Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam panowie,

 

Od kilku dni zacząłem poszukiwania odpowiedniego egzemplarza E46. Trafiłem na wasze forum, aby zapytać o bardziej fachową poradę :) Moje wymagania:

 

- silnik benzynowy,

- rocznik co najmniej 2000,

- wersja coupe/sedan,

- skłaniam się ku wersji 320i (od razu bym prosił o opinię jak z kosztami ekspolatacji aut z tym silnikiem), ale jeżeli polecacie coś innego - chętnie rozważę. Nie chciałbym aby auto miało mniej niż 140 koni mocy,

- gaz nie wchodzi w grę,

- manual!

- bezwypadkowe,

- budżet: ok. 20 000-26 000 PLN na zakup (też od razu pytanie: czy w tej cenie można dostać zdrowe E46 dostosowane do moich wymogów?)

- biorę pod uwagę auta z DE,

- miło by było, gdyby lokalizacja była w miarę blisko woj. dolnośląskiego.

 

Czy mieliście może do czynienia z tym egzemplarzem? http://otomoto.pl/bmw-320-ci-150-km-individual-skora-C22385441.html

Opublikowano

Witam,

 

Podobny temat przerabiałem 3 lata temu i niespełna pół roku temu. W pierwszym przypadku szukałem auta dla siebie i efektem tych poszukiwań jest moje obecne BMW, z którego jestem bardzo zadowolony. Pół roku temu szukaliśmy z kolegą bawarki dla niego :). Na początku rozglądałem się za samochodem w Polsce bo wiadomo mniejsze koszta, bliżej ten sam język itp :P. Po obejrzeniu paru sztuk zapadła decyzja o wyjeździe do Niemiec. I wydaje mi się że na tym tez powinieneś się skupić. Nie twierdze że w Polsce nie można znaleźć dobrego samochodu aczkolwiek mi w obu tych przypadkach nie udało się znaleźć jakiegoś fajnego auta krajowego. Poza tym wydaje mi się że najlepiej udać się do źródła bo widzisz co bierzesz i w jakim stanie. Jasne że i w Niemczech znajdą się cwaniaki sprzedający odpicowane auta, ale mam wrażenie że jednak jest to na mniejsza skalę niż u rodzimych handlarzy. Przynajmniej tak wygląda to z mojego doświadczenia.

Teraz może co do Twojego budżetu. Z moich obserwacji wynika że za dobre auto w Niemczech trzeba też dobrze zapłacić :D i takie samochody za granicą są często droższe niż krajowe "igiełki". Osobiście dysponując takim budżetem jak ty rozglądałbym się za jakąś fajną e46 ale taką przedliftową ( czyli przed 2002 rokiem ). W każdym razie zostałoby Ci na opłaty i jakieś drobne wymiany, naprawy bo nie oszukujmy się w każdy samochód trzeba choć trochę zainwestować po zakupie ( filtry, olej, elementy gumowe itp. ).

Co do silnika to zależy kto co lubi i jakie ma potrzeby. Ja posiadam jeden z najsłabszych w swojej wersji. Mam 143 koniki w poliftowej e46 i silnik o symbolu n42. Na temat tej jednostki są podzielone opinie aczkolwiek ja sobie chwalę bo jeszcze mnie nie zawiódł ten samochód. Może demon mocy to nie jest ale uzyskuje w zamian całkiem fajne spalanie i póki co nie myślę o przeróbce na gaz.

Myślę że chodź trochę pomogłem swoim postem i życzę Ci owocnych poszukiwań no i finalnej radości z BEEMKi bo to naprawdę są niesamowite samochody z duszą :D. Pozdrawiam Łukasz :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja ci proponuje conajmniej 2.5 benzyna , ale musisz troche dozbierać kasy .
Opublikowano
do 26 koła kupisz 320i z silnikiem M54 2.2 170KM i takiego szukaj [wychodziły od drugiej połowy 2000r]. 320i 150KM jest za wolny, prawie 10s do setki... możesz też wybierać wśród wersji 323i, 325i, 328i
Opublikowano
PS znajomy znajomego sprzedaje właśnie swoją E46 320i M54 170KM - manual, 2004 rok, 80 tysięcy oryginalnego przebiegu (jeżdżone od nowości w szwecji). tylko cenę ustalił abstrakcyjną, 90 tys SEK czyli jakieś 41 tys zł ;)
Opublikowano
Poliftową benzynę w godnym stanie i z godnym silnikiem poniżej 30 tys. raczej nie ma szansy kupić.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano
Poliftową benzynę w godnym stanie i z godnym silnikiem poniżej 30 tys. raczej nie ma szansy kupić.

 

Nie musi być poliftowa. Szczerze powiedziawszy, to przedliftowa wersja z pomarańczowymi kierunkowskazami podoba mi się bardziej :)

 

A co do godnego silnika - i 320i mi starczy, ponieważ będzie to mój pierwszy własny samochód. Ewentualnie brałbym pod uwagę 323i, jeżeli trafiłby się akurat fajny egzemplarz.

 

screamik, dzięki :) Jeden z moich dobrych znajomych sprowadza auta z Dojczlandu pod zamówienie. Muszę z nim rozpocząć temat.

