Skocz do zawartości

<t>Co Ty wybralbys bedac na MOIM miejscu?</t>  

90 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano

1 sprawa - Pułkowniku - nie próbuj być moderatorem w każdym wątku... to męczy i odstręcza...

 

A na temat. Na SWOIM miejscu wziąłbym E39 540i :mrgreen: , na TWOIM 330Ci.

Planujesz auto dla dwójki + pies, więc duże niepotrzebne. A E46 coupe zwyczajnie bardziej mi się podoba od E39.

3 litry ganiają aż miło w takim aucie (miałem okazję pofurmankować), a dźwiękiem wcale nie odstaje od V8 - oczywiście dla mojego ucha :wink:

Diesla nie rozpatruję, choć jest świetny a Nurek łupi nas na zlotach... ale klekot i złe wspomnienia po dizlach starej generacji wyleczyły mnie z tego... poza tym - ciekawe jak w 3.0, ale cały czas mam w pamięci opowiastkę o turbo DarkaP compacta...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Odpowiedzi 155
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)
... poza tym - ciekawe jak w 3.0, ale cały czas mam w pamięci opowiastkę o turbo DarkaP compacta...

 

Dzieki.

Mozesz ja przytoczyc ewentualnie nakierowac na link...

Pozdrawiam

Tomek

 

EDIT:

Darek aż tak dużo postów nie napisał znajdź go i wyświetl sobie wszystkie jego.

 

Tu na szybko

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=96294&highlight=#96294

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=119098&highlight=#119098

Dziekuje ponownie.

Edytowane przez [Lost_Soul]
Opublikowano
A na temat. Na SWOIM miejscu wziąłbym E39 540i :mrgreen: , na TWOIM 330Ci.

Planujesz auto dla dwójki + pies, więc duże niepotrzebne.

 

Ale napisal rowniez ze planuje uzytkowac auto dluzej niz 5 lat wiec moze sie okazac nagle ("Kochanie, zle wyliczylam..." :D ), ze potrzebne wieksze, hehe.

były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
  • Moderatorzy
Opublikowano

Widzę że muszę się wtrącić (choć chyba nieco po czasie).

 

Przypominam wszystkim "starym" forumowiczom że ich też obowiązuje regulamin. Ciekawy jest np. pkt. I.5. Polecam czasem zajrzeć do Regulaminu, aby być na bieżąco... :wink:

 

Tak więc jeśli nie macie nic kontruktywnego, popartego argumentami do powiedzenia to bardzo proszę powstrzymać się od uwag i złośliwości.

Pozdrawiam

Admin

Opublikowano (edytowane)

 

Ale napisal rowniez ze planuje uzytkowac auto dluzej niz 5 lat wiec moze sie okazac nagle ("Kochanie, zle wyliczylam..." :D ), ze potrzebne wieksze, hehe.

Sugerujesz ze ktos jeszcze zabezpiecza sie kalendarzykiem malzenskim? :mad2: :duh: :jawdrop: :norty:

 

Widzę że muszę się wtrącić (choć chyba nieco po czasie).

 

Przypominam wszystkim "starym" forumowiczom że ich też obowiązuje regulamin. Ciekawy jest np. pkt. I.5. Polecam czasem zajrzeć do Regulaminu, aby być na bieżąco... :wink:

 

Tak więc jeśli nie macie nic kontruktywnego, popartego argumentami do powiedzenia to bardzo proszę powstrzymać się od uwag i złośliwości.

Dziekuje.

 

EDIT:

glowne kryterium to osiagi: 0-200 km/h, 100-200 km/h (na biegu optymalnym, nie interesuje mnie elastycznosc)

 

ok , zatem pozwole sobie nieśmiało zamiescic garsc danych z, tak znienawidzonych przez niektórych , testów Auto Motor und Sport celem rozjaśnienia kwestii porównania modeli unieszczęsliwiających kolegę Lost Soul mnogością wyboru :D

Dziekuje. 540i ladnie tu wypada.

