Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
a co to odma ? co 10 tysi zalewam superolem ... znawco

 

Honoru znawcy Ci nie odbieram - w koncu to nie ja drutuje auto wkretami i loctitem....

Opublikowano

Klaplki i waly to sie urywaja w allegrowych przebiegach po 180.000km. Kiedy wymienialem klapki, bo naczytalem sie strasznych rzeczy na forum to byly w idealnym stanie a moje auto ma 320.000km, olej od poczatku wymieniany wg. wzkazan komputera - zadnych awarii nic sie nie dzieje. Wk*** mnie takie placze szanownych kierownikow na to ze sie auta psuja bo olej nie wymieniany co 10kkm :) Rozumiem kolego ze filtr odmy tez wymieniasz co 10.000kkm?

 

Madry kupujacy nie poprawia fabryki, madry kupujacy nie bedzie patrzyl co ile wymieniany jest olej tylko pojedzie autem do ASO na diagnoze, bo skad moge wiedziec czy ktos co 10000km nie zalewa silnika kagerem.....

 

to szkoda że wymieniłeś te klapki, mogłeś zostawić jak takie rewelacyjne były, przecież tylko od oceny wizualnej zależy czy się je wywali czy nie

jak to co ja zrobiłem jest druciarstwem ... to sorry

nie ma argumentu, dlaczego mój sposób miałby być gorszy niż zaślepki

Opublikowano

Klaplki i waly to sie urywaja w allegrowych przebiegach po 180.000km. Kiedy wymienialem klapki, bo naczytalem sie strasznych rzeczy na forum to byly w idealnym stanie a moje auto ma 320.000km, olej od poczatku wymieniany wg. wzkazan komputera - zadnych awarii nic sie nie dzieje. Wk*** mnie takie placze szanownych kierownikow na to ze sie auta psuja bo olej nie wymieniany co 10kkm :) Rozumiem kolego ze filtr odmy tez wymieniasz co 10.000kkm?

 

Madry kupujacy nie poprawia fabryki, madry kupujacy nie bedzie patrzyl co ile wymieniany jest olej tylko pojedzie autem do ASO na diagnoze, bo skad moge wiedziec czy ktos co 10000km nie zalewa silnika kagerem.....

 

to szkoda że wymieniłeś te klapki, mogłeś zostawić jak takie rewelacyjne były, przecież tylko od oceny wizualnej zależy czy się je wywali czy nie

jak to co ja zrobiłem jest druciarstwem ... to sorry

nie ma argumentu, dlaczego mój sposób miałby być gorszy niż zaślepki

 

 

Wymienilem bo zadzialala psychologia tlumu poza tym jak odkrecilem kolektor mialem juz zakupione zaslepki pod reka.

 

Argumentem za tym ze twoj sposob jest gorszy jest to ze moje zaslepki byly testowane przez producenta na "zywym" organizmie. Twoj sposob to latanie moze nie drutem ale sruba z klejem :)

 

Nie mowie ze to zle, nie oskarzam - ale dyskusje zaczalem tylko po to zeby pokazac CI jak jestes super obiektywny nazywajac auta ktorym wymienia sie olej wg. wskazan producenta - wołami a sam w kolektor dolotowy swojego wychuchanego cuda wkrecasz jakas srobe pomazana klejem. :)

Opublikowano

w skrócie, nie jest wychuchane, nie nazwałem wołami, wymieniam olej jak wymieniam, filtry też często, pod kompa co miesiąc albo półtora - mam takie widzi mi się +

to że jednak ten silnik jest awaryjny, a nie chciałbym się o tym przekonać na swoim egzemplarzu

widzę że tych "producentów" i "inżynierów i ich wskazań" dość mocno się trzymasz - twój biznes

ja widzę to na swój sposób jak zresztą w paru w/w wątkach napisałem

swoje zdanie pisemnie wyraziłem, upieram się nadal że nijak się ma negatywna ocena wkręcenia na śrubę z loctite-m do zaślepek

producent ani cichej ani głośnej akcji serwisowej nie zrobił z tymi klapkami w e46 i chyba w pozostałych nowszych modelach też nie

a trąbią o nich w każdej gazecie motoryzacyjnej przy każdym możliwym artykule dot silnika czy ogółu modelu z tym felerem

niestety producenta śrubki z loctite-m nie ma i a wyniki testu to tylko jak się ktoś przyzna ze mu się odkręciła

i zrobiła się przez to jazda - chociaż takie wydarzenie wątpliwe - chyba że ktoś lipę odwalił robiąc to

