Skocz do zawartości

Jak sprawdzic wiskoze


bugi81

Rekomendowane odpowiedzi

jak sprawdzić wisko czy działa poprawnie pytam czy jest jakis konkretny sposób i czy mozna wisko zblokowac na stałe kiedys cos takiego słyszalem i dlatego pytam moze ktos to juz robił a może nie da się ps.nie pytam dlatego ze coś mi się dzieje z układem chłodzenia tylko chcę wiedziec czy mam dobre wisko :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

witam

Powiem tak u mnie jak odpale silnik w tych temperaturach co sa teraz to tylo slychac visco jak rusze przez chwile je slysze.Latem to caly czas jest zalaczone jak ruszam z pod swiatel to jak silnik odrzutowy slychac :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj cytuję kolegę robertbmw

Prawdą jest to, że visco na zimnym silniku, zaraz po odpaleniu pracuje zasprzęglone, a to tylko z tego powodu, że olej ten po dłuższym czasie ściega w dolną część bieżni ślizgowej i gromadząc się w jednym miejscu, również powoduje zasprzęglenie. Jednak po kilku obrotach zostaje on rozrzucony siłą odśrodkowo i visco przechodzi w tryb normalnej pracy kontrolowanej przez bimetal.

Zadaniem visca jest odprowadzanie nadmiaru ciepła z chłodnicy w sytuacji, kiedy nie ma innego czynnika schładzającego - mam tu na myśli przepływ powietrza przez chłodnicę w trakcie jazdy lub jego niewydolność w schładzaniu.

I tu jest odpowiedź.

1. Visco napewno powinno zwiększyć swe obroty w chwili zejścia obrotów silnika do obrotów biegu jałowego (czyli przeważnie postoju lub zatrzymywania się auta, kiedy to przepływ powietrza przez chłodnicę maleje lub go nie ma)

2. Powinno także się zasprzęglić w trakcie jazdy, kiedy przepływające powietrze przez chłodnicę jest zbyt małe i nie pozwala na wystarczające schładzanie chłodnicy (np. gorące powietrze)

3. Gdy już zasprzęgli na wolnych obrotach pozostaje zasprzęglone do momentu, aż przepływające powietrze przez chłodnicę nie zacznie spełniać swojej roli.

 

Tak powinno prawidłowo pracować visco, lecz przeważnie tak nie jest.

Jest wiele rodzaji visc, pomimo tego, że jednakowo wyglądają. Różnice te wynikają z pojemności silnika i typu zastosowanego wiatraka, bliskości do chłodnicy, oraz temperatury pracy silnika o której decyduje termostat.

W samochodach BMW temperatura silnika była, jest i ma być zawsze w połowie. Jakiekolwiek wychyłki wskazówki poza połowę przy sprawnym i szczelnym układzie chłodzenia, są już sygnałem o niewydolności sprzęgła wiskozowego.

 

Moja metoda sprawdzania, czy visco jest wydolne:

1. Cieszy mnie kiedy wyczuwam, jak wentylator zwiększa siłę podmuchu powietrza po zejściu silnika na obroty biegu jałowego i stara się takie utrzymać.

2. Po dodaniu gazu zwiększają się one wraz z obrotami silnika, lub nawet i nie, ale zaraz po ujęciu gazu znowu wyczuwam zwiększony podmuch.

3. Trzymam silnik na 1200 - 1500 obrotach i obserwuję czy visco nagle ze stanu wysprzęglenia zaczyna powoli zwiększać swoje obroty (czasem robię przegazówki i pozwalam silnikowi zejść na obroty biegu jałowego, po czym znowu powoli je dodaję)

 

a tutaj temat na wolne wieczory: viewtopic.php?f=15&t=109481&hilit=visco#p776598.Wszystko

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne macie obserwacje i sprawdzanie wiskozy

wisko sprawdza sie :

1.na zimnym silniku pokrec wentylatorem im ciezej chodzi tym bardziej zjechane powinien obracac sie bez wiekszych oporow.

2.Jezeli na rozgrzanym silniku na 90stopni zatrzymasz reka wisko bez problemow, to bedzie do wymiany{uwazac na palce!!!}.

