Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :)

Wiem,wiem ten temat był już poruszany na forum ale......

Znalazłem nawet filmik,niestety opinie na ten temat są skrajne.A chodzi o możliwość wymontowania lampy bez demontażu np. zderzaka. Tu nasuwa się pytanie,czy wersja USA E60 różni się od wersji UE?(filmik pokazuje USA)

Nie jestem mechanikiem więc taki demontaż będzie dla mnie wyzwaniem.Jedni mówią że bez zdjęcia zderzaka się nie da inni że wyjęcie lampy to "pryszcz", jeszcze inni radzą mi, jak nie chcesz mieć kłopotu odpuść sobie. Tu posłużę się przysłowiem : Pańskie oko konia tuczy. :D

Oddał bym "problem" do warsztatu ale .... no właśnie,kiedyś prosiłem o pomoc "pocącej" się lampy (palą się też tylko dwie diodki "brewki")teraz przestała się pocić, woda zaczęła spływać stróżkami,to raz,nie świecące diodki to dwa no i warto by po rozpołowieniu lampy "odnowić" ją od środka. Tu następne pytanie, czy lampy przednie po lifcie (skrętne światła) dadzą się rozpołowić?? :oops: A mechanicy? Sami wiecie jak warsztaty działają,serwis chce wymieniać całe lampy bo jak czyścić to obie.(nowe po 4500),tylko się zastrzelić. :mad2:

Proszę o wypowiedzi o ile to możliwe "praktyków", teorię troszkę znam.

Pozdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja wyciagałem lampy u siebie i bez problemów poszło.
Opublikowano

Kolego coś z praktyki.

1. Lampy nie wyciągałem osobiście nie miałem odpowiednio długiego śrubokręta ale patrzyłem jak robi to mój mechanik. Kwestia 4 śrub na lampę i wyskakuje ;) na zewnątrz.

Później pozostaje temat odpowiedniego spasowania uszczelek przy zakładaniu żeby się nie lało do środka komory silnika.

2. Diody - mnie też padły w obu lampach. Zawilgły - i zamokły - stała woda. Mówiono mi to samo co tobie - nie da się - daj sobie siana etc. Znalazłem faceta na Allegro z Krakowa który świadczy taką usługę: http://allegro.pl/bmw-e60-e61-biale-brwi-brewki-led-ringi-nowosc-i2073247808.html Można podjechać i zrobi w umówionym terminie bez wyciągania lamp temat na 2 godziny pracy (nacina od góry lampę w aucie i wymienia moduły LED wygląda to mniej więcej tak:

http://img189.imageshack.us/img189/1166/19112011007.th.jpg

Można mu wysłać lampy kurierem - tu patrz punkt 1 nie trzeba demontować zderzaka. Ja byłem osobiście bo mam niedaleko. Koszt może być różny w twoim przypadku- pytanie zasadnicze - padł moduł LED czy też diody padły - jeśli jest woda obstawiam że padł moduł. Na dwie lampy to pewnie będzie z 600PLN + przesyłka.

Jak coś to wal na PW ;)

 

EDIT:

Dodam jeszcze taką kwestię - świecą mi na pomarańczowo diody LED wygląda "normalnie" jak pełnowartościowe E60. Ale przez to że stała woda długo w brewce - ten odbłyśnik/srebrzenie wewnątrz brewki - jest nieco zmatowione przez co z bliska widać nieco inny odcień barwy brewki (matowy)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Witam :)

Z opisu wygląda prosto jak sznurek w kieszeni :D Dzięki za deklarację. Jak delikatnie wspomniałem nie jestem mechanikiem więc przystąpienie do działania zajmie mi troszkę czasu,muszę oswoić się z tematem choć sprawa dość pilna bo "ciecze " :mad2:

Jakby co odezwę się.(oczywiście bez nadużywania Twojej cierpliwości)

Pozdr.

 

PS. W tak zwanym międzyczasie może jeszcze ktoś coś podpowie? Zobaczymy.

Opublikowano

Witam.

Nie chcę zakładać nowego wątku, bo temat właściwie ten sam,a pytań mam kilka.

