Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam problem z silnikiem 320d 163km, 124 000 km, 2007r.

Jadąc samochodem zauważyłem, że silnik zaczą przerywać. Podczas przyspieszania oraz czasami na jednostajnych obrotach, np. 1800 obr/min pojawia sie szarpanie, tak jakby któryś z wtryskiwaczy nie zadzaiłał. Pojechałem do mechanika na komputer i wyskoczyły dwa błedy: C0423 - wtryskiwacz 2, oraz 0443 - wtryskiwacz 4. Pej pracy silnika ciśnienieodczas jałow w common rail wahało sie nieznacznie miedzy 345 - 355 bar. Czy któryś z kolegów mógłby poradzić co się dzieje? Może ktoś z Was się spotkał z takimi objawami? Z góry dziękuję za odpowiedź!

Edytowane przez MrZED
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skąd jestes ? Najlepiej podjedz do kogos kto posiada INPE i DISA i sprawdź korekcje wtrysków.
Opublikowano

Koledzy, dzisiaj odwiedziłem mechnika, podłączył kompa i wyskoczył błąd niskiego ciśnienia w listwie common rail. Podczas pracy silnika obserwowałem wahania ciśnienia (340 - 360 bar). Zaporoponował na początek poprostu wymienić filtr paliwa ale podchodze do tego sceptycznie. Oczywiście wymienię na nowy jednak silnik na biegu jałowym również od czasu do czasu szarpnał. Przy niskim obciążeniu nawet przy brudnym filtrze wg. opini mechaników tak dziać się nie powinno. Sprawdziliśmy również korektę wtrysków, wahania były bardzo małe rzędu -0,06...0.3

Czy ktos może poradzić gdzie ewentualnie udeżyć, co sprawdzić przed pompowaniem na dobre grubszej kasy? Może jakiś zawór w pompie, no co kolwiek bo łza w oku się kręci.

Dzięki, pozdrawiam.

Opublikowano

Podejrzenia padły na zawór EGR recyrkulacji spalin. Uboga w tlen mieszanka... taki był zamysł ale po wyczyszczeniu okazało się, że cel nie trafiony. Brak poprawy.

Wtryskiwacze leją bez większych różnic miedzy nimi.

Rozumiem, że na forum niechętnie ujawnia się swoje asy z rękawa i pomysły. Wiedza kosztuje i to nie mało. Jestem jednak daleko od większych miast i ciężko wyrobić się z czasem aby gdzieś skoczyć. Dlatego jeśli ktoś mógłby pomóc, proszę o sugestie na PW. Pozdrawiam

Opublikowano

Nie pamietam w jakim temacie byl napisany ten post ale może sie przyda cyt.

"W końcu udało mi się rozwiązać problem szarpania przy delikatnym przyspieszaniu między 1.500-2.000 obrotów (zwłaszcza na 4 biegu). Pomogła wymiana 'nastawnika dawki paliwowej' nr 13517787186.

Czujnik w ASO kosztuje 561 PLN, znajduje się na pompie a nie na listwie. Wymiana w ASO kolejne 300 PLN."

Opublikowano
Podejrzenia padły na zawór EGR recyrkulacji spalin. Uboga w tlen mieszanka... taki był zamysł ale po wyczyszczeniu okazało się, że cel nie trafiony. Brak poprawy.

Wtryskiwacze leją bez większych różnic miedzy nimi.

Rozumiem, że na forum niechętnie ujawnia się swoje asy z rękawa i pomysły. Wiedza kosztuje i to nie mało. Jestem jednak daleko od większych miast i ciężko wyrobić się z czasem aby gdzieś skoczyć. Dlatego jeśli ktoś mógłby pomóc, proszę o sugestie na PW. Pozdrawiam

 

Kolego mialem podobnie,szarpanie w zakresie obrotow 1500-1800 oraz na wolnych obrotach trzęsło budą.Też wywalilo mi blad wtryskiwacza-po regeneracji objawy nie ustąpiły więc podejrzenie padło na egr lecz po sprawdzeniu tez okazalo sie ze to nie to.Okazało się że u mnie powodem był nie sprawny przepływomierz,po wymianie którego wszelkie objawy ustały i auto jeżdzi perfekcyjnie.Nie wiem czy u Ciebie bedzie to samo.U mnie przez pierwsze pól roku nie wywalało błedu(tylko wtryskiwacz) a potem wywaliło bład przepływu powietrza więc nie sugeruj się tym że nie wywala tego błędu.Najlepiej podmień jakąs inną sprawną przeplywke i sprawdz. ps na allegro nowe bosha chodzo po ok 700pln.pzdr

