Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Czyli można stwierdzić że głowica jest wadliwa ? W takim przypadku producent powinien przywołać daną grupę samochodów na akcje serwisową i poprawić to co zostało źle zaprojektowane..

 

W czwartek napisałem meila do BMW Polska z opisem całej sprawy. Dziś jest wieczór w poniedziałek i nie dostałem żadnej odpowiedzi. Niesamowite.. Ciekawe czy woogóle odpiszą. Samochód nadal w serwisie.

 

W akcie desperacji opisałem dokładnie całe zdarzenie i wysłałem zgłoszenie do :

- Raport Turbo.

- Turbo Kamera.

- Interia - dział motoryzacja.

- WP - dział motoryzacja.

- Onet - dział motoryzacja.

- O2 - dział motoryzacja.

- Portal motoryzacyjny Auto Centrum.

Opublikowano
z tego wczesniejszego linku wychodzi, że trzeba wyminić głowicę na tą modernizacji razem bebechami. wymiana bebechów wg tej instrukcji nie rozwiazuje problemu. co za wtopa z tymi benzynowymi silnikami w bmw

 

Fakt wtopa. Podchodzę jednak do tego tak.. mylimy się wszyscy..pytanie czy umiemy się przyznać do błędu.

Widać BMW nie umie skoro nie stać ich nawet na odpisanie na meila.

Opublikowano

Jak na mój gust BMW rzadko przyznaje się do błędów - zwłaszcza w Polsce :) Niejednokrotnie były już przypadki (pisałem o koledze z E70 forum) któremu siadła skrzynia w X5 -> dopiero po interwencji w Monachium sprawa została załatwiona. Nie wspominam o USA gdyż tam to by już przed kolegą pewnie klękali i naprawiali samochód za free żeby tylko nie podał ich do jakiejkolwiek instytucji - nie mówiąc już o prawnikach.

 

Inna sprawa to polityka korporacyjna która nakazuje wszystko kwalifikować na części eksploatacyjne.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Zadzwoniłem do serwisu podpytać czy aby nie zapomnieli o mnie.. Nie nie zapomnieli ! Jest '' już '' diagnoza, po 18 dniach :mad2:

Nie uwierzycie :duh: głowica do wymiany..

Opublikowano
Ale co z tą głowicą pękła jeśłi tak to czemu z przegżania z braku smarowania i wadliwych popychaczy czy tak na wszelki wypadek żeby się odczepić to wymiana głowicy? Dopytauje się ma też mam N52 w swoim i 87 tyś km.
Opublikowano

Po wysłaniu zgłoszeń do mediów skontaktowali się ze mną dziennikarze z Turbo Kamery i Interii. Wykonałem skany odpowiednich dokumentów i wysłałem zgodnie z ich prośbą. Prawdopodobnie zobaczycie mnie w telewizji :?

Jutro mam też otrzymać informację z serwisu co do stanowiska BMW . Pomimo tego że wada głowicy jest oczywista i bynajmniej ja i mój sposób urzytkowania samochodu nie miał najmniejszego wpływu na usterkę nie jestem dobrej myśli i przestałem wierzyć że BMW będzie zdolne do przyznania się do błędu.

Opublikowano

Jeśli serwis zdecydował że trzeba wymienić głowicę.. to chyba nie że zdecydowali się na wymianę '' dobrej '' głowicy..

Opieram się na informacjach z serwisu, zdemontowali głowicę, wysłali do współpracującej z nimi firmy w celu sprawdzenia jej. Ja się na tym nie znam, daję im wiarę. Są ( powinni być ) w tym temacie fachowcami.

