Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a co ten środek ma do nagaru, działa on na powłokę matalową a nie olejową

Zgadza się jak najbardziej,ale cudo środek krąży z olejem w silniku i nagar czyli osad w przeróżnej postaci(jak go zwał tak zwał)"przyklejony"jest właśnie do metalu no i jak cudo pójdzie w obieg z olejem to go "przytrzyma"i narośnie na nim a nie na metalu.Tak jak się mówi o tym żeby nie wlewać syntetyków do starych silników bo "wypłucze"osady i będzie tragedia.

  • Odpowiedzi 526
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zgadza się jak najbardziej,ale cudo środek krąży z olejem w silniku i nagar czyli osad w przeróżnej postaci(jak go zwał tak zwał)"przyklejony"jest właśnie do metalu no i jak cudo pójdzie w obieg z olejem to go "przytrzyma"i narośnie na nim a nie na metalu.Tak jak się mówi o tym żeby nie wlewać syntetyków do starych silników bo "wypłucze"osady i będzie tragedia.

 

No właśnie tak nie jest.

 

***********************************************

Warstwa ceramiczna powstaje w miejscu

styku 2 warst metalowych (to jest ważne).

Nie może powstać między nagarem a czym... no właśnie?

***********************************************

 

Jeżeli 2 warstwy metalowe się stykają to

nigdy nie będzie tam nagaru. Tarcie między nimi uniemożliwi

powstanie nagaru. I tak nie mamy nagaru między pierścieniem tłokowym

a cylindrem (mówimy o normalnym stanie silnika).

Nie ma nagaru między krzywką wałka rozrządu a dźwigienką zaworową.

Tak samo jeżeli chodzi o panewki.

 

To są 3 miejsca, gdzie najszęściej ma miejsce ceramizacja.

Czym większe tarcie (dużo ciepła) to tym efektywniej odbywa się

proces ceramizacji.

 

Warstwa ceramiczna nie powstaje w misce olejowej, przestrzeni wewnątrz bloku silnika (poza cylindrami). Nie powstaje między warstwami metal

guma... czyli np uszczelniacze w silniku.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano

Mam pytanko

Mercedesy 123 mają wskźnik ciśnienia oleju

czym więcej pokazuje na rozgrzanym silniku na biegu jałowym tym lepiej

jeśli np zastosuje ten ceramizer to na panewkach i na wszystkich elementach smarowanych przez ów olej powinna odlożyć sie warstwa ceramicna lub coś w tym stylu czyli teoretycznie ciśnienie oleju powinno wzrosnąć

ale czy tak sie stanie?????????

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano
Mam pytanko

Mercedesy 123 mają wskźnik ciśnienia oleju

czym więcej pokazuje na rozgrzanym silniku na biegu jałowym tym lepiej

jeśli np zastosuje ten ceramizer to na panewkach i na wszystkich elementach smarowanych przez ów olej powinna odlożyć sie warstwa ceramicna lub coś w tym stylu czyli teoretycznie ciśnienie oleju powinno wzrosnąć

ale czy tak sie stanie?????????

 

 

We fronterze tez ma takowy wskaźnik zobaczymy czy po 1500 km cos się zmieni....

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

A wiecie, że żadno z aut, które znam i zastosowany był ceramizer

nie miał wskaźnika ciśnienia oleju.

 

A nie... była jedna beczka W123. Ale nigdy się nie pytałem kolegi

o to... Jak go spotkam to zapytam. Problem w tym, że on to

autko sprzedał i czy będzie to pamiętał. Zobaczymy.

 

Grubość warstwy ceramicznej to kilka, kilkanaście mikrometrów.

Czy to coś da do ciśnienia?

 

Sądzę, że wzrost ciśnienia będzie bardziej spowodowany tym, że

silnik nie będzie się tak grzał i przez to olej będzie gęstszy.

Zobaczymy co NIKI powie po jakimś czasie.

 

I jeszcze jedno. Panewki chyba są jednym z tych 3 elementów,

które najrzadziej mają styk z metalem. Zazwyczaj jest

warstwa oleju i z wałem rzadko się styka... ciekawe jak to

jest z tymi panewkami.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano
pierścienie tez nie slizgaja sie bezposrednio po cylindrze tylko po filmie oleojwym tak jak panewki. Dlatego nie zaleca sie rozruchu samochodu i pracy na biegu jalowym bo bogata mieszanka zmywa ten film i smarowanie jest mniejsze

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
no to mnie wciągnęło... z kobity się śmiałem, że seriale ogląda, a sam nie mogę doczekać kolejnego odcinka pt NIKI i Frontiera :mrgreen:
- to ja przepraszam! ...i znikł
Opublikowano

Mnie też delikatnie wciągnął ten temat do tego stopnia,że dzisiaj pojechałem na stację BP i kupiłem ten specyfik o nazwie Xeramic co poleca marekp 750 no i będe tereaz obserwował pracę silniczka.Troszkę ten specyfik kosztuje bo aż 57zł.

