Skocz do zawartości

530d. Jak wam pali w duże mrozy?


Dexter87

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 147
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

w Warszawie to mamy teraz "miasto wymarłych dieseli" :D na ulicach pusto jak w wakacje...nie ma to jak benzyniak :cool2:

 

Święta prawda kolego. Gdybym znalazł benzyniaka w dobrym stanie, to pewnie bym się zdecydował. Niestety większość aut z dużymi benzyniakami to zajechane szroty ( przynajmniej te, na które ja trafiałem ).

 

Wracając do tematu - moja bunia odebrana od mechanika. W całym układzie paliwowym pełno kryształków lodu. Zapewne częściowo przez paliwo, jak również przez to, że miałem zalane ledwie pół baku. Niemniej fura śmiga jak ta lala, zalana do pełna. Zobaczymy jak po dzisiejszej nocce... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz nic ci to nie da.

Parafina się już wytrąciła, zatkało cały układ zasilania.

Albo auto w ciepły garaż, i czekać aż wszystko się rozpuści i wymiesza, albo jak ktoś wyżej napisał, czekaj na odwilż, aczkolwiek zaznaczam, że wytrącona parafina musi się trochę ogrzać, żeby się z powrotem rozpuścić, wzrost temp do -5 czy -10 sprawy nie załatwi.

Filtr napewno masz zatkany.

Dolewanie czego kolwiek i inne eksperymenty nic nie dadzą.

Chyba że wylejesz całość paliwa i wyczyścisz całość układu, i wtedy zalewasz porządnym paliwem, najlepiej zapobiegawczo z dodatkiem przeciw krzepnięciu, ale to masa roboty.

Reasumując masz spory problem.

 

 

Oj tam.

Niech ogrzeje go w garazu, albo jakiejś cieplejszej hali jak ma taką możliwość, przed holowaniem dolać depresatora, zeby podczas holowania jakoś to się w baku wymieszało.

Po ogrzaniu (wystarczy 12h), odpalić, przeczekać troche by paliwo z depresatorem rozeszlo sie po ukladzie i jechac do najblizszej stacji zalać vervy do pełna i tu znow dolać tego depresatora (przed zalaniem vervy) i bedzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowie mi ktoś na pytanie co może być, chciałem dziś rano odpalić moje e39 i lipa! kręce i kręcę aż akumulator pad spróbowałem z przewodów i też nie odpaliła łapała na 1 sek i zgasła. Zamarznięte paliwo?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

we wtorek bedzie ok -7 u mnie to połoze grzejnik pod samochód i sie rozpusci jak zacznie juz chodzic to wleje rusko i bedzie ok. na ORLENIE ostatni raz juz tankowałem bo cena jest wysoka a ropa zamarza z ruska takiego problemu nigdy nie mialem :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jak chodzi silniczek po starcie na takim mrozie?? Moj ma strasznie nierowna prace do chwili dodania troszeczke gazu. W sumie u mnie (Słowacja) jest teraz jakies -20stopni mrozu ale martwi mnie ten nierówny chod silnika :/ Swiece zarowe wymienialem miesiac temu org. Bosch poszly wszystkie 6...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Warszawie to mamy teraz "miasto wymarłych dieseli" :D na ulicach pusto jak w wakacje...nie ma to jak benzyniak :cool2:

 

Święta prawda kolego. Gdybym znalazł benzyniaka w dobrym stanie, to pewnie bym się zdecydował. Niestety większość aut z dużymi benzyniakami to zajechane szroty ( przynajmniej te, na które ja trafiałem ).

 

Wracając do tematu - moja bunia odebrana od mechanika. W całym układzie paliwowym pełno kryształków lodu. Zapewne częściowo przez paliwo, jak również przez to, że miałem zalane ledwie pół baku. Niemniej fura śmiga jak ta lala, zalana do pełna. Zobaczymy jak po dzisiejszej nocce... :D

 

o, a ja miałem totalnie na odwrót-szukałem diesela -wszystkie które oglądałem to złom-dlatego zdecydowałem się na benzynę-co prawda do ideału też jej trochę brakowało-ale niezbędne naprawy pozakupowe chyba trochę tańsze niż w dieselu.

 

jak to się mówi "nie chwal dnia przed zachodem słońca"...dopiero co się cieszyłem że mi pali na dotyk w takie mrozy...wczoraj pojechałem na stację i [BAD]...gazu nie zatankowałem...zamarzł mi wlew :mad2: czyli do wiosny jazda na benzynie :duh: jak nie kijem go, to pałką...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jak chodzi silniczek po starcie na takim mrozie?? Moj ma strasznie nierowna prace do chwili dodania troszeczke gazu. W sumie u mnie (Słowacja) jest teraz jakies -20stopni mrozu ale martwi mnie ten nierówny chod silnika :/ Swiece zarowe wymienialem miesiac temu org. Bosch poszly wszystkie 6...