Edytowane przez [Lost_Soul]
Opublikowano (edytowane)
glowne kryterium to osiagi: 0-200 km/h, 100-200 km/h (na biegu optymalnym, nie interesuje mnie elastycznosc)

 

ok , zatem pozwole sobie nieśmiało zamiescic garsc danych z, tak znienawidzonych przez niektórych , testów Auto Motor und Sport celem rozjaśnienia kwestii porównania modeli unieszczęsliwiających kolegę Lost Soul mnogością wyboru :D

 

M3 Coupe 3.2 '96 -321 PS / 350 Nm

0 - 80 km/h 4,1 s

0 - 100 km/h 5,6 s

0 - 120 km/h 7,6 s

0 - 130 km/h - s

0 - 140 km/h - s

0 - 160 km/h 12,5 s

0 - 180 km/h - s

0 - 200 km/h 20,1 s

spalanie w teście - 12.4 l/100 km

 

540iA '96 - 286 PS/ 420 Nm

0 - 80 km/h 5,8 s

0 - 100 km/h 7,7 s

0 - 120 km/h 10,2 s

0 - 130 km/h - s

0 - 140 km/h - s

0 - 160 km/h 16,5 s

0 - 180 km/h - s

0 - 200 km/h - s

spalanie w teście - 14.8 l/100 km

 

540i manual '99 - 286PS/ 440 Nm

0 - 80 km/h 4,6 s

0 - 100 km/h 6,4 s

0 - 120 km/h - s

0 - 140 km/h - s

0 - 160 km/h 15,0 s

0 - 180 km/h - s

0 - 200 km/h 24,2 s

spalanie w teście - 13.2 l/100 km

 

330d '99 - 184 PS / 390 Nm

0 - 80 km/h 5,6 s

0 - 100 km/h 8,2 s

0 - 120 km/h 11,4 s

0 - 140 km/h 16,1 s

0 - 160 km/h 21,3 s

0 - 180 km/h 29,6 s

spalanie w teście - 8,0 l/100 km

 

330d '04 - 204PS / 410 Nm

0 - 80 km/h 5,1 s

0 - 100 km/h 7,2 s

0 - 120 km/h 9,9 s

0 - 130 km/h - s

0 - 140 km/h 13,6 s

0 - 160 km/h 18,0 s

0 - 180 km/h 24,5 s

0 - 200 km/h - s

spalanie w teście - 8,0 l/100 km (minimalne 6.6 )

 

330Ci '04 - 231 PS / 300 Nm

0 - 80 km/h 4,7 s

0 - 100 km/h 6,6 s

0 - 120 km/h 9,3 s

0 - 130 km/h 10,7 s

0 - 140 km/h 12,2 s

0 - 160 km/h 16,1 s

0 - 180 km/h 21,0 s

0 - 200 km/h - s

spalanie w teście - 11,0 l/100 km

Edytowane przez Frank
Opublikowano

Frank jesteś wielki. :modlitwa:

 

Jak widać M3 bije resztę na głowę jeżeli chodzi o główne kryterium, tak wiec myślę iż wygrywa plebiscyt Lost Soula na jego auto.

 

Kolejny raz wszystko się dobrze zakończyło, można chyba zamykać :!:


Pozdrawiam

Pułkownik Zuber

Opublikowano

biorac pod uwage same osiagi wybor jest jeden - przestarzale i archaiczne M3 :mrgreen:

 

frank: a moze masz gdzies spalanie 330i vs 540i ??

 

lost soul : nie napisales jaki duzy ten pies .. moj do mojej kupetki mialby problemy wejsc ... :8)

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano (edytowane)

330d '99

0 - 80 km/h 5,6 s

0 - 100 km/h 8,2 s

0 - 120 km/h 11,4 s

0 - 140 km/h 16,1 s

0 - 160 km/h 21,3 s

0 - 180 km/h 29,6 s

 

330d '04

0 - 80 km/h 5,1 s

0 - 100 km/h 7,2 s

0 - 120 km/h 9,9 s

0 - 130 km/h - s

0 - 140 km/h 13,6 s

0 - 160 km/h 18,0 s

0 - 180 km/h 24,5 s

0 - 200 km/h - s

 

330Ci '04

0 - 80 km/h 4,7 s

0 - 100 km/h 6,6 s

0 - 120 km/h 9,3 s

0 - 130 km/h 10,7 s

0 - 140 km/h 12,2 s

0 - 160 km/h 16,1 s

0 - 180 km/h 21,0 s

0 - 200 km/h - s

 

Magicznie sie pojawilo. Wczesniej nie bylo ;) Dobra robota! Dziekuje raz jeszcze.