Pozdrawiam

Opublikowano
Dasz znać jak poszło;) moj silnik ma 229 tyś to m40 1.6 , nie wiem czy mozna stosować do takiego silnika costakigo zwłaszcza ze wlałem niedawno formułę do czyszczenia atrysków STP , w sumie silnik nie chodzi najgorzej, tylko rzęźi jak jest zimny nawetpodczas jazdy ale to trwa chwilke tylko jakies 2 minuty jak złapie ofdpowiednia temp, ale ponoć to normalne w tego typu silnikach, w każdym razie daj znać jak poszło i jak pracuje maszyna;) pozdro
Opublikowano
Dasz znać jak poszło;) moj silnik ma 229 tyś to m40 1.6 , nie wiem czy mozna stosować do takiego silnika costakigo zwłaszcza ze wlałem niedawno formułę do czyszczenia atrysków STP , w sumie silnik nie chodzi najgorzej, tylko rzęźi jak jest zimny nawetpodczas jazdy ale to trwa chwilke tylko jakies 2 minuty jak złapie ofdpowiednia temp, ale ponoć to normalne w tego typu silnikach, w każdym razie daj znać jak poszło i jak pracuje maszyna;) pozdro

 

a kto ci mówił że ma rzęzić??? bo mój m40 też ma ponad 200tyś a nie rzęzi!...tzn. narazie nic nierobi bo głowicy niema :mrgreen: :mrgreen:

klepało ale przestało!!!
Opublikowano

Pewnie że dam znać i w/g mnie możesz śmiało to wlać bo czyszczenie wtrysków to zupełnie inna bajka i nie koliduje ze sobą a te rzęzienie też przeżyłem i dlatego zmieniłem silnik na m43 1,8 z 96r a przebieg jaki ma teraz to 75tys. także jestem z niego zadowolony :dance: ,a na twoim miejcu Laz-e30 to bym się cieszył że jeszcze Ci nic nie rzęzi bo jest to troszkę wkurzające :mad2:

Pozdrawiam

Opublikowano

No to dzisiaj Frontera zrobiła 400 km i nic złego się nie stało :)

Zrobiłem nią trochę ponad 500 km po wlaniu specyfiku i jak na razie nie zauważyłem znaczącej poprawy no ale podobno nic od razu ;)

P.S

Co najważniejsze pogorszenia pracy silnika też nie zaobserwowałem.

Jutro jadę na narty zrobię jeszcze trochę kilometrów to zobaczymy czy coś się zmienni....

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

a czy ktoś używał dodatku do skrzyń biegów jeśli tak to jakiej firmy i jakie miał wrażenia po dodaniu tego

bo mam zamiar dolać do skrzyni biegów Auto Repair do skrzyń biegów lub Ceramic Gear Protector

Mrówa


Harce na gitarce oraz speed

Opublikowano

Witam... Dziś zakupiłem XERAMIC 250ml do silnika i do skrzyni biegów, w silniku już "działa", skrzynia jutro dostanie dawkę... narazie żadnej różnicy 100km... Więc dołanczam do NIKIego... i zbadam to na własnej m40... a czasami ona potrafi "zagrać" na zimno... np dziś przy -18...

 

ps. jak zobaczyłem jak wygląda ten specyfik to miałem obawy, i z drżącą ręką to wlałem do silnika..... Pozdrawiam...

Opublikowano
a czy ktoś używał dodatku do skrzyń biegów jeśli tak to jakiej firmy i jakie miał wrażenia po dodaniu tego

bo mam zamiar dolać do skrzyni biegów Auto Repair do skrzyń biegów lub Ceramic Gear Protector

 

MI kiedys bardzo zalecali MILITECHa, ale ponieważ nie było go juz nigdzie a wile źródeł mówiła że MOTOR LIVE to to samo zapodałem do skrzyni i silnika. Zmian nie widze żadnych. Ktos kiedys na foum pisał ze mial problem z padajacymi mostami a po zalaniu militech czy motor live juz nie pamietam problem zniknął.

