZUS-u wystapi :twisted2:

Miras nie chce byc niegrzeczny ale naprawdę wstyd mi za ciebie ... przynajmniej pomyśl trochę zanim coś napiszesz bo jak do tej pory jako lakiernik nie reprezentujesz zbyt dużego poziomu :doh: Wytłumacz mi proszę czy się różni 2K od lakieru bezbarwnego HS :?:
Opublikowano

Marceli Szpak pisze:

chyba mi ptaszyska narobiły na przenią machę, czy to możliwe żeby wypaliły lakier? czy pucowanko coś da? jak się ustrzec wypalania przez ptasie odchody? Cool

Mozliwe i tak jak wcześniej pisła kolega mają te cholery coś w odchodach co potrafi wżerać się w lakier, a jedyny znany sposób to szybki zmycie gówna z blachy:))

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano
chodziło mi o akryl :oops: (to z pospiechu)

 

Tak dla wyjaśnienia :) 2K to oznaczenie produktów lakierowych 2-komponentowych tzn. kiedy do lakieru lejesz utwardzacz ten produkt jest 2K natomiast jeżeli produkt nie jest chemoutwardzalny ew. można go rozcieńczyć (czymkolwiek woda, chemia łatwopalna) wtedy jest to 1K i najczęściej od razu gotowy do użycia :8)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.