Opublikowano
Wczoraj wymieniałem olej :( czy to jest normalnego, że starego oleju wyszło 2.5l. ? z silnikiem coraz gorzej, nadal zalewa się olejem, a ja nie potrafię zlokalizować problemu... Pierwszy raz będe musiał posłużyć się rękojmią bo czuje, że więcej rzeczy będzie do wymiany. Z tego co się orientowałem w Polskim prawie jest 3 miesiące rękojmi, a skoro samochód się ZJE**** po miesiącu to coś jest nie tak. Olej dostaje się wszędzie ! ścieka po przewodach i na płytę podłogową.
Opublikowano

ciupek maławo tego starego oleju ... z tą rękojmnią rzeczywiście jest jakiś czas, musiałbyś w prawie zobowiązań poszukać i przewertować kc

nie wiem czy ktoś na forum chwalił się że wygrał jak miał podstawy do zwrotu itd

może mylę coś nie wiem ale chyba ciężka sprawa będzie

Opublikowano

U mnie powodem mocnego kopcenia na czarno byla dziura w gumowej czesci tego przewodu laczacego intercooler z EGR (zrobila sie tuz przed EGR). Poczatkowo procz kopcenia (nie tak znowu mocnego) nic nie odczuwalem, ale na INPie troche nie doladowywala turbina (ok. 200 mbar za malo). Niestety wypadla mi trasa, w ktorej zaczela sie pojawiac czarna chmura we wstecznym lusterku, potem spadek mocy a jak zatrzymalem auto - na jalowych obrotach silnik barachlil, obroty falowaly a przy dodawaniu gazu dobywal sie dziwny,donosny odglos spod maski. Za ten odglos, okazalo sie, odpowiadala wiazka wtryskiwaczy.

Pozdrawiam,

 

pur

Opublikowano
Wiazka wtryskowa, sorki nie jestem mechanikiem - zdaje sie elektryka sterujaca wtryskami. Silnik barachlil mocno, ale po docisnieciu tej wiazki reka przestawal od razu
Opublikowano
Powodem kopcenia jest Odma, olej jest wszędzie począwszy od dolotu, a skończywszy na przewodach silnika :( od nowości nie została wymieniona a przebieg 190.000 na liczniku :) Dodatkowo po podłączeniu do komputera ukazał się błąd wtryskiwacza nr.4 w przyszłym tygodniu jedzie do regeneracji !
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Wszystkie 4 wtryski zostały wymienione, filtr powietrza jest nowy, odma wymieniona, filtr paliwa nowy, EGR po podłączeniu pod komputer jest ok a auto nadal zakopci przy dodaniu gazu. W sobote miałem trase 500Km praktycznie non stop autostrada, a problem dalej jest ! co myślicie o przepływomierzu ? można go jakoś sprawidzić ? ostatnio jak pisałem powyżej byłem na komputrze i nie ma błędów.
Opublikowano
Ale zalewa się dalej olejem czy nie? Bo to jest najważniejsze. U mnie filtr odmy jest tak jak go w 1999r fabryka założyła :mad2: Przeraziłem się naprawdę jak tam ostatnio kontrolnie zajrzałem. Ale oleju nie bierze :D
Opublikowano
hmmm jeżeli chodzi Ci o odme to mam nadzieje, że nie bierze oleju poza tym nie mam pojęcia jak to sprawdzić :)
Opublikowano

robol

Powodem kopcenia jest Odma, olej jest wszędzie począwszy od dolotu, a skończywszy na przewodach silnika :( od nowości nie została wymieniona a przebieg 190.000 na liczniku :) Dodatkowo po podłączeniu do komputera ukazał się błąd wtryskiwacza nr.4 w przyszłym tygodniu jedzie do regeneracji !

 

ciężko mi uwierzyć, że przy tym przebiegu masz takie objawy. nawet przy przebiegach 2 razy większych nie spotkałem się w tym silniku z takimi awariami.

albo ktoś go ostro katował, albo przebieg jest duzo większy. co do wyglądu egr, to u ciebie był czyściutki. wymonotwałeś wtryski i dałeś na maszyne? może ktoś, zle je zregenerował.

