Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

Co prawda znalazłem parę wątków nt. Kopcenia ale postanowiłem również stworzyć temat z moim problemem bo nie bardzo wiem co może być tego przyczyną. Otóż samochód kopci czarnym dymem tylko przy dodawaniu gazu nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny. Nie pojawiają się drgania w kabinie, ani nie odczuwam spadku mocy... Cały czas było dobrze, przy dodawaniu gazu nie ukazywał się nawet najmniejszy dymek chyba, że jeździłem głównie po mieście wtedy po porządnym przygazowaniu wszystko uciekało i znów mogłem cieszyć się nie"kopcącym" dieslem :( Stąd temat ponieważ nie mam pojęcia co może być tego przyczyną. dzisiaj po przygazowaniu na postoju dosyć dużo sadzy zaczeło schodzić z rury :( dodam, że na wolnych obrotach dymu brak :) tylko przy dodaniu gazu... Dzisiaj zobaczyłem, że za 200Km mam wymianę oleju chociaż wątpie aby to było przyczyną... zastanawia mnie, że diesel może przejechać na oleju 30.000Km ale coż pewnie jakiś lepszy olej :p

Opublikowano
zastanawia mnie, że diesel może przejechać na oleju 30.000Km ale coż pewnie jakiś lepszy olej :p

 

Jak tyle zrobiłeś na jednej wymianie to życzę powodzenia

Opublikowano

A co w tym dziwnego? 320d po lifcie ma zalecaną wymianę oleju co 30 000km, oczywiście pod warunkiem stosowania oleju Long Life.

Jako ciekawostkę podam, że u mnie komputer wydłużył przebieg do 34 000km, efekt jazdy głównie na dłuższych dystansach z umiarkowanymi prędkościami.

Pozdrawiam,

Bartek

Opublikowano

już kiedyś temat o tym był, ja zmieniam co 10tyś, optymalne jest 15 tyś, jak ktoś robi trasy same to nie wiem, a potem wszędzie piszą i stękają w gazetach że teraz benzyny i diesle to nie to samo co kiedyś, psują się itd

- chodzi mi o silnik ... pewnie źle myślę ale to też może mieć wpływ

Opublikowano
Wymiana przy takim przebiegu to nie mój wymysł :) taka jest informacja na kartce przy silnku... Faktycznie jest napis " long" coś tam ! reasumując jeżeli olej faktycznie byłbym już do du*** to może przez to samochód zacząć kopcić ?
Opublikowano
już kiedyś temat o tym był, ja zmieniam co 10tyś, optymalne jest 15 tyś, jak ktoś robi trasy same to nie wiem, a potem wszędzie piszą i stękają w gazetach że teraz benzyny i diesle to nie to samo co kiedyś, psują się itd

- chodzi mi o silnik ... pewnie źle myślę ale to też może mieć wpływ

 

Powiem szczerze, zajmuję się w życiu czym innym, a samochody to tylko moje hobby. Skoro więc inżynierowie z BMW, którzy skonstruowali ten silnik, zalecają wymianę co 30 tysięcy, to tak robię. Nie uważam jak żebym miał kompetencje do podważania terminów przeglądów wyznaczonych przez nich.

A co do wymiany co 10 tysięcy... twoja kasa, nic mi do tego, ale idąc tym torem może lepiej nie kręcić silnika wyżej niż 2500 obr, i nie jeździć szybciej niż 100 km/h, bo może w tych parametrach ci z BMW "pomylili" się tak samo jak z terminami wymiany oleju ;)

 

@Rabol - nie sądzę, by olej miał wpływ na kopcenie na czarno. Ile masz przebiegu w swoim aucie?

Pozdrawiam,

Bartek

Opublikowano

Kopcenie to moze byc rownie dobrze usterka EGR, lejace wtryski, brudna odma. Wymien filtry, olej, odme, wysczysc EGR, sprawdz wtryski na kompie i zrob trase ok 200 km, najlepiej autostrada.

