Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
chciałem się ponownie zwrócić o pomoc bo nigdzie tego nie me :( otóż stuka mi któryś zawór a może i kilka, chce je wyregulować i potrzebuję danych gdzie jaki szczelinomierz ma być ... i w jakiej kolejności są cylindry... bardzo proszę o pomoc... chce wszystko sam robić bo jak dasz auto do mechanika a on widzi jaka fura to tylko zdzierać potrafią:( nie myślą o tym że ktoś ciężko pracował by mieć takie autko :) czekam na pomoc :)
  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
no jak ci wyreguluje mechanik to bedziesz pewny ze cie naciągnął :mrgreen: :mrgreen: W tych autach układ jest hydrauliczny i niema żadnej regulacji , a może inaczej luz występuje ale koryguje sie automatycznie.
Opublikowano
aha czyli nie ma regulacji ręcznej... tak słychać takie głośne stukanie po odkręceniu korka wlewu oleju... ale słychać też podczas jazdy przy dodawaniu gazu zwłaszcza tak pod obciążeniem....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli słychać tylko na zimnym silniku przez kilka,kilkanaście metrów po dodaniu gazu. Na wolnych obrotach i w późniejszej jeździe ok. to co może być ? Ja tak właśnie mam od kilku dni.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
najprawdopodobniej któryś traci olej w stanie spoczynku--szczerze mówiąc za bardzo nie kumam .Jeżeli silnik nie pracuje to olej spływa do miski olejowej,gdzie ma się ten olej gromadzić,zatrzymywać ? Edytowane przez Andrzej62
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak Capaz ma rację ,to się narobiło :( .Jak nie trzeba nić wymieniać tylko przemyć, to jest szansa że po czasie może sam się przeczyści i zacznie działać prawidłowo ?

Ma ktoś w tej kwestii jakąś wiedzę ?

Opublikowano
tak rano stuka na zimnym po odpaleniu ale póżniej też:( tylko że nie na wolnych obrotach tylko podczas dodawania gazu tak około 1500 - 2000 obr. a wyżej już nie słychać...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W garażowych warunkach jestem wstanie sobie z tym poradzić . Mam obawy o ustawienie rozrządu . Można go zaznaczyć żeby nie trzeba na nowo ustawiać na cechy jak w instrukcji ,dlatego że nie mając wyciągniętego silnika ,nie wiem czy znajdę punkt ustawienia wału ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Można z tym jeszcze przez pewien czas jeździć bez obaw o ewentualne następstwa, nic więcej nie powinno się uszkodzić ? Za ok 3 tygodnie i tak planowałem zmienię olej na rzadszy 0W30 ,ale to pewnie i tak nie udrożni,odblokuje tego zaworka
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znalazłem następujący opis :

 

Re: Zmieniłem popychacze hydrauliczne, klekot "disla"

 

Postprzez maaad13 » 03 Wrz 2011 19:24

Miałem do niedawna ten sam problem.

W pierwszej kolejności wymień podstawę mocowania filtra oleju. Jest w niej zaworek, który utrzymuje olej "na górze" silnika i nie pozwala mu zlecieć do miski. Gdy zaworek się zużywa/uszkadza, olej ścieka do michy i podczas następnego rozruchu (po jakimś czasie) pompa musi ponownie wtłoczyć olej do obiegu, co chwilę trwa, a rozrząd faktycznie pracuje wtedy na sucho. Tak przynajmniej jest w m50, m52, m30 i jeszcze paru innych silnikach - podejrzewam, że i u Ciebie również.

Poszukaj sprawnej używki na allegro. Tutaj masz ją na rysunku:

http://static.bmwfans.info/images/epc/OTk3X3A=.png

 

Przedstawiony opis dotyczy benzyniaka sprzed 2000r. Czy w naszych silnikach występuje ten zaworek w podstawie filtra , z rysunki nic nie wynika ?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PX31&mospid=50468&btnr=11_4065&hg=11&fg=30

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No właśnie piszę że nie ten silnik ,stąd moje pytanie. Jesteś pewien na 100% że w naszych silnikach tego zaworka niema ?
Opublikowano
Capaz widze że jesteś tu najbardziej obcykany i raz już mi pomogłeś z odpowietrzaniem silnika :) więc zwracam się z prośbą do Ciebie, okropnie mi stuka w silniku przy niskich obrotach na silniku... zwłaszcza na biegu... podejrzewam zawory czy popychacze... pytanie moje to co mam wymienić i jak pózniej ustawic rozrząd bo chyba bez tego sie nie obejdzie z tego co czytałem wyżej...
Opublikowano (edytowane)
a podczas jazdy w srodku slysze przy dodaniu gazu... a pompa vacum moze byc przyczyna czy raczej nie ? szlag mnie trafia bo wymieniłem wtryski i po ich wymianie zaczęło stukać... masakra... Edytowane przez mateus
Opublikowano
rozumiem... pobawie sie w rozbieranie moze bedzie widac jakies zuzycie materialu okiem np tych popychaczy... jak rozbiore to moge liczyc na Twoja pomoc ?
Opublikowano
ok dzieki wielkie naprawde. w poniedzialek zaczne rozbierac i bede Ci pisal co i jak:) do poniedzialku dobranoc
Opublikowano
... po 2 dniach dzwoni mi ze auto idzie cichutko i zrobił autem już 15 tys km...

to sie najezdzil chlop :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

7.5 tys dziennie,niezle... :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.