 

Powiedz co Ci sie dokladnie dzieje a powiem ci czy to wisko czy nie....

wymienialem juz wisko w 2.0i wiec znam dokladnie objawy itd...

 

Zapomnialem dodac najwazniejszego{sory wymienialem to 3 lata temu}

a wiec na rozgrzanym silniku lapiemy wentylator,{wtedy daje sie zlapac bez problemu i duzego oporu} ale trzymamy wentylator reka aby sie nie krecil i czekamy , jak temperatura sie zwiekszy to wisko powinno sie wlaczyc i zaczac chlodzic mocniej gdyz temperatura zaczyna wzrastac,jezeli wisko jest OK to poczujemy nagle duzy opor krecenia [wtedy wisko sie wlacza i kreci mocniej],jezeli dalej luzno bedziemy trzymali reka a temperatura dalej bedzie wzrastac tzn ze wisko do wymiany gdyz sie nie wlacza nie odbija/nie wysprzegla...a wiec moral z tego taki ze lapiemy i trzymamy az do wlaczenia, jak sie nie wlaczy ,nie poczujemy wiekszego oporu to do wymiany....Pozdr

Edytowane przez BMW e39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic sie nie dzieje z autem jest wszystko ok z temp na srodku ale chciał bym zapobiegać niż pózniej sie dziwić ze mam uszczelkę do wymiany i zauważyłem ze moje visco kreci sie tak samo jak i na wolnych obrotach i na szybkich wogóle nie zmienia tonu pracy ciągle tak samo sie kręci no i zagrzałem dzisiaj auto ze dolny wąż był gorący dodałem gazu i nic przytrzymując na obrotach dalej nic kreci sie tak samo no i to co mówił kolega BMW e39 ze moge złapać wentylator palcami na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku czyli lipa rozumiem ze visco do wymiany ? .nasuwa sie drugie pytanie jakiej firmy kupic visco jak niż orginał ps. latem podczas dużych temp. zewnetrznych na swiatlach po trasie załączył się wentylator od klimy na 20 sek. i od tego sie zaczeło :| a visko sie kreci jak kreciło najlepsze jest to ze temp silnika jest w normie, rozumiem ze wentylator od klimy robi cala robotę za visco ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne macie obserwacje i sprawdzanie wiskozy

wisko sprawdza sie :

1.na zimnym silniku pokrec wentylatorem im ciezej chodzi tym bardziej zjechane powinien obracac sie bez wiekszych oporow.

2.Jezeli na rozgrzanym silniku na 90stopni zatrzymasz reka wisko bez problemow, to bedzie do wymiany{uwazac na palce!!!}.

 

Powiedz co Ci sie dokladnie dzieje a powiem ci czy to wisko czy nie....

wymienialem juz wisko w 2.0i wiec znam dokladnie objawy itd...

 

Mi się zdaje, że jak ciężkawo chodzi na zimnym to jest dobre. U siebie też wymieniałem i tamto leciutko się kręciło. Teraz leży w garażu i czeka na regenerację :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic sie nie dzieje z autem jest wszystko ok z temp na srodku ale chciał bym zapobiegać niż pózniej sie dziwić ze mam uszczelkę do wymiany i zauważyłem ze moje visco kreci sie tak samo jak i na wolnych obrotach i na szybkich wogóle nie zmienia tonu pracy ciągle tak samo sie kręci no i zagrzałem dzisiaj auto ze dolny wąż był gorący dodałem gazu i nic przytrzymując na obrotach dalej nic kreci sie tak samo no i to co mówił kolega BMW e39 ze moge złapać wentylator palcami na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku czyli lipa rozumiem ze visco do wymiany ? .nasuwa sie drugie pytanie jakiej firmy kupic visco jak niż orginał ps. latem podczas dużych temp. zewnetrznych na swiatlach po trasie załączył się wentylator od klimy na 20 sek. i od tego sie zaczeło :| a visko sie kreci jak kreciło najlepsze jest to ze temp silnika jest w normie, rozumiem ze wentylator od klimy robi cala robotę za visco ??

 

Visco to raczej oryginał. Naczytałem się o podróbkach, że są bardzo lipne (chodź na własnej skórze nie testowałem). Jak palcami zatrzymujesz to na pewno jest do wymiany bądź regeneracji. Przeczytaj post, który podesłał kolega wyżej. Bardzo dobry i sprytny patent :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wcale tak nie jest , że jak wskazówka pokazuje pion to już wisco trzyma.

