Skocz do zawartości

<t>Co Ty wybralbys bedac na MOIM miejscu?</t>  

90 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

 

To moj pierwszy post wiec korzystajac z okazji przedstawie sie.

 

Mam na imie Tomek, od 1,5 roku mieszkam w Szkocji.

Mam 27 lat, jezdze od 9 lat, jak narazie bezkolizyjnie. Dotychczas uzytkowalem dwa Fiaty :oops: i Nissana (wstyd wymieniac modele), obecnie jestem na etapie poszukiwan nastepcy.

 

Mialem okazje pojezdzic kilkudziesiecioma roznym samochodami, w tym kilkoma mocnymi wiec mniej wiecej wiem czego od nowego pojazdu oczekuje:

 

- lubie AWD i RWD

- wole jednostke wolnossaca od turbo, dobry diesel mi nie przeszkadza

- uwielbiam aksamitnosc V8

- w gre wchodzi tylko manualna skrzynia biegow

- cenie sobie wybrane marki japonskie i niemieckie

- wielkosc bagaznika nie ma znaczenia

- spalanie do 15 litrow w miescie jest jak najbardziej akceptowalne, moze palic minimalnie wiecej, gazu nie akceptuje

- glowne kryterium to osiagi: 0-200 km/h, 100-200 km/h (na biegu optymalnym, nie interesuje mnie elastycznosc) i radosc z jazdy

- serwis (jak i ewentualne naprawy) nie moze kosztowac fortune, oczywiscie nie zamierzam auta drutowac, jestem swiadomym uzytkownikiem

- przeznaczenie samochodu: zarowno do jazdy po bulki, do pracy, na wakacje (2 osoby + pies) jak i "wieczorne sprinty"

- planowany okres uzytkowania x>5 lat

- "lans factoring" ma znaczenie marginalne

 

Po kilkumiesiecznych poszukiwaniach zdecydowalem sie na marke BMW i obstawiam te oto modele:

 

*E-46 330d 2002r (204PS)

*E-46 330Ci 2001r (231PS)

*E-39 540i 2000r (286PS)

*E-36 M3 1998/1999r (321PS)

 

Kazdy z tych samochodow kosztuje okolo £10k i to jest moj budzet.

 

Ja wiem, ze nie mozna tych samochodow ze soba porownywac. Ale kazdy z nich ma wady i zalety np takie:

 

*E-46 330d 2002r (204PS)

ZALETY:

- smieszny apetyt w stosunku do mocy

- piekna stylistyka

- najmlodsze auto w zestawieniu

- olbrzymi moment obrotowy

- latwo i tanio mozna zwiekszyc moc (chip)

 

WADY:

- turbo diesel czyli trzeba umiec sie z tym obchodzic ;)

 

*E-46 330Ci 2001r (231PS)

ZALETY:

- piekna stylistyka

- 5 latek nie powinien sprawiac problemow w eksloatacji

- spalanie akceptowalne

WADY:

- kosztowne zwiekszanie mocy, diesel po chipie bedzie zwinniejszy (jesli sie myle poprawcie mnie)

 

 

*E-39 540i 2000r (286PS)

ZALETY:

- V8

- olbrzymi moment obrotowy, przyjemne osiagi

- niezla prezencja

- najwyzszy komfort w zestawieniu

WADY:

- duzo pali

- drozszy serwis, czesci i ubezpieczenie w porownaniu z seria 3

- kosztowne rasowanie

 

*E-36 M3 1998/1999r (321PS)

ZALETY:

- najlepsze osiagi

- najlepsze wlasciwosci trakcyjne

- to jest M3 :lol:

WADY:

- duzo pali

- najdrozszy serwis, czesci, ubezpieczenie

- najstarszy w zestawieniu

- najwieksza szansa na kupienie auta eksloatowanego w sposob niewlasciwy, wypadkowego

- archaiczna stylistyka

 

Mam cichego faworyta, mam nadzieje ze utwierdzicie mnie w wyborze.

Pozdrawiam

Tomek

 

PS.

1. Zakladajac ze kupie:

 

*E-46 330D: na dzien dobry robie chipa

 

*E46 330Ci, E-39 540i: w gre wchodzi TYLKO wymiana wydechu i chip

 

*E-36 M3: nic nie zamierzam dlubac ;)

 

Najzwinniejsze bedzie M3, potem dlugo, dlugo nic, 540i, 330D, 330Ci. Zgadza sie?

