Skocz do zawartości

Szarpie całym autem przy 90-100km/h e32 m60b30


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Problem: odpalam bez problemu, czy na benzynie czy po przełączeniu na gaz (sekw.) zaczyna falować na wolnych obrotach - tu dodam, że wiem, iż przyczyn jest wiele i postaram się z każdą po kolei zapoznać zaczynając od czyszczenia lub wymiany silnika krokowego, świec etc...

 

Jak już się rozgrzeje to nadal faluje ale tylko w czasie kiedy np. stoję na światłach czy w korku, podczas jazdy jest ok ale...

 

...tylko do 80 km/h bo po przekroczeniu dostaje wibracji bardzo podobnych po prostu szarpie jakby coś mu tam przerywało(?)

 

Podejrzewam że nie jest to problem zawieszenia (dopiero wymieniłem 4 wahacze a końcówki i stabilizatory są ok) ani kół (dopiero co założone zimówki 15" wyważone, proste, opony w porządku)...

 

I teraz powiedzcie mi proszę drodzy forumowicze, czy może to być związane właśnie z tymi wariującymi obrotami?

W automacie na Eco jest wtedy ok 2500obr/min a wkurza mnie to niesamowicie...

 

Za co się zabrać żeby nie tracić czasu ani pieniędzy na próby chybił trafił?

 

dzięki z góry :)

Opublikowano
Może być od przeniesienia napędu, krzyżak wału, łącznik elastyczny oraz podpora. Sprawdź wszystkie też rzeczy i daj znać.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Hey, drgania po 80km/h ? jako pierwsze sprawdziłbym czy nie ma uderzonego koła z przodu... może jakiś krawężnik zaliczyłeś niechcący ? ja miałem krzywe koło tylne (krawężnik) i samochód po 120km/h miał baaardzo duże drgania, im wyższa prędkość drgania były szybsze ale słabsze... także sprawdziłbym stan kół na 1 ogień. Pozdrawiam.
Opublikowano
kolega pisał ze tak jak by mu cos tam przerywalo. ja mam bardzo podobne objawy predkosci podobne tylko zdjagnozowalem to jak by silnik na chwile tracil iskre. jadąc jednostajnym gazem zdaza sie to regularnie co 3-4 sekundy jest taki jakby spadek mocy jakby silnik przygasal doslownie na jeden obrut walu. moze to oto koledze chodzi?? jak by ktos cos takiego juz przerabial to prosze o wyjasnienie oco chodzi.
Opublikowano
kolega pisał ze tak jak by mu cos tam przerywalo. ja mam bardzo podobne objawy predkosci podobne tylko zdjagnozowalem to jak by silnik na chwile tracil iskre. jadąc jednostajnym gazem zdaza sie to regularnie co 3-4 sekundy jest taki jakby spadek mocy jakby silnik przygasal doslownie na jeden obrut walu. moze to oto koledze chodzi?? jak by ktos cos takiego juz przerabial to prosze o wyjasnienie oco chodzi.

 

To wygląda na niepalenie ja jakiś cylinder, do przejrzenia układ zapłonowy, paliwowy, wałek rozrządu, ustawienie zaworów oraz napięcie łańcucha rozrządu.

pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Dokladnie jak napisal kolega troll , szarpie na niskich obrotach nie ma sily ciagnac prawdopodobnie nie chodzi na wszystkie gary, najlepiej sprawdzic stan swiec , gum laczacych cewki ze swieca , i same cewki, nie zawsze wyskakujacy zaplon pokazuje komp. Moze iskra sie gubic przez olej w komorach swiec.

Inni tez dostarczaja Radość z jazdy :)

http://img222.imageshack.us/img222/4316/drivingpleasure2.jpg

Opublikowano

Dzięki za wszystkie informacje.

Niestety problem się nasilił - szarpie coraz bardziej i też wydaje mi się że chodzi tu o cylinder. Myślę, że na pewno wszystkie gary nie chodzą.

Chyba wstawię go do mechanika bo sam już chyba nic nie zdziałam...no chyba że świece ale podejrzewam, że problem jest większy.

pzdr

Opublikowano
A ja jeszcze dorzucę ze u mnie winny był silniczek krokowy założony na węża od gazu między parownikiem a mikserem. wywaliłem samą końcówkę silniczka odłączyłem go od instalacji i wsadziłem zwykły rozgałęziacz ze śrubą regulacyjną (wcześniej był bez regulacji) wyregulowałem i spokój. ile silniejsza moja bunia się zrobiła to sam byłem w szoku. :shock: nie prychnie nie kichnie na gazie jedzie jak powinna.
Opublikowano

No i któregoś pieknego dnia już mi nie odpaliła. Laweta do mechanika (automat) i pierwsza diagnoza to - pompa paliwa, po trochu przestawała dawać benzyne i w końcu nie dała wcale.

Jutro bedzie wstawiona i zobaczymy co dalej. Możliwe że przez to tak szarpało?

A tak na marginesie to wiedzą może koledzy ile może kosztować usunięcie wycieku z łączenia silnika i skrzyni? Bo chyba leci mi stamtąd oliwa?

pzdr

Opublikowano

Wyjaśniło się,

1) Padła pompa paliwa

2) Padła wiązka od pompy paliwa

3) Padła 1 cewka

4) Elektrody wszystkich świec były potopione!

 

Nie grał na wszystkie gary a potem ta pompa.

Już jest ok

 

pzdr

Opublikowano
A tak na marginesie to wiedzą może koledzy ile może kosztować usunięcie wycieku z łączenia silnika i skrzyni? Bo chyba leci mi stamtąd oliwa?

Najpierw zobacz czy nie leci tobie z pod pokryw zaworowych bo w czasie jazdy olej z silnika właśnie tamtędy zcieka. Kiedyś sam myślałem, że u mnie padł simering wału a po zdjęciu skrzyni okazało się że wszystko jest ok, a przyczyną był wyciek z pod klawiatur i pocących sie węży wspomagania. Tak dla świętego spokoju sprawdź stan oleju w skrzyni.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ok musze to sprawdzić,

Ale czy gdyby okazało się że jest to z łączenia to olej leciałby cały czas czy tylko w trakcie jazdy i jakiś czas po zaparkowaniu samochodu?

Bo teraz sytuacja wygląda tak że jak po jeździe odstawię samochód na parking to olej kapie przez parę chwil lecz dość obficie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.