Opublikowano
Od tego ze zalecili wymianę do wady jeszcze droga daleka. Jeżeli nie masz twardych dowodów mogą powiedziec wszystko, w gre moze wchodzic jedynie silna I niepodwazalna opinia rzeczoznawcy. I jesli faktycznie występuje jakaś wada i w XXI wieku nie zauważyli tego projektanci firmy z ogromnymi tradycjami, to naprawdę słabo to wyglada. Zobacz sobie temat pomp paliwa wysokiego ciśnienia w silnikach N54, które to ewidentne padały, w USA było duże zamieszanie z tym i nie było łatwo, a wiadomo o co sie tam ludzie sadzą. Trzymam kciuki!
Opublikowano

Dostałem wycenę z serwisu. Chciałem ją tu załączyć - jest w pdf, ale nie umię.

Do wymiany z długiej listy na 3 strony :

 

Jednostka

miary Ilość Cena Rabat Kwota

0000618 Wymiana okresowa płynu hamulcowego JR 11 20,00 2 %5 09,00

0000105 Przegląd podstawowy JR 2 20,00 38,00 %5

1199000 Diagnostyka usterek JR 7 20,00 133,00 %5

0000610 Serwis olejowy JR 3 20,00 57,00 %5

0000616 Przegląd/wymiana mikrofiltra klimatyzacji JR 2 20,00 38,00 %5

3435501 Wymiana jednego czujnika JR 2 20,00 38,00 %5

klocków hamulcowych

1128510 Wymiana paska napędowego JR 9 20,00 171,00 %5

alternatora

1112100 Demontaż i montaż głowicy JR 123 15,17 1 865,91

silnika

1112503 Rozmontowanie i montaż głowicy silnika/o JR 50 20,00 950,00 %5

1113506 Demontaż i montaż/ JR 29 15,17 417,93 %5

uszczelnienie lub wymiana

1125671 Wymiana pierścieni tłokowych JR 7 15,17 100,88 %5

wszystkich tłoków

Suma Robocizna 4 018,72

83130443027 Płyn hamulcowy 5000 ml LITR 0,2 233,67 46,73

11427566327 Filtr oleju SZT 1 46,89 35,64 24 %

CASTROL 5W-30 208 Olej Castrol 5W-30 LITR 7 82,88 522,14 10 %

64319171858 Filtr klimatyzacji SZT 2 182,46 306,53 16 %

34356789493 Czujnik tył SZT 1 85,95 72,20 16 %

83290429576 Olej CHF11S SZT 0,3 53,20 13,73 14 %

83192211191 Płyn do chłodnic SZT 0,5 37,55 15,78 16 %

11417584079 łańcuch SZT 1 80,64 70,96 12 %

11317523891 Bezpiecznik SZT 1 12,17 10,71 12 %

11317516088 łańcuch SZT 1 247,68 213,00 14 %

11317542837 Szyna SZT 1 137,43 123,69 10 %

11317502180 Koło łańcuch. SZT 1 39,55 35,59 10 %

11317523884 Szyna SZT 1 137,43 123,69 10 %

11417552899 Koło łańcuch. SZT 1 43,61 39,25 10 %

11317523891 Bezpiecznik SZT 1 12,17 10,71 12 %

11317523892 Uchwyt SZT 1 2,93 2,58 12 %

11137548031 Uszczelka SZT 1 105,50 88,62 16 %

12611744292 PIERSC.USZCZ SZT 1 15,35 12,89 16 %

11132210959 Materiał KOMPL 1 61,68 54,28 12 %

11127548799 Zestaw śrub KOMPL 1 109,77 96,60 12 %

12141748398 O-RING SZT 2 2,95 5,19 12 %

12141748398 O-RING SZT 2 2,95 5,19 12 %

11367548459 Uszczelka SZT 2 18,59 30,49 18 %

11247516808 Śruba SZT 12 7,54 79,62 12 %

11367524954 Śruba SZT 2 12,29 21,63 12 %

11317584723 Napinacz łańcucha SZT 1 109,30 96,18 12 %

11311705512 PIERSC.TLOK SZT 2 13,92 24,50 12 %

11417520144 Śruba SZT 1 7,23 6,36 12 %

18107549447 Uszczelka SZT 2 33,64 57,86 14 %

18407530606 Uszczelka SZT 2 14,18 24,96 12 %

