Skocz do zawartości

[F10/F11] FELGI. Dane techniczne, zamienniki, dystanse itd.


<t>Które felgi najładniejsze na białą F10?</t>  

35 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Letnie mam normalne, a zimowe na RoF, więc powinno to dodatkowo wyrównać szanse 19 v 18. A różnicę po zmianie zawsze czuję wyraźną.

Powiem więcej, załatwiłem na dziurach już trzecią oponę w ciągu 2 lat z hakiem. Teraz padła jedna Michelin PPS już bez RoF. Oczywiście mówię o 19". Wpadłem tydzień temu w dziurę w Świnoujściu, na boku bania plus nieszczelność. Wcześniej w ten sam sposób poddały się dwa RunFlaty. Wszystko na przodzie. Na szczęście felgi całe, udało się zakleić prowizorycznie, za dwa dni nowa opona przyszła i spokojnie wróciłem do domku na nowej oponie. A założyłem komplet nowych, już bez RoF może z półtorej miesiąca temu :cry: i myślałem, że będą bardziej elastyczne od RoF.

W sensie "urazowym". Bo prowadzenie jest zdecydowanie lepsze.

Niemniej nie zamieniłbym tych 19" na wyższy profil na lato, bo mi się auto podoba na tej feldze. Ale na niższy profil jednak bym się nie decydował.

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 169
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja tez zmieniłem z 18 na 17 ze względu na komfort jazdy. Nie dla każdego wygląd zewnętrzy jest najważniejszy. Dla mnie komfort jest na 1 miejscu. Kiedys jeździłem na 19 to dopiero masakra. Oczywiście mówimy o run-flat.

 

No to faktycznie jestes chyba na skraju skali zwiazanej z komfortem, bo dla mnie 19'' w RoF w tym aucie to ogromny komfort w skrzyzowaniu z bardzo dobrym prowadzeniem na zakrętach.

Opublikowano
Praw fizyki nie zmienisz. Jeździłem na wszystkich profilach w serii 5 i moje subiektywne wrażenia są takie że nie ma żadnej różnicy pomiędzy 19 a 20, natomiast jest olbrzymia przepaść pomiędzy 19 a18. Spędzam kilka godzin dziennie w samochodzie i dla mnie komfort wewnątrz jest ponad wszystko.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam , zwracam się z prośba o wskazówki pomoc

1. koła zimowe do F10 520XD chcę kupić komplet opony i felgi ale poza ASO - masakryczna cena

i pytanie co i jak tzn szczególnie jesli chodzi o felgi aby były niemalże OEM lub najlepsze zamienniki markowe , pozostaje też kwestia czujników / wentyli do w/w kół

proszę szanownych forumowiczów , czego szukać na co zwracać uwagę no i może gdzie szukać jakieś konkretne miejsca do polecenia ??

wszystkim wielkie dzięki za pomoc

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Co jakiś czas zastanawiam się nad zmianą 17' na 18' ze względu na większość szerokość (245 kontra 225 w 17') w 530d F11 ale cenie sobie bardziej komfort i bezpieczeństwo niż wygląd i ekstremalną jazdę ale 18' czasem mnie kuszą ;-)

Z tego co wyczytałem zrobiłem sobie takie podsumowanie:

1.Komfort - lepsze 17'

2.Aquaplaning/zachowanie w deszczu- lepsze 17' bo węższe

3.Hamowanie - lepsze 18' bo szersze

4.Przyczepność na suchym - lepsze 18' szersze

5.Wytrzymałość na dziury/krawężniki/drogi nieutwardzone - lepsze 17'

6.Trakcja w głębokim śniegu/błocie pośniegowym - chyba 17' bo zawsze się mówiło że lepsze węższe na śniegu ale... słyszałem też wersje że nowoczesne opony lepszą trakcję w takich ciężkich warunkach mają szersze opony bo mają więcej lamelek. Czy ktoś miał okazję wypróbować szerokie opony kontra wąskie w F11 na nie odśnieżonych drogach ? Które lepiej ciągną w głębszym śniegu ?

