Skocz do zawartości

E39 530dA 2001r Tiptronic używanie, eksploatacja itd.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Przejrzałem forum i nie znalazłem tematu mówiącego ja używać i eksploatować skrzynie tiptronic w E39 a myślę, że jest to dosyć istotny i ciekawy temat.

 

Tak więc jak tak na prawdę obchodzić się z tą skrzynią, prosił bym o opinie na temat:

 

- tego czy wymieniać olej ( serwis podaje żeby tego nie robić ) z tego co wiem to są bardzo zróżnicowane zdania na ten temat,

- jak zachowywać się w czasie jazdy z taką skrzynia

- czy przy ujemnych temperaturach od razu po odpaleniu silnika powoli ruszać tak jak podaje instrukcja obsługi czy czekać aż silnik się nagrzeje

- czy rzeczywiście jest tak, że automatu nie powinno trzymać się za długo w pozycji N

 

Na pewną są jeszcze jakieś pytania które warto by było opisać.

 

W temacie jest BMW E39 ponieważ akurat taką posiadam ale temat można uznać jako ogólny dotyczący skrzyń automatycznych w BMW.

Opublikowano
Witam

 

Przejrzałem forum i nie znalazłem tematu mówiącego ja używać i eksploatować skrzynie tiptronic w E39 a myślę, że jest to dosyć istotny i ciekawy temat.

 

Tak więc jak tak na prawdę obchodzić się z tą skrzynią, prosił bym o opinie na temat:

 

- tego czy wymieniać olej ( serwis podaje żeby tego nie robić ) z tego co wiem to są bardzo zróżnicowane zdania na ten temat,

- jak zachowywać się w czasie jazdy z taką skrzynia

- czy przy ujemnych temperaturach od razu po odpaleniu silnika powoli ruszać tak jak podaje instrukcja obsługi czy czekać aż silnik się nagrzeje

- czy rzeczywiście jest tak, że automatu nie powinno trzymać się za długo w pozycji N

 

Na pewną są jeszcze jakieś pytania które warto by było opisać.

 

W temacie jest BMW E39 ponieważ akurat taką posiadam ale temat można uznać jako ogólny dotyczący skrzyń automatycznych w BMW.

jak chcesz ruszać dynamicznie/sportowo to musisz poczekać dobrych kilka km aż zdązy się nagrzać nie silnik, a olej w skrzyni. Ale nie trzeba czekać na postoju :)

Czy wymieniać olej? Zdecydowanie tak. \

w pozycji N jest mniejsze smarowanie, a więc lepiej trzymać nogę na hamulcu na światłach lub w korkach

Opublikowano
olej wymieniać, tak jak kolega pisał lepiej trzymać na D, bieg przerzucać dopiero kiedy autko zatrzyma się w miejscu, jak stoisz na górce to zaciągnąć ręczny na N i dopiero na P, żeby nie wyłamać blokady.
Opublikowano

Czy wymieniać olej? Zdecydowanie tak. \

 

Witam kolego, piszesz, że zdecydowanie wymieniać olej widzisz już raz poruszałem ten temat na forum ale było tylko opinii, że na prawdę nie wiem co mam zrobić moje BMW ma przejechane 297000 auto posiadam od miesiąca do tej pory auto było serwisowane regularnie poprzedni właściciel podczas jednego z serwisów chciał wymienić olej w skrzyni ale serwis odradził twierdząc, że nie jest to wymienialne i tak zostało. Kiedy przejąłem auto zacząłem zasięgać opinii w tym temacie i okazało się i tyle opinii ilu odpowiadających na pytanie tzn.

- jak już ma tyle przejechanie i olej nie był wymieniany to lepiej tego nie ruszać bo może paść skrzynia

- zdecydowanie olej wymienić

- zlać olej i sprawdzić jaki jest jego stan, jak coś będzie nie tak wlać z powrotem przefiltrować, wylać i wlać nowy.

 

Mam dość dobrego mechanika od automatów który twierdzi, że olej trzeba wymienić ale z pewnością nie weźmie odpowiedzialności za to, że skrzynia padnie po miesiącu czy dwóch o wymiany a nie widzi mi mi się za bardzo wydawanie 3000zł albo więcej na remont.

 

I dylemat trwa, moja skrzynia wprawdzie chodzi dobrze, wrzuca i redukuje bez problemu może trochę przeciąga przy wrzucaniu ale to chyba normalne jest to skrzynia bez stopniowa czy jakaś inna nowinka tylko stary poczciwy tiptronic.

