Skocz do zawartości

Wymiana odmy!!!


luk1c

Rekomendowane odpowiedzi

To jest moja stara odma, oczywiście dostajesz złożoną .

http://img252.imageshack.us/img252/2201/img20110917223535.jpg

 

 

Po lewej jest gumowa membrana i wg mnie to tylko ta membrana ma szanse na uszkodzenie - popękanie, sparcenie gumy itp.

Jeśli kupiłeś nową, to wymieniasz całość. Pomyśl o filtrze powietrza- to już niedaleko stąd a nie trzeba potem znowu tyle kopać .

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 330d w odmie nie ma plastikowego wkładu labiryntowego, ani żadnego filtra. Też się kiedyś zdziwiłem i nawet dzwoniłem do do serwisu, aby zapytać czy coś jest nie tak - czegoś nie brakuje.

Odmę już dwukrotnie czyściłem, nigdy nie wymieniałem.

Potwierdzam że przy wymianie / czyszczeniu odmy, warto od razu zająć się filtrem powietrza - wszystko za jednym zamachem, bo dostęp łatwy i szybki to nie jest.

Ja ostatnio machnąłem za jednym podejściem:

- wymianę sterownika świec żarowych, sprawdzenie świec omomierzem,

- wymianę filtra powietrza,

- przedmuchanie filtra przeciwpyłkowego (na wiosnę wymiana),

- czyszczenie odmy,

- czyszczenie EGR i przepustnicy,

- sprawdzenie klapek w kolektorze i częściowe ich uszczelnienie (następnym razem bardziej się do tego przygotuję).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno jak dzwoniles do serwisu to co Ci powiedzieli odnośnie tego wkładu. Bo w 530d jest ten wklad! A czy u siebie tez masz mokre turbo?

 

Sprawdzili raczej tylko na schematach że nie ma wkładu.

Turbo raczej mam suche, przynajmniej nie zauważyłem wycieków w ostatnich miesiącach. Jedynie standardowo w 3.0d kolektor puszcza syf na silnik przez słynne klapki.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z ktorej strony masz mokry silnik od strony turbo czy alternatora?

 

Prawa strona, dokładnie okolice świec żarowych. Nie widać tego wcale, dopiero po ściągnięci wygłuszania silnika (górnej osłony) można to dostrzec. Trochę uszczelniłem kolektor, może będzie lepiej.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie było troche pocenia się przy wtryskiwaczach, po zdemontowaniu odmy widać było, że to ona była źródłem pocenia się. Jeśli masz wyciek z prawej strony w okolicy świec żarowych to najpewniej spod kolektora, albo uszczelki kolektora albo spod osiek klapek.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze w tych 231 koni nie ma. Niewiem wlasnie!

 

Nie ma na 100% w 3.0d 231 km.

We wcześniejszych dieslach 3.0 np 184 km, 193 km, 204 km lub 218 km są wkłady sznurkowe lub z włókniny, ewentualnie labiryntowe - gdzie już nie ma potrzeby wymiany wkładu (oczywiście dotyczy tylko wkładów plastikowych labiryntowych).

Serwis zaleca wymianę całej odmy co ok 100 Tkm, ale moim zdaniem w zupełności wystarczy dokładne sprawdzenie i czyszczenie z ewentualną wymianą wkładu sznurkowego lub z włókniny, lub zastąpieniu wkładem labiryntowym jeśli zezwala na to serwis - np ja kiedyś zmieniłem w 2,0d CR 150 km z wkładu z włókniny na labiryntowy.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Ja koledzy wymieniłem w sierpniu 2011r. filtr odmy. Oczywiście był cały zasyfiony. Rozebrałem też odmę i przeczyściłem ją całą . Nie wiem jak powinna chodzić ta cała pomarańczowa membrana lecz jak dmuchałem w nią to bez problemu przepuszczała drugim otworem powietrze. Dwa dni temu sprawdziłem ponownie filtr odmy i jak się okazało był cały w oleju. Dolna część odmy też była lekko zalana. Filtr wypłukałem w benzynie ekstrakcyjnej. Czy to normalne żeby filtr odmy tak szybko zachodził olejem ( przejechałem 10 tyś.km ) i czy nadmiar tego oleju gdzieś spływa?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam wszystkich.Miał ktoś taki przypadek że obok obudowy odmy z przodu była znaczna ilość oleju? wydaje mi się że chyba uszczelka nie trzyma i gdy silnik się zagrzeje i jadę delikatnie pod górkę to wyciekający olej leci na rozgrzany silnik i potem z pod maski leci dym i śmierdzi spalonym olejem. wyciek z odmy może być tez spowodowany zapchanym filtrem ?
Pozdrawiam Kuba:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Witam! Dołácze sie do tematu. W ktòrym miejscu w e91 330xd jest ta odma? Mam cos takiego dziwnego zaraz za wlewem oleju ale jakoś wygláda to inaczej jak na podanych wyzej zdjèciach....auto mam 2010 rok. Dziékuje za odpowiedź
W...x jest... x razy lepiej...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.