Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Czy jest tutaj moze ktos kumaty i powie mi dlaczego moje auto pali 12-13l i to przy spokojnej jezdzie?? wskazowka ekonomizera gdy dodam tylko troche gazu odrazu dochodzi ponad 20l! Na komputerze zero bledow... Na pelnym baku robie jakies 600km;/ nie mam pojecia to co moze byc. Czy jest ktos w stanie mi pomóc?
Opublikowano
silnik dogrzany?? kopci na czarno?? jak z mocą?? to ze ekomizer dochodzi do 20l na 1,2,3,4 biegu im wyższy bieg tym musiz wiecej gazu dodac :cool2:
Opublikowano
auto nie kopci, jest po regenracji pompy (przed regeneracja tez bylo takie spalanie), moc jest, a z tym dogrzaniem to wlasnie jest problem bo wskazowkka nie dochodzi do 90 stopni;/ rusza sie tylko troche ponad niebieskie pole ale czy to gra az tak duza role w spalaniu?
Opublikowano
auto nie kopci, jest po regenracji pompy (przed regeneracja tez bylo takie spalanie), moc jest, a z tym dogrzaniem to wlasnie jest problem bo wskazowkka nie dochodzi do 90 stopni;/ rusza sie tylko troche ponad niebieskie pole ale czy to gra az tak duza role w spalaniu?

 

termostat EGR do wymiany

Opublikowano
(...) moje auto pali 12-13l (...)

 

(...) Na pelnym baku robie jakies 600km;/ (...)

 

Pojemność baku to 63 litry, jeśli przejeżdżasz na nim 600km to Twoje średnie spalanie wynosi 10l...

Opublikowano

Jak jeździsz po mieście do pracy 5km w jedna stronę (jest jakby nie patrzeć zima - furka się do końca nie dogrzewa) - to jest normalne spalanie - nie wierz w cuda które niektórzy wypisują o cudownie niskim spalaniu. Możesz też wejść na forum opla i poczytać ile w takich warunkach pali 1,9 - 150 km - 10-12 litrów.

Ale i tak masz do wymiany termostat główny - zrób test 7.0

Opublikowano
Powiem wam koledzy ,ze z tym dogrzaniem to jak jest kilka na minusi to potrzebuje z 8km przejechac aby dogrzac na maxa a nawet i 10 km. Natomiast spalanie na mieście to jakies 8-8,5l trzeba liczyć. :cool2:
Opublikowano

ja mam do pracy 4-5 km , około, wskazówka tak jak dziś dochodzi do połowy, ale silnik na pewno w pełni rozgrzany nie jest

spalanie też przez to większe, to że zimno to pół biedy, ale korki światła ronda itd

nie spodziewam się spalania 6-7 litrów, jest jak jest 8-10 strzelam, na kompie jest 9,1 -9.4

zrobię 70km poza miastem i spada o 0,3 a od 7 zalewań go nie resetowałem

Opublikowano
Po pierwsze bledem jest jazda gdy silnik nie chce sie w ogole nagrzac. Wymien termostat. Mi pokazuje na kompie obecnie spalanie 7.1l/100km. Wychodzi niskie spalanie bo droga jaka codziennie przemierzam to 20km, w tym przez miasto okolo 3km, a ruch wtedy w miescie jest maly wiec nie napotykam na zakorkowania. Dodam ze jezdze spokojnie bo nie chce wydac wszystkiego na paliwo. Jak mnie nieraz najdzie ze jej cisne przez tydzien to spalanie chetnie idzie do gory.
Opublikowano
Po pierwsze bledem jest jazda gdy silnik nie chce sie w ogole nagrzac. Wymien termostat. Mi pokazuje na kompie obecnie spalanie 7.1l/100km. Wychodzi niskie spalanie bo droga jaka codziennie przemierzam to 20km, w tym przez miasto okolo 3km, a ruch wtedy w miescie jest maly wiec nie napotykam na zakorkowania. Dodam ze jezdze spokojnie bo nie chce wydac wszystkiego na paliwo. Jak mnie nieraz najdzie ze jej cisne przez tydzien to spalanie chetnie idzie do gory.

 

jeśli to była odp w związku z moim postem to napiszę że wymieniałem oba termostaty w listopadzie

dogrzewać się dogrzewa, ale krótkie odcinki w korkach robię poprostu, dogrzewa się tzn w/g wskazówki pł chł, silnik pewnie w pełni nie

jak latam po mieście wieczorami i odcinki 15-20km bez korków i nie cisnę to 850 -900km robie na zbiorniku ale żadko mam takie okazję

Opublikowano
co prawda następny wtórny temat o spalaniu i pewnie zaraz się przerodzi w bardzo produktywną wojnę; diesel - benzyna - gaz, ale muszę się pochwalić :D moją 320d m47 cisnę w trasie 1200 kilometrów ekonomicznie do 130 - 140 i zapalam lampkę rezerwy regularnie w okolicach cyfry 1030 przejechanych od ost. tankowania kilometrów i to w codziennym ruchu do pracy i z powrotem - szczerze i poważnie, droga to praktycznie sama autostrada i to ekonomicznie pokonywana 110- 120 w porywach do 140 - spalanie na komputerze to niby 6.0 a paliwo normalny diesel shell fuel saver + opony michelin energy saver - myślę że godny wynik, bo generalnie to jeżdżę jednak dynamicznie
Opublikowano

ja podaję jak to u mnie wygląda po prostu, a że chce założyć jeszcze szersze 18 staki niż mam teraz ( 225 45 r17 ) to wiadomo że aż tak nie skupiam się żeby spalanie bylo minimalne

trasę taką żeby była ładna prosta i długa to walnąłem w wakacje to wtedy tak, do 120 ( w porywach 135km/h ) 1050 na zbiorniku

a jak latam na wykłady bdg toruń i nie schodzę ze 160-190km/h, redukcje hamowanie przyśpieszanie to już w 6/100km się nie zmieszczę :)

 

2.0 16v benzyny jak miałem to mi paliły 15ście w mieście i dlatego przesiadłem się na diesla, zawsze 5 litrów i więcej mniej,choćbym i tak w mieście poniżej 8 nie schodził

Opublikowano

EGR do wymiany jesli jadąc w trasie np. przy spokojnym wciskaniu pedału gazy lub z góry bez wciskania temperatura opada nawet blisko juz niebieskiego pola na wskaźniku. Gdy coś wyprzedzasz lub depniesz to sie szybko temperatura podnosi. Ale tu akurat spalanie na trasie raczej nie wzrasta, możne trochę w mieście zauważyłem.

Przepływomierz gdy działa wadliwie, to powoduje znaczny wzrost spalania i przy jego wymianie na nowy można sporo zaoszczędzić.

Części te nie sa znów tak mega drogie i można spokojnie wymienić je samemu mając podstawowe narzędzia, gdyż są zaraz pod plastikiem na silniku.

Opublikowano
przepływka nie jest droga?? chyba używka, a w tym silniku dużo częściej pada główny termostat silnika dając właśnie taki efekt z temperaturą, padający termostat egr to domena m57 no i poza tym nie doprowadza do aż takiego wychładzania silnika, chyba że w połączeniu z wadliwie działającą żaluzją na chłodnicy.
Opublikowano

To że przepływka mierzy za duże wartości jest rzadko spotykane - zawsze mierzy w "dół" i muli pojazd. Ponadto jeżeli mierzy więcej niż oczekuje ECU, będzie to przecież widoczne w parametrach livedata np w INPIE. Ktoś pisał na forum że wymienił przepływkę i spalanie nie spadło.

Trzeba się przyzwyczaić że to BMW i nie będzie nigdy paliło jak TDI.

Opublikowano

mi tdi w passacie b5fl+ 130km paliło 10-11, w trasie mniej zależnie jak jechałem, był na wąskim papciu, kombi a mimo to wg danych i tak był lżejszy niż obecne bmw kombi

także nie wiem czy tdi takie oszczędne, chyba że mowa o tdi 110km w octavi

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam. Ja mam podobny problem mianowicie, gdy przyśpieszam spalanie drastycznie wzrasta, nie wiem czy to jest normalne ;o

nagrałem filmik(gaz +-do połowy przy przyśpieszaniu). tak samo jest jak zmieniam bieg przy niższych obrotach

 

zobaczcie że przy ruszaniu wskazówka po jakimś czasie dopiero wzrasta

e46 320d 136KM 1999r

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.