 

Frank jesteś wielki. :modlitwa:

 

Jak widać M3 bije resztę na głowę jeżeli chodzi o główne kryterium, tak wiec myślę iż wygrywa plebiscyt Lost Soula na jego auto.

 

Kolejny raz wszystko się dobrze zakończyło, można chyba zamykać :!:

Pozwoli kolega ze ja lub Admin o tym zadecydujemy.

 

 

biorac pod uwage same osiagi wybor jest jeden - przestarzale i archaiczne M3 :mrgreen:

M3 spelnia najlepiej glowne kryterium, ale czy spelnia pozostale?

Pozdrawiam

Tomek

 

lost soul : nie napisales jaki duzy ten pies .. moj do mojej kupetki mialby problemy wejsc ... :8)

Owczarek niemiecki, ON ;)

Pozdrawiam

 

EDIT:

kiloff i lost soul - juz uaktualnione :D

Rozumiem ze to spalanie w cyklu mieszanym. Bardzo wartosciowe dane.

Klaniam sie

Tomek

Edytowane przez [Lost_Soul]
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Każdy z tym samochodów które bierzesz pod uwagę moim zdaniem służy do czego innego. Oczywiście łączą je dwa wspólne elementy: wszystkie są szybkie i wszystkie mają logo BMW na masce :wink:

 

 

Gdybym dla siebie wybierał samochód spośród wybranych przez Ciebie, oraz przyjął że Twoje założenia (spalanie na poziomie 15l/100 km, jazda w 2 osoby + pies, priorytetowe są osiągi) są dla mnie akceptowalne to wybrałbym tak:

 

1) E46 330Ci - szybki i wygodny samochód osiągami niewiele ustępujący E39 540i (do 100 km/h różnica 0,3 sek, do 160 km/h różnica 0,9 sek na niekorzyść 330), natomiast ze średnim spalaniem niższym o 3 l/100 km. Do tego świetna linia, bardzo fajny dźwięk sześciocylindrowej benzyny oraz (jak sądzę) nieco niższe koszty utrzymania (opłaty, ubezpieczenia, koszty części).

 

2) E46 330Cd - szybki samochód jednak bez dodatkowego bonusa w postaci super brzmienia. Za to spalanie sporo niższe. Jednak nad czipowaniem zastanowiłbym się poważnie. Niestety sporo się nasłuchałem opowieści o padających turbinach - chyba bym się bał że zwiększenie mocy w tym samochodzie o 25% (jak pisałeś) skończy się szybką wymianą turbiny (oby jednokrotną).

 

3) E39 540i - niewątpliwie największy komfort spośród samochodów które wymieniłeś. Jednak czy na tym zależy Ci najbardziej? Osiągi minimalnie lepsze od 330Ci (różnicę zauważysz jedynie na wykresie z hamowni). Ale czy z tego powodu warto płacić więcej za ubezpieczenia, paliwo, części?

 

4) E36 M3 - najszybszy z prezentowanej czwórki. Niestety linia już przestarzała i koszty eksploatacji (ubezpieczenia/naprawy) prawdopodobnie najwyższe. Poza tym jeśli chcesz tym samochodem pojeździć 5 lat lub więcej to pod koniec eksploatacji będzie miał już około 12 lat - trochę dużo. No i raczej nie polecałbym żadnego M do jazdy na co dzień. M kupiłbym ewentualnie jako drugi samochód do wygłupów.

 

 

Życzę udanego zakupu :)

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

1) E46 330Ci - szybki i wygodny samochód osiągami niewiele ustępujący E39 540i (do 100 km/h różnica 0,3 sek, do 160 km/h różnica 0,9 sek na niekorzyść 330), natomiast ze średnim spalaniem niższym o 3 l/100 km.

 

skąd masz te dane ?

