Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

 

Po podłączeniu mojego autka pod komputer wyskoczył błąd sondy lambda ale po usunięciu go nie wyskoczył ponownie (fachowiec powiedział, że to przez gaz) oraz błąd stopień końcowy układu zapłonowego ale nie wie o co chodzi.

 

Co to za błąd, co jest jego przyczyną?

 

A i takie zapytanie jakie najlepsze świece do 1.8isa z sekwencja czy to dość obojętne?

 

pzdr : >

Opublikowano
Błąd ten to prawdopodobnie wypadanie zapłonu.Powodem może być przejście z benzyny na gaz w zbyt niskiej temperaturze silnika i ujemnej temp na zewnątrz.Błąd sondy to następstwo tego błędu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Właśnie dzis to przerabiałem.

Winna jest tu cewka zapłonowa. A efekt ostateczny to usmażony sterownik i cewka.

Radze nie ignorować. :nienie:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Używkę bo nowa to 450 zeta. Sterownik też używany.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

jutro raczej będę miał cewki kupiłem 2 bo nigdy nie wiadomo.

 

zmienię sam będę musiał jechać specjalnie na usunięcie błędów? czy odpiąć minus i wystarczy?

 

 

 

wymieniam 1,4 lub 2,3 tak?

Opublikowano
cewki masz w wspólnej obudowie, wymieniasz całość, najpierw klemy aku odpinasz, później demontujesz cewki i pamiętaj o kolejności przewodów i powodzenia w naprawie :D oby to były tylko cewki...
Opublikowano

ale ja mam jakby pojedyncze cewki, nie tak jak u Ciebie, że są całe zabudowane.

 

przynajmniej z tego co wiem tak mi się wydaje ; >

Opublikowano

ja mam tą pierwszą, gdzie osobne są .

 

zamówiłem dwie cewki, przed chwilą wymieniałem najpierw 1,4 potem 2,3 ale nic w sumie się nie zmieniło . ; /

Opublikowano (edytowane)

po wymianie cewek jest zmiana a mianowicie znacznie lepiej przyspiesza czego nie zauważyłem wczoraj tylko ją odpalając po wymianie cewek.

 

właśnie chciałem teraz wymieniać i się pytac jakie najlepiej .

 

te NGK są nawet na allegro za 12 złotych chyba nawet bardziej opłaca się tam kupić niż w sklepie .

 

przeszukałem dużą cześć forum i myślę nad czyszczeniem krokowca.

 

a świece np te tak?:

http://allegro.pl/swiece-ngk-bkr6ek-v-line-20-bmw-citroen-opel-i2081944564.html

Edytowane przez aprilia_46
Opublikowano
NGK nowe jak najbardziej ok, ważne żeby były o prawidłowym oznaczeniu tylko to się liczy :D
Opublikowano

ciekawi mnie tylko to że NGK BKR 6 EK kosztuje 12zł a NGK BKR6EQUP jest ponad dwa razy droższe jakieś różnice?

 

a co z czyszczeniem krokowca? najpierw wymienić świece a potem wziąć się za czyszczenie krokowca?

Opublikowano
te droższe mają 4 elektrody a tańsze 2, załóż tańsze nowe i będzie ok, a czyszczenie krokowca możesz zrobić przed wymianą lub po, to nie robi różnicy, jeśli nie wiesz kiedy wymieniane były ostatnio świece to wymień i w tym temacie masz spokój na długo :D
Opublikowano

wymieniłem świece poprawa jest ale nadal występuje falowanie na po samym odpaleniu minimalne czasem na ciepłym. :?:

dwie świece były obrzygane od oleju pewnie przez uszczelkę. :|

 

 

co myślicie, co dalej?

 

 

Maniura

napisał w pierwszym poście, że to tamten błąd co wyskakiwał to przez to, że za szybko przełącza z benzyny na gaz ( i tak jest rzeczywiście ale czy to ma coś do tego? ) jechać do gazownika i zrobić to, żeby później sie przełaczał czy to nic nie da ?

Opublikowano
byłem dzisiaj się podpiąć pod komputer i znowu te same błędy co na początku ale sonda lambda daje się usunąć tylko zostaje stopień końcowy układu zapłonowego. :/
Opublikowano

wziąłem się za wymianę pod kolektorem ssącym bo myślałem, że może jakąś lewizne ciągnie .

 

doszło też czyszczenie krokowca i przepustnicy .

 

okazało się, że guma wychodząca z przepływki jest rozwalona od dołu .

 

po wszystkich zabiegach obroty równo ale chodzi silnik na wolnych nie ładnie takie wibracje i jakby nie równo choć obroty stabilne cały czas.

 

pzdr

Opublikowano

znajomy sprawdził cewki jakimś miernikiem na wszystkich tych zamontowanych i dwóch które zakupiłem takie same wartości .

 

błąd 'stopień końcowy układu zapłonowego' nadal zostaję zagadką.

 

silnik nie chodzi jeszcze dobrze.

 

pzdr

Opublikowano

up

może wie ktoś co może oznacza tytułowy błąd '18 stopień końcowy układu zapłonowego'

 

zmieniona guma od przepływki na nową z BMW, cewki, świece, uszczelki pod kolektorem ssącym i dolotem ... :twisted:

...dość sporo już a poprawa niewielka

 

 

 

 

myślę teraz nad czujnikiem jakimś (sonda lambda?) .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.