Skocz do zawartości

530d. Jak wam pali w duże mrozy?


Dexter87

Rekomendowane odpowiedzi

Grzanie świec jakies 7 sekund przy minus 17 po calej nocy i odpala od strzalu:) wiec niemam co narzekac, kolega wczoraj TDSa meczyl 4 razy zanim odpalil jakies 10 minut to zajelo zanim zalapal...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 147
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No to stało się i moja po -20 w nocy zdechła :(. ( Chyba zbyt często czytałem ten topic :d ).Dzień wcześniej ( -15 w nocy ) wszystko było ok.

Żona rano próbowała odpalić i nic, tylko kręci i kręci ( w ogóle nie ma oznak żeby "załapywał" ). W przewodach jest paliwo ( w tym wychodzącym z filtra ) i wygląda ok.

 

Obawiam się, że zalałem jakieś lewe paliwo ( choć była to verva to nie wierze w tą ani inną markę, wszystko zależy tylko i wyłącznie od danej stacji ).

 

Kupiłem profilaktycznie filtr paliwa i spróbuję go wymienić. Tu od razu pytania - rozumiem, że przy kręceniu rozrusznikiem z przewodu idącego z baku powinna pod ciśnieniem lecieć ropka? Jeśli nie leci to zapewne pompa progowa?

 

Z góry dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem profilaktycznie filtr paliwa i spróbuję go wymienić. Tu od razu pytania - rozumiem, że przy kręceniu rozrusznikiem z przewodu idącego z baku powinna pod ciśnieniem lecieć ropka? Jeśli nie leci to zapewne pompa progowa?

 

Ja mam to samo tyle, że wymiana filtra pomogła na jeden dzień. :mad2:

Ja zacznę od sprawdzenia, czy po przekręceniu kluczyka paliwo poleci z rurki za filtrem.

Przekaźnik świec mam już zamówiony zobaczymy czy uda mi się jutro parcha pobudzić do życia...

Pozdrawiam

Diamantschwarzmetalic E-34 und Black Sapphire Metallic E-39 Touring und Schwarz 2 Metalic E-38

Biżuteria Modułowa

http://sklep.susanadesign.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy przekręcam kluczyk standardowo zapala mi się komunikat "pre-heating". Czy auto sygnalizuje w jakikolwiek sposób, że któraś ze świec jest padnięta? Czy padnięty przekaźnik świec, o którym piszesz jest jakoś sygnalizowany przez auto?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam żadnych komunikatów na desce poza pre-heating.

Jedyną oznaką było to, że od czasu do czasu jak było tak do -10 odpalał nierówno. Przez kilka pierwszych sekund palił nie na wszystkich cylindrach.

Teraz jest jak u ciebie, kręci ale nawet się nie zaksztusi.

Stawiałem na zapchany filtr paliwa - wymieniłem.

Teraz (zakładam) paliwo dochodzi a dalej nie pali, wniosek - brak świec.

I teraz na dwoje babka wróżyła.

Albo padł przekaźnik/sterownik świec.

Albo jakimś cudem padły wszystkie świece na raz.

Pozdrawiam

Diamantschwarzmetalic E-34 und Black Sapphire Metallic E-39 Touring und Schwarz 2 Metalic E-38

Biżuteria Modułowa

http://sklep.susanadesign.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi przy -20 odpala ale po ciężkich mękach. Jak juz zapali chodzi idealnie na wszystkie gary.Co może być przyczyną że tak długo kręci? świeczki wymienione rok temu, przekaznik niby się odzywa, kompresja jest idealna.Może być walnięty jakiś zaworek zwrotny przy pompie CR?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu z odpalaniem. Rano przed wyjazdem do pracy włączam webasto na 30 min. temperatura płynu chłodzącego 45 stopni, wyjście z pracy to samo, webasto na 30 minut (przyjemnie w środku :lol: ) kluczyk w stacyjkę już bez podgrzewania świec i odpala bez najmniejszego oporu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu z odpalaniem. Rano przed wyjazdem do pracy włączam webasto na 30 min. temperatura płynu chłodzącego 45 stopni, wyjście z pracy to samo, webasto na 30 minut (przyjemnie w środku :lol: ) kluczyk w stacyjkę już bez podgrzewania świec i odpala bez najmniejszego oporu.

