Skocz do zawartości

<t>Co Ty wybralbys bedac na MOIM miejscu?</t>  

90 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 155
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Mnie zaczął zastanawiać jeden fakt- kolega Lost Soul poszukuje auta do 10k GBP, bo to jeszcze dla niego nie za drogie, ma na karku kredyt mieszkaniowy (chyba niczego nie przekręciłem),

Niczego kolega nie przekrecil.

 

a jednocześnie poszukuje auta które powinno się cechować wspaniałymi osiągami typu przyspieszenia 0-200 km/h, być tanie w eksploatacji i chce nim szybko jeździć. Jak dla mnie to jest sprzeczne!!!!

 

Co do "wspanialosci osiagow" i taniosci eksploatacji to sa to pojecia bardzo wzgledne.

 

I do tego gdzie on na co dzień będzie się rozpędzał tym swoim potworem, w GB??? :duh: :nienie: Przecież angielskie przepisy ruchu drogowego nie są przyjazne posiadaczom szybkich aut (co od czasu do czasu podkreślają autorzy Top Gear). Nic w pierwszej wypowiedzi kolega nie wspomniał, że np. będzie jeździł na tor i tam wykorzystywał potencjał auta?????

 

Rozbawiles mnie do lez. Samochod z 300PS to zaden potwor. Na tor to dobre jest moze M3, a nie mocne dupowozy. Ja nie wiem co wyscie wszyscy poszaleli z ta teoria panstwa policyjnego. Jezdze tutaj ponad 1,5 roku, jezeli warunki i moc samochodu pozwala to w miare szybko i jak do tej pory nie dostalem zadnego mandatu. Co wiecej moi znajomi ktorzy maja naprawde szybkie samochody (400PS+) tez zadko je dostaja.

 

Jak już chcesz jeździć BMW to wybierz 540i (nawet w automacie- ja też zapierałem się nogami przed tym wynalazkiem dopóki nie pojeździłem swoim) i skończ tą dyskusję :modlitwa: :modlitwa: szkoda naszych oczu i bitów :mrgreen: :mrgreen:

Popieram w całej rozciągłości.. :cool2:

Ludzie!. Obudzcie sie prosze. Przeciez ja nikogo nie zmuszam do czytania i udzielania sie w temacie.

Pozdrawiam

Tomek

 

PS. Moze rzeczywiscie czas zapomniec o temacie i tak prawdopodobnie nic nowego sie nie dowiem. Dziekuje wszystkim za dyskusje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
"]

Co do "wspanialosci osiagow" i taniosci eksploatacji to sa to pojecia bardzo wzgledne.

 

Rozbawiles mnie do lez. Samochod z 300PS to zaden potwor.

 

Wybacz, ale większość dyskusji można sprowadzić do pojęcia "względności"

Co do potwora to tak trochę specjalnie przekoloryzowałem :twisted2:

Faktycznie, czas przestać czytać :mrgreen: :mrgreen: :?

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

A mnie się temat podoba :8)

 

Pamiętajmy że my mieszkamy w Polsce i patrzymy na wszystko przez swój pryzmat, natomiast Szkocja wydaje mi sie jest troszke inna niż reszta GB, przede wszystkim zamożniejsza, poza tym w GB od kilkudziesięciu lat kultywowane są tradycje mocnych, ekstremalnych pojazdów, m.in. roadsterów, tam maja na tym punkcie fisia np. Top Gear :modlitwa:

 

Oczekujesz bardzo skonkretyzowanych odpowiedzi, chcesz aby uczucia i technike przelać na papier. Czasami jest z tym ciężko jak sam widzisz.

