Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jestem nowy na forum i wybaczcie że od razu startuje do was z problemem, ale sprawa troche mnie przerosła, bo smialo można mnie doliczyc do pechowych posiadaczy którym pekł wał korbowy. Moja kochana lecz pechowa maszyna to czterodrzwiowa trzecia seria 320D z 2003 roku 130 tyś km. Wspólnie z mechanikiem zdecydowaliśmy sie na wymiene silnika. Znaleźliśmy silnik po regeneracji, w świetnym stanie. Dotarł do nas goły zatem cała reszta części pozostaje z mojego silnika i tu pojawił sie problemy, ponieważ pierwszy z jakim sie napotkaliśmy to że nowym silniku tuleja która przenosi napęd na pompe jest za krótka, lub zwyczajnie nie pasuje do tego silnika

Poz. 6

http://static.bmwfans.info/images/epc/OTEyNDZfcA==.png

 

nie jestem specjalistą w tych sprawach, stąd moje amatorskie podejście do sprawy, z mojej obserwacji zauważyłem też że dziura w misce olejowej na miecz jest w innym miejscu niż w moim starym silniku, oraz zębatki od łancuszka wydają sie mieć inne mocowanie, reszta wydaje sie być identyczna. Sadziłem że po spisaniu numerów silnika znajde odpowiedz na moje pytanie, ale nic z tego ( widocznie spisałem złe numery ).

Zastanawiam sie czy firma od której zakupiliśmy silnik zwyczajnie spartaczyła sprawe i podesłała nam zły silnik, czy możliwe jest że z roku na rok BMW wprowadzało takie zmiany że niektóre części mogą do siebie nie pasować ?

Opublikowano
Element nr 6 jest we wszystkich rocznikach silnika M47N taki sam wg. strony realoem.com. W modelach 318D jest także identyczny. Różnice zaczynają się w innych modelach silnika np M47 czyli przedliftowy 2.0D ma ten element zintegrowany z kołem zębatym: LINK 2.0D z e90 nie posiada tego elementu w ogóle. Także opcji jest kilka, albo dostałeś M47(porównaj ze zdjęciami), albo jest to silnik z rovera75, który ma takie samo oznaczenie, a jest inny, bo ktoś na forum już to przerabiał. Wiem tylko, że były dwie wersje silnikowe w roverze 75 cdt i cdti obie jednostki to 2.0D różnią się tylko mocą. I ta mocniejsza wersja cdti to pewnie silnik m47n, a słabsza M47. Skoro silnik z rovera posiada inny osprzęt, to na pewno wewnątrz też się różni, identyczne są tylko bloki.
Opublikowano

Po dzisiejszej wizycie u mecyhanika okazało sie że silnik to M47 tyle że E60 czyli powróciłem do punktu wyjścia. Ciekawni mnie tylko jeden fakt cały czas sądziłem ze silnik w moim samochodzie to M47N tyle że na bloku widnieje M47

 

http://img827.imageshack.us/img827/3897/20120118160845.jpg

 

czy to znacze że blok jest stary M47 a reszt po liftingu ?

 

to jednak w m47n wały też pękają ... a jak dwumas przed pęknięciem wału , był sprawny ?

 

Trudno mi udzielić profesjonalnej odpowiedzi dwumas wydaje sie być ok przed i po awarii

 

Stąd moje pytanie czym powinienem sie kierować przy zakupie nowego silnika ?

Opublikowano
silnik ma być od E46 320d 150KM albo 320td 150KM (compact) o oznaczeniu M47N. i tyle! silnik od E60 to M47N2 i nie będzie pasować. znaczy - gdybyś przekładał kompletny silnik z osprzętem to może być każdy, ale goły tylko i wyłącznie od E46.
Opublikowano

W E60 z tego co mi wiadomo nie było m47 tylko w e39. A ten silnik ze zdjęcia to M47 z e46(przeczytaj prawa strona środkowej naklejki). Blok z M47 raczej nie nadaje się do przełożenia poliftowych "gratów"-osprzętu. A w Twoim aucie powinien siedzieć M47N czyli 2.0d common rail, a M47 to 2.0d na pompie wtryskowej vp44, więc raczej ratuje cię zakup nowego silnika M47N, bo chyba nie chcesz cofnąć auto konstrukcyjnie parę lat wstecz.

 

EDIT: Oznaczenie M47 to jedno z tego silnika, dziwi mnie tylko oznaczenie "AS71" a znaczy to tyle co e46 320d z silnikiem m47n. Taki kod produkcji po wprowadzeniu danych wyrzuca stronka realoem.com. Ale skoro nie pasuje to jest to na pewno M47.