 

 

Masz Webasto fabrycznie przystosowane do programowania, czy przeprogramowywałeś sterowanie?

Bo ja mam "standardowe" i ciągle się waham czy przeprogramować je na takie programowalne... :roll:

Pozdrawiam

Diamantschwarzmetalic E-34 und Black Sapphire Metallic E-39 Touring und Schwarz 2 Metalic E-38

Biżuteria Modułowa

http://sklep.susanadesign.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. jestem nowy na forum i prosze o pomoc. kupilem nie dawno 530d wszystko bylo ok ale jak przyszły mrozy w ok. -25 mam problem z odpaleniem kreci i nic szukałem na forach ale kazdy przypadek jest inny wiec czy moze mi ktos doradzic od czego zaczac sprawdzanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem "standardowe" tzn. tylko przewietrzanie. Przeprogramowałem i mam dodatkowe ogrzewanie kabiny, super sprawa. Tylko trzeba mieć bardzo dobry akumulator :)

 

no właśnie

jam mam nowy ,znaczy roczny, i już raz ładowałem ,przyczyną jest bardzo krótka droga do pracy jakieś 5 km

webasto podgrzewa do około 30-40 stopni i odpala bez problemu.

teraz nie włączam webasta bo już znów słabo kręci ,ale odpala bez problemu.

Zakręci ze 2-3 razy i odpala

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rano przy -26 st.C. nie zawiodła mnie jak zwykle,odpaliła od razu.Zanim przyszły mrozy wlałem jej na zbiornik 0.5l.denaturatu i jeżdżę tylko na ruskiej ropie.Ruska najlepsza :lol:

 

witam. jestem nowy na forum i prosze o pomoc. kupilem nie dawno 530d wszystko bylo ok ale jak przyszły mrozy w ok. -25 mam problem z odpaleniem kreci i nic szukałem na forach ale kazdy przypadek jest inny wiec czy moze mi ktos doradzic od czego zacząć sprawdzanie

Zacząć od sprawdzenia czy w ropie nie wytrąciła się parafina,zobaczyc czy paliwo podawane jest do filtra?,czy świece grzeją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Teraz nic ci to nie da.

Parafina się już wytrąciła, zatkało cały układ zasilania.

Albo auto w ciepły garaż, i czekać aż wszystko się rozpuści i wymiesza, albo jak ktoś wyżej napisał, czekaj na odwilż, aczkolwiek zaznaczam, że wytrącona parafina musi się trochę ogrzać, żeby się z powrotem rozpuścić, wzrost temp do -5 czy -10 sprawy nie załatwi.

Filtr napewno masz zatkany.

Dolewanie czego kolwiek i inne eksperymenty nic nie dadzą.

Chyba że wylejesz całość paliwa i wyczyścisz całość układu, i wtedy zalewasz porządnym paliwem, najlepiej zapobiegawczo z dodatkiem przeciw krzepnięciu, ale to masa roboty.

Reasumując masz spory problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nawet jakbyś odpalał od razu, to tak czy siak świece po rozruchu nadal będzie grzał, bo w naszych dieslach grzanie działa jeszcze jakiś czas po rozruchu.

Nie wiem czemu nie używasz grzania normalnie, to o wiele ułatwia rozruch.

Moja na 2 świecach przy -23 strasznie szatkowała przy paleniu, a silnik mam w dobrej kondycji.

Zastanawia mnie jakim cudem twoja tak łatwo załapuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mechanik mądrzejszy od inżyniera który projektował auto?

To, że nie masz kontrolki do grzania świec, nie znaczy że świece nie grzeją.

Jak masz duży OBC, to nie masz kontrolki, tylko pokazuje napis PRE HEATING czyli grzanie świec żarowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzisiaj to już poprzechodziły problemy z paleniem, ostatnio jak jechałem na miasto z samego rana to co kawałek przy parkingach stoją ludzie z kablami przy drodze i łapią kogoś na "pożyczkę" :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.