Ja to muszę autko pokręcić dłużej by zadziałało. W chłodny dzień z otwartą maska to w zasadzie niewykonalne.

Latem w upalny dzień to w korku często się załacza. I nie trzeba tego sprawdzać ręką. TO SŁYCHAĆ.

 

Nigdy wskazówka nie wyszła u mnie poza pion nawet o milimetr. < to chyba sprawne>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie....w zimie ciezko to zauwazyc,dopiero jak przyjda cieple dni i korki to wtedy wisko sie wlacza,pierwszym objawem padnietego wiska w silniku 2.0i jest podnoszenie sie temperatury silnika,jezeli tylko na mm wychyli ci sie w prawo wskazowka od temperatury to bedziesz wiedzial ze wisko do wymiany....Radze od razu gasic silnik zeby silnik nie dostal za duzej temperatury bo pozniej same problemy....Ja naszczescie gasilem od razu i wszystko bylo ok ,wymienilem wisko i auto jak nowe...Wisko tylko ori siemensa z tego co pamietam i kosztowalo cos kolo 250zl...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Ja kupilem zamiennik firmy Hart za 200 zl chyba 2 lata jezdze i temperatura trzyma pion w korkach w upalne dni. :D

 

W upalne dni trzyma pion w korkach tez, a normalnie to nie trzyma??

Oryginal mozna kupic nie tylko w serwisie, ja kupilem w intercars....

Jezeli bys mial duze problemy to moge Ci zamowic,odbierzesz sobie u siebie w miescie o ile masz intercars u siebie...

Edytowane przez BMW e39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Ja kupilem zamiennik firmy Hart za 200 zl chyba 2 lata jezdze i temperatura trzyma pion w korkach w upalne dni. :D

 

W upalne dni trzyma pion w korkach tez, a normalnie to nie trzyma?? :mad2:

Oryginal mozna kupic nie tylko w serwisie, ja kupilem w intercars....

Jezeli bys mial duze problemy to moge Ci zamowic,odbierzesz sobie u siebie w miescie o ile masz intercars u siebie...

No skoro trzyma w korkach w upalne dni to chyba logiczne ze na odwrót też nie? :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bugi81 proszę bardzo, do wyboru do koloru http://www.czescidobmw.pl/kategorie/Z-manualna-skrzynia-biegow,9402.html dodam tylko na koniec że ja śmigam około 3 lata na zamienniku za 120 zł i wszystko gra, nie zawsze tani zamiennik musi oznaczać bubel
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne macie obserwacje i sprawdzanie wiskozy

wisko sprawdza sie :

1.na zimnym silniku pokrec wentylatorem im ciezej chodzi tym bardziej zjechane powinien obracac sie bez wiekszych oporow.

2.Jezeli na rozgrzanym silniku na 90stopni zatrzymasz reka wisko bez problemow, to bedzie do wymiany{uwazac na palce!!!}.

 

Powiedz co Ci sie dokladnie dzieje a powiem ci czy to wisko czy nie....

wymienialem juz wisko w 2.0i wiec znam dokladnie objawy itd...

 

Zapomnialem dodac najwazniejszego{sory wymienialem to 3 lata temu}

a wiec na rozgrzanym silniku lapiemy wentylator,{wtedy daje sie zlapac bez problemu i duzego oporu} ale trzymamy wentylator reka aby sie nie krecil i czekamy , jak temperatura sie zwiekszy to wisko powinno sie wlaczyc i zaczac chlodzic mocniej gdyz temperatura zaczyna wzrastac,jezeli wisko jest OK to poczujemy nagle duzy opor krecenia [wtedy wisko sie wlacza i kreci mocniej],jezeli dalej luzno bedziemy trzymali reka a temperatura dalej bedzie wzrastac tzn ze wisko do wymiany gdyz sie nie wlacza nie odbija/nie wysprzegla...a wiec moral z tego taki ze lapiemy i trzymamy az do wlaczenia, jak sie nie wlaczy ,nie poczujemy wiekszego oporu to do wymiany....Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne macie obserwacje i sprawdzanie wiskozy

wisko sprawdza sie :

1.na zimnym silniku pokrec wentylatorem im ciezej chodzi tym bardziej zjechane powinien obracac sie bez wiekszych oporow.