Opublikowano
Każdy z tym samochodów które bierzesz pod uwagę moim zdaniem służy do czego innego. Oczywiście łączą je dwa wspólne elementy: wszystkie są szybkie i wszystkie mają logo BMW na masce :wink:

 

 

Gdybym dla siebie wybierał samochód spośród wybranych przez Ciebie, oraz przyjął że Twoje założenia (spalanie na poziomie 15l/100 km, jazda w 2 osoby + pies, priorytetowe są osiągi) są dla mnie akceptowalne to wybrałbym tak:

 

1) E46 330Ci - szybki i wygodny samochód osiągami niewiele ustępujący E39 540i (do 100 km/h różnica 0,3 sek, do 160 km/h różnica 0,9 sek na niekorzyść 330), natomiast ze średnim spalaniem niższym o 3 l/100 km. Do tego świetna linia, bardzo fajny dźwięk sześciocylindrowej benzyny oraz (jak sądzę) nieco niższe koszty utrzymania (opłaty, ubezpieczenia, koszty części).

 

2) E46 330Cd - szybki samochód jednak bez dodatkowego bonusa w postaci super brzmienia. Za to spalanie sporo niższe. Jednak nad czipowaniem zastanowiłbym się poważnie. Niestety sporo się nasłuchałem opowieści o padających turbinach - chyba bym się bał że zwiększenie mocy w tym samochodzie o 25% (jak pisałeś) skończy się szybką wymianą turbiny (oby jednokrotną).

 

3) E39 540i - niewątpliwie największy komfort spośród samochodów które wymieniłeś. Jednak czy na tym zależy Ci najbardziej? Osiągi minimalnie lepsze od 330Ci (różnicę zauważysz jedynie na wykresie z hamowni). Ale czy z tego powodu warto płacić więcej za ubezpieczenia, paliwo, części?

 

4) E36 M3 - najszybszy z prezentowanej czwórki. Niestety linia już przestarzała i koszty eksploatacji (ubezpieczenia/naprawy) prawdopodobnie najwyższe. Poza tym jeśli chcesz tym samochodem pojeździć 5 lat lub więcej to pod koniec eksploatacji będzie miał już około 12 lat - trochę dużo. No i raczej nie polecałbym żadnego M do jazdy na co dzień. M kupiłbym ewentualnie jako drugi samochód do wygłupów.

 

 

Życzę udanego zakupu :)

Wartosciowy post. Nie skomentuje, poniewaz nie chce przedwczesnie zdradzic mojego faworyta.

Pozdrawiam i dziekuje

Tomek

 

PS. Co do chipa, to seryjne turbosprezarki zazwyczaj wytrzymuja zwiekszenie mocy i momentu nawet do 40% oczywiscie przy swiadomym uzytkowaniu samochodu. Jedyny problem jaki sie wtedy pojawia to sprzeglo... no chyba ze turbo w 330d jest jakies wyjatkowo nieudane. Jestem wlasnie w trakcie konsultacji ze specjalista zajmujacym sie profesjonalnym chiptuningiem jednostek turbodoladowanych.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Biorąc pod uwagę kryteria wymienione w Twoim startowym poście (szczególnie te wyboldowane i faworyzowanie jednostek wolnossących) dołączam się do opinii Bastka, tzn. ta sama kolejność aut, przy czym odstęp pomiędzy 330 Cd a 540i byłby mały w porównaniu z odstępem między 330Ci i 330Cd. Sam użytkuję 330Cd i wiem że to nie jest wolne auto. Jednak kwestia przyspieszeń na optymalnym biegu faworyzuje w Twoim zestawienu 330Ci nad 330 Cd.

Jeśli nie planujesz powiększania rodziny to coupe Ci wystarczy, wystarczająco przestronne dla dwojga.

Jeśli zacząć od ostatniego kryterium :8) to kolejność byłaby inna: 540i, 330Cd, 330i i E36 M3.

 

PS. Nie jestem pewien czy coupe E46 z 2002r miało silnik diesla :?: :?: A jesli nawet już były to z wersją 184KM a nie 204KM.

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

 

PS. Nie jestem pewien czy coupe E46 z 2002r miało silnik diesla :?: :?: A jesli nawet już były to z wersją 184KM a nie 204KM.

 

Dobre pytanie. Wydaje mi sie ze dopiero od 2004r byl diesel w coupe. A w sedanie od ktorego roku mial 204 konie? Od 2002r?

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie widze sensu w tej sondzie .

Auta są dość różne. Wszystko zależy od gustu i upodobań wybierającego.

Ważne też pod jakim kątem wybiera sie dane auto . JA bym wybrał e46 330Ci .