 

Myśle że ani Audi S3 ani S4 ani też Subaru nie da się nijak porównać do np. BMW 540i, nawet jeśli kosztują podobnie, autka te pomimo że są niezłe to nie dorównują BMW nawet do pięt, po prostu to nie ta klasa samochodu, jeśli Audi to chyba tylko S6 plus, ale tutaj zdecydowanie więcej wyniesie Cię eksploatacja, silniki 4.2 palą od 16 wzwyż, a 16 palą przy lekkiej nodze, i z tego co wiem Audi jest dużo bardziej awaryjne, a Subaru wogóle nie produkuje samochodów tej klasy co 540i, samo porównanie Subaru do 540i to grzech. Druga sprawa którą chcę poruszyć to kwestia osiągów, mam pytanie jak dobrym jesteś kierowcą skoro tak bacznie przeglądasz suche dane techniczne, czy tak bardzo ratuje Cię katalogowa sekunda, nie sądzę. Na drodze nie jest to żadna wymierna odnośnia. Ważne są natomiast dobre hamulce i przyjazny silnik. Bardzo przyjemnie prowadzić atmosferyczny silnik o dużej mocy, elastyczny, ciągnący od najniższych obrotów, posiadający moc praktycznie w każdym ich przedziale, jednocześnie pozwalający na bardzo szybkie przemieszczanie po autostradzie z prędkościami grubo ponad 200km/h. Gwarantuje Ci że ani Audi ani Subaru nie da tej Bejce rady na autostradzie. Myśle nawet że M3 miałoby ogromny problem. Jeden z kolegów opisywał "pojedynek" 740i kontra M5 na niemieckiej autostradzie (jest to gdzieś na forum), skoro M5 odchodzi od 740i o 2-3 długości to ja przepraszam ale wolę jeździć siódemką :) Jeszcze jedno, 540i przy 200km/h dopiero złapie drugi oddech i powie JEDZIEMY szybciej, natomiast Audi i Subaru zaczną już dostawać zadyszki. Wreszcie na koniec, kup 540i, będziesz zadowolony, nie kupuj na hurra, zaczekaj na dobrą okazje jeśli trudno znaleźć odpowiadający Ci egzemplarz, bedziesz miał wóz z klasą, wygodą, kopytem, jeśli będziesz o niego należycie dbał to na dodatek odwdzięczy się długą i bezawaryjną pracą i jak to BMW dostarczy Ci mnóstwo przyjemności z jazdy, prawdziwej przyjemności, a nie obietnicy przyjemności. Powodzenia w zakupach i napisz na co się zdecydowałeś !!

 

PS. wyobraź sobie, jesteś na przyjęciu, ktoś pyta, hej czym przyjechałeś a Ty odpowiadasz - Subaru ... :duh:

M3 - I K E R
Opublikowano

ech...Sporo sie Miker zgadza ale nie najważniejsze sprawy: w rekach sprawnych kierowców Impreza STI zdmuchuje 540 z drogi jak jesienny liść. A do tego jedzie do konca predkosciomierza (conajmniej 260) jak do 100. Samo prowadzenie powoduje gesią skórke a dzwiek pokonuje v8 jak bulterier jamnika. Hamulce powodują wymioty a skrzynia....hm...nie mozna tego opisac.....6 biegów...kazdy tylko czeka na 1 KLIK...2 KLIK...3 KLIk i tak pokolei.

 

Mówisz że to grzech porównanie 540 z IMPREZĄ ?? Zgadza sie. nie ta klasa samochodu. 540 to szybki livingroom a STI to eNka dla każdego. Ci którzy jezdzili jaką kolwiek Impreza czy GT czy WRX czy STI wiedzą że zawieszenie , handling , elastyczność , i prowadzenie to szczyt marzeń kazdego milosnika sportów samochodowych...Niestety jest jedno ale. Koszta utrzymania powalają jak Mike Tayson....

 

Powyższe doświadzenia znam z autopsji.

Pzdr

 