83192211191 Płyn do chłodnic SZT 3 37,55 94,63 16 %

11247516808 Śruba SZT 12 7,54 79,62 12 %

11247552064 Panewka SZT 6 51,93 274,19 12 %

11247576717 Panewka SZT 6 51,93 274,19 12 %

11127566806 Głowica SZT 1 8 167,06 8 167,06

11127553209 Uszczelka SZT 1 299,55 299,55

11127561438 Zestaw uszczelek KOMPL 1 399,02 399,02

11337548690 Drążek SZT 12 32,75 393,00

11347552952 Zawór SZT 12 46,63 559,56

11337548690 Drążek SZT 12 32,75 393

11347552953 Zawór SZT 12 73,91 886,92

 

Razem robocizna plus części : 22 246,71

 

BMW Polska postanowiło wesprzeć mnie w kosztach naprawy i pokryć wartość części. Robocizna po mojej stronie ( kwota łącznie z przeglądem 8600 zł. )

Czyli będę miał sinik w połowie z nowych, w połowie ze starych części i w dodatku za wady producenta zapłacę ponad 8 tyś. Super.

Opublikowano
Ja myślę że nie jest najgorzej jeszcze. Musisz wiedzieć, że w takich sytuacjach tego typu praktyki są wykorzystywane przez ASO. Mój były sąsiad ze 5-6 lat temu w Vectrze 2 razy silnik zarżnął ( diesel 100KM - sportowa jazda ), jako stały klient 2 razy płacił za robociznę, za części Opel. Tu nikt Ci nie pokryje 100% kosztów jeśli masz furę po gwarancji.
Opublikowano

z tego co wszyscy piszą to benzynowe R6 w N52 (2005-2009) w bmw to guvno do kwadratu. jak już to diesel albo V8 w benzynie. mercedes też w latach 2005-2010 robił wadliwe silniki benzynowe, ale koszty remontu nie są tak duże jak wypadku bmw. w benzynie zostaje chyba jedynie jakiś japończyk.

w stanach mercedes ma sprawe zbiorową i bmw będzie mialo tez.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
z tego co wszyscy piszą to benzynowe R6 w N52 (2005-2009) w bmw to guvno do kwadratu. jak już to diesel albo V8 w benzynie. mercedes też w latach 2005-2010 robił wadliwe silniki benzynowe, ale koszty remontu nie są tak duże jak wypadku bmw. w benzynie zostaje chyba jedynie jakiś japończyk.

w stanach mercedes ma sprawe zbiorową i bmw będzie mialo tez.

powiem Ci na pocieszenie ze np.czytałem o przypadkach VW ze pokrywali ani złotówki i to 3miesiace po gwarancji rozumiem jak by dopiero pierwszy silnik projektowali ale po udanym M54 strzelic takiego babola

Opublikowano

Moim zdaniem ASO powinno pokryć wszystkie koszty , zarówno części jak i naprawy.

Szkoda ,że bmw potrafi dbać super o klienta tylko przy kupnie auta , później jest niestety gorzej :(

Rozważ tej opcję kupna używanego silnika z gwarancją np. na ebay'u ( jeśli nie dogadasz się z ASO oczywiście ) .

Opublikowano

wika

Rozważ tej opcję kupna używanego silnika z gwarancją np. na ebay'u ( jeśli nie dogadasz się z ASO oczywiście ) .

 

kupno uzywanego nie zalatwia sprawy bo ma tez wadę, tak jakbyś peknietego kondoma wymieniał na dziurawego. jedynie zakup w aso nowej glowicy z duperelami zalatwia sprawe

Opublikowano
"z tego co wszyscy piszą to benzynowe R6 w N52 (2005-2009) w bmw to guvno do kwadratu" "bmw będzie mialo tez."

