Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu
Opublikowano
a czemu nie 5w40? lub 0w40?

a jaki masz przelot?

w30 to generalnie rzadki olej o małych oporach tarcia ale też słaby film łatwiejszy do zerwania(choć bez przesady masz nie wysilony silnik), dobry do nowych samochodów i do specjalnych warunków sportowych.

BMW zaleca różne rzeczy, np. do tej pory moja benzyna wymiana oleju co 40000k, teraz co 25k, a wymieniam max co 10k, to samo ze skrzynią bmw nie zaleca wymiany oleju, olej fabryczny jest bardzo niskiej lepkości ok 6cSt w 100*C a do tego niestety prawie pozbawiony dodatków (mniej niż w olejach klasy ATF) , olej lifetime wytrzymuje długo sam w sobie ale niestety bardzo słabo chroni skrzynię

wypłucz silnik, wlej millersa jak masz powyżej 100k przelotu to wez w40 , szczególnie jak do tej pory jezdziłeś na W40

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a czemu nie 5w40? lub 0w40?

Wyjąłeś mi to z ust.

 

Jeśli masz silnik M47N2 to polecam oleje lekko bieżne ze względu na spore opory przy zimnym rozruchu. Jak wiadomo silnik, turbina najbardziej dostają po tyłku podczas zimnego startu dlatego ważne jest aby olej dotarł jak najszybciej do najdalszych zakamarków. Dlatego 5W40 nie będzie dobrym wyborem, najlepiej 0w30, 0w40 lub 5w30.

Opublikowano
Ja zalalem 0W40 Mobil 1 New Life i od tego momentu kultura pracy sie zwiekszyla, a i oleju nie bierze prawie wcale teraz, wczesniej na Castrolu 5w30 dolewki byly co chwila i kultura lracy gorsza.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a jezeli silnik bieżne trochę oleju 0w40 to na jaki byście proponowali zmiec 0w30 lub 5w30?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a jezeli silnik bieżne trochę oleju 0w40 to na jaki byście proponowali zmiec 0w30 lub 5w30?

Troche bierze tzn ile?

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja zalalem 0W40 Mobil 1 New Life i od tego momentu kultura pracy sie zwiekszyla, a i oleju nie bierze prawie wcale teraz, wczesniej na Castrolu 5w30 dolewki byly co chwila i kultura lracy gorsza.

 

który new life? esp ll-04 czy stary ll-01

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano
Ja zalalem 0W40 Mobil 1 New Life i od tego momentu kultura pracy sie zwiekszyla, a i oleju nie bierze prawie wcale teraz, wczesniej na Castrolu 5w30 dolewki byly co chwila i kultura lracy gorsza.

 

który new life? esp ll-04 czy stary ll-01

Ll-04

 

Edit: chyba....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a jezeli silnik bieżne trochę oleju 0w40 to na jaki byście proponowali zmiec 0w30 lub 5w30?

Troche bierze tzn ile?

 

przy spokojnej jezdzie pol l na 10k , kiedys nic nie bral 0w40

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To że zamiast np. 0W30 lub 5W30 ,zalejecie np. 0W40 lub 5W40- ma on większą lepkość ( gęstszy ) i ojeju silnik mniej bierze to nic dziwnego, tylko że ten kij ma dwa końce .

Należy pamiętać lub wiedzieć że, na oleju o wyższej lepkości będzie gorsze (późniejsze) smarowania przede wszystkim podczas zimnego uruchomiania silnika, czyli silnik będzie się szybciej zużywał :nienie: .

Opublikowano
Trochę inaczej to wygląda - symbole przed i za w określają lepkość kinematyczną oleju odpowiednio dla niskich i wysokich temperatur. Teoretycznie więc nie zaszkodzimy silnikowi stosując 0W30 zamiast 5W30, natomiast co do górnej cyfry byłbym bardziej ostrożny. Oleje o wyższym "W" tworzą grubszą warstwę filmu olejowego, jednak jeśli producent przewidział trzydziestkę jako optymalną, to znaczy że luzy i charakterystyka pracy tej pary ciernej jest obliczona na olej W30 i ten powinien zapewnić optymalne smarowanie. Oczywiście jeśli upalamy non stop auto to warto pomyśleć o wyższej liczbie, bo wtedy temperatura oleju redukuje grubość warstwy i zmienia lepkość oleju, ale w codziennej eksploatacji raczej nie będzie to lepsze dla naszego silnika. IMHO powinno się lać markowy (i niepodrabiany) olej spełniający wymagania producenta i będzie dobrze. Co do samych dodatków to obecnie jest kilka firm na świecie, które dostarczają je do producentów oleju, także bardzo często kupując olej dwóch firm otrzymujemy praktycznie to samo. Ważny jest również olej bazowy, ale w przypadku dużych koncernów różnic też praktycznie nie ma - ważne, żeby był otrzymywany na nowym porządnym sprzęcie umożliwiającym usunięcie zanieczyszczeń i półproduktów. Może trochę inna marka i inne przebiegi, ale w domu przewinęło się dość sporo aut spod znaku romba, które od nowości jeździły na jednym oleju zalecanym przez producenta i w żadnym nie stwierdziliśmy najmniejszych ubytków oleju od wymiany do wymiany (stąd też moje duże zaufanie do Elfa - notabene solaris LLX ma aprobatę BMW LL04).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Teoretycznie więc nie zaszkodzimy silnikowi stosując 0W30 zamiast 5W30

Oczywiście, że w tą stronę nie zaszkodzi.

Tylko że ja ustosunkowałem się to sytuacji odwrotnej, którą opisywali koledzy wyżej w postach. Tj.zmiana oleju np. 0W30 lub 5W30 które to są olejami lekkobieżnego o niższej lepkości na, np.0W40 lub 5W40 które to nie są już olejami lekkobieżnymi i posiadają wyższą lepkość. W tą stronę, pociąga to za sobą te konsekwencje o których wyżej napisałem.

Reasumując, krótko, powinniśmy jeździć na oleju o takiej lepkości w danej strefie klimatycznej, jaką rekomenduje producent.Nie wiem jak w benzyniakach, w naszych dieslach jest to najczęściej 5W30 lub 0w30 i .

Edytowane przez Andrzej62
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli użytkujesz w kraju lub w naszej strefie klimatycznej a nie np. w południowej europie,to o jakie plusy przy tej zamianie miały by wystąpić :shock: . Jedyny plusem to to że może Ci prać mniej oleju i na tym koniec. Taka zamiana nie wpływa korzystnie na trwałość silnika, szczególnie zimą. Wzrośnie również trochę spalanie, choć to nie najważniejszy minus tej zamiany. Zdecydowanie ważniejsze przy takim