rally man

Opublikowano

Powiem szczerze że jak to ładnie ująłeś, nie znam zbyt wielu sprawnych kierowców, nawet tych którzy tak o sobie mówią nie uważam za zbyt sprawnych, 540i to pożądny niemiecki wóz dla normalnego człowieka który może poruszać się jednocześnie wygodnie oraz bardzo szybko, jak dla mnie to świetne zestawienie. Miałem okazję sporo pojeździć Imprezą GT podciągniętą do 260 koni, zwykła szlifiera z paliwożernym silnikiem, tandetną stylistyką i wnętrzem, owszem prowadzi się jak po szynach, ale BMW też się tak prowadzi. Naped na 4, tak to jest plus, ale dla mnie nie decydujący. Droga to też nie tor wyścigowy ani ośka. Jakoś GT którym jeździłem grzęzło około 220km/h w porywach do 230km/h. Odczucia już od 190 przestały być ekscytujące. Znam też o wiele więcej osób które stać na zakup 540i niż STI. STI to dużo hałasu o nic, cywilna rajdówka, tylko po co mi rajdowy samochód ? Dźwięk ?? A co to za argument ? Od kiedy to jeździ się dzwiękiem, ja lubię mieć mocny motor ale lubię też posłuchać w aucie dobrej muzyki, 540i potrafi pogodzić również te aspekty, pięknie zabulgota a z drugiej strony potrafi pracować tak bezszelestnie jakby jej nie było. Piszesz że elastyczność Subaru jest lepsza ? Chyba tylko na papierze :)

 

1. Jak pisałem, prowadziłem Subaru i nie miałem gęsiej skórki

2. Dźwięk to ma boxer z Porsche, mam też w domu pit-bulla i to całkiem jest przyzwoity pies nawet dla jamników :)

3. Nie wymiotowałem po hamulcach w imprezie bardziej niż w moim BMW, są zwyczajnie skuteczne.

4. Stanowczo wolę jak skrzynia nie robi klik klik, tylko pracuje tak jak się po niej tego spodziewam, tzn. pożądnie, płynie i bezawaryjnie ;)

M3 - I K E R
Opublikowano
(...)Dźwięk ?? A co to za argument ?(...)

 

sorry, ze maly OT, ale nie moge sie powstrzymac odkad tego posluchalem :)

http://video.google.com/videoplay?docid=-4016180838503579066&q=lamborghini

wiem, to nie ta klasa i nie te pieniadze, ale gdybym takimi dysponowal to dzwiek gralby bardzo wazna role przy wyborze. nie ma nic piekniejszego niz muzyka spod maski :)

 

pozdrawiam

luther

pozdrawiam

luther

Opublikowano

Polska to kraj skrajności, zawsze się znajdzie jakiś ekstremista, dobrze że nie terrorysta ekstremista :norty:

 

Kolego Lost Soul - ankieta mówi sama za siebie, było by miło gdybyś kupił akurat BMW i poszeżył krąg ich właścicieli, ja bym się na przykład cieszył, a czy będziesz zadowolony ? Myślę że tak, i pamiętaj, nie jest to na pewno Twój ostatni w życiu samochód, zdajesz się być rozsądnym człowiekiem, więc w razie niepowodzenia zawsze wóz można zmienić.

 

Pozdrawiam !!

M3 - I K E R
Opublikowano

Tak jak mówi ankieta. Musisz wybrać czy chcesz mieś coś bliższe dupowozom czy mniej. Ja bym brał na 100% e46 gdyż lubie przycisnąć po ciasnych łukach, mieście a e46 nadaje się do tego lepiej :D

Sprawa rozbija się tylko o to jakie masz potrzeby i oczekiwania, takie też auto 3 lub 5.

Ja wybrałem diesla 320, a 330tke też bym brał diesla bo zawsze możesz zrobić relatywnie tanie zawirusowanie (w Polsce) i masz osiągi jak w benzynie a wir w baku dużo mniejszy.

 

Powodzenia w zakupie.

Opublikowano

Na wstepie dziekuje Mikser za bardzo przemyslane posty.

Dziekuje rowniez lagadula za wyrazenie swojej opinii.

A mnie się temat podoba :8)

Pamiętajmy że my mieszkamy w Polsce i patrzymy na wszystko przez swój pryzmat, natomiast Szkocja wydaje mi sie jest troszke inna niż reszta GB, przede wszystkim zamożniejsza,

