Skocz do zawartości

praca zawieszenia E90


czajnior

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, trochę odświeżę temat...:)D

Mam mały problem z przednim zwieszeniem (318D, 2007r.). Mianowicie podczas przejeżdżania przez progi zwalniające lub duże nierówności słychać tak jakby trzeszczenie z przedniej osi. Gość na stacji diagnostycznej od razu wykluczył amortyzatory. Szukał, patrzył i nic nie widział. Wziąłem go na przejażdżkę i na pierwszym pokonywanym progu zwalniającym stwierdził, iż są do wymiany gumy od łączników stabilizatorów (lub coś podobnego:P).

Wymieniłem te gumy, rzeczywiście trochę ciszej jest teraz ale nadal słychać ten denerwujący dźwięk:/ Co ciekawe dochodzi tylko z przedniej osi

Czy miał ktoś podobną sytuację i wie jak to rozwiązać...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, trochę odświeżę temat...:)D

 

Wymieniłem te gumy, rzeczywiście trochę ciszej jest teraz ale nadal słychać ten denerwujący dźwięk:/ Co ciekawe dochodzi tylko z przedniej osi

Czy miał ktoś podobną sytuację i wie jak to rozwiązać...?

 

Hehe...

Witaj w klubie :-) Mam to samo. Przy kontroli zawieszenia powiedzieli, ze wszystko jest w idealnym stanie... Mówili coś o poduszkach stabilizatora, które jak złapia soli i piachu lubią piszczeć, i żeby olać temat. Faktem jest, ze jak trochę się wszystko przeplucze (dużo jeżdżenia po mokrym) to jest lepiej ...

 

 

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk

v40 -> s60 -> s40 -> s60 -> wrx -> e90 ->A6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ja mam 318d po lifcie z 2009 roku i wjeżdzając np na leżącego policjanta na drodze też słysze jakby trzeszczenie, zależy też z jaką prędkością wjade nie jest to jakiś straszny odgłos ale daje dyskomfort gdy radio jest wyłączone. Mam tak odkąd kupiłem z przebiegiem 10 tys km, ja zrobiłem na nim 17 tys póki co.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczatkowo myślałem, że przyczyną też mogą być prozy - stwardnienie gum. Przypadłość zaczęła dziać sie dopiero w styczniu, gdy zaczęli solić, sypać piachem i mrozy. Może rzeczywiście to jest problemem....;) Trzeba poczekać na większe deszcze;]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Mi w ASO zasugerowali bałwanki, ponoć w e90 one są najbardziej odpowiedzialne za ten trzeszczacy dzwiek z przodu

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Balwanki to ta guma na amortyzatorach ktora wyglada jak ludzik michelin

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Balwanki to ta guma na amortyzatorach ktora wyglada jak ludzik michelin

 

W volvo S60 był chyba do tego dostęp spod maski. Przy trzeszczeniu wystarczyło psiknać w okolice gniazda amorów wd40 i pomagało :)

v40 -> s60 -> s40 -> s60 -> wrx -> e90 ->A6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w ASO zasugerowali bałwanki, ponoć w e90 one są najbardziej odpowiedzialne za ten trzeszczacy dzwiek z przodu

 

U mnie ASO wymienilo balwanki na (podobno) poprawione a nadal glosno skrzypi na progach zwalniajacych i wiekszych nierownosciach...

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Mi w ASO zasugerowali bałwanki, ponoć w e90 one są najbardziej odpowiedzialne za ten trzeszczacy dzwiek z przodu

 

U mnie ASO wymienilo balwanki na (podobno) poprawione a nadal glosno skrzypi na progach zwalniajacych i wiekszych nierownosciach...

 

Jest to problem dość znany. Miałem to w E87, E90, E60.

 

ASO wymienia odboje amortyzatorów, które i tak po zimie zaczynają "jęczeć".

 

Ja jednak przy każdej przekładce kół z zimowych na letnie opuszczam w dół odboje i następnie czyszczę z piachu i innych zanieczyszczeń. Potem nakładam smar na górną część "bałwanka" i ruszam góra-dół tak aby smar równomiernie się rozprowadził. Na zakończenie usuwam nadmiar smaru i cieszę się cichą pracą do następnego lata :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
U mnie tak samo skrzypiało tylne zawieszanie . Problemem okazały sie tuleje przy górnych wahaczach . Narazie wstrzyknąłem tam tylko olej i jest cisza. Ten zabieg da tylko chwile komfortu później będzie trzeba porozkręcać i nasmarować tuleje samem .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.