Po co mi auto tak duże jak np e39 540i .Dla tzw szpanu ?? Dla mnie klasyczne Bmw nie waży 3tony nie ma 200kg sprzętu elektronicznego i ogromnego silnika . Ktoś lubi takie auta jego sprawa .

 

Prawdziew BMW ma :

-nadwozie typu coupe

-mocny silnik R6 (benzynowy)

-niewielkie wymiary (dobry stosunek masy do mocy)

-nie zostało poddane przesadnym przeróbkom.

(chodzi o zachowanie klasycznych lini nadwozia coupe)

Opublikowano

 

Prawdziew BMW ma :

-nadwozie typu coupe

-mocny silnik R6 (benzynowy)

-niewielkie wymiary (dobry stosunek masy do mocy)

-nie zostało poddane przesadnym przeróbkom.

(chodzi o zachowanie klasycznych lini nadwozia coupe)

 

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

zgadzam sie - i mysle ze te wytyczne powinny byc dla ciebie decydujace przy wyborze autka ;)

 

btw: tak mi sie nasunalo .. niewiem jak u ciebie z doswiadczeniem w prowadzeniu mocnego autka z napedem na tyl .. ale wydaje mi sie ze wlasnie dlatego M3 powinno odpasc jako pierwsze BMW (podejrzewam ze te dwa fiaty i nissan nie byly tylnionapedowe ..)

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano
krótko i na temat.330d-powód?-zamiłowanie do diesla ;) :twisted2: :mrgreen:

Poziom poczucia humoru jest wprost proporcjonalny do Twojego IQ.

http://img407.imageshack.us/img407/5961/roxbury9je.gif

Opublikowano
"]

 

PS. Nie jestem pewien czy coupe E46 z 2002r miało silnik diesla :?: :?: A jesli nawet już były to z wersją 184KM a nie 204KM.

 

Dobre pytanie. Wydaje mi sie ze dopiero od 2004r byl diesel w coupe. A w sedanie od ktorego roku mial 204 konie? Od 2002r?

Pozdrawiam

 

BMW 330Cd były produkowane od 2003 roku :wink: (który miesiąc to juz nie wiem :oops: )

 

Diesel ma swoje zalety .Podobno mozna nawet przyzwyczaić się do tej chmury dymu za 330Cd choć widok to niecodzienny

Nie wiem o czym mówisz Artiv :wink: Żadnej chmury, nawet przy ostrej jeździe nie zauważyłem :twisted2:

Łukasz

E30 316 BAUR TC (w renowacji)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
"]

 

PS. Nie jestem pewien czy coupe E46 z 2002r miało silnik diesla :?: :?: A jesli nawet już były to z wersją 184KM a nie 204KM.

 

Dobre pytanie. Wydaje mi sie ze dopiero od 2004r byl diesel w coupe. A w sedanie od ktorego roku mial 204 konie? Od 2002r?

Pozdrawiam

 

Stawiałbym na 2003.

Moja coupetka jest z czerwca 2003. Coupetka po liftingu jest z 204-konnym dieslem.

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
"]

 

Dobre pytanie. Wydaje mi sie ze dopiero od 2004r byl diesel w coupe. A w sedanie od ktorego roku mial 204 konie? Od 2002r?

Pozdrawiam

 

330Cd z silnikiem M57N montowano od 08/2002 ( data produkcji, nie sprzedaży)

W tym samym miesiacu montowano juz 204 koniki także w 330d (czyli silnik M57N ) jednak równolegle co wersje 184 konną (silnik M57) az do 04/2003.Potem juz tylko 204 konie .

Takze przy zakupie trzeba zwócić uwage na te detale.

Opublikowano

Ja w ankiecie zaznaczylem e39 540i. Jednak najbardziej bym chcial M3 ze wzgledu na osiagi przy ktorych takie 540 nie mowiac juz o 330d wygladaja blado. Jednak ze wzgledu na to ze chcesz samochodem pojezdzic 5 lat i uzywac go w codziennej eksploatacji wybralbym 540i. M3 trzeba traktowac raczej jako drugie auto. A dlaczego 540 a nie 330cd lub 330i :?: Zadecydowaly osiagi, wychodze z zalozenia ze miec mocne auto = czerpac duzo przyjemnosci z jazdy :D No i V8 ma najlepszy dzwiek :cool2:

Pozdrawiam i zycze udanego zakupu :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.