Trudno jest mi powiedziec czy Szkocja jest w jakims stopniu

"zamozniejsza" niz reszta UK poniewaz w Angli (polnocnej) mieszkalem tylko przez chwile. Moj brat obecnie stacjonuje na poludniu Angli mam wiec jako takie pojecie jak tam sie zyje wiec zaryzykuje odpowiedz:

moim zdaniem poziom zycia w Szkocji jest nieznacznie nizszy niz w Angli. Oczywiscie nie ma co generalizowac, tak jak wszedzie w okolicach duzych metropolii zyje sie lepiej niz na prowincji. Tylko ze w Szkocji jest ich (duzych miast) znacznie mniej niz w Angli. Tak, czy siak zyje sie tu dobrze. Kazda, nawet zwykla robotnicza rodzine stac prawie na wszystko (dwa samochody, mieszkanie, coroczne zagraniczne wycieczki, weekendowe wyjazdy, wyjscia do restauracji, kina itp itd.) Mamy to szczescie z moja Pania ze nie musimy juz pracowac fizycznie, mozemy wiec optymistycznie patrzec w przyszlosc. W Polsce zylo nam sie nieporownywalnie gorzej. Gdybysmy mogli zarabiac zblizone pieniadze, nie zastanawialbym sie chwili nad powrotem. OK, koniec OT.

 

Druga sprawa którą chcę poruszyć to kwestia osiągów, mam pytanie jak dobrym jesteś kierowcą skoro tak bacznie przeglądasz suche dane techniczne, czy tak bardzo ratuje Cię katalogowa sekunda, nie sądzę. Na drodze nie jest to żadna wymierna odnośnia. Ważne są natomiast dobre hamulce i przyjazny silnik. Bardzo przyjemnie prowadzić atmosferyczny silnik o dużej mocy, elastyczny, ciągnący od najniższych obrotów, posiadający moc praktycznie w każdym ich przedziale, jednocześnie pozwalający na bardzo szybkie przemieszczanie po autostradzie z prędkościami grubo ponad 200km/h. Gwarantuje Ci że ani Audi ani Subaru nie da tej Bejce rady na autostradzie. Myśle nawet że M3 miałoby ogromny problem. Jeden z kolegów opisywał "pojedynek" 740i kontra M5 na niemieckiej autostradzie (jest to gdzieś na forum), skoro M5 odchodzi od 740i o 2-3 długości to ja przepraszam ale wolę jeździć siódemką :) Jeszcze jedno, 540i przy 200km/h dopiero złapie drugi oddech i powie JEDZIEMY szybciej, natomiast Audi i Subaru zaczną już dostawać zadyszki.

Wydaje mi sie ze jestem dobry kierowca. Od 9 lat jezdze dzien w dzien i jak do tej pory nie stworzylem zadnego zagrozenia na drodze. Potrafie przewidywac reakcje innych kierowcow. Ale jest tez male ale ;): nigdy nie uzytkowalem na codzien mocnego samochodu. Mialem oczywiscie przyjemnosc poprowadzenia kilku/kilkunastu naprawde mocnych; ale to nie to samo, dlatego teraz nie mysle o potworach ;). Mam nadzieje ze kolejne auto (np kupione na 35 urodziny) bedzie juz ekstremalnie szybkie. Czego bym teraz nie kupil, bede uczyl sie tym jezdzic od nowa. Chce zeby to moc auta bylo dla mnie ograniczeniem, a nie ja dla auta.

 

Mysle podobnie ze Subaru i S4 mialyby klopoty z tzw rolowanego np od 150 czy 200km/h z 540i tylko co z tego skoro ja nie zamierzam jezdzic szybciej niz 200km/h . Moja docelowa predkosc autostradowa to 160-180, nie wiecej. Natomiast ze startu zatrzymanego oba samochody zjedza 540i, podobnie na kretej czy sliskiej drodze (tak jak sugerowal lagadula).

 

Co do opowiesci o M5 i 740 to mozna to chyba wlozyc miedzy bajki.

 

Powodzenia w zakupach i napisz na co się zdecydowałeś !!

PS. wyobraź sobie, jesteś na przyjęciu, ktoś pyta, hej czym przyjechałeś a Ty odpowiadasz - Subaru ... :duh:

Jezeli kupie BMW to napewno zaprezentuje je w galerii. :)

Co do PS to nie skomentuje ;)

Pozdrawiam

Tomek

 

Niestety jest jedno ale. Koszta utrzymania powalają jak Mike Tayson....

Powyższe doświadzenia znam z autopsji.

