Skocz do zawartości

Problemy z ładowaniem akumulatora w e92 330i


Double Vanos

Rekomendowane odpowiedzi

Mój automatyczny prostownik przy ładowaniu akumulatora przez złącza pod maską rozłącza się za każdym razem po 15 minutach i informuje, że akumulator jest pełny. Tymczasem akumulator pełny nie jest bo komputer wywala mi raz na jakiś czas informację, że akumulator jest nienaładowany.

 

Czy wyjęcie akumulatora i naładowanie poprzez przypięcie go bezpośrednio do prostownika może pomóc?

 

Dla życzliwych - zaznaczam, że przeczytałem to co wypluła wyszukiwarka na ten temat ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wyciągnięcie akum. z samochodu nic nie zmieni ,chyba że samochód nie przechodzi w stan uśpienia i pobiera dużo prądu ale nie podobno. Możesz mieć akumulator na wykończeniu .Jego obecna pojemność jest mała i dlatego szybko się ładuje i szybko rozładowuje . Z drugiej strony 15 min. to bardzo mało żeby nawet kiepski akum. zdążył się naładować . Możesz mieć uszkodzony lub nieodpowiedni prostownik dla akum.który na policzone dni. Spróbuj podłączyć prostownik nie automatyczny , tylko z regulowanym prądem .Pamiętaj, jak ładujesz akum.w samochodzie żeby nie przekraczać napięcia 15.5V.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tymczasem akumulator pełny nie jest bo komputer wywala mi raz na jakiś czas informację, że akumulator jest nienaładowany.

 

To że pojawia się taki komunikat nie oznacza wcale że to wina akumulatora, na zagranicznych forach główną przyczyną pojawiania się takiego komunikatu jest nie sprawny IBS (Inteligentna klema minusowa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To jednak aku bo już nie odpala. Akumulator ma 4 lata z tym, że samochód jeżdżony jest i był

okazjonalnie. Spróbuję wyciągnąć i tak podładować.

 

Zanim kupisz nowy aku sprawdź czy ładowanie jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój automatyczny prostownik przy ładowaniu akumulatora przez złącza pod maską rozłącza się za każdym razem po 15 minutach i informuje, że akumulator jest pełny. Tymczasem akumulator pełny nie jest bo komputer wywala mi raz na jakiś czas informację, że akumulator jest nienaładowany.

 

Czy wyjęcie akumulatora i naładowanie poprzez przypięcie go bezpośrednio do prostownika może pomóc?

 

Dla życzliwych - zaznaczam, że przeczytałem to co wypluła wyszukiwarka na ten temat ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.

 

Prostownik rozłącz ci się prawdopodobnie, bo twój akumulator przestaje przyjmować prąd i ładowanie jest już bezcelowe, ale też pewnie w momencie przerwania ładowania (co pewnie sygnalizuje u ciebie np jakaś dioda) prostownik przechodzi w tryb podtrzymywania napięcia akumulatora lub tryb regeneracyjny - czyli znikomy amperaż i napięcie w okolicach 14 V lub trochę wyższe wysyłane do akumulatora impulsowo (w celu regeneracji). Możesz podłączyć miernik i będziesz wszystko wiedział.

Sprawdź jakie masz napięcie na akumulatorze - możesz to sprawdzić na przyłączach do ładowania pod maską, ale nie bezpośrednio po otwarciu auta pilotem i nie bezpośrednio po zamknięci (bo wtedy działają różne "pożeracze prądu i wynik nie będzie miarodajny). Proponuję odczekać kilka - kilkanaście minut i dopiero sprawdzać (otworzyć maskę i zamknąć auto pilotem, później dopiero pomiar).

Jeśli twój aku posiada napięcie poniżej 12,5 V, to nadaję się już do podładowania prostownikiem, a jeśli blisko mu do 12,4V to jest już raczej tylko do wymiany.