 

Co do wymian oleju, moje auto ma 260k km, smiga na castrolu longlife polsyntetyku, wymiana co 22tys i nie dymi, nie bierze oleju, gra muzyka.

Opublikowano

właśnie dlatego że najczęściej kręcę do 2.800 - 3.400 obr a w trasie latam 160 -190km/h, miasto/trasa 70/30 dla swojego sumienia zmieniam co 10tys

kręciłem - bo teraz będę punkty zbijał i czekał aż inne zejdą

pierdylenie o inżynierach ... daj spokój - racja udane bezawaryjne co raz to nowsze silnika diesla, z niezapychającym się w Polskich warunkach dpf-em ( którego

chyba wymyślili nieomylni inżynierowie którym tak zawierzasz )

w kwestii tłoków w cylindrze też wiele się nie zmienia, działania pozostaje to samo, kosmicznych materiałów używają że z 10 tys zrobiło się 30 ?

super konstruktorzy fiata też wskazują zmianę oleju dla nowych flotowych fiatów co 30tys - beż żartów

to może olej jest już taki rewelacyjny ...

korki są w miastach większe, fur przybywa, lato jest co raz cieplejsze, robi się co raz ciaśniej to może też to brać pod uwagę i + to że mało kto

kupuje bmw 3er 2.0d czy 3.0d i podkręca żeby latac prawym pasem w mieście 50km/h a a poza do 90km/h czy ile tam teraz można, a z pod świateł rusza tak żeby

economizer broń boże do połowy nie doszedł

 

reasumując - napisałem że może, nie że na pewno zmęczony olej może mieć wpływ na kopcenie bo o kopceniu jest temat

WATu nie kończyłem ani nie jestem inż od spalinowych silników - to tylko moje przemyślenia

 

ja w każdej furze od 11 lat zmieniam olej co 10 tyś, moje 320d oleju nie łyka nic a nic, przelot mam od turbo zakończony remusem,

puści bąka pierwsze ruszenie po nocy, potem już nie - chociaż nastraszyli mnie że na przelocie będzie czarno za mną ...

tfu tfu na razie nie kopci i oby jak najdłużej tak było

Opublikowano

moim zdaniem to będą wtryski albo wtrysk. Może nie rozpylają już dobrze paliwa tyko leją w cylinder co powoduje kopcenie .

bez podpięcia pod kompa się nie obejdzie

co do wymiany oleju - wymieniam co 10 000 tyś - a inżynierowie niech sobie mówią co chcą , mówią też że skrzyniach automatycznych sie oleju nie wymienia :duh:

Opublikowano

Trzeba podłączyć pod kompa i zobaczyć parametry pracy, w ciemno niema co trafiać bo na wymieniasz się i nakupujesz a efekt nie zniknie.

Co do oleju to jak dla mnie możecie jeździć po 90 tys bez zmiany. Każdy dba o swoje auto we własny sposób. Osobiście wolał bym kupić auto w którym olej był zmieniany co 10 tys bo wtedy wiem że właściciel dbał o auto i że ja będę dbał tak samo.

Opublikowano
Wymiana co 10.000 ? to wychodzi średnio 2x w roku wymiana wow ! Ja tam zawsze leje nowy po przejechaniu 30000Km skoro tak jest zalecane to nie będę się spierał, oczywiście piszę o formule long life. W przypadku BMW pierwszy raz będe wymianił olej ponieważ posiadam go od miesiąca dopiero :p pytanie moje stąd, że kartka jest przypięta z inf. o wymianie oleju, a samochód dziwinie zaczął kopcić. Dzisiaj zobaczyłem, że filtr powietrza jest jest Czarny chociaż nowy był bialutki :) pewnie był wymieniany w 2008r. jak wcześniej filtr paliwa ! Pewnie dużo można zarzucić BMW ale silniki to są prawdziwe WOŁY robocze ! auto przejechało 59000 na filtrze paliwa i powietrza ! jeżeli po naprawie usterki wszystko będzie śmigało idealnie to już nigdy nie porzucę marki BMW :) Tylko nie EGR w poprzednim aucie przerabiałem ten temat ! niby go wyczyściłem ale i tak po przejechaniu 500Km znów się zapchał... Ostatecznie wymiana za 650zł :(
Opublikowano
Mozna wymieniac i co 5 tys, kto bogatemu zabroni. Sa i tacy ci myja sie 4 razy dziennie i tez jest spoko. 90% wlascicieli aut na zachodzie nie zastanawia sie nad slusznoscia wymiany co 10 tys czy co 30 tys. Kupuja auto by jezdzic a kwestie przegladow i serwisy pozostawiaja ASO. Zalecenia producenta sa takie a nie inne i nic z autem sie nie stanie gdy ktos odwiedzi serwis co 30 tys i zaleje long life.
Opublikowano