Opublikowano

witam, mozesz odpiac przepływke i wtedy sprawdzic podczas jazdy - jezeli "czkawki" nie zauwazysz to wtedy nowy (drugi) przepływomierz kupisz . powinienes tez skasowac bład w sterowniku silnika po jezdzie z odpieta przepływka.

czujnik regulacyjny cisnienie na pompie tez moze powodowac skoki cisnienia na listwie wtryskowej.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Problem rozwiązany dużo wcześniej ale dopiero teraz mogę z pewnością odpowiedziecz, że awaria usunięta. U mnie niestety nie było problemu z mechaniką. W ASO zdiagnozowano uszkodzenie sterownika silnika. Wstawili nowy i wszystko już gra, silnik pracuje równo na biegu jałowym oraz podczas przyspieszania (zapłon już nie "wypada").

Gdyby ktoś miał podobną sytuację polecam bez wahania udać sie do BMW ASO i diagnozować (koszt ok 300 zł).

 

Pozdrawiam

Opublikowano
grubo, powoli przestaje mi się podobać usuwanie "usterek" po 5 koła PLN

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Takie czasy, teraz nic sie nie naprawia tylko wymienia na nowe
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, mam problem z silnikiem 320d 163km, 124 000 km, 2007r.

Jadąc samochodem zauważyłem, że silnik zaczą przerywać. Podczas przyspieszania oraz czasami na jednostajnych obrotach, np. 1800 obr/min pojawia sie szarpanie, tak jakby któryś z wtryskiwaczy nie zadzaiłał. Pojechałem do mechanika na komputer i wyskoczyły dwa błedy: C0423 - wtryskiwacz 2, oraz 0443 - wtryskiwacz 4. Pej pracy silnika ciśnienieodczas jałow w common rail wahało sie nieznacznie miedzy 345 - 355 bar. Czy któryś z kolegów mógłby poradzić co się dzieje? Może ktoś z Was się spotkał z takimi objawami? Z góry dziękuję za odpowiedź!

 

Kolego, mam nadzieję, że już rozwiązałeś swój problem. Ja tylko chce napisać , że miałem podobny problem, ale do tego spalanie wzrosło mi o ok 10-15% - okazało się, że silnik jest niedogrzany. Powodem jak łatwo się domyśleć były termostaty - po wymianie wszystko wróciło do normy. Taka informacja jak by ktoś miał podobne problemy i szukał rozwiązania :D

Opublikowano

Tak, jak najbardziej :) Tylko weź i znajdź dobrego diagnostę zanim wymienią ci połowę auta :cry2:

 

Ja czasem też mam te poszarpywania. Zauważyłem, że zwykle występują przy niskich temperaturach i ogólnie deszczowej, słabej pogodzie (np. dzisiaj)

Ale póki co 5 koła za naprawę tego to na pewno bym nie dał, u mnie nie jest to wielka uciążliwość (jak na razie :roll: )

  • 1 rok później...
Opublikowano

Do wyszystkich, którzy mają objawy poszarpywania!

 

Zalejcie ponad połowe baku BP Ultimate Diesel, ze dwa razy pod rząd.

Gwarantuje że objawy ustaną. Dajcie znać jaki był tego efekt.

U mnie po tym paliwie nic nie występuje z powyższych objawów.

Wszystko zniknęło jak ręką odjął. Nie lejcie orlenu verwy.

 

Pozdrawiam

Kris

Opublikowano
Paliwo może mieć coś z tym wspólnego, ale wcale nie musi. Stacja stacji nie równa. Mi np. auto szarpało po zalaniu zwykłej ON na BP, a bujało budą na jałowym po zalaniu STATOIL GOLD. Zalałem teraz do pełna zwykłej ON ze Statoil'a i nic nie szarpie ani nie buja. MAGIA ;/
  • 5 lat później...
Opublikowano
Polecam zmianę paliwa, miałem takie mikro przerywania najczęściej na 4tym biegu przy niskich obrotach (n47 177km auto. At) całą zimę tankowalem verve, dzisiaj zalalem bp ultimate i od razu po problemie. Polecam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też miałem czasami delikatnie poszarpywanie na wolnych obrotach odkąd przestałem tankować na orlenie verve problem się nie powtórzył już dobre poł roku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
paliwa premium zabijają wtryski CR

 

Niby czemu?


Obecnie tylko niektóre paliwa premium są BEZ biododatków wiec są lepsze dla silnika niż zwykle wersje z domieszką bio.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.