Skocz do zawartości

2.0i Automat: opóźniony start potem tryb awaryjny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, wydaje mi się, że problem jest powszechnie znany.

Polega na tym, że dosyć często śilnik łapie obroty a skrzynia załapuje z opóźnieniem i często rusza zbyt drastycznie wręcz wyrywając.

Po pewnym czasie załącza się tryb awaryjny tzn. na wyświetlaczu jest słoneczko z wykrzyknikiem. Czasami ponowne odpalenie pomoże.

Co należy w tym wypadku zrobić. Niektórzy piszą, że to może być komp od skrzyni, albo przeciekający olej z miski, że trzeba wymienić olej w skrzyni, że to może być czujnik prędkości...

 

Co należy w takim wypadku zrobić?

 

Automat 5biegowy (S E *) 2.0 1991r

Opublikowano
Niestety czeka Cię wizyta u kogoś kto naprawia skrzynię, takie objawy wskazują, że sprzęgło hydrokinetyczne nadaje się do wymiany (naprawy).

 

Właśnie to samo miałem napisać, lecz Voshon mnie ubiegł ;) Nic dodać, nic ująć - czas odwiedzić specjalistów od automatycznych skrzyń biegów. Jeśli to tylko sprzęgło hydrokinetyczne, to nie ma tragedii. Zawsze można założyć sprawną używkę.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
u mojego znajomego w e34 m50b20 93r było coś takiego, że skrzynia słabo ciągnęła, trzeba było dać więcej gazu by ruszyc, teraz po wymianie skrzyni na druga jest tylko wteczny bieg(tryb awaryjny), obstawiam że mechanik spieprzył robotę. a pierwotnie obstawiałem właśnie sprzęgło hydrokinetyczne.

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Opublikowano
u mojego znajomego w e34 m50b20 93r było coś takiego, że skrzynia słabo ciągnęła, trzeba było dać więcej gazu by ruszyc, teraz po wymianie skrzyni na druga jest tylko wteczny bieg(tryb awaryjny), obstawiam że mechanik spieprzył robotę. a pierwotnie obstawiałem właśnie sprzęgło hydrokinetyczne.

Niech Twój znajomy zmieni rzeźnika na mechanika... :lol:

 

Wystarczy OT.

 

Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Byłem na diagnostyce w sprawdzonym serwisie.

 

oto wydruk:

 

http://images47.fotosik.pl/1443/802fa45e67cd7e69.jpg

 

UWAGI: turbina do wymiany, sprzęgło się grzeje

 

całkowita przyczyna nie znana. zlecili zgłosić się do gościa od automatów.

 

czy te uwagi mogą wskazywać na sprzęgło hydrokinetyczne?

 

sprzęgło się grzeje i wchodzi tryb awaryjny

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

skrzynia po remoncie, sprzęgło po regeneracji, wszystko zostało zamontowane, zalane nowym olejem Mobil 320 atf dexron III.

 

Przyszedłem w nocy po auto na parking, odpaliłem je, poczekałem aż wszystko się porozgrzewa, odjeżdżam: jedynka, dwójka i szarpnięcie, czyli przejście w tryb awaryjny. czyli ten sam problem, co przed wyjęciem skrzyni, nic nie pomogło.

 

Szlak mnie trafił, co mam teraz robić?

Opublikowano
skrzynia po remoncie, sprzęgło po regeneracji, wszystko zostało zamontowane, zalane nowym olejem Mobil 320 atf dexron III.

 

Przyszedłem w nocy po auto na parking, odpaliłem je, poczekałem aż wszystko się porozgrzewa, odjeżdżam: jedynka, dwójka i szarpnięcie, czyli przejście w tryb awaryjny. czyli ten sam problem, co przed wyjęciem skrzyni, nic nie pomogło.

 

Szlak mnie trafił, co mam teraz robić?

 

podobno można na ręczną przerobić

Opublikowano

twoja wypowiedź bije na głowe wszystkie. napewno jest rozwiązaniem problemu...

 

a tak swoją drogą:

 

na chwilę obecną wyeliminowali skrzynię i sprzęgło, teraz biorą się za elektryke, wspominali coś o elektrozaworach i jakiejś cewce przy silniku... zastanawia mnie jedno: czemu jak oddałem auto na diagnostyke przed wyciąganiem skrzyni za to się nie zabrali... może wystarczyło zrobić to, aby tryb awaryjny nie wchodził, a skrzynia jaka była taka była ale śmigała by dalej i obeszłoby się bez kosztownego remontu...

Opublikowano
po ponownej diagnostyce wykazali, że czujnik turbiny nie spełnia swojego zadania i nie wysyła sygnału do kompa. Fachowiec od skrzyni jutro go wymienia, twierdzi, że ma takie czujniki, nowe i chce za niego 250zł. czy faktycznie tyle kosztują?
Opublikowano
po ponownej diagnostyce wykazali, że czujnik turbiny nie spełnia swojego zadania i nie wysyła sygnału do kompa. Fachowiec od skrzyni jutro go wymienia, twierdzi, że ma takie czujniki, nowe i chce za niego 250zł. czy faktycznie tyle kosztują?

 

na allegro używka 50 pln nowy 250

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Oczywiście po wymianie tego czujnika problem z trybem awaryjnym zniknął....

Ale jest jeszcze jedna rzecz, która mnie niepokoi i coraz częściej jest zauważalna...

Sprzęgło i skrzynia ogólnie pracują bdb skrzynia płynnie zmienia biegi ale:

 

zaznaczam, że to 5hp18 (czrana tabliczka olej dexron III mobila)

 

wszystkie przejścia są płynniutkie a przejście z 2jki na 3jkę jest ewidentnie nie tak płynne jak pozostałe przejścia, nie powiem, że szarpie ale nie jest tak płynne tylko wyczuwalne jest takie bardziej drastyczne przejście takie bardziej oporowe, że czuć takie mocne drgnięcie i to mnie niepokoi. najbardziej jest to widoczne jadąc na 2jce i powoli przyspieszając i wtedy najbardziej jest wyczuwalne to przejście, na zimnej skrzyni tego nie ma...

 

i co to może być, czy zwracać się z tym do pana, który tą skrzynię całą rozbierał?

Opublikowano
Witam, zauważyłem, że robi się to coraz mocniejsze, byłem u pana, który tą skrzynię rozkręcał i składał od podstaw... Twierdzi, że mechanicznie skrzynia oraz konwerter są ok. Uważa, że to wina sterownika, który ma już 21 lat tyle co auto i tam są jakieś sprężyny i to sterownik za to odpowiada. powiedział, że sterowników się nie naprawia, nowych nie ma, stosuje się ewentualnie podmiany...Mam pytanie do Was... Czy sterowniki ogólnie poddaje się regeneracji? A może dać auto na diagnostykę tam, gdzie wcześniej wykryli mi niesprawny czujnik?
Opublikowano
ASO bez patrzenia wymiania komputery, ale są warsztaty, które je regenerują. Z tym, że zazwyczaj trudno jest znaleźć usterkę. Czasem warsztat buduje stacje diagnostyczną, ktora symuluje pracę np. silnika z danym sterownikiem, ale żeby to się opłacało to warsztat musiałby mieć mase takich komputerów do naprawy.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

Jeśli chodzi o regenerację konwerterów to ponoć zdecydowanie firma samko (sam am regenerowałem)

a jeśli chodzi o naprawę sterownika, gdzie najlepiej to wysłać?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, ponownie. Zaznaczę, że skrzynie miałem rozebraną i jest po naprawie. Jest zalana nowym olejem. Sprzęgło również po regeneracji. Problem najprawdopodobniej może dotyczyć sterownika ale nie mam pewności... Byłem ostatnio w trasie i teraz mogę napisać więcej...

 

Przedewszystkim jak auto się rozgrzeje pojawiają się szarpnięcia podczas przejścia z 2 na 3 bieg.

Szarpnięcia są również przy zmianie z wyżeszego biegu na niższy (nie mówie o redukcji podczas przyspieszania z kickdownem tylko jak puszczam gaz tracąc prędkość i wtedy też szarpie zmieniając na mniejsze biegi adekwatnie do prędkości). Kolejna rzecz: Kiedy jadąc na danym biegu, wcisnę kick down aby zredukować i przyspieszyć, dzieje się to ale nie raz po wciśnięciu albo zamuli i zrobi to po czasie albo nie zrobi tego wogóle. Nieraz jest tak, że wcisne kickdown i minie pare sekund i dopiero po czasie redukuje na mniejszy i podczas tego słychać jakiś strzał i nagłe drastyczne wyrwanie do przodu (zaznaczam, że konweter jest po regeneracji). Kolejna rzecz: jadąc w trasie zauważyłem coś: nie wiem czy we wszystkich tych skrzyniach tak jest. U mnie 5 bieg wchodzi kiedy osiągniemy 80km'h. Widzę to obserwójąć obrotomierz i ekonomizer, który spada, kiedy wchodzimy na wyższy bieg. Jadąc na 4 biegu, zbliżając się do 80tki czuję jakby 5 bieg wszedł tak jakby do połowy. Obrotomież i ekonomizer lekko spada a potem jak lekko przekroczę 80tkę to wtedy wchodzi waściwie na 5ty bieg i obrotomież i ekonomizer spada jeszcze bardziej. czy to możliwe, że 5 bieg ma 2 wejścia jedno delikatne i drugie właściwe? Zaznaczę, że tak było do tej pory a teraz zrobiło się tak, że niezważywszy na te 2 wejścia 5tki ona wogóle nie chce wejść. osiągając 80km'h czuje, że skrzynia chce wrzucić 5 bieg i są takie silne uderzenia pochodzące ze skrzyni takie ogromne jakby bicie serca i dopiero albo jak mocno przyspiesze albo popuszcze gaz pozwala jej wtedy wejść. Kolejna rzecz czasami po przejściu z P albo z N na R czasami szarpnie a czasami łagoodnie nieraz aż cały tył podskoczy. No i na koniec jeszcze drobna rzecz: czasami po odpaleniu zamiast D pokaże 2 albo co innego potem jeszcze raz zmienie i jest normalnie ale to chyba normalne? Czy to wszystko to wina sterownika?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.