nie chce mi się już dyskutować

róbcie jak chcecie

woły robocze - gdzie się klapki w kolektorze urywają po 100 tyś, pekają wały itd

tym bardziej się utwierdzam w przekonaniu żeby w PL fur nie kupować

przynajmniej nie takich gdzie olej co 30 tys wymieniano

no ale mądry kupujący samochód kogoś z forum będzie mógł zweryfikować posty i ocenić

czy pasuje mu stosunek sprzedającego do samochodu czy nie

Opublikowano
Mozna wymieniac i co 5 tys, kto bogatemu zabroni. Sa i tacy ci myja sie 4 razy dziennie i tez jest spoko. 90% wlascicieli aut na zachodzie nie zastanawia sie nad slusznoscia wymiany co 10 tys czy co 30 tys. Kupuja auto by jezdzic a kwestie przegladow i serwisy pozostawiaja ASO. Zalecenia producenta sa takie a nie inne i nic z autem sie nie stanie gdy ktos odwiedzi serwis co 30 tys i zaleje long life.

 

Zapominasz o tym że 90% właścicieli aut na zachodzie wymienia auto co 4 lata i kupuje nowe z salonu a to wysłużone i wypierdziane sprzedaje na wschód. Do tego stać ich na to by naprawy i przeglądy robić w ASO a nie u pana Kazia.

Piszesz że nic się nie stanie ale do jakiego przebiegu ? BMW podaje informację że w skrzyni automatycznej nie wymienia się oleju nigdy, ale tez podaje informacje że skrzynia powinna wytrzymać 150 tyś km a po tym przebiegu jak się coś psuje to trzeba ją wymienić na nową.

Kolejna sprawa to turbina i dwumas.

Jeszcze jedna sprawa to taka że jak ktoś robi tuning w swoim aucie to firmy zmniejszają liczbę kilometrów miedzy wymianami olejów - pewnie po to by było leprze smarowanie i dlatego ja u siebie wymieniam co 15 tyś km.

Jak bym miał takie drogi jak sa za granicą i większość spędzał na super autostradach to też może wymieniał bym co 30 tyś km.

Opublikowano

prawda prawda obniżali ilość km między wymianami, wiem że w przypadku Vw z 2004r do 8 tysi

nie wie jak teraz, dowiem się jak podkręce

Opublikowano

Dzisiaj wziąłem się za wymianę filtru powietrza, po odkręceniu maskownicy z silnika zobaczyłem, że przewody są z oleju :( pstryknąłem parę fotek może będziecie mi mogli powiedzieć coś więcej nt. Dodam, że na jednym zdjęciu widać środek zaworu Egr, który również jest cały w oleju... sprawdziłem bagnetem poziom oleju i okazuje się, że jest tylko połowa. Auto było w serwisie i jakoś nikt mi o tym nie wspomniał.