Pzdr

rally man

Moglbys napiszac cos wiecej? Prosze.

Pozdrawiam

Tomek

 

Piszesz że elastyczność Subaru jest lepsza ? Chyba tylko na papierze :)

Nie sadze ;)

Jedyne czego nie lubie w samochodach turbodoladowanych to turbodziura. Szkoda tez ze naped AWD ma tak duze straty mocy. No, ale cos za cos.

Pozdrawiam

 

Tak jak mówi ankieta. Musisz wybrać czy chcesz mieś coś bliższe dupowozom czy mniej. Ja bym brał na 100% e46 gdyż lubie przycisnąć po ciasnych łukach, mieście a e46 nadaje się do tego lepiej :D

Sprawa rozbija się tylko o to jakie masz potrzeby i oczekiwania, takie też auto 3 lub 5.

Ja wybrałem diesla 320, a 330tke też bym brał diesla bo zawsze możesz zrobić relatywnie tanie zawirusowanie (w Polsce) i masz osiągi jak w benzynie a wir w baku dużo mniejszy.

Powodzenia w zakupie.

Rozpoczynajac dyskusje mialem faworyta. Byl nim wlasnie diesiel. Dowiedzialem sie jednak ze wersja 204 PS wyszla dopiero w 2003r. Cena tego rocznika jest nie do przelkniecia. Moglbym oczywiscie odlozyc decyzje o zakupie na pozniej, no ale ja moge czekac jeszcze z pol roku, nie wiecej ;). Ostatnio o niczym innym nie mysle ;) Majac 8 lat po raz pierwszy prowadzilem samochod (w lesie, na 1 biegu :)) i od tej pory nieprzerwalnie jestem w samochodach zakochany. :)

 

M3 E-36. Za stare, za duze koszty utrzymania i za duze ryzyko awarii. Najmniej sprawdziloby sie jako jedyne auto.

 

E-39 540i zawsze mi sie podobal. Uwazam ze obok E46 jest to najladniejsze BMW jakie kiedykolwiek powstalo. Jedyne co mnie od niego odciaga to spalanie i obawa o pozostale koszta utrzymania. Moze po prostu jeszcze nie jestem na taki samochod gotowy.

 

E-46 330i To jest moj obecny faworyt. Rozmawiam duzo na ten temat z moja pania i ona popiera moj wybor.

 

S4 Mam slabosc do audi. To swietny, najszybszy samochod z zestawienia ale pali jeszce wiecej od 540i. Tez chyba nie jestem na niego gotowy. Moze nastepny samochod to bedzie S4 (tym bardziej ze teraz wrocili do montowania w tym modelu silnika wolnossacego)

 

SI WRX. Biore pod uwage tylko ze wzgledu na mozliwosc kupienia mlodego rocznika, malo wyeksploatowanego. Boje sie jednak kosztow utrzymania. Nie ciagnie mnie jakos specjalne do rajdowek, a jesli juz to wolalbym Evo. Moze nastepny... w koncu w UK nowe EVO jest w doskonalej cenie, dodatkowo w mocniejszej od europejskiej japonskiej specyfikacji.

 

Pozdrawiam

Tomek

Opublikowano
w rekach sprawnych kierowców Impreza STI [bAD] 540 z drogi jak jesienny liść. A do tego jedzie do konca predkosciomierza (conajmniej 260) jak do 100.

 

dzwiek pokonuje v8 jak bulterier jamnika.

 

a skrzynia....hm...nie mozna tego opisac.....6 biegów...

 

 

To ciekawe bo na trasie własnie robiłem z STi co chciałem.....

Od 160 wzwyż w ogóle nie miała czego szukac. Łomot był zdrowy.

Przypominam że Subaru jest robione na tor, a nie autostrade.

 

Stary, wyjmij katy i odelżyj tłumiki środkowe w 540, wtedy się wypowiesz dopiero na temat dźwięku silnika.

Subaru ma prawie pusty wydech. BMW ma wszystko co służy podniesiu komfortu.

 

Nie kumam z tą skrzynią, przecież 540 też ma 6 biegów....

