Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

A ty mu radzisz, że jeśli coupe, to tylko przedliftowe. Tylko po co, skoro na poliftowe i tak go nie stać, nie?

Przeciez napisalem tylko ze coupe przedliftowe? A co do poliftowego to wyrazilem swoje zdanie w kwestii porownania wygladu polifta i przedlifta. Nie napisalem tam nic takiego jak "nie kupuj polifta". Podkreslilem przedliftowe coupe bo przedliftowy sedan jest slaby. Ale to i tak tez zalezy od zawieszenia, felg i lakieru. Dobrze zrobiony przedlift moze bardziej cieszyc oko niz polift.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic.

 

Żadnych problemów nie ma z tymi jednostkami? To świetnie.

 

W trasie może nie ma dużej różnicy ale na pewno nie w mieście, w mojej okolicy mi pali według tankowań 7.7l znajomemu w R6 9l, wiec gdybyśmy wjechali w prawdziwe miasto typu warszawa Kraków itp ta różnica była by jeszcze większa. Wiec zależy gdzie kolega mieszka bo żeby się nie okazało że z różnicy 1.5 l u niego zrobi się 2l albo i 3l.

 

Miasto jest nieduże. Jelenia Góra, aczkolwiek za jakieś dwa lata przeprowadzka.

 

czy tu jest mowa o jakiejś 4 cyl 320i w e46?? bo jakoś nie kojarzę....z tego co wiem to tylko m52 i m54 wchodzą w grę w tym modelu a oba to 6-cyl, m52 po prostu lekko stare i słabe, również nie polecam, 4cyl diesel jedzie lepiej

 

Wow, no to wyszła moja niewiedza. Oczywiście 320i też ma 6 garów. Ten silnik M54 od którego rocznika wchodził? Po lifcie? A jeżeli M52, to polecacie co najmniej 2,5litrowy M52 B25?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę, no nie jestem jakoś przekonany do 6 garów w swoim pierwszym własnym samochodzie :D Czy jest mi to potrzebne? + dochodzi do tego wyższa akcyza i to, że nie chcę się zapłakać kosztami utrzymania.

 

Spokojnie bierz 318i, od wrzesnia 2001 to silnik 2 litrowy, o mocy 143 koni. Mocny i oszczędny. 6 cylindrów nie jest konieczne, szczególnie ze to Twoje pierwsze auto.

 

Jesli juz zaś chcesz 6 cylindrów to bierz minimum silnik 2,5 litra, a najlepiej 2,8-3,0. Ale to juz inne koszty zakupu i eksploatacji niż 318i.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Jesli zastanawiasz sie nad 318 to lepiej nie kupuj BMW tylko jakiegos volkswagena albo audi. Ja zrobilem blad ze kupilem 320d wiec Ty nie rob bledu kupujac 318... Diesel ma tam jeszcze jakis moment obrotowy to mozna go rozpedzic ale nie wyobrazam sobie jazdy 318. Moderator GR ma w swoim opisie bardzo ciekawe porownanie 318is - 9.8l/100km, a 330Ci - 11.5l/100km. Jesli robisz dlugie trasy z mala iloscia jazdy w meiscie to takie 2.5 mniej spali niz 1.8 albo po tyle samo. Chyba ze planujesz co bieg siegac czerwonej kreski obrotow to mzoe faktycznie kup to 318. Tyle ze na powietrzu to tez nie pojedzie i przy gnieceniu gazem wmuci z 15l. Takiego 2.5 czy 3.0 nie bedziesz musial nawet ostro gniesc bo ma wieksza moc. Moje zdanie jest takie jakbym mial kupic teraz BMW. Jesli diesel to tylko 3.0 nawet poczekac z pol roku dozbierac hajsu ale tylko 3.0d. Jesli benzyna to 2.5 lub 2.8, a najlepiej 330Ci. Tyle w tym temacie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli chodzi o przykład na to, jak kupić ulepa za 25k i udawać nim m-paka wśród znajomych, to tu się zgadzam, przykład trafiony.

:mrgreen:

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moderator GR ma w swoim opisie bardzo ciekawe porownanie 318is - 9.8l/100km, a 330Ci - 11.5l/100km.

 

Propagande tutaj uprawiasz. 330Ci to spali 11,5 litra, ale w jezdzie mieszanej a nie warunkach miejskich. W takich warunkach jazdy mieszanej to e46 318i spala okolo 8 litrów. Więc różnica jest.