 

2. Prosze o wypowiedzi TYLKO uzytkownikow w/w modeli i pasjonatow marki BMW. Biore pod uwage TYLKO auta z zestawienia, takze prosze o nie proponowanie innych marek/modeli. Dzieki! EDIT: PUNKT NIE AKTUALNY.

 

3. Jezeli bierzecie udzial w ankiecie, umotywujcie prosze ponizej swoj wybor. Dzieki

 

 

 

EDIT: PODSUMOWANIE 05.01.06

 

 

OK. Zagrajmy w otwarte karty. Sytuacja wyglada tak:

 

1. BMW E-46 330D - odrzucam ze wzgledu na to ze interesujaca mnie wersja z 204 PS jest dopiero z 2003r. - jest za droga.

 

2. BMW E-36 M3 - po na mysle przyznaje ze jest to dla mnie za stary samochod, ryzyko wyzszych kosztow eksploatacji za duze - pomysl upada

 

3. Audi S3 - wiskoza (Haldex) - odrzucony

 

4. Wczorajszej nocy rozmawialem z moja pania i ona preferuje BMW (maly OT: czemu ta marka tak podoba sie kobietom?).

W grze zostaje wiec:

- BMW E-39 540i - po namysle akceptuje spalanie. Jesli znajde ladna w manualu (co bedzie niezwykle trudne bo na 20 ofert sprzedazy 19 jest w autamacie - naprawde nie przesadzam!)

- BMW E-46 330i w sedanie lub w coupe (koniecznie z M pakietem)- zalezy co sie trafi ladnego w dobrej cenie.

 

Biore rowniez pod uwage:

- Subaru Impreza WRX

- Audi S4

 

Pozdrawiam

Tomek

 

OSTATNI EDIT 11.01.06:

Konkluzja:

Wiem juz ze BMW i RWD to jest to co chce, nie widze jednak sensu ladowania sie w "polsrodki" na 7 dlugich lat.

 

Po doglebnym przemysleniu tematu, wstrzymuje decyzje o zakupie do przyszlego roku. Kupie M3 E46, a Nissana zostawie sobie w charakterze dupowoza.

 

Dziekuje i pozdrawiam

Tomek

 

PS. Mam nadzieje ze nie bedzie Wam przeszkadzalo, ze od czasu do czasu tu zajrze i wypowiem sie gdzie niegdzie, pomimo tego ze nie mam jeszcze BMW.

Edytowane przez [Lost_Soul]
  • Odpowiedzi 155
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wedlug mnie najlepszym wyborem bedzie E39 z V8 silnikiem na drugim miejscu stawiam E46 benzyne, pozniej E46 diesel jako ostatnie M3.

 

M3 moze najszybciej potrafi jezdzic ale jest najstarsze, najmniejsze i najbardziej kosztowne w przypadku napraw.

Opublikowano
Wedlug mnie najlepszym wyborem bedzie E39 z V8 silnikiem na drugim miejscu stawiam E46 benzyne, pozniej E46 diesel jako ostatnie M3.

 

M3 moze najszybciej potrafi jezdzic ale jest najstarsze, najmniejsze i najbardziej kosztowne w przypadku napraw.

 

Dlaczego nie doceniasz diesla? Ponoc jest jednym z najlepszych w klasie.

E46 330d po chipie bedzie szybszy od 330Ci. Ciekawy jestem jak wypadlby w porownaniu z 540i (moment obrotowy bedzie mial zblizony, koni moze z 20-30 mniej, ale jest lzejszy.) W porownaniu z M3 nadal bedzie wygladal blado.

Opublikowano
Ja bym kupil 540i bo jest wieksze od 3 ł :wink:

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

Wszystko fajnie, ale myśle że musisz się określić - benzyna czy diesel :wink: Oprócz tego darowałbym sobie M3, uważam że jak sie ma M3 to trzeba mieć drugie auto... Nie wiem jak w Szkocji jest z opłatami etc. na co można też zwrócić uwagę.

 

Nie będę Ci doradzał co lepsze i "bierz TO" bo ja wybrałbym diesel'a, jak ja kupowałem i udawałem się do Helmutów to wiedziałem, że jade po diesel'a w coupe - tak chciałem i tak mam...

Jesteś młodą osobą :wink: na twoim miejscu rozglądałbym się za E46 :mrgreen:

Łukasz

E30 316 BAUR TC (w renowacji)

Opublikowano

Witam

Ja bym wybrał zdecydowanie, bez zastanowienia, 330d e46, ponieważ cenie sobie zużycie paliwa a spalanie w stosunku do osągów jest rzeczywiście, jak zauważyłeś, "śmieszne". Na drugim miejscu postawiłbym 540, ale planowałbym założenie gazu. Spalanie wyższe ale w zamian jest v8 i to sie ceni :). Poza ty, wewnatrz bedzie więcej miejsca dla pieska :P

Pozdrawiam!