Opublikowano
Opublikowano

Wyglada na to że E46 z 2003 roku produkowany był z blokiem M47. Moje oczy nie klamią, silnik który odesłaliśmi miał oznakowanie M47 i E60 ale w który miejscu nie nie powiem bo musiałbym skłamać.

Zdjecia mojego silnika na ta chwile nie moge przedstawić, ale zapewniam że z góry wyglada

TAK

 

http://i1099.photobucket.com/albums/g392/vivrow/DSC_0111.jpg

 

a nie TAK

 

http://srvimg09.tablica.pl/images_tablicapl/7922445_2_644x461/silnik-bmw-e46-320d-m47-136koni-zdjecia.jpg

 

dla przykladu silnik który odesłaliśmy

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/Sedan/Europe/520d-M47N2/RHD/N/2005/browse/engine/timing_gear_timing_chain_top/

 

dziekuje panowie za pomoc

Opublikowano
Witam panów ponownie i znowu zapodaje do Was z pytaniem. Namierzylerm w miare tani silnik, tylko dla pewności chciałbym zapytać czy mogą pojawić sie problemy z zamontowaniem tego silnika w moim samochodzie ?

http://www.partmart.co.uk/breaking-vehicles/vehicle-details/92

Bede szczerze wdzięczny za wszelką pomoc.

 

załatw numer VIN to będzie wiadomo... ogólnie VIN to podstawa.

Opublikowano
Wybacz mi amatorskie podejscie do sprawy, ale sam nie wiem który to jest nr.vin mozesz mi podać który to jest ze zdjecia powyżej ?
Opublikowano
Wybacz mi amatorskie podejscie do sprawy, ale sam nie wiem który to jest nr.vin mozesz mi podać który to jest ze zdjecia powyżej ?

 

ja go tam nie widzę wcale... VIN jest wybity na przednim kielichu pod maską, jest też w dowodzie rejestracyjnym z każdego kraju. jest dość długi i wygląda np. tak: "WBAED91070FM72722". interesujące jest ostatnie 7 znaków, czyli np. "FM72722". jak będziesz je znał, to można na 10000% stwierdzić czy części z niego będą pasować czy nie.

 

co do tego ogłoszenia powyżej to nie wiadomo, bo nie jest napisane nawet czy to 318td czy 320td. a one się różnią.

Opublikowano
... "kolo" powie Ci wszystko abyś go kupił :lol:

Dokladnie dlatego wolałbym sprawdzić zanim dam sie nakręcić jakiemus krętaczowi

Ostatnie siedem cyfr VIN mojego samochodu FY64801 i tu pojawia sie pytanie czy samochód od którego silnik musze zdobyć powinien mieć identyczną końcówke Vin zeby silnik pasowal bez komplikacji ?

Opublikowano
... "kolo" powie Ci wszystko abyś go kupił :lol:

Dokladnie dlatego wolałbym sprawdzić zanim dam sie nakręcić jakiemus krętaczowi

Ostatnie siedem cyfr VIN mojego samochodu FY64801 i tu pojawia sie pytanie czy samochód od którego silnik musze zdobyć powinien mieć identyczną końcówke Vin zeby silnik pasowal bez komplikacji ?

 

nie musi mieć identycznej... i na pewno nie będzie mieć bo one są unikalne :D ale wystarczy że wrzucisz obie końcówki VIN do porównania tu na forum i ci powiemy czy będzie OK.

Opublikowano
pasuje

tylko kierownica z drugiej strony ... :lol:

 

może być tylko problem jeśli jeden jest Euro3 a drugi Euro4... chociaż chyba to nie problem przy przekładce całego silnika? żeby się dowiedzieć o normie emisji spalin to by trzeba oba viny rozkodować...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli chodzi o normy EU to:

 

Twój = EU3

 

FY70476 = EU4

 

FY56786 = EU3

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zdesperowany wykopuje temat, bo jescze sie nie uporałem ze zdobyciem odpowiedniego silnika dla mojego samochodu. Namierzyłem silnik w miare odpowiednia dla mnie cena tyle że sprzedawca nie dysponuje Nr VIN bo auto zezłomowane.

Dysponując tylko zdjeciami po raz kolejny kieruje do was zapytanie, czy po zdjeciach naklejek z silnika jest ktoś na forum w stanie okresłić czy silnik jest odpowiedni do mojego samochodu ? Bede strasznie wdzieczny

 

Dla przypomnienia moj silnik VIN FY64801

 

http://img27.imageshack.us/img27/3897/20120118160845.jpg

 

Zdjecia nadesłane przez sprzedawce

 

 

http://img854.imageshack.us/img854/169/07022012788.jpg

 

i blok

 

http://img51.imageshack.us/img51/9649/07022012790.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.