 

Jeżeli macie jakieś konkretne propozycje egzemplarzy to proszę, wklejajcie :)

Opublikowano
Hehe nie ma za co. Jeśli Twój znajomy się tym zajmuje to chyba masz ułatwione zadanie :). Aha no i pamiętaj że jeśli zdecydujesz się na to 320i ( 170 PS ) wzwyż to niestety załapiesz się na tę wyższą, złodziejską akcyzę przy opłatach ( silniki powyżej 2.0, 18 % wartości auta ). No ale zawsze będziesz miał te 6 cylindrów a nie 4 [:(] . Myślę że coś przedliftowego wykombinujecie razem ze znajomym przy odrobinie wytrwałości :).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poliftową benzynę w godnym stanie i z godnym silnikiem poniżej 30 tys. raczej nie ma szansy kupić.

 

Nie musi być poliftowa. Szczerze powiedziawszy, to przedliftowa wersja z pomarańczowymi kierunkowskazami podoba mi się bardziej

Na początku pisałeś że "co najmniej rocznik 2000"

Opublikowano

[

Na początku pisałeś że "co najmniej rocznik 2000"

code][/code]

Polift wychodził od marca 2001r więc kolega szuka przedlifta z ostatnich lat produkcjii...Kolego odpuść 2,0i to nie jedzie,tylko wrażenie że niby 150km ale ja po przesiadce z A3 100km stwierdziłem że moja a3 szła lepiej.Szukaj 323 ew 325 bez problemu kupisz za taką kase z końca 2000r np:http://otomoto.pl/bmw-325-z-dodatkami-mpower-C22667419.html http://otomoto.pl/bmw-325-C22550413.html .Spali ci tyle samo co 2,0(może 1l więcej ale inny moment,inna moc)

...Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj,wsiądź odpal fure w gaz napier...szyby w dół,ryk silnika niech cię niesie:)
Opublikowano
Roki, proponujesz koledze mega fury z dołożonymi na sztukę zderzakami od m-paka, malowane dookoła, z dziurawymi nadkolami... Ogarnij się, chcesz pomóc, czy zaszkodzić?
Opublikowano (edytowane)

Sensownym rozwiązaniem byłaby poliftowa 320i 170 PS ale w tej cenie nie będzie łatwo.

EDIT:

Żeby nie być gołosłownym. To może być ciekawa oferta:

http://otomoto.pl/bmw-320-320i-edition-exclusive-C21763806.html

Edytowane przez Krzysztof_Toruń

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano
To był przykład tylko...nie że konkretne auta mu podaje
...Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj,wsiądź odpal fure w gaz napier...szyby w dół,ryk silnika niech cię niesie:)
Opublikowano
To był przykład tylko...nie że konkretne auta mu podaje

Z całym szacunkiem, to nie był przykład, to był konkretny przykład.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano
Jeśli chodzi o przykład na to, jak kupić ulepa za 25k i udawać nim m-paka wśród znajomych, to tu się zgadzam, przykład trafiony.
Opublikowano
Kolego tak ja większość tutaj osób radzę ci kupić 6 cylindrowy silnik. W spalaniu nie duża różnica a moc i moment bajka. Radzę Ci się dobrze zastanowić nad tym. Zobaczysz szybko przy 4 cylindrach będzie ci mocy brakować:)
Opublikowano
Kolego tak ja większość tutaj osób radzę ci kupić 6 cylindrowy silnik. W spalaniu nie duża różnica a moc i moment bajka. Radzę Ci się dobrze zastanowić nad tym. Zobaczysz szybko przy 4 cylindrach będzie ci mocy brakować:)

 

Kurczę, no nie jestem jakoś przekonany do 6 garów w swoim pierwszym własnym samochodzie :D Czy jest mi to potrzebne? + dochodzi do tego wyższa akcyza i to, że nie chcę się zapłakać kosztami utrzymania. Z drugiej strony jeżeli kolega roki863 stwierdza, że subiektywnie 320i jedzie gorzej niż 100-konna A3... to nie jest za dobrze. Nie chcę mieć muła. Kierowca ze mnie początkujący, choć za kółkiem jest sprawnie i w porządku, zresztą czerpię ogromną przyjemność z samej jazdy ;) Spróbuję przejechać się i takim i takim modelem i wtedy ocenię.

 

Jak jest w przypadku awaryjności jednostek benzynowych w E46? Jakieś różnice na korzyść 320i nad 323/325i i na odwrót?

Opublikowano
Jak jest w przypadku awaryjności jednostek benzynowych w E46? Jakieś różnice na korzyść 320i nad 323/325i i na odwrót?

 

nie, wszystkie są identyczne, różnią się tylko pojemnością i mocą.

Opublikowano
Hmm, a co lubi się w tych silnikach psuć i po jakim przebiegu? I jak ogólnie z kosztami naprawy?

 

nic.

Opublikowano
Kolego tak ja większość tutaj osób radzę ci kupić 6 cylindrowy silnik. W spalaniu nie duża różnica a moc i moment bajka. Radzę Ci się dobrze zastanowić nad tym. Zobaczysz szybko przy 4 cylindrach będzie ci mocy brakować:)

 

W trasie może nie ma dużej różnicy ale na pewno nie w mieście, w mojej okolicy mi pali według tankowań 7.7l znajomemu w R6 9l, wiec gdybyśmy wjechali w prawdziwe miasto typu warszawa Kraków itp ta różnica była by jeszcze większa. Wiec zależy gdzie kolega mieszka bo żeby się nie okazało że z różnicy 1.5 l u niego zrobi się 2l albo i 3l.

Opublikowano
Jeśli lift coupe był w 2003 roku, to chyba oczywiste, że nie ma co takiego szukać w podanym przez autora przedziale cenowym i zostaje tylko przedlift, nie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.