 

Nawet na forum ciroena chwalili motor live do swoich zawieszeń, jednak przestyrzegali przed motodoktorem bo nazwa podobna

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Panowie

 

Nie spodziewajcie się, że raptem wasze autka dostaną skrzydeł

jak F16 przy starcie z lotniskowca...

 

Ceramizery mają zmniejszać tarcie w silniku przez co

wolniej mają się zużywać silniki. I to tyle.

 

Nikt z nas nie będzie wiedział, czy średnica gładzi cylindra

powiększyła się o 0.001 mm a bez ceramizera byłoby to 0.01 mm.

Nikt z nas nie mioerzył tego przed ceramizacją i nie będzie mierzył

po.

 

Silniki będą działać poprawnie. Troszeczkę ciszej w górnym zakresie

obrotów. Powinno to być czuć. Ja to czułem w każdym moim aucie.

Inni koledzy też to odczuli. Czy zużycie paliwa pomniejszyło się?

Nie zauważyłem. Jedna gonitwa Bumcią z szybkością około

250 km/h i wszelkie oszczędności szlag trafia...

 

Czy zależy mi na tym by silnik wolniej się zużywał. Tak.

I dlatego tego używam.

 

Sądzę, że ceramizacja pokazałaby wyższość tej technologi nad

zwykłym olejem w sytuacjach ekstremalnych. Awari układu

olejowego, chłodniczego czy mocnego obciążania silnika.

Sam widziałem jak VW jechał bez oleju w misce olejowej...

robi to wrażenie. Ale ni chciałbym tego widzieć w moim autku

mimo używania ceramizera. Ale jakby coś się stało i zależałoby

od tego moje życie (za mocno powiedziane :) ) cieszyłbym

się, że coś takiego mam w silniczku.

 

Niech silniczki chodzą jak najdłużej

bez awarii. Czego wszystkim życzę.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano
Jeśli to prawda że auto może jechać bez oleju, to jedną z zalet może być to że będziemy mogli dojechać do domu lub warsztatu np. z pękniętą miską olejową. Miałem kiedyś przypadek że zaczepiłem o krawążnik i na początku nic nie było widać żeby coś ciekło lub się chociaż sączyło. A jak dojechałem do domu to już prawie nie miałem oleju w misce. Ale dojechałem i o dziwo nic się nie stało. Chociaż nie miałem tego specyfiku...

PZDR :)


GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :dance:


http://img171.imageshack.us/img171/9086/2fn2.jpg

Opublikowano
O kurczątko, prawie się przekonałem żeby zafundować mojej beci Xeramica, tylko niewiem czy nie bede musiał zrobić i tak małego remoncika silniczka bo już mechanik mówił że warto by zmienić ?zawory? czy popychacze? kurde, czemu zawsze zapominam jak to się nazyw, chodzi mi o to że na zimnym silniku stuka jak disel, No ale cóż już mam ponad 220tyś przejechane e36 1,6 92r. Ale może nie trzeba będzie ;) bo szkoda mi 600zł. A tak to może bym wlał Xeramica i bym pojeździł jeszcze troche, tym bardziej że mam z nią troche problemy, najpierw sonda, teraz prawdopodobnie woda w baku bo strasznie szarpie. Ale jak tylko będzie jeszcze jakaś pozytywna opinia i będe na stacji mial tyle $ żeby zatankować i kupić magiczny płyn to pewnie kupie ;) pozdro i czekam na kolejne opinie ;) A tak czytając na początku to sobie myślałem, coż to znowu za głupoty wymyślili, ale jak przeczytałem wszystkie wypowiedzi to jednak się zacząłem przekonywać. Oby tylko nie zaszkodziło :) :twisted2:
Opublikowano

Ja jednak polecam Auto-Repair. Xeramica trzeba wlać całkiem sporo a Auto-Repair'a tylko taką małą tubkę 5ml. Takie małe, niepozorne mi bardziej przypadło do gustu. Dlatego to polecam bo ja zauważyłem zmiany, jak już wcześniej pisałem silnik chodzi ciszej, jest elastyczniejszy i pochodzi dłużej :)

 

Tu można kupić bezpośrednio: http://www.auto-repair.pl/content/view/93/147/

lub online: http://www.auto-repair.pl/sklep/

 

Taniej niż na Allegro bo tam dochodzą jeszcze koszty wysyłki i trzeba czekać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.