Opublikowano

co do dzwięku - pamietam kiedys test M5 E39 kontra RS4 i Porsche Turbo 996 - kolesie testujący napisali ,ze w porównaniu do dzwięku jaki wydobywa z siebie M5 to Turbo brzmi jak pralka automatyczna. Tyle odnosnie porównania dzwieków boksera i V8 .

 

A w potege STI na autostradzie to tez nie wierze. Ma krótkie biegi przeciez, 250 km/h to zdaje sie juz odcinka obrotów na ostatnim biegu. To auto to nie autostradowy wojownik, tylko pozeracz szutrów.

Opublikowano
w rekach sprawnych kierowców Impreza STI [bAD] 540 z drogi jak jesienny liść. A do tego jedzie do konca predkosciomierza (conajmniej 260) jak do 100.

 

dzwiek pokonuje v8 jak bulterier jamnika.

 

a skrzynia....hm...nie mozna tego opisac.....6 biegów...

 

 

To ciekawe bo na trasie własnie robiłem z STi co chciałem.....

Od 160 wzwyż w ogóle nie miała czego szukac. Łomot był zdrowy.

Przypominam że Subaru jest robione na tor, a nie autostrade.

 

Stary, wyjmij katy i odelżyj tłumiki środkowe w 540, wtedy się wypowiesz dopiero na temat dźwięku silnika.

Subaru ma prawie pusty wydech. BMW ma wszystko co służy podniesiu komfortu.

 

Nie kumam z tą skrzynią, przecież 540 też ma 6 biegów....

 

 

wystarczy porownac pojemnosc silnika..... co dwulitrowa Imprezka z czterema cylinderkami moze zrobic widlastej osemce??

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

Cały czas sie zatanawiałem Boogie co powiedzieć żeby Ciebie nie urazić ani nie wejsc z nikim w niepotrzebny konflikt. Wiec zapytam enigmatycznie. Czt kiedykolwiek prowadziłeś Subaru Impreze STI od modelu N8 (2002) do N11 (2005) , bo o tych mówie.

 

Żebyśmy sie zrozumieli. Porównywanie STI do 540i to jak porównywanie siłowni z salonem. Zależy kto co woli. Ale akurat nie zgadzam sie ze pod wzgledem "performance" 540i "jezdzi" sobie po STI.

 

Oto dane techniczne STI z 2002 roku:

 

Subaru Impreza WRX STI

Specyfikacje

Rok 2002

Producent Subaru

Waga 1489 kg

Długość 4405 mm

Szerokość 1730 mm

Moc 212 kw / 285 bhp @ 6000 rpm

Wysokość 1440 mm

Moment obrotowy 348 nm @ 4000 obr/min

Koła przednie 43 x 19 cm / 16.9 x 7.5 in

Koła tylne 43 x 19 cm / 16.9 x 7.5 in

Ogumienie przednie 225/45/ZR17

Ogumienie tylne 225/45/ZR17

Osiągi

Prędkość maksymalna 241 km/h / 163.4 m/ph

0 - 100 km/h 4.8 sekund

0,25 mili 13,2 s

0 - 160 km/h 13 s

 

Wystepuje tez odmiana o pojemności 2.5 L - w Angli jako "UK edition" . popularna w USA. Aktualny model STI ma teraz tylko 2.5

 

Oto jego dane:

 

Silnik:4-cylindrowy, typu boxer, 16-zaworowy, z turbodoładowaniem, intercooler, o pojemności 2457 cm sześciennych

Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,25 s

Prędkość maksymalna: 249 km/h

Moc maksymalna: 320 KM przy 5800 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 420 Nm przy 4000 obr./min

Napęd: stały na cztery koła

Skrzynia biegów: 6-stopniowa, ręczna

 

W tej chwili standadowo 2.5 L ma :

 

moc: 280 KM

moment: 392 NM

0-100 km/h 5.4 sec

top speed 255 km/h

masa własna 1495 kg

 

BMW 540i 1996-2000 :

 

moc: 286 KM

moment: 440 NM

0-100 km/h 6,2 sec

top speed 250 kmh

masa własna 1590 kg

0.25 mili 14.4 sec

0-160 km/h ok 15 sec

 

niestety ciezko znaleźć dane od 160 - 250 kmh ale chetnie zmierze dzisiaj po południu w STI i podam jutro.