 

Mój jak JUŻ ODPALI :duh: to chodzi jak zegarek równo :cool2:

 

Panowie,a który ma pełny lub prawie pełny bak???

W przypadku małej ilości paliwa wytrąca się parafina,a na ściankach gdzie nie ma paliwa zbiornik się poci i skrapla się woda.

 

:oops: Muszę się przyznać że mam w baku około 20 litrów wachy ze statoilu, i może dlatego nie mogę odpalić :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowie mi ktoś na pytanie co może być, chciałem dziś rano odpalić moje e39 i lipa! kręce i kręcę aż akumulator pad spróbowałem z przewodów i też nie odpaliła łapała na 1 sek i zgasła. Zamarznięte paliwo?

 

Kolego,

u mnie były trzy przyczyny:

1) Zamarźnięte paliwo i woda w przewodach paliwowych

2) Kryształki lodu w całym układzie zasilania paliwem

3) Zapchany filtr paliwa.

 

Po "naprawie" pali rano na dotyk ( dziś po nocce -20 ) i rozrusznik jakoś tak lżej kręci. Może to przez "odetkany" filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jak chodzi silniczek po starcie na takim mrozie?? Moj ma strasznie nierowna prace do chwili dodania troszeczke gazu. W sumie u mnie (Słowacja) jest teraz jakies -20stopni mrozu ale martwi mnie ten nierówny chod silnika :/ Swiece zarowe wymienialem miesiac temu org. Bosch poszly wszystkie 6...

 

Kolego,

 

-20 w nocy i rano po odpaleniu chodzi równiutko. Głośno, ale równo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowie mi ktoś na pytanie co może być, chciałem dziś rano odpalić moje e39 i lipa! kręce i kręcę aż akumulator pad spróbowałem z przewodów i też nie odpaliła łapała na 1 sek i zgasła. Zamarznięte paliwo?

 

Kolego,

u mnie były trzy przyczyny:

1) Zamarźnięte paliwo i woda w przewodach paliwowych

2) Kryształki lodu w całym układzie zasilania paliwem

3) Zapchany filtr paliwa.

 

Po "naprawie" pali rano na dotyk ( dziś po nocce -20 ) i rozrusznik jakoś tak lżej kręci. Może to przez "odetkany" filtr.

Filtr paliwa wymieniłem,1.5 miesiąca temu, pewnie waha mi zamarzła gdzieś w układzie paliwowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

To nie ma znaczenia czy 1,5 miesiąca temu czy wczoraj.Jak parafina się wytrąciła lub zamarzło we filtrze to i tak masz zaklejony.Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie jest korek na dole filtra do spuszczania kondensatu(wody i syfu) czasami trzeba go poluzować i spuścić :norty: .Oczywiście zanim zamarznie.

Wiem że nie wszystkie filtry mają ten korek-a szkoda.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ma znaczenia czy 1,5 miesiąca temu czy wczoraj.Jak parafina się wytrąciła lub zamarzło we filtrze to i tak masz zaklejony.Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie jest korek na dole filtra do spuszczania kondensatu(wody i syfu) czasami trzeba go poluzować i spuścić :norty: .Oczywiście zanim zamarznie.

Wiem że nie wszystkie filtry mają ten korek-a szkoda.

 

W 530d nie ma korka, o którym piszesz ( chyba, że tylko w moim :mrgreen: ), ale nie sądzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam moje auto odpala przy -15/-20 po jakimś 3-4 obrocie, ale po odpaleniu pracuje przez chwilę nie równo i puszcza ostrą hmurę z wydechu takiej nie spalonej mieszanki chyba jakieś świece nie grzeją.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.0d nie ma korka spustowego.

Pytałem specjalnie czy nie idzie dostać jakiegoś z korkiem, ale nic takiego nie ma, a rzeźby robił nie będę.

Kupiłem w InterCarsie, filtr Boscha i ma korek upustowy (na spodzie filtra, biały koreczek - no chyba, że to nie to ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bmw z silnikami M57 bardzo dobrze radzi sobie w takich temperaturach. Podstawą do tego aby nie było z nią problemów jest przede wszystkim.

Wymiana przed okresem zimowym filtra paliwa/co rok/

Jeżdżenie na na pełnym baku paliwa.

Sprawdzić przed zimą sprawność świec żarowych/ nie jak dopiero coś jest nie tak./

Sprawdzić przed zimą w jakim stanie jest nasz akumulator.

Po wykonaniu tych prostych czynności nie będziecie mieć problemów z zapaleniem waszych M57.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.