Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Mam kolejne pytanie bo nie moge rozkminic tego problemu. Otóż w tygodniu zapaliła mi sie kontrolka od zawieszenia. Auto usiadlo na glebe z jednej i drugiej strony. Dodam ze obydwie poduchy sa nowe. Jedna jest orginalna nowa a druga jest regenerowana przez firme ktora robi miechy do ciezarowek. Obie spisuja sie tak samo dobrze tzn nie czuc zadnej roznicy ze jedna jest dorabiana, wlasciwosci resorujace sa takie same. W zwiazku z tym aktem po powrocie do domu czyli cieplego garazu pomyslalem ze moze ktorys kabel poscil bo kompresor na poczatku bardzo dlugo probowal podniesc auto do gory zanim zapalil kontrolke, podlaczylem kabalek, odpalilem inpe i zdziwienie bo nie wyskakuje mi zaden blad. Ustawilem mu wlaczona funkcje transport mode, napompowal sie bardzo wysoko i bardzo ladnie trzymal cisnienie przez 2 dni. Auto normalnie sie pompuje po zaladowaniu ciezaru do bagaznika. Proba sprawdzenia kompresora tez nie wywala bledu bo moge go napompowac do max wartosci - jesli dobrze to rozumiem - 255. Dodam jeszcze ze nie ma zadnej reakcji jak w inpie staram sie wejsc w hand control - nie wiem co to jest, myslalem ze sterownik ale moge normalnie zadac wartosci wysokosci auta i komp przyjmuje te dane.
Opublikowano
Zrobilem dzis podmianke sterownika i dalej to samo. Moj sterownik wsadzony do innej buni tez nie wywala bledu. Gdzie jeszcze moge szukac usterki powodujacej zapalanie sie tej kontrolki. Inpa nie wykrywa tu bledu. Disem nie umiem sie poslugiwac jeszcze wiec ni bede kombinowal.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

INPA pozwala wyregulować zawieszenie. Podłączasz interfejs, odpalasz program dalejwybierasz kolejno (tak przynajmniej jest w mojej wersji):

 

shift +f9 (old models) -> e39 / chassis -> 1-axle suspension level control (jakoś podobnie).

 

Jak wejdziesz w to, szukasz opcji ACTIVATE (chyba f7) i potem jest opcja TUNE. Tam już wszytko jest napisane. Jest tabelka z wysokościami jakie powinny być przy różnych rodzajach kół (mierzysz od dolnej krawędzi felgi to krawędzi błotnika). Jest też opcja korekty wysokości, gdzie wpisujesz o ile ma się zmienić położenie osobno lewej i prawej strony. UWAGA, aby podnieść, trzeba wpisać wartość ujemną (np. aby podnieść o 20 mm wpisujesz -20).

 

Trzeba to zrobić prawie zawsze po wymianie poduchy, szczególnie, gdy sa dwie różne (np jedna nowa, bo przecież jak padła jedna, to kto kupuje dwie, no nie :) ?). Także po wypięciu przewodów pneumatycznych przy jakiejś rozbiórce.

 

Oczywiście uprzednio stajemy na poziomej powierzchni płaskiej :)

 

Pozdro!

Dariusz

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Sam mam problemy z nivo w E39 każdej zimy gdy temperatura ostro spada. U mnie wystarczy tylko odłączyć akumulator (klema minusowa)na parę godzin. Po ym zabiegu bunia się podnosi.

  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Nie będę zaczynał nowego wątku więc odkopię ten :mrgreen:

Mój kombiak też stoi krzywo, prawy tył niżej o jakieś 1,5-2 cm niż lewy.

Wyposażyłem się w interfejs i pakiet ediabas 9.0.7 i walczę z tematem, dlatego ponawiam BARDZO ważne pytanie:

Co znaczy "assembly mode" w zakładce "1 axle air suspension EHC" ?

Dodatkowo czy gdzieś można dostać instrukcję/manuala po niem/ang/pol do inpy?

Z góry dzięki za pomoc :cool2:

  • 7 lat później...
Opublikowano

Cześć. Odświeżę trochę temat.

Co robi funkcja sterowania ręcznego? Możemy w niej regulować zawieszenie, ale sterownika zapamiętuje to czy to jest tylko na chwile i żeby ustawić na stałe to trzeba to robić w opcji tune?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Raczej Tune z tego co mi się udało zrobić choć nie wiem jak to w ręczne ustawienie daje chwilowy rezultat ja opuściłem ale nie wiem jak bo mam to menu po niemiecku i nie wiem jak to zmienić.
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Bimmerzy. Wymieniłem właśnie poduchę Nivo i mam wrażenie, że przewód ciśnieniowy na miechu nie wszedł do końca. Całość niby trzyma, dopompował na postoju, ale boję się że przy większym obciążeniu/ciśnieniu coś walnie... widzę różnicę między prawą a lewą stroną jeśli chodzi o wysokość na złączce. Chciałbym się upewnić i wpiąć go jeszcze raz. Jest możliwość, żeby jakos upuścić powietrze z układu? Poza zaciśnięciem zawleczki przy wężyku, która spowoduje duży huk i gwałtowne obniżenie auta?... może głupie pytanie, ale liczę na niegłupie odpowiedzi :)
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.