 

http://dodajfotke.pl/images/rn6j1ey5.JPG

 

http://dodajfotke.pl/images/5iq6nxfh.JPG

 

http://dodajfotke.pl/images/5nmdz7kq.JPG

 

http://dodajfotke.pl/images/ykzf0hlr.JPG

Opublikowano

witam

 

chyba trzeba wymienić ten górny przewód powietrza ,sprawdz cybant na przewodzie ,ten przy zaworze EGR.

generalnie uszczelka zaworu EGR pewnie do wymiany ,cały dolot do czyszczenia , co do oleju to norma że diziu bierze tylko musisz sprawdzić ile :norty:

Opublikowano

musi być dużo oleju w dolocie, w wężach - czujnik temperatury powietrza cały w oleju...widać dużo "mokrego" nagaru olejowego.

Pompa vaccum jakaś taka "przepalona"...

 

Dolot do rozebrania i wyczyszczenia.

Opublikowano
Wychodzi na to, że znalazłem źródło kopcenia :) jednym słowem czeka mnie dużo pracy z czyszczeniem... ostatnio odczułem też mały spadek mocy ale podejżewam, że chodzi o EGR co widać na zdjęciu. Ciekawe tylko czy jak go wyczyszczę to będzie poprawa ? wyczyścić dolot ? czyli wszystkie te rurki, które są przed Egr rozebrać i wyczyścić dokładnie od środka ? a możecie mi doradzić środek, który poradzi sobie z olejem ? bo podejżewam, że rozpuszczalnik odpada ? W ten weekend kupię uszczelkę pod EGR :) Jeżeli dobrze zrozumiałem to mam wymienić górny przewód powietrza zaraz po tym jak wyczyszczę przewody tak ? i problem zniknie ? Możecie mniej więcej wskazać miejsce czujnika tempteratury powietrza ? myślałem, że jest ok skryty w jakimś przewodzie ale z odpowiedzi kolegi
silbergrau
wynika, że jest na zewnątrz.
Opublikowano
Czy cały dolot łącznie z czujnikiem temp mogę potrakotwać rozpuszczalnikiem nitro ? mam go z 5 litrów :) pomyślałem więc, że można by wlać wszystko do miski gdzie później wrzucę elementy i potraktuje je szczotką drucianą :) Jeżeli chodzi o zawór EGR to czy mogę go również zanurzyć ? czy muszę starać się tylko środek wyczyścić ? bo z tego co widziałem, co zresztą widać na zdjęciu stan jest masakryczny !
Opublikowano

Ja uzywam czegos takiego

http://shop.berner.eu/berner/de/productgroup/95649/PKW/Chemie/Reinigen_u._Pflegen/Teile-_und_Betriebsreiniger/Entfettungsspray

Pozatym sprawdz dokladnie weze czy niemaja pekniecia - kopci bo dostaje zamalo powietrza a i olej na wezach moze swiadczyc o ich nieszczelnosci.

Pozdrawiam

Opublikowano
nie chce mi się już dyskutować

róbcie jak chcecie

woły robocze - gdzie się klapki w kolektorze urywają po 100 tyś, pekają wały itd

tym bardziej się utwierdzam w przekonaniu żeby w PL fur nie kupować

przynajmniej nie takich gdzie olej co 30 tys wymieniano

no ale mądry kupujący samochód kogoś z forum będzie mógł zweryfikować posty i ocenić

czy pasuje mu stosunek sprzedającego do samochodu czy nie

 

Klaplki i waly to sie urywaja w allegrowych przebiegach po 180.000km. Kiedy wymienialem klapki, bo naczytalem sie strasznych rzeczy na forum to byly w idealnym stanie a moje auto ma 320.000km, olej od poczatku wymieniany wg. wzkazan komputera - zadnych awarii nic sie nie dzieje. Wk*** mnie takie placze szanownych kierownikow na to ze sie auta psuja bo olej nie wymieniany co 10kkm :) Rozumiem kolego ze filtr odmy tez wymieniasz co 10.000kkm?

 

Madry kupujacy nie poprawia fabryki, madry kupujacy nie bedzie patrzyl co ile wymieniany jest olej tylko pojedzie autem do ASO na diagnoze, bo skad moge wiedziec czy ktos co 10000km nie zalewa silnika kagerem.....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.