 

Na chwilę obecna zrezygnowałem z wymiany oleju w skrzyni, mam zamiar wyciągnąć pełną historie auta z serwisu i wtedy tak na prawdę zdecyduje, jeśli olej w skrzyni był już wymieniany to wymienię go ponownie tylko co jeśli nie był wymieniany, czy ryzykować wymianą lub remontem skrzyni?

Opublikowano

Zasięgnąłem trochę wiedzy na temat swojego auta w serwisie, wyciągnięciem historie ponieważ auto było serwisowane, i nie ma tam żadnej wzmianki na temat wymiany oleju w skrzyni.

Następnie pojechałem do swojego mechanika który również powiedział, że jest ryzyko uszkodzenia skrzyni przy tym przebiegu, jeśli olej byłby już wymieniany to nie ma problemu i można go ponownie wymienić natomiast przy przebiegu prawie 300 000km olej nie był wymieniany.

 

Czyli albo zaryzykować uszkodzeniem skrzyni czyli koszt około 3000zł albo dolewać oleju tak jak radzi to serwis.

Opublikowano
Witam. servisy umywaja rece od odpowiedzialnosci w takich przypadkach. Moja betka ma nakrecone rowno 350tys i silnik jak i skrzynia dzialaja bez zarzutu natomiast moj mechanik powiedzial ze mam ubytek oleju w skrzyni i nalezalo by dolac no to pojechalem do aso zapytac jaki olej jest dedykowany do tej skrzyni a oni na to ze na skrzyni od dolu musi byc jakas tabliczka z informacja o oleju, wiec ja na to ze nic takiego tam nie ma... w odpowiedzi uslyszalem ze nie podejma sie wymiany lub dolewki oleju bo moze sie rozsypac. Czy po win dojdzie jaki tam ma byc olej? Miale juz dwie bety z tym silnikiem i obie w manualu i zaluje ze trzecia kupilem w automacie-dodatkowe utrapienie jak dla mnie. Nie dziwie sie kolego ze masz taki dylemat bo sam tez boje sie zaingerowac w wymiane...
Opublikowano
Ja u mnie mam Tip Tronic i 321tyś przebiegu, olej nigdy nie wymieniany i nie dolewany. Zero problemów
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano (edytowane)
Witam. servisy umywaja rece od odpowiedzialnosci w takich przypadkach. Moja betka ma nakrecone rowno 350tys i silnik jak i skrzynia dzialaja bez zarzutu natomiast moj mechanik powiedzial ze mam ubytek oleju w skrzyni i nalezalo by dolac no to pojechalem do aso zapytac jaki olej jest dedykowany do tej skrzyni a oni na to ze na skrzyni od dolu musi byc jakas tabliczka z informacja o oleju, wiec ja na to ze nic takiego tam nie ma... w odpowiedzi uslyszalem ze nie podejma sie wymiany lub dolewki oleju bo moze sie rozsypac. Czy po win dojdzie jaki tam ma byc olej? Miale juz dwie bety z tym silnikiem i obie w manualu i zaluje ze trzecia kupilem w automacie-dodatkowe utrapienie jak dla mnie. Nie dziwie sie kolego ze masz taki dylemat bo sam tez boje sie zaingerowac w wymiane...

Twoja skrzynia to zapewne A5 S390R :mrgreen:...auto masz po lifcie, przed liftem była A5 S360R różnica jest tylko w przeniesieniu momentu(czyli Twoja jest trwalsza) :cool2:.....sorki sugerowałem się autorem tematu :duh: my mamy przedliftowe :mrgreen:

Edytowane przez stach7608
Opublikowano

Ja u siebie robiłem olej w skrzyni przy 230tys i odpukać, ale trzyma się dobrze. Również spowodowały to ubytki.

Olej wymieniałem w ASO - 430zł robocizny i 560zł olej + komplet filtra.

 

Eksploatacja - jak napisali koledzy wyżej - N i ręczny przy górkach, tak to zawsze na P lub D.

 

Co do jazdy - ja generalnie jadę spokojnie na mrozie, poniżej 2tys, bez deptania, delikatny gaz.

Opublikowano

Twoja skrzynia to zapewne A5 S390R :mrgreen:...auto masz po lifcie, przed liftem była A5 S360R różnica jest tylko w przeniesieniu momentu(czyli Twoja jest trwalsza) :cool2:.....sorki sugerowałem się autorem tematu :duh: my mamy przedliftowe

Ponoc moja to jakas ZF i auto jeszcze przedliftowe ale skrzynka pracuje naprawde ladnie...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.