 

A jesli jezdzi sie duzo po miescie, to te roznice jeszcze rosną i to znacznie.

 

Te 9,8 litra w opisie to dotyczą 318is e36, czyli auta duzo starszego z silnikem 3 generacje starszym.

 

 

Poza tym 330Ci w bdb stanie z 2002 roku kosztuje ok. 35 tys zł, a 318i jakies 22-23 tys zł. Róznica w cenie znaczna. W kosztach eksploatacji też.

 

Jak komus nie zalezy na kosztach eksploatacji i cena zakupu nie gra duzej roli, to ja polecam M3 e46. Auto duzo lepsze od jakiegos słabowitego 330Ci.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Powiem tak. Jesli zastanawiasz sie nad 318 to lepiej nie kupuj BMW. Ja zrobilem blad ze kupilem 320d

może nie każdy ma takie aspiracje jak Ty?

pokaż mi dynamiczniejszy silnik w dwóch litrach.

poza tym przy spalaniu 7l/100 można się całkiem żwawo poruszać to raz.

dwa że zazwyczaj mniejsze silniki którymi jeździł przysłowiowy dziadek mają mniejsze przebiegi i są mniej wyeksploatowane.

na pierwszy samochód te ~150KM jakie by nie było wystarczy

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tej zasadzie to moge powiedziec ze popełniłem błąd, bo nie zarabiam 20 tys zł i nie stac mnie na BMW M5 e60...

 

 

I 318i i 320d są dobrymi samochodami, wiec nie ma co narzekac. Nie tylko jako pierwszy samochod, także jako kolejny dla doswiadczonego kierowcy. Nie kazdy musi miec 330i albo 330d, bo nie kazdemu jest tak mocny samochod potrzebny. I nie kazdego stac na utrzymanie takiego autka w idealnym stanie.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to forum sluzy do wyrazania swoich opini? Czy moze juz powstal ruch ACTA i lepiej sie nie wypowiadac?

A po drugie to czy ja mu kazalem kupic 3.0 w benzynie? Poprostu pokazalem mu przemyslenia i wnioski na wlasnym przykladzie. Jak dal mnie to moze sobie kupic cinque 700 jesli bedzie mu pasowac i nie bedzie widzial w tym problemu i bedzie zadowolony. Poza tym widze ze duma usera zostala ruszona moim stwierdzeniem ze 320d jest srednie.

Kwestia doboru silnika zalezy od tego ile bedzie jezdzil, jak bedzie jezdzil i wielu innych czynnikow. Jesli robi max 100km tygodniowo no to sorry jego portfel nie ucierpi epicko jak kupi to 2.5, a przynajmniej lepiej jezdzi. Jesli laduje tygodniowo po 600km to moze lepiej zastanowic sie nad dieslem.

Nie wypowiadam sie na temat aut ktorymi nie jezdzilem. Jezdzilem bmw z roznymi silnikami i stwierdzam ze 330Ci naprawde cieszy. Oczywiscie kazdy ma inne podejscie. Moze poprostu chce auto zeby przejechac z puntu A do B i nie zwraca zbytnio uwagi na osiagi.

A co do ripost w moja strone ze moze M3 kupic. Po co sie rozdrabniac M5 albo M6 od razu... Rozwalaja mnie takie riposty i nie wiem czemu sluza... A to 35tys za 3.0 to chyba w coupe i z wszystkimi mozliwymi dodatkami. Ludzie w polsce boja sie bmw bo "zre jak smok". Ceny duzych benzyn nie sa wygorowane.

Podsumowujac stwierdzam ze wiekszosc narodu uwaza za swietosc motto "moje najlepsze" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tego co wiem to forum sluzy do wyrazania swoich opini?

ACTA za rok dopiero :mrgreen:

służy ale na temat i po Polsku.

założyciel sprecyzował mniej więcej swoje plany:

- silnik benzynowy,

- rocznik co najmniej 2000,

- wersja coupe/sedan,

- skłaniam się ku wersji 320i

- gaz nie wchodzi w grę,

- manual!