 

Nie uważam że STI jest lepsze od 540i. Napewno BMW jest bardziej komfortowe i praktyczne i oferuje wiecej miejsca podróżujacym. Jednak uważam ze 540i nigdy nie bedzie szybsze od STI. Pod jakim kolwiek wzgledem. I mam to zamiar sprawdzic na własnej skórze już nie długo.

 

Mając do wyboru 540i i STI w tej samej cenie - nie wiem czy bym podjał decyzje. Oba samochody mi sie bardzo podobają.

 

Tu jest link do obszernego testu 540i E39:

 

http://www.kenrockwell.com/bmw/540performance.htm

 

Pzdr...

Opublikowano

Znam Lagadula te dane.

Ja to piszę bo miałem potyczke z STi na trasie, i byłem troche tym zdegustowany.

Pare osób miało watpliwości, napisałem że zapraszam na testy, ale nikt się nie zgłosił jednak ( dla sprawdzenia, bo nigdy nic nie wiadomo..., a ja piszę na podstawie tego doświadczenia ).

W Polsce Sti ma 265 KM uzyskanych z 2 dwulitrowego turbo.

Ja mam wiecej uzyskane swobodnie z cztero litrowego motoru.

Jakos nie boje się tych aut na trasie.

 

540-ka potrafi co nieco.

Radek ma też sporo doświadczeń z autostrad niemieckich.

Ja też z tras w Polsce, chociaz nie takich.

 

Nie opisywałem wyścigu z Chryslerem 300C 5.7 Hemi - 340 KM i 570 Nm. Ja z kolegą, a facet sam. Było ciekawie....

Opublikowano
co do dzwięku - pamietam kiedys test M5 E39 kontra RS4 i Porsche Turbo 996 - kolesie testujący napisali ,ze w porównaniu do dzwięku jaki wydobywa z siebie M5 to Turbo brzmi jak pralka automatyczna. Tyle odnosnie porównania dzwieków boksera i V8 .

 

Gusta bywaja rozne ;). V12 Ferrari tez ma piekny dzwiek, chociaz zupelnie inny niz V12 BMW. Mnie akurat podoba sie zarowno dzwiek boxera (no, poza Garbusem ;)), jak i dzwiek R6, V8 i V12. Ale sa dla mnie kompletnie nieporownywalne.

 

A w potege STI na autostradzie to tez nie wierze. Ma krótkie biegi przeciez, 250 km/h to zdaje sie juz odcinka obrotów na ostatnim biegu. To auto to nie autostradowy wojownik, tylko pozeracz szutrów.

 

Mysle, ze po dluzszej jezdzie autostrada Subaru sie po prostu 'zmorduje' i trzeba bedzie troche odpuscic, w 540i da sie utrzymac duza predkosc.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Cały czas sie zatanawiałem Boogie co powiedzieć żeby Ciebie nie urazić ani nie wejsc z nikim w niepotrzebny konflikt.

Oto dane techniczne STI z 2002 roku:

 

Subaru Impreza WRX STI

Specyfikacje

Rok 2002

Producent Subaru

Waga 1489 kg

Długość 4405 mm

Szerokość 1730 mm

Moc 212 kw / 285 bhp @ 6000 rpm

Wysokość 1440 mm

Moment obrotowy 348 nm @ 4000 obr/min

Osiągi

Prędkość maksymalna 241 km/h / 163.4 m/ph

0

Oto jego dane:

 

Silnik:4-cylindrowy, typu boxer, 16-zaworowy, z turbodoładowaniem, intercooler, o pojemności 2457 cm sześciennych

Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,25 s

Prędkość maksymalna: 249 km/h

Moc maksymalna: 320 KM przy 5800 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 420 Nm przy 4000 obr./min

moc: 280 KM

moment: 392 NM

0-100 km/h 5.4 sec

top speed 255 km/h

masa własna 1495 kg

 

BMW 540i 1996-2000 :

 

moc: 286 KM

moment: 440 NM

0-100 km/h 6,2 sec

top speed 250 kmh

masa własna 1590 kg

0.25 mili 14.4 sec

0-160 km/h ok 15 sec

 

niestety ciezko znaleźć dane od 160 - 250 kmh ale chetnie zmierze dzisiaj po południu w STI i podam jutro.