Otóż, pacjent jak w opisie , a nie świecą się diody w "brewce" w lampie przedniej. Dokładniej, po włączeniu świateł zaświecają się dwie diody tylko. Widać ,że w środku zbiera się wilgoć,są zaparowane. Jak wyżej napisane może to być wina samych diod jak również modułu.

Pytania są takie:

Czy jest możliwość sprawdzenia tego samemu?

Czy możliwe jest dokupienie takich diod jak również modułu (jeśli tak proszę o link lub podpowiedź jak to wygląda)?

Czy konieczne jest wycięcie kawałka plastiku w lampię żeby się do nich dostać?

 

Samochód to anglik i przebywa w UK i dlatego nie bardzo wiem, które to diody tam pasują (patrzyłem na e-bay).

Z góry dziękuję za odpowiedzi , a w międzyczasie będę dalej szukał informacji na tym lub innych forach.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Witam.

Pytania są takie:

Czy jest możliwość sprawdzenia tego samemu?

Czy możliwe jest dokupienie takich diod jak również modułu (jeśli tak proszę o link lub podpowiedź jak to wygląda)?

Czy konieczne jest wycięcie kawałka plastiku w lampię żeby się do nich dostać?

 

Samochód to anglik i przebywa w UK i dlatego nie bardzo wiem, które to diody tam pasują (patrzyłem na e-bay).

Z góry dziękuję za odpowiedzi , a w międzyczasie będę dalej szukał informacji na tym lub innych forach.

 

Pozdrawiam.

 

Nie lansuję się na eksperta :D ale przeszedłem tą drogę chyba od A-Z (Od Franka do Janka) i sprawa wygląda następująco

1. Jedyna możliwość - gdy się tlą i nie świecą tak jasnym światłem jak oryginał i w dodatku nie wszystkie świecą + wilgoć = to wymiana modułu (pasek z diodami LED) na używany świecący.

2. Moduł = elektronika + LED - jeśli moduł padł to musisz dokonać przeszczepu całości.

Po wypruciu wygląda mniej więcej tak:

http://img521.imageshack.us/img521/7620/post85791230956101.th.jpg

Jeśli same diody to można je dokupić (na forums.5series.net jest cały artykuł o tym gdzie co i jak DIY i nazywa się "Ultimate Eyebrow Upgrade" tylko tam gość zmieniał w działających brewkach jedynie ich kolor świecenia. Sposób postępowania mniej więcej ten sam. Zarejestruj się tam i przejrzyj sobie

3. KONIECZNE - inaczej się NIE dostaniesz. Ale jak wytniesz i dobrze zabezpieczysz (wyprujesz bebechy) to możesz jeździć bez - nie będzie błędów na kompie - ja jeździłem z odłączonymi i nic się nie działo. Więc w tym czasie możesz eksperymentować. Diody LED kosztują grosze i są to 20mA 4-pin kąt świecenia 130° Power LED (5mm). Kąt świecenia może być zbliżony. MCD 500-1200. Jak lubisz dłubać to będziesz miał czas na to ;) tutaj jeszcze link do naszego forum: viewtopic.php?f=73&t=142407&p=1218352&hilit=power+led#p1218352 . Aczkolwiek jak pisałem Paździochowi jeśli jest wilgoć wewnątrz znaczy się lampa jest rozszczelniona i szlag trafił moduł i trzeba będzie przeszczep.

Jeśli nie lubisz dłubać lub nie umiesz (jak ja) kup rozwaloną lampę za grosze (nie musi być xenon czy identyczna jak masz) wypruj i zrób SWAP. Pamiętaj że prawy do prawego a lewy do lewego ;) (strony z plastikiem) a nie jak w piosence "prawy do lewego ;) "

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Spokojnie, dasz radę wyciągnąć lampę sam,

dobrze jest mieć długi śrubokręt z wymiennymi bitami,

on ma na końcu magnes (śruba nie wpadnie ci na dół)

pod lampą na zderzaku połóż sobie koc lub szmatę, unikniesz rys na zderzaku

(lampę trzeba trochę przekręcić, wyciągnąć pod skosem)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.