2.Jezeli na rozgrzanym silniku na 90stopni zatrzymasz reka wisko bez problemow, to bedzie do wymiany{uwazac na palce!!!}.

 

Powiedz co Ci sie dokladnie dzieje a powiem ci czy to wisko czy nie....

wymienialem juz wisko w 2.0i wiec znam dokladnie objawy itd...

 

Zapomnialem dodac najwazniejszego{sory wymienialem to 3 lata temu}

a wiec na rozgrzanym silniku lapiemy wentylator,{wtedy daje sie zlapac bez problemu i duzego oporu} ale trzymamy wentylator reka aby sie nie krecil i czekamy , jak temperatura sie zwiekszy to wisko powinno sie wlaczyc i zaczac chlodzic mocniej gdyz temperatura zaczyna wzrastac,jezeli wisko jest OK to poczujemy nagle duzy opor krecenia [wtedy wisko sie wlacza i kreci mocniej],jezeli dalej luzno bedziemy trzymali reka a temperatura dalej bedzie wzrastac tzn ze wisko do wymiany gdyz sie nie wlacza nie odbija/nie wysprzegla...a wiec moral z tego taki ze lapiemy i trzymamy az do wlaczenia, jak sie nie wlaczy ,nie poczujemy wiekszego oporu to do wymiany....Pozdr

Ja bym tak nie ryzykował i po drugie trzeba (szczególnie teraz) ogromnie długo stać nawet jak auto osiągnie pion. Najlepiej zrobić traskę tak przy okazji na koniec wysiąść i czekać na postoju kilka minut troche gazująć można przepustnicą przy otwartej masce. Nic trzymać nie trzeba to bo słychać jak się załączy :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam serdecznie posiadam bmw 520i e39 mam mały problem lub go nie mam bo mechanicy różnie mi mówią, samochód dość szybko uruchamia wisko, i wydaje mi się ze za długo mi pracuje ,tzn np wsiadam rano do auta i po ok 5 km przy tych mrozach czyli -15 uruchamia mi sie wisko i chodzi dosc dlugo nawet czy jade czy stoje, na swiatlach dopiero po ok 5 minutach postoju na uruchomionym silnikach i wolnych obrotach,wylaczy sie wisko az kawalek przejade i znowu uruchamia sie wisko, weze nie puchna, brak problemow z temperatura,brak oleju w plynie chlaczacym, wiec odpada uszczelka, brak jakis oznak, wisko da sie poruszac na wylaczonym silniku chodzi lekko nie jest zblokowane bo przecież brak problemu z jego poruszaniem,samochód pali normalnie ok 13litrow gazu po miescie czy ktos ma jakis pomysł przegladalem fora ale nie znalazlem odpowiedzi na ten problem lub jak pisalem brak problemu.

Czy moze ktos rozwiac moje watpliwosci i mi odpowiedziec? Lub czy jest ktos w regionie Rybnika Katowic z ktorym mogl sie spotkac i zobaczyc jak to wyglada w jego samochodzie?Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc i dopowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja mam podobny problem jak KAROLNYT,tylko że moje visco włącza się w temperaturach wyższych (lato) a wcześniej tak się nie działo (węże,płyny,temp.ok.) Najprawdopodobniej też mam visco do wymiany,można się pokusić o wyjęcie i dolanie specjalnego oleju wiskotycznego toyoty i pobawić się...ale czy warto?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można się pokusić o wyjęcie i dolanie specjalnego oleju wiskotycznego toyoty i pobawić się...ale czy warto?

Jeżeli tylko masz czas, chęci i trochę zdolności to czemu nie, ale w temacie na forum odnośnie regeneracji viska z tego co pamiętam nie wszystkie próby zakończyły Się jego poprawnym działaniem. Więc może zamiast kombinować tak będzie prościej http://www.czescidobmw.pl/kategorie/Z-manualna-skrzynia-biegow,9402.html zresztą link do sklepu podawałem kilka postów wcześniej :norty:

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.