Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zauważyłem jedną dziwną rzecz..mianowicie przy klemie minusowej akumulatora nie mam żadnego dodatkowego przewodu ani prostokątnej kostki..po prostu jest zwykły brązowy przewód z klemą..dziwne jest to bo w module DDE mam błąd IBS Intelligent battery sensor. Czyżby poprzedni właściciel pozbył się tego..w dodatku auto kupiłem jako 5-latek a dziś zauważyłem że aku nie jest oryginalne. W dodatku od pewnego czasu zaczęła witać mnie przy otwarciu centralnego zamka kontrolka żółtej blokady kierownicy :/ Pytanie czy brak tego IBS ma jakiś negatywny wpływ? W realoem widać że można to kupić

http://img46.imageshack.us/img46/5131/230120121387.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
(IBS- Intelligent Battery Sensor) Czujnik ze zintegrowanym układem analizującym wyniki pomiarów rejestruje podstawowe parametry pracy akumulatora, takie jak napięcie, natężenie prądu, temperatura, licznik amperogodzin oraz cykli pracy akumulatora i na podstawie tych danych komp steruje pracą alternatora, jeśli ktoś pozbył się IBS-a u Ciebie to możesz mieć albo za małe ładowanie albo za duże.
Opublikowano
Zerkałem już na allegro są faktycznie ale jedne są z tymi przewodami dodatkowymi np http://allegro.pl/naboj-klema-minus-bmw-e90-2006rok-i2050923746.html a jedne bez ..ta z linku jest do e90 LCI ja mam pre lci. No i sprawdziłem jak się ma napięcie aku w ukrytym menu na zapłonie..11,7 V wszystko wyłączone..jak tylko wcisnę sprzęgło spada na 11V..ładowanie chyba też szału nie robi bo z włączoną wentylacją,radiem i światłami temp na zewnątrz -9 silnik zimny wartości wahają się na poziomie 13,5V. Problem drugi to brak jakichkolwiek wtyczek na przewody od klemy minusowej tak jak to jest na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VU31&mospid=48831&btnr=61_1946&hg=61&fg=30. Mam prośbę do kolegów którzy posiadają e91 z 2006r 320d 163KM , czy też macie taką zwykłą kleme a jak nie to gdzie wchodzi ten dodatkowy przewód?http://img214.imageshack.us/img214/579/270120121396.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
musisz pod kompa podlaczyc ,jak bedziesz jechal do jakiegos magika i bedzie podlaczony wez najpier bez obciazenia a pozniej z obciazeniem czyli wlacz klime tylnia szybe ,swiatal ahlogeny wszystko
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wpierw należy wyjaśnić co z tą klemą a nie wybiegać za bardzo do przodu. Chcąc postawić prawidłową diagnozę ,tego typu pomiary należy wykonywać na naładowanym akum. a nie jest ,chyba że już jest bejt .
Opublikowano
Byłem dziś na teście aku gość podpiął tester pod aku i pokazało 12,7 wydruk z testera AKU 100% NAŁADOWANY STAN DOBRY..Sprawność 87% Następnie sprawdził pod obciążeniem 13,7V bez obciążenia 14,1V także szału niema ale mieściło się w normie..no według mnie troszkę czyli o te 0,5V powinno być więcej. Bynajmniej wiem że nie ładuje za dużym napięciem tylko takim lajtowym :D Zauważyłem że wskazanie napięcia w ukrytym menu a bezpośrednio na mierniku przy aku wynosi około 0,6-0,7V. Co do klemy to w sumie nie czepiałbym się jej bo jak kupiłem auto czyli w czerwcu to błąd kiery pojawił się po pół roku. Między czasie pokonywałem nim od poniedziałku do piątku odcinek do pracy i z powrotem czyli bagatela 1,5km w jedną stronę :D także wiem że zbyt korzystne dla aku to nie było. Tak jak prosiłem wcześniej zerknijcie u siebie w ukryte menu jakie napięcie będziecie mieli rano przed odpaleniem przy tych mrozach oraz jaką tą klemę minusową macie i gdzie jej przewody dodatkowe są wpięte
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

spacjalnie dla Ciebie :norty:

dzi -15C przed odpaleniem na zimnym aku 11,9v podczas jazdy 14.3v 14.4v!!

jak wrocilem zgasilem i bylo 13.5V i spadalo nie czekalem do ilu spadnie :cool2:

a i kontrolka sie zaplila od swiec :norty:

Opublikowano
spacjalnie dla Ciebie :norty:

dzi -15C przed odpaleniem na zimnym aku 11,9v podczas jazdy 14.3v 14.4v!!

jak wrocilem zgasilem i bylo 13.5V i spadalo nie czekalem do ilu spadnie :cool2:

a i kontrolka sie zaplila od swiec :norty:

U mnie dziś z samego rano temp -10 w ukrytym menu 12V w inpa 12,4 Ładowanie w INPA 14,0-14,4 takie wachania. Nikt nie zerknie co z tymi wtyczkami od IBS gdzie są? I odrazu jak już jakie kolory przewodów od IBS od strony instalacji samochodowej (czyli te przewody dochodzące do gniazd w które wpięte są wtyczki IBS)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ta zwykła klem pewnie była zakładana przez poprzedniego właścicela może padł IBS i założył po kosztach. Patrzyłem u siebie, co prawda e90 a nie e91, i powinna być taka jak na rysunku z realoem a nie zwykła jak na twojej fotce.
Krzysztof
Opublikowano
Ta zwykła klem pewnie była zakładana przez poprzedniego właścicela może padł IBS i założył po kosztach. Patrzyłem u siebie, co prawda e90 a nie e91, i powinna być taka jak na rysunku z realoem a nie zwykła jak na twojej fotce.

I kto by pomyślał szwab i poszedł po kosztach hehe. Jakbyś mógł mi potwierdzić kolory przewodów wtyczki od IBS tej 3 pinowej tam są dwa przewody..według WDS to CZARNY/NIEBIESKI i SZARY/NIEBIESKI (tylko nie jestem pewny czy kolory tych przewodów są od strony IBS do wtyczki czy też od instalacji samochodu) i trzeci przewód przy IBS to zasilanie CZERWONY wtyczka do rozdzielacza prądu na aku

Opublikowano

Panowie sprawdzi mi ktoś te kolory??:)'

I u mnie wskoczyło ładowanie na 14,7V :D wszystko stało się po tym jak w końcu pozbyłem się błędu żółtej blokady kierownicy :D Teraz pozostało mi pozbyć się z INPA błędu IBS i stąd moje powyższe pytanie

Opublikowano

alvarokr,

 

Czekaj czekaj - skąd wiesz ze masz wymienioną klemę? Popatrz na moją klemę

http://img812.imageshack.us/img812/4791/img20120206072220.jpg

 

Myślisz że Twój "szwab" poszedł po kosztach i u mnie? Miałby daleko do mnie - mam kierownicę po prawej stronie :norty:

Drobna uwaga, rocznik ten sam ale silnik większy - myślę że nie powinien to być problem.

Kilka różnych kabli było stosowanych, nie wiem czym one się różniły dokładnie ale jestem pewien, że mojego nikt nie ruszał i na 90% Twój też jest oryginalny, "fabryczny".

 

Sprawdzać ładowanie? Tylko mam akumulator 90Ah 720A a mróz to mam jedynie w zamrażalce. Na zewnątrz dziś miałem +10 stopni więc raczej wyniki kompletnie nie adekwatne do Twojej sytuacji.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

  • 1 rok później...
  • 3 lata później...
Opublikowano

odkopie trochę temat

u mnie jest zwykła klema czy ktoś to potwierdzi że tak ma być. Komputer nie ma błędów klemy ale mam problem z rozładowującym się akumulatorem (nowy + adaptacja).Nie widzę nigdzie dodatkowych przewodów od klemy minusowej. Nie wiem czy po vinie coś mi to da?

320 E91 2006r 2.0 /164km

Opublikowano

IBS jest stosowany tylko w samochodach z dużym zużyciem prądu, tzn. wyposażonych np. w CCC lub M-ASK. Z takim wyposażeniem w samochodach jest stosowany zaawansowany system zarządzania energią APM w przeciwieństwie do "golasów", gdzie pracuje BMP - Basic Power Management.

 

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Odkopię temat:

 

Jak to w końcu jest z tą klemą minusową? Czy zawsze powinna być? Ja jej nie mam. Mam tylko zwykłą klemę z brązowym grubasem. Obok jest wtyczka dwupinowa która by pasowała wg tego co wyszukałem w sieci.

Nie mam żadnych błędów, akumulator mi się nie rozładowuje ale mam zagwostke :?:

Auto E90 bez Idrive

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.