 

Może dzisiejsze silniki to nie mistrzostwo świata, ale jakoś nie znalazłem zbyt wielu informacji na temat wadliwości N52, zdarzają sie od czasu do czasu historie z tykającymi popychaczami. Co innego z N54 i pompy wysokiego ciśnienia. Czy faktycznie to jest jakaś czarna seria? Gdzie znajde jakies informacje które to potwierdza?

 

Ciekawe jest to że kiedy rozmawiam z użytkownikami diesli mówią, że to juz ostatni diesel, niby troche mniej się płaci na stacji, ale co chwile coś jest do robienia. I koszta po podsumowaniu w całym okresie użytkowania bedą podobne jak w tym feralnym przypadku. Chociaż tutaj to już chyba lekkie przegięcie nawet pierścienie wymieniają, dlaczego? jeśli przyczyną (podobno) jest głowica

Opublikowano
w dieslu 2.0 i 3.0 w E46,E91,E61 i X3 robiły po 0.5mln km bez żadnej awarii. tylko seriws. nawet mesie C i E w dieslu robiły podobne przebiegi . dodam jeszcze raz bez żadnej awarii. benzyny były dwie 3.0 biturbo pierwsza padła po miesiacu -wina kierowcy z ciężkąnogą, druga X6 nie zdązyła się popsuć - ukradli ją, hehehe.
Opublikowano
Mój sinik według serwisu to N53. Wiecie jakie są różnice do N52 ?

 

Inna głowica, wtrysk bezpośredni, brak valvetronic, mniejsze spalanie, wiekszy moment, większa awaryjność układu wtryskowego

Opublikowano
Mój sinik według serwisu to N53. Wiecie jakie są różnice do N52 ?

 

inna głowica, większa awaryjność układu wtryskowego

 

Głowica może i inna..jednak nadal wadliwa.. Wtryski faktycznie miałem wymieniane czyli potwierdza się że są wadliwe.

Opublikowano
Głowica może i inna..jednak nadal wadliwa.. Wtryski faktycznie miałem wymieniane czyli potwierdza się że są wadliwe.

A czy ktoś w tym serwisie potwierdził że to jakaś wada? bo jak narazie wszyscy tu o wadach ale nigdzie konkretów. A jak tam kontakty z mediami, bedzie wizyta w TV ? :)

Opublikowano

Oczywiście z serwisu czy BMW Polska nikt nie potwierdzi że to wada. Twierdząc ''wada'' bardziej sugeruję się wpisami na forum. Dodatkowo tym że dla mnie nie normalne jest aby po przebiegu 87 tyś/km wymieniać w aucie głowicę, panewki.tłoki,pierścienie i łańcuch rozrządu. Nie rozważam zgodnie z Waszymi sugestiami kupna używanego silnika i jego wymiany. Kupiłem nowe auto w autoryzowanym salonie za bądź co bądź duże pieniądze licząc na bezproblemowe użytkowanie.

Jeśli chodzi o telewizję, tak w piątek jestem umówiony na przygotowania do nagrania i omówienie scenariusza programu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oczywiście z serwisu czy BMW Polska nikt nie potwierdzi że to wada. Twierdząc ''wada'' bardziej sugeruję się wpisami na forum. Dodatkowo tym że dla mnie nie normalne jest aby po przebiegu 87 tyś/km wymieniać w aucie głowicę, panewki.tłoki,pierścienie i łańcuch rozrządu. Nie rozważam zgodnie z Waszymi sugestiami kupna używanego silnika i jego wymiany. Kupiłem nowe auto w autoryzowanym salonie za bądź co bądź duże pieniądze licząc na bezproblemowe użytkowanie.

Jeśli chodzi o telewizję, tak w piątek jestem umówiony na przygotowania do nagrania i omówienie scenariusza programu.

daj znac kiedy emisja

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.