- bezwypadkowe,

znajdź mu takie 330i/330d za 23 tysiaki

a co do tego jaki silnik dlaczego i kto co woli tu można wyczytać

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=115509

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyciel posta określił przedział cenowy w granicach 20-26tysięcy. W poprzednim poście napisałem, że w moim przekonaniu czasami warto się wstrzymać, uzbierać więcej pieniędzy. Lub podjąć decyzję czy się chce 318 w bardzo dobrym wyposażeniu czy większy silnik z trochę bardziej ubogim wyposażeniem. 318 w granicach roku 2000;2001 można kupić za 16-17tys zł. Wiec pojawia się kolejne kryterium nowsza 318 czy starsza 3xx z większym silnikiem. Można się teraz dochodzić godzinami czemu tak a czemu tak. Tyle moich wypowiedzi w tym poście.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Temat kupna bawarki nabiera tempa :) Prawdopodobnie na początku marca planuję przejażdżkę do Niemiec. Aczkolwiek, ostatnio na otomoto pojawił się bardzo ładny egzemplarz z PL salonu, rocznik 2002, 318i Coupe. Wiecie coś więcej na temat tej sztuki? Jak oceniacie jego stan po fotkach?

 

http://otomoto.pl/bmw-318-2l-143km-skora-ksenon-salon-pl-C22781108.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto w Polsce kupuje diesla by robić niemieckie przebiegi. Niemcy są praktyczni więc diesli używają zgodnie z ekonomicznym rachunkiem, przynajmniej 40-50tys rocznie. U nas diesle kupuje się "bo mało palą" i nie słyszałem innej wersji. A jeszcze w końcu lat 90tych rozlegał się gromki śmiech, jak ktoś jezdził BMW w dieslu. Ja nie widzę żadnego uzasadnienia używania tego silnika tylko w jezdzie miejskiej i okazjonalnej na wakacje. Pół biedy jak jest to nowy samochód, ale patrząc na te sztrucle, gdzie ewentualne nieuchronne naprawy, mogą pochłonąć 1/3 wartosci auta to temat sam się zamyka. To takie moje skromne zdanie. Niemniej jednak, Polska nadal jest największym szrotem bez względu czy to diesel czy benzyna. Wszystko co w Europie zepsute, zużyte i nieprzydatne, trafia na wysypisko śmieci zwane Polską.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto w Polsce kupuje diesla by robić niemieckie przebiegi. Niemcy są praktyczni więc diesli używają zgodnie z ekonomicznym rachunkiem, przynajmniej 40-50tys rocznie. U nas diesle kupuje się "bo mało palą" i nie słyszałem innej wersji. A jeszcze w końcu lat 90tych rozlegał się gromki śmiech, jak ktoś jezdził BMW w dieslu. Ja nie widzę żadnego uzasadnienia używania tego silnika tylko w jezdzie miejskiej i okazjonalnej na wakacje. Pół biedy jak jest to nowy samochód, ale patrząc na te sztrucle, gdzie ewentualne nieuchronne naprawy, mogą pochłonąć 1/3 wartosci auta to temat sam się zamyka. To takie moje skromne zdanie. Niemniej jednak, Polska nadal jest największym szrotem bez względu czy to diesel czy benzyna. Wszystko co w Europie zepsute, zużyte i nieprzydatne, trafia na wysypisko śmieci zwane Polską.

 

Dobrze dobrze, ale czemu o tym piszesz? Ja nie chce diesla. w gre wchodzi tylko benzyna.

 

Ta 318Ci ktora wrzucilem bardzo mi sie podoba pod wzgledem konfiguracji. ciekawe co z tym przodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat kupna bawarki nabiera tempa :) Prawdopodobnie na początku marca planuję przejażdżkę do Niemiec. Aczkolwiek, ostatnio na otomoto pojawił się bardzo ładny egzemplarz z PL salonu, rocznik 2002, 318i Coupe. Wiecie coś więcej na temat tej sztuki? Jak oceniacie jego stan po fotkach?

 

http://otomoto.pl/bmw-318-2l-143km-skora-ksenon-salon-pl-C22781108.html

 

 

"Silnik: konkretny benzynowy 2.5 Ci o mocy 143 koni mech." - a to dobre :mrgreen:

Ale sprawdź go, może być dobry. Zestawienie kolorystyczne fajne, tylko, że jasna skóra po latach może wyglądać jak kupa.

Jedź kolego do Niemiec, im szybciej tym lepiej, zaoszczędzisz czasu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź kolego do Niemiec, im szybciej tym lepiej, zaoszczędzisz czasu :D

dokładnie, ta coupe jakaś pokombinowana, pusta i niepewna, skupiłbym się na twoim miejscu jednak na sportsitzach choćby w materiale i klimatroniku, bez tego czuć różnicę... owocnych poszukiwań!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.