Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

problem dotyczy silnika M54B30 na sterowniku MS43 z EWS'em 3.3.

 

auto odpalało i chodziło jak należy, nagle z dnia na dzień bez przyczyny przestał odpalać. pojawił się błąd:

 

209 EWS-Code

 

błędu nie da się wykasować. Próbowałem robić synchronizację EWS ale wywala mi błąd INPA i nic nie robi. tak jakby nie miała komunikacji z EWSem.

Mam fejsa od Nerwusa na USB.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Próbowałeś na drugim kluczyku ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nawet tego małego plastikowego nie masz ?
Opublikowano
nie, nie mam. zakupiony został ten silnik do e30 ze sterownikiem, ewsem i 1 kluczykiem. przez tydzien wszystko dzialalo jak nalezy i nagle z dnia na dzien przestalo.
Opublikowano

wrzucam błąd z pełnym opisem:

209 EWS-Code
Error frequency : 4
Logistic counter: 40
VS 0.00 km/h
VB 12.04 V
TCO 25.50 Grad C
N_32 0.00 rpm
aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 h
---
---
---
EWS-Code unplausible
Error to not relevant
Error debounce
Error currently available
sporadic Error
Errorcode: D1 E8 04 28 00 76 62 00 7F E3
=============================================================

Opublikowano

Spróbuj inną wersją inpy, miałem jakąś co nie dało się zrobić synchro,INPA waliła błędy przy próbie, a jak nie to DIS. Ale z tego co kojarzę rozsynchronizowanie się EWS to inny nr błędu, może coś podziało się z modułem. Najlepszy do tego będzie DIS i diagnoza, poprowadzi Cie co i jak zrobić.

 

Znalazłem coś takiego:

 

Szybki odczyt IMPĄ i okazało się że jest jakiś błąd EWS code 209.

To już byłem załamany - znajomy miał kiedys podobną sytuację i skończyło się na wymianie immobilisera.

Ale nie poddałem się i znalazłem ciekawą opcję w INPIE - reset synchronizacji EWS.

Zrobiłem i działa wszystko jak należy ! A już miałem stresa , że czeka mnie laweta...

Opublikowano

robilem to INPA 4.4.7 i wywalil mi blad, znalazlem jeszcze INPA 5.0.x sprobuje ja przetestowac. Synchronizacje znalazlem, ale problem lezy w tej kwestii, że EWS diagnozuje sie po K-Busie przez zegary i zastanawiam sie czy to jest wymagane przy synchronizacji. Bo w aucie mam tylko Sterownik, EWS i petle immo,a opcja Synchro jest akurat w DME.

 

edit:

INPA 5.0.x nic nie zmienia, ten sam błąd, brak komunikacji ze sterownikiem

Opublikowano

Podlaczylem licznik i przy probie komunikacji z EWS'em taki oto komunikat sie wyswietla:

http://img515.imageshack.us/img515/7738/64244943.png

 

DIS'a znam, korzystam i niestety w tym przypadku zczytuje bledy, ale nic konkretnego nie potrafi zdzialac, jedynie nakierunkowuje na sprawdzenie polaczen, ktore sprawdzalem i sa wporzadku. DIS fizycznie nie widzi EWS'a, a instalacja jest sprawdzona, zasilanie jest, mocna masa jest, stale polaczenie z DME jest i polaczenie licznika z EWS'em jest.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.