Opublikowano
Już wiem skąd jest wyciek oleju :) do wymiany jest ponoć uszczelka pod klawiaturą zaworów czy jakoś tak. Generalnie nic mi to nie mówi ale znając moje szczęście kieszeń napewno długo nie zapomni tego wydatku :p Co do wtryskiwaczy to jak najbardziej jest Ok ! zaraz po regeneracji zostały sprawdzone na maszynie, poza tym wszystko było robione w serwisie Boscha za jedyne 3200zł ( dostałem gwarancje na rok ) cały czas nie daje mi spokoju przepływomierz gdzieś na forum przeczytałem, że falujące obroty są oznaką źle działającego przepływomierza... U mnie niestety ten problem się pojawił.
Opublikowano
Oj lepiej wymieniajcie odme!! ja podczas powrotu z Norwegii straciłem 2,5 litra oleju przez szabelke. Nie było żadnych objawów tego co sie działo (zepsuty czujnik poziomu oleju ale juz wymieniony). Filtr odmy zatkany był całkowicie :/ na szczescie nie zaświeciła sie czerwona i nie zatarłem silnika :mad2: a co do wymiany oleju jak pisali wczesniej to nie widze nic złego w wymiane co 10 tys. razem z filtrem. warto zaznaczyc ze BMW podaje wymiane co 30 tys. ale na long life i nie mialo pewnie na mysli auta które ma 250-350 tys. km. ja wymieniam średnio co 10 tys. chyba ze jestem za granica to czasem co 13 tys. wychodzi średnio 3 razy w roku i nie uwazam to za ogromne koszty. jak kto dba ten tak ma :D
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie też był problem z kopceniem. Nawet lekkie dotknięcie pedału gazu zostawiało chmurkę za autem. Od razu przeszedłem do działań. Wyczyściłem EGR (był ostro zasyfiony sadzą i olejem) wraz z przewodami dolotowymi, filtr odmy - dokładnie plastik bo po lifcie już były montowane zamiast papierowych filterków. Rozłożyłem go na 3 części i porządnie wyczyściłem, wymieniłem filtr powietrza i przy okazji filtr kabinowy ;D. Problem kopcenia zniknął.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wyczyściłem EGR i przy okazji sprawdziłem czy działa :) DZIAŁA ! Następnie wyczyściłem filtr odmy ( mam plastikowy ) dzisiaj zrobiłem 100Km i z ciekawości wypiąłem rure dolotową tą która jest przypięta do EGR i ku mojemu zdziwieniu wszystko było zalane olejem łącznie z EGR-em którego czyściłem ponad 2 godziny ! obecnie mam przebieg 195000 Km i raczej wątpie aby filtr odmy był kiedykolwiek wymieniany czy w takim wypadku kupić nowy pomimo wyczyszczenia starego ? Ew. co innego może być przyczyną oleju w dolocie ? Nie zauważyłem objawów padającego Turbo więc raczej to odpada. W serwisie nie tak dawno dowiedziałem się, że olej mi cieknie z pod uszczelki kolektora czy to może być przyczyną oleju w dolocie ? Jestem zielony w tych sprawach więc proszę o wyrozumiałość :)
Opublikowano
Wyczyściłem EGR i przy okazji sprawdziłem czy działa :) DZIAŁA ! Następnie wyczyściłem filtr odmy ( mam plastikowy ) dzisiaj zrobiłem 100Km i z ciekawości wypiąłem rure dolotową tą która jest przypięta do EGR i ku mojemu zdziwieniu wszystko było zalane olejem łącznie z EGR-em którego czyściłem ponad 2 godziny ! obecnie mam przebieg 195000 Km i raczej wątpie aby filtr odmy był kiedykolwiek wymieniany czy w takim wypadku kupić nowy pomimo wyczyszczenia starego ? Ew. co innego może być przyczyną oleju w dolocie ? Nie zauważyłem objawów padającego Turbo więc raczej to odpada. W serwisie nie tak dawno dowiedziałem się, że olej mi cieknie z pod uszczelki kolektora czy to może być przyczyną oleju w dolocie ? Jestem zielony w tych sprawach więc proszę o wyrozumiałość :)

Jak wygladal filtr odmy? Mocno zabrudzony?

Ja na Twoim miejscu bym wymienil cala odme razem z filtrem. Bo jesli filtr nie byl tak dlugo wymieniany to odma tez pewnie nie.

Miesiac temu pisales ze zlokalizowano Ci miejsce przez które cieknie Ci olej... dlaczego ta uszczelka nadal jest nie wymioniona? :duh:

Opublikowano
Uszczelka pod kolektorem wymieniona :) nastomiast nadal mam problem z wyciekiem oleju... zawsze rano gdy odjade samochodem z miejsca na którym stał całą noc to widać małą plamę oleju. Z moich obserwacji wynika, że olej wycieka na asfalt mniej więcej przed kołem od strony pasażera. ściągnąłem płytę z pod silnika i również był tam olej w tym samym miejscu. Czy ktoś miał podobny problem ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.