Opublikowano

A ja kupilbym M3. Chociazby po to, zeby sprobowac, jak to jest miec M3.

W tym roku mialem okazje przejechac sie paroma samochodami z napisem M-Power na silniku i musze powiedziec, to mocno uzaleznia ;).

Na drugim miejscu postawilbym E39 540i - rozsadny kompromis miedzy osiagami a kosztami eksploatacji.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Wszystko fajnie, ale myśle że musisz się określić - benzyna czy diesel :wink: Oprócz tego darowałbym sobie M3, uważam że jak sie ma M3 to trzeba mieć drugie auto... Nie wiem jak w Szkocji jest z opłatami etc. na co można też zwrócić uwagę.

 

Nie będę Ci doradzał co lepsze i "bierz TO" bo ja wybrałbym diesel'a, jak ja kupowałem i udawałem się do Helmutów to wiedziałem, że jade po diesel'a w coupe - tak chciałem i tak mam...

Jesteś młodą osobą :wink: na twoim miejscu rozglądałbym się za E46 :mrgreen:

 

Benzyna czy diesel V6. Jest mi to obojetne.

 

M3 podlega pod najwyzsze stawki zarowno podatku drogowego jak i ubezpieczenia.

 

Od ktorego roku zaczal wychodzic diesel w coupe? Widzialem oferty sprzedazy coupe 330d z roku 2004 i 2005, a na taki mnie nie stac. Mysle o roczniku 2002. Czarne coupe z m-pakietem wyglada oblednie :)

Opublikowano
Witam

Ja bym wybrał zdecydowanie, bez zastanowienia, 330d e46, ponieważ cenie sobie zużycie paliwa a spalanie w stosunku do osągów jest rzeczywiście, jak zauważyłeś, "śmieszne". Na drugim miejscu postawiłbym 540, ale planowałbym założenie gazu. Spalanie wyższe ale w zamian jest v8 i to sie ceni :). Poza ty, wewnatrz bedzie więcej miejsca dla pieska :P

Pozdrawiam!

 

Gaz nie wchodzi w rachube.

Pozdrawiam

Opublikowano

Mam 740 i 540 i jezeli ma to być Twoje jedyne auto to tylko 540!

Jeżeli na drugie auto to brał bym M3.

To na tyle co do Twojego wyboru.Jezeli moge sobie pozwolić na dodanie jednego autka to za 10 tysi funtów to kupił bym na Twoim miejscu M5.

Samochody na Wyspach Brytyjsckich są dużo tańsze niż naprzykład w Niemczech a do tego moim zdaniem są w o niebo lepszym stanie.

Mam rodzinę w Londynie i jakiś czas temu też mieszkałem tam więc mniej więcej wiem jaki mają rynek.Ostatnio też byłem dwa razy i nic się nie zmieniło od tamtej pory.

Opublikowano
A ja kupilbym M3. Chociazby po to, zeby sprobowac, jak to jest miec M3.

W tym roku mialem okazje przejechac sie paroma samochodami z napisem M-Power na silniku i musze powiedziec, to mocno uzaleznia ;).

Na drugim miejscu postawilbym E39 540i - rozsadny kompromis miedzy osiagami a kosztami eksploatacji.

 

Ja wiem ze M3 to M3.

Kupic jest w miare latwo, ale pozniej trzeba ten samochod utrzymac, a to juz nie takie proste zwazywszy ze nie lubie gazu, druciarstwa itp, itd...

Pozdrawiam

Opublikowano
"]
Ja bym kupil 540i bo jest wieksze od 3 ł :wink:

 

Przepraszam, ale nie rozumiem.

Prosze o rozwiniecie mysli.

Pozdrawiam

 

Po prostu 5 jest wieksza, wzgodnijejsza od 3. Bo taka jest prawda ze E46 to malutkie auto.....

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
"]

Benzyna czy diesel V6. Jest mi to obojetne.

 

Pleeeeeease, tylko nie V6. BMW robi TYLKO i WYLACZNIE R6 :duh: :mrgreen: .

 

Jezeli chcesz miec w miare tani i dosc szybki samochod, to E46 330Cd jest fajnym pomyslem. Dla mnie jedyny powazny minus tego auta, to dzwiek silnika, ktory w porownaniu z 330Ci wypada blado.

Ale ciagle uwazam, ze jezeli nie M3, to 540i. Przejechalem sie kiedys takim kawalek - silnik jest po prostu rewelacyjny i idealnie pasuje do samochodu o masie i wielkosci E39.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

nie zgodze sie tylko z archaicznym wygladem E36 M3 .. w srodku owszem wyglada staro .. natomiast wyglad zewnetrzny M-ki uwazam za ponadczasowy i wg mnie nic mu nie brak ...

 

a co do wyboru .. to nigdy zadnym nie jezdzilem .. ale podejrzewam ze jesli nie potrzebujesz duzo miejsca to bierz 330Cd .. a z kasy ktora zaoszczedzisz na paliwie (w porownaniu do E39 540i) szybko kupisz M3 :mrgreen:

 

a poza tym to czemu nie bierzesz pod uwage 530d ??

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano
Mam 740 i 540 i jezeli ma to być Twoje jedyne auto to tylko 540!

Jeżeli na drugie auto to brał bym M3.

To na tyle co do Twojego wyboru.Jezeli moge sobie pozwolić na dodanie jednego autka to za 10 tysi funtów to kupił bym na Twoim miejscu M5.

Samochody na Wyspach Brytyjsckich są dużo tańsze niż naprzykład w Niemczech a do tego moim zdaniem są w o niebo lepszym stanie.

Mam rodzinę w Londynie i jakiś czas temu też mieszkałem tam więc mniej więcej wiem jaki mają rynek.Ostatnio też byłem dwa razy i nic się nie zmieniło od tamtej pory.

 

Pracuje razem z moja pania w jednej firmie tak wiec nie potrzebujemy dwoch samochodow.

 

To prawda, uzywane samochody w UK sa chyba najtansze w Europie, a i nowe sa tansze niz np w Polsce.

 

Co do M5 to nie ta liga. Za te pieniadze moglbym kupic z roku 1995 a jak dla mnie to juz jest za stare. Pali tez za duzo, a i koszta napraw olbrzymie.

Pozdrawiam

Tomek

 

PS Mozesz napisac cos od siebie o Twojej 540i?

Opublikowano
Ja też obstawiam 540, myślę że sprawdzi się najlepiej jako jedyne auto.

 

A dlaczego najlepiej? (zapytam filuternie)

Zwyczajowo pozdrawiam

Opublikowano

Po prostu 5 jest wieksza, wzgodnijejsza od 3. Bo taka jest prawda ze E46 to malutkie auto.....

 

Ja tez jestem nedznych rozmiarow :oops: wiec to akurat zaden argument.

Klaniam sie

Tomek

Opublikowano
nie zgodze sie tylko z archaicznym wygladem E36 M3 .. w srodku owszem wyglada staro .. natomiast wyglad zewnetrzny M-ki uwazam za ponadczasowy i wg mnie nic mu nie brak ...

 

a poza tym to czemu nie bierzesz pod uwage 530d ??

 

Co do Mki to kwestia gustu. Mnie po prostu E36 sie nie podobaja. No offence.

 

530d? Za ciezkie...

Dla mnie priorytet to osiagi, reszta jest na dalszym planie.

 

Pozdrawiam

Tomek

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Postaw na 540 osiągi, wygląd i do tego komfort.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

Forum daje możliwość edytowania swoich postów, więc zamiast pisać 5 odpowiedzi jedna pod drugiej, pisz to w jednym poście- będzie bardziej przejrzyście.

 

Ja bym kupił 540 albo 530d, e39 podoba mi się zdecydowanie bardziej niż e46, choć przyznam że lubię bardzo inne "trójeczki".

Poza tym e39 to większy komfort, więcej możliwości, a 4 litrowy motor to kosmos.


Pozdrawiam

Pułkownik Zuber

Opublikowano
Forum daje możliwość edytowania swoich postów, więc zamiast pisać 4 odpowiedzi jedna pod drugiej, pisz to w jednym poście- będzie bardziej przejrzyście.

 

 

no własnie kolego LOST SOUL , kto tu nabija sobie licznik :nienie:

 

argumenty przemawiajace za 540 - prosze bardzo - najlepsze brzmienie, świetna proprocja kosztów do osiągów , które są niwiele gorsze od tych w M3 ( mowie o manualu) , komfort, wygląd, prestiz, wyposazenie ...no i 8 cylindrów a nie 6 ...

 

w ogóle uwazam ten temat za bezsensowny - my sie tu produkujemy a ty i tak kupisz co zechcesz bądz co ci sie dobrego trafi .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.