 

 

 

Pzdr...

 

porownaj MOMENT OBROTOWY i predkosc max i zrozumiesz ze 4,0 V8 jest szybsze. A sprint do setki to po prostu nic nie znaczace dane.....

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

Mam lepsze porównanie: Subaru to dres a BMW to garnitur :8)

 

Suche dane techniczne są owszem pomocne ale jako argumenty to są dobre dla przedszkolaków. Proponuję wprowadzić czasy przyspieszeń do trzeciego miejsca po przecinku :duh: No i proszę o dobieranie przeciwników rocznikowo, bo do STI to można chyba porównać teraz BMW 550i, hm, powodzenia :cool2:

 

Zresztą te autka chyba nie są porównywalne, pochodzą z dwóch różnych planet, no i jak by to było gdyby np. wszystkie kobiety były takie same :mad2:

 

I tak wybieram BMW :modlitwa:

M3 - I K E R
Opublikowano
Porównaj mase i przyspieszenie od 0-160 kmh. :duh:

 

jednak proponuje tobie :duh: masa, 0-160, mnie nie interesuje! spojrz na moment obrotowy i na to ze 540 ma ograniczona predksoc do 250km/h i jestem pewny ze wlasnie dlatego Imprezka traci pare powyzej 160 km/h. a jesli nie powyzej 160km/h to powyzej 200km/h...

 

pomijajac juz to ze v8 ma wiecej mocy w pelniejszym zakresie obrotow

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

Ludzie, wyluzujcie. Kazdy z tych samochodow w pewnych konkurencjach bije na glowe ten drugi. Nie ma ich co porownywac, tylko jak sie czlowiek waha, ktory kupic, to trzeba sie przejechac jednym i drugim i samemu zdecydowac.

A ta dyskusja 540i vs Impreza STI to typowa dyskusja o wyzszosci Swiat Bozego Narodzenia nad Wielkanoca :? .

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

Witam.

W ostatnich dniach nie proznowalem ;).

Przetestowalem 540i i 330Ci.

 

540i super samochod, bardzo komfortowy, dobre osiagi, jednak jest to bardziej polykacz autostrad czy luksusowa salonka niz wscieklizna (a wlasnie tego szukam) ;)

 

330Ci Rozczarowany jestem troszke osiagami. Nie wytrzymalbym z nim 7 lat :x . Zdecydowanie bardziej podoba mi sie 540i.

 

Konkluzja:

Wiem juz ze BMW i RWD to jest to co chce, nie widze jednak sensu ladowania sie w "polsrodki" na 7 dlugich lat.

 

Po doglebnym przemysleniu tematu, wstrzymuje decyzje o zakupie do przyszlego roku. Kupie M3 E46, a Nissana zostawie sobie w charakterze dupowoza.

 

Dziekuje i pozdrawiam

Tomek

 

PS. Mam nadzieje ze nie bedzie Wam przeszkadzalo, ze od czasu do czasu tu zajrze i wypowiem sie gdzie niegdzie, pomimo tego ze nie mam jeszcze BMW.

Opublikowano

Bardzo fajna decyzja :cool2: to mi się podoba :modlitwa:

 

Pozdrawiam i powodzenia w przyszłorocznych zakupach :8)

M3 - I K E R
Opublikowano
"]

Po doglebnym przemysleniu tematu, wstrzymuje decyzje o zakupie do przyszlego roku. Kupie M3 E46, a Nissana zostawie sobie w charakterze dupowoza.

Wydaje mi sie, ze to fajny i rozsadny pomysl :cool2:, jezeli tylko stale koszty utrzymania dwoch samochodow nie sa dla Ciebie zbyt wysokie.

 

"]

PS. Mam nadzieje ze nie bedzie Wam przeszkadzalo, ze od czasu do czasu tu zajrze i wypowiem sie gdzie niegdzie, pomimo tego ze nie mam jeszcze BMW.

 

Pewnie, ze nie bedzie :).

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.