Jeśli nie masz pewności co do kondycji aku, to podjedź do firmy która je sprzedaje, i za kilka zł sprawdzą ci stan baterii.

Ładowanie aku poza autem niewiele zmieni.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten akumulator nie lubi głębokiego rozładowania, jak autko czasami dużo stało i jeździło po kilka km, to tak było. Czyli czym prędzej wymiana akumulatora bo jak kipnie pod hipermarketem to obciach :twisted:

Zachowanie ładowarki poprawne, być może ma opcje "ratowania" - ładowanie impulsowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli twój aku posiada napięcie poniżej 12,5 V, to nadaję się już do podładowania prostownikiem, a jeśli blisko mu do 12,4V to jest już raczej tylko do wymiany.

Jeśli nie masz pewności co do kondycji aku, to podjedź do firmy która je sprzedaje, i za kilka zł sprawdzą ci stan baterii.

Ładowanie aku poza autem niewiele zmieni.

 

Z tym 12,5V to jest jakiś mit. Tyle ma nowy akumulator i to w 20C . Jeśli akumulatory poniżej 12,4 volta byłyby do wyrzucenia 99,9% aut w Polsce przy -10C miało by do wymiany akumulator. Ostatnio sprawdzałem 6 auto moje i kolegów w firmie przy -8 i najniższy pomiar to 11,8V moje auto 12,1V najwyższy odczyt. Wszystkie auta odpalają bez problemu (no moje powiedzmy że bez problemu :-) ). Ford Transit firmowy ma aku które od 3 lat ma 12V po nocy odstania i doskonale odpala itp. V spadają przy niskich temperaturach a 12,5 V to wzorcowe napięcie raczej nieosiągalne w akumulatorach powyżej roku normalnie używanych.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli twój aku posiada napięcie poniżej 12,5 V, to nadaję się już do podładowania prostownikiem, a jeśli blisko mu do 12,4V to jest już raczej tylko do wymiany.

Jeśli nie masz pewności co do kondycji aku, to podjedź do firmy która je sprzedaje, i za kilka zł sprawdzą ci stan baterii.

Ładowanie aku poza autem niewiele zmieni.

 

Z tym 12,5V to jest jakiś mit. Tyle ma nowy akumulator i to w 20C . Jeśli akumulatory poniżej 12,4 volta byłyby do wyrzucenia 99,9% aut w Polsce przy -10C miało by do wymiany akumulator. Ostatnio sprawdzałem 6 auto moje i kolegów w firmie przy -8 i najniższy pomiar to 11,8V moje auto 12,1V najwyższy odczyt. Wszystkie auta odpalają bez problemu (no moje powiedzmy że bez problemu :-) ). Ford Transit firmowy ma aku które od 3 lat ma 12V po nocy odstania i doskonale odpala itp. V spadają przy niskich temperaturach a 12,5 V to wzorcowe napięcie raczej nieosiągalne w akumulatorach powyżej roku normalnie używanych.

 

 

Pozdrawiam

 

U mnie też zauważyłem że było 11,8V, ale było to zaraz po otwarciu auta, kiedy włączył się jakiś pożeracz prądu (mierzone na przyłączach pod maską). Po zamknięciu auta pilotem i odczekaniu kilku minut napięcie znów wzrosło do około 12,5V (6-letni oryginalny akumulator).

Ostatnio założyłem u siebie w aucie do testów 74Ah (roczny z merca) i jeżdżę na nim. Ten mój 6-letni podładowuje i sprawdzam napięcie. Przy obecnych mrozach: -5 do -8'C napięcie trzyma w okolicach 12,52V - 12,48V nawet kilka dni po ładowaniu.

Sprawdzajcie napięcie akumulatora w aucie na uśpionych systemach auta (czyli auto zamknięte z pilota i odczekanie przynajmniej kilku minut) Oczywiście będą różnice w pomiarze napięcia: gdy wrócicie z trasy i rano przed rozruchem.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.