Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z odpaleniem samochodu. zaczęło sie od tego, ze auto stalo ok 4 dni. Potem nie chciało odpalić, akumulator sie rozładował, okazało sie ze stary, wiec wymieniłam. Jednak nadal był problem. Mechanik stwierdzil, ze to swiece. Wymieniłam swiece. Podczas wymiany stwierdzil ze jeszcze dwa wtryski mam do wymiany. Auto jednak nadal nie odpala. Jak myslicie co to moze byc?? Dodam jeszcze ze auto kreci normalnie, tylko po prostu nie odpala.

Moze jakies pomysły??? Dodam tylko, ze garazowalam kilka dni auto i odpalalo idealnie, jeszcze przed wymiana swiec...

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

zapewne czujnik cisnienia na listwie CR, albo zawor regulacji cisnienia CR. Najlepiej podlaczyc sie INPA i sprawdzic konsole bledow i cisnienie przy rozruchu silnika. Moze na poczatek sprobuj z wymiana filtrem paliwa [osobiscie polecam firmy MANN, BOSCH, KNECHT].

PS. po czym stwierdzil ze wtryskiwacze sa do wymiany?? sprawdzal rezystancje cewki elektrozaworow wtryskow??

Edytowane przez yoshimura01
Opublikowano

radzę podłączyć gdzieś pod komputer , poproś kogoś z forum może jest z Twoich okolic , podejrzewam że do płci pięknej każdy chętnie podjedzie ... :wink:

a tak w ciemno to może być pompka podprogowa , jej przekaźnik i wiele innych rzeczy ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Podlaczalam pod komputer. Nie wykazal zadnych bledów. Nie wiem czy oni stwierdzili ze świece są do wymiany na podstawie komputera, czy jakoś inaczej stwierdzili. Nie wiem też jak sprawdzali wtryski, jak przyszlam po auto, to 4 wtryski wisoaly jak gdyby na takim wieszaczku, w dwóch z nich był płyn - paliwo jak sie domyślam...

Aha zapomniałam dodać, że wymienili tylko trzy świece, gdyż podobno czwarta jest jakoś ułamana i poją sie ją odkrecic, tłumaczą, że może ona plecieć na głowicę i to podobno bedzię problem dopiero... Muszę jechać z tą 4 świecą do zielonej góry, podobno jest tam specialista, który ma klucz dostosowany do takich ułamanych świec....

Jest ktoś z lubuskiego, kto chciał by podłączyć moją kochaną BMW do komputera??

Opublikowano
zapewne czujnik cisnienia na listwie CR, albo zawor regulacji cisnienia CR. Najlepiej podlaczyc sie INPA i sprawdzic konsole bledow i cisnienie przy rozruchu silnika. Moze na poczatek sprobuj z wymiana filtrem paliwa [osobiscie polecam firmy MANN, BOSCH, KNECHT].

PS. po czym stwierdzil ze wtryskiwacze sa do wymiany?? sprawdzal rezystancje cewki elektrozaworow wtryskow??

 

 

 

Jak ją tylko sprowadziłam wymieniłam olej filtr paliwa i powietrza.

Opublikowano
Podlaczalam pod komputer. Nie wykazal zadnych bledów. Nie wiem czy oni stwierdzili ze świece są do wymiany na podstawie komputera, czy jakoś inaczej stwierdzili. Nie wiem też jak sprawdzali wtryski, jak przyszlam po auto, to 4 wtryski wisoaly jak gdyby na takim wieszaczku, w dwóch z nich był płyn - paliwo jak sie domyślam...

Aha zapomniałam dodać, że wymienili tylko trzy świece, gdyż podobno czwarta jest jakoś ułamana i poją sie ją odkrecic, tłumaczą, że może ona plecieć na głowicę i to podobno bedzię problem dopiero... Muszę jechać z tą 4 świecą do zielonej góry, podobno jest tam specialista, który ma klucz dostosowany do takich ułamanych świec....

Jest ktoś z lubuskiego, kto chciał by podłączyć moją kochaną BMW do komputera??

ale pod jaki komputer Ci podłączyli jeśli pod zwykły warsztatowy kalkulator to nic im nie pokaże ponieważ trzeba sprawdzić parametry silnika podczas odpalania np. INPA lub DIS jest do tego odpowiedni...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
wszystko co naprawiali/wymieniali mozna bylo sprawdzic kompem moze nie potrafili ale tak mozna zgadywac.Pewnie chcieli troszke zarobic a i swiece tez ukrecili bo o tym ze jest ukrecona powiedzieli by na poczatku
Opublikowano

no to grubszy problem... do tego zerwana swieca w ZIME :| Szkoda ze nie wiadomo jak w live data przy rozruchu zachowuje sie wartosc cisnienia CR. Kolega TC wspomnial wczesniej n/t pompki podprogowej i w tym przypadku nalezaloby zaczac wlasnie od niej - czyli sprawdzic czy idzie napiecie na nią oraz czy sama w sobie pracuje. Dalej podmiana czujnika CR i zaworu regulacji cisnienia CR. Nie chce straszyc awaria pompy CR poniewaz to tylko w skrajnych przypadkach sie zdarza i podejrzewam, ze przyczyna bedzie ktorys z w/w opcji.

 

Napisalas takze o wtryskiwaczach, ze wisialy gdzies... zapewne przeprowadzali test przelewowy i z tego wywnioskowali ze sa padniete. Pytanie: na ile ich wiedza jest szeroka, aby takie KOSZTOWNE teorie wysnuwać??

Opublikowano
stwierdzili ze dwa wtryskiwacze do wymiany, tylko nie wiadomo dokladnie ile to bedzie kosztować, gdyż muszą je wziąść pod mikroskop. To może Wy mi powiecie, jaki to mniej więcej jest koszt, taka wymiana wtrysków... ??
Opublikowano

Nie wiadomo co sie z nimi dzieje... jesli elektronicznie to bedzie ok 800zl/sztk za nowy. Uzywki tanio chodza. Jesli regeneracja Twoich to ok 200/sztk.

 

Martyna a jeszcze pytanie techniczne. Ja wsiadziesz do auta to pozostaw drzwi otwarte i nachyl ucho do progu auta i nasluchuj czy w momencie przekrecenia sie kluczyka w POZYCJE 2 [KONTROLKI] pojawi sie taki metaliczno-elektryczny dzwiek jakby malutkiego silniczka. Bo jesli nie to wiadomo ze pompka podprogowa nie pracuje. W takim przypadku nalezy sprawdzic napiecie na wtyczce do tej pompy, jesli bedzie tzn ze pompka do wymiany, jesli nie ma tzn ze przekaznik.

Opublikowano
oki, zaraz pójde i ją odpale i posłucham czy jest ten dzwięk o którym piszesz. ona juz stoi w garażu, w którym ma cieplutko i sucho więc może ten test nie będzie obiektywny... ??
Opublikowano
No nie wiem czy az tak bardzo dbam, po prostu ostatnio jak je wprowadziłam do garazu to odpalało bez problemów, a jutro rano do pracy musze jechac i przydało by się by mi odpaliło... Czasami juz załuje, że je kupiłam, z powodu tych problemów... Kiedyś miałam forda fieste ( taką starrą) i nigdy mnie nie zawiodła:))) dobra ide sprawdzić tą pompke;)
Opublikowano

zostawiłam drzwi otwarte, kluczyk przekrecilam i uslyszalam cos... pewnie to ta pompka o której mówiłes... więc co... wtryski tak ??

aaaa dodam jeszcze, ze gdy odpalam, auto się trzęsie... tak drży jak gdyby.

Podobno też jak wtryski są do wymiany, powinna dymić porządnie, a ona mi nie dymi, no chyba, ze nacisnę pedał gazu do końca to troszkę spaliny polecą, ale nie jest to ani jakiś czarny dym, ani nie jest tego dużo...

Opublikowano

może być wiele rzeczy , na 90 % jest za małe ciśnienie przy rozruchu i teraz może to być spowodowane kilkoma rzeczami , jedź do kogoś na diagnostykę ( nie na sprawdzenie błędów ) , bo szkoda Twojego czasu i pieniędzy które i tak już wydałaś .

a co do ukręconej świecy to pewnie Ci goście Ci ukręcili ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Kurcze to byli poleceni mechanicy. Przyjaciele mojego przyjaciela... Mam nadzieje, że to nie oni, no a jeśli oni no to co mam już teraz zrobić... nie mam jak sprawdzić jak było naprawdę. jest tutaj na forum jakaś specjalna zakładka gdzie mogę sprawdzić gdzie jest jakaś diagnostyka w pobliżu mojego miejsca zamieszkania??
Opublikowano

Tutaj w 100% zgadzam sie z Kolegą TC. Jezeli odczuwasz ze zaczyna zalapywac, ale jednak nie wchodzi na prawidlowe obroty [nawet w trybie "otwartej petli"] to jest problem z:

 

a) cisnieniem na szynie CR - czyli czujnik CR lub zawor regulacji cisnienia CR.

b) otwarciem wtryskiwaczy - czyli elektromagnes wtryskiwacza, zatarcie iglicy rozpylacza lub sygnal ze sterownika.

 

... skoro ci "mechanicy" stwierdzili ze cos jest nie tak z wtryskiwaczami tzn ze musieli jakies testy wykonac, tj chocby na wartosc przelewową lub jeszcze lepiej na "dodatkowy wtryskiwacz". Nie wiemy czy sprawdzili rezystancje cewek elektromagnesow, wiec nie wiemy co jest przyczyna awarii wtryskiwaczy. Napisalas ze auto stalo 4 dni... tak sobie mysle czy woda z paliwa sie nie oddzielila i nie zalatwila wtryskiwaczy :think: A czy PRZED ta cala akcją tankowalas na jakiejs innej niz do tej pory stacji??

 

 

Co do tej zerwanej swieczki to juz bylo kilka przypadkow na 4um o takich specach co to niby PRZY WYMIANIE trafili na zerwaną/e swiece.

 

PS. Jako Kolega z 4um radzę Ci takze zajac sie tematem ELIMINACJI KLAP ZAWIROWAŃ z kolektora ssacego jesli jeszcze tego nie zrobilas :cool2:

Opublikowano

Tankuje non stop na Orlenie... Wiec nie ma opcji zadnego lewego paliwa... chyba ze oni też podrabiaja...

No to mam teraz robic... Najpierw na diagnostyke tak??

Jutro bede rozmawiać z tymi mechanikami, co mam wkońcu powiedzieć?

Opublikowano
niech Ci powiedza: czy wtryskiwacze przelewaja i ile?? czy sie otwieraja?? jakie poszczegolne rezystancje cewek elektromagnesow wtryskiwaczy?? jakie jest cisnienie na szynie CR PRZY ROZRUCHU?? jesli maja mozliwosc to takze niech podadza stopien otarcia zaworu regulacyjnego CR przy rozruchu. Zapytaj takze o rezystancje cewki czujnika polozenia walka rozrzadu. Jesli im sie uda odpalic to czy po odpieciu wtyczki czujnika cisnienia CR czy zmienia sie charakterystyka pracy silnika. Chcialbym takze poznac ich stanowisko w tej kwestii - w koncu to oni robia to auto. Pozdrawiam i powodzenia :cool2:
Opublikowano
Nie wiem czy ejst to istotne, ale dzis, nie moglam odpalic auta, krecilam tak dlugo aż juz akumulator slaby sie robil, podłaczylam prostownik naładowałam i odpalił od razu. Ok tydzień temu miałam to samo, tez nie chciał odpalic, prostownik i znowu pięknie, i tak sie zastanawiam, dlaczego odpala jak sie go naładuje, czy gdyby to były te ich wtryski, to nie powinno byc problemów z odpalaniem non stop ??
Opublikowano
Kolezanko a czy w czasie jazdy swieci sie kontrolka akumulatora?? albo miga itp?? Bo jak masz za slabe napiecie na sterownik to nie odpalisz auta. Moze po prostu Ci pada alternator i przez brak ladowania w czasie jazdy takze bateria. Czy zauwazyla zeby ta kontrolka migala, pulsowala, swiecila sie co jakis czas lub stale?? Kontrolka we wskaznikach miedzu zegarami predkosci i obrotow na gorze.
Opublikowano
Nie nie miga w czasie jazdy ani sie nie pali. Zapala się tylko podczas odpalania, ale to chyba normalne. Sprawdzałam ładowanie jużtrzykrotnie. Jest odpowiednie...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.