 

Więc suma summarum wychodzi mi że lepiej dla mnie pozostać przy 17' ale...jeszcze 2 sprawy mnie interesują i kuszą czy nie będzie lepiej:

7.Wpływ na układ kierowniczy (trochę sztuczny bo elektryczny) - Czy na szerszych 18' jest lepsze wyczucie przy kierowaniu ? Bardziej precyzyjnie się prowadzi ? Bo tu mam taką cichą nadzieję że na szerszych 18' może być lepiej ale niech mnie ktoś uświadomi kto to wypróbował czy jest zauważalna różnica.

8.Stabilność przy wyższych prędkościach (głównie powyżej 180 km/h) - Czy przy szerszych 18' pewniej się prowadzi od węższych 17' ? Jest to realnie odczuwalne w F11 ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poprzednią zimę latałem na ori 17, na najbliższą mam uszykowane ori 18.

Na wiosnę będę mógł wyrazić opinie... ;)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ludzie w F10 zastanawiają sie czy zakładać 19 czy 20" wiec przy komforcie tego auta wcale bym sie nie wahał założyć 18". Nawet f20 czy f30 wyglądają słabo na 17" :(
Opublikowano

No wiesz...jak ktoś jest przyzwyczajony do komfortu resorowania Mercedesa to F11 nawet na 17" to jeszcze nie do końca TO ;-) Wszystko zależy jaki kto ma punkt odniesienia ;-)

A jeśli chodzi o wygląd to 18" aż tak rewelacyjnie nie wyglądają (wydaje się jakby mialy mało gumy i mało felgi, a 17 mają przynajmniej dużo gumy co daje efekt dużych kół ;-) )...dopiero 19" mi się podobają ale w moich warunkach raczej długo by nie pożyły.

Bardziej zależy mi na roznicach w szerokości opon i wpływ na jazdę.

Opublikowano

Witam szanowne grono,

 

mam dylemat,

 

mam okazje kupić na zimę felgi ac schnitzer 19 cali ale mam pewne wątpliwości co do ET

 

w ori mam 8,5' ET 33 + 9' ET 44

 

a te sa 8,5' i ET 43,

 

wychodzi na to że musiałbym dać dystanse 10 mm na przód i 12 mm na tył.

 

Jakie są wasze doświadczenia z dystansami, warto się w nie bawić czy szukać felg które nie będą potrzebowały dystansów??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szukać felg bez dystansów....

Dystanse z centrowaniem to minimum ~12mm, gdyż sam kołnierz ma dobre 8mm.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Tak z ciekawosci moge powiedziec, ze przesiadlem sie z 19'' RoF letnich (chyba to Bridgestone byl) na 18'' RoF zimowe (245/45R18) Continental P czy T 830 (czy jakos tak) i roznicy nie czuje absolutnie zadnej w komforcie. O dziwo kierownica na parkingu lzej chodzi. Takze to dla tych ktorych to ewentualnie ciekawi.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Moje felgi wz328 są juz kwadratowe :) rozmiar wiadomo 18" 8J ET30 obie osie. Znalazłem fajne felgi w rozmiarze: 18" 8J przód, 9,5J ET35 tył. Czy może mi ktoś powiedziec czy mogę coś takiego zakładać? Oponki 245/45/18. Z gory dziękuję za pomoc.

Opublikowano

Witam,

 

Ja własnie zdecydowałem się na zimę. Double-Spoke 609 wraz z Continental Winter Contact 245/45 R18. Mam nadzieje ze nie będę żałował. Lato goodyear R19 tez zadowalająco.

Może ktoś ma jakieś opinie na temat tych Continental? Ja podzielę się swoja jak trochę pojeżdżę :lol:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam,

 

Ja własnie zdecydowałem się na zimę. Double-Spoke 609 wraz z Continental Winter Contact 245/45 R18. Mam nadzieje ze nie będę żałował. Lato goodyear R19 tez zadowalająco.

Może ktoś ma jakieś opinie na temat tych Continental? Ja podzielę się swoja jak trochę pojeżdżę :lol:

 

Ja wlasnie 2 opony wymienialem w Conti, bo mialy 135N i 120N bicia ciekaw jestem jak u Ciebie. Na tych samych felgach oczywiscie.

Opublikowano

Witam,

 

Może komuś się przyda moja opinia jeśli chodzi o felgi i dystanse, kupiłem auto na 17 ori RoF po kilku miesiącach pływania na nich! Zmieniłem na zamienniki "aftermarket " 20 cali bez RoF - zwykle zawieszenie oraz dodam, że mam ponad dwudziesto letnie doświadczenie z autami oraz zmieniłem ponad 25 aut do tej pory w tym kilka BMW jednak nigdy do tej pory nie miałem tak złego odczucia jak w F10 przy 17 RoF za miękki, pływający, głośne i twarde opony oraz za małe koła, wiec każda dziura jest mocno odczuwana! Jednym słowem dla mnie była katastrofa w zestawieniu z moim standardowym zawieszeniem, podjąłem decyzje, że przy tak dużym aucie to min 19 cali- zmieniłem jak powyżej trochę obawiając się jednak tak dużych felg do tej pory 18" były największe z felg jakie miałem możliwość użytkować. Po zmianie i przejechaniu się nie mogłem uwierzyć jak zmieniło się na plus - utwardził się( już nie jest galaretowaty) dodatkowo co dziwne lepiej rusza ( nie szarpie) wyglada, że są lżejsze w moim odczuciu wiec polecam! Nadmienię, że mam 4 x 8,5J ET 33 przód idealnie prawie z krawędzią, tył trochę wpadł do środka, wiec zastosowałem dystanse 1,5 cm i dłuższe śruby po tym zabiegu jest idealnie prosto z nadkolem dodam, że moje BMW jest 520d wiec taka decyzja. Jeżdzę już ponad dwa miesiące w UK i jestem bardzo zadowolony i nawet śmiem powiedzieć, ze jak dla mnie do komfort nadal lepszy niż w Oplu Insigni na 18" ostatnie dwa auta była Insygnia SE na 17" pózniej Ellite na 18". Dziękuje i pozdrawiam oraz polecam się.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Da się odliczyć od działalności VAT na takie felgi i wrzucić je w koszty ? A co przy zakupie przez leebmann24 ? Próbował ktoś ich namówić na sprzedaż bez VAT'u, aby VAT naliczyć w PL i go później sobie odliczyć ? Jestem na liniowym.

 

EDIT: Info o sprzedaży NETTO w leebmann24 znalazłem już w ich FAQ - jest możliwe.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Szybkie pytanie :)

Teraz mam felgi WZ 328, 18/8' et30 i dwa kpl prawie nowych opon 245/45/18 lato i zima. Czy na tylne felgi WZ 350 18/9 et44 będą pasowały mi te opony? Tylne felgi WZ 350 są szersze i stąd moje pytanie.

Opublikowano
Tak, bez problemu, ja tak jeżdżę od 4 lat. Nie ma żadnych przeciwwskazań.

 

Dzięki bardzo za odpowiedź :cool2:

Lecę w takim razie zakupić felgi, będzie pięknie na lato :P

a kwadratowe WZ 328 na tydzień do doktora na prostowanie i lakierowanie.

Miałem zamiar kupić WZ 351 ale mają fatalną opinie nawet w BMW pod względem jakości no i 19' więc częste prostowania itd...

Opublikowano
Szybkie pytanie :)

Teraz mam felgi WZ 328, 18/8' et30 i dwa kpl prawie nowych opon 245/45/18 lato i zima. Czy na tylne felgi WZ 350 18/9 et44 będą pasowały mi te opony? Tylne felgi WZ 350 są szersze i stąd moje pytanie.

 

Wydaje mi się, że nie. Zgłebiam podobny temat z tymi felgami WZ 350 i letnie mam 245/45/18 i tył 275/40/18. Szukam opon zimowych, tyle że nie rozumiem zależności cenowej opon tylnych zimowych, bo cena jednej opony 275x40x18 to 2600 PLN, gdzie np przednia 245x45x18 to koszt 900 zl ten sam model opony. Letnie są w zbliżonych cenach natomiast między zimówkami przód, a tył jest cenowa przepaść. Z tego co porównywałem to np 265x40x18 kosztuje też około 900PLN, tylko pytanie czy te 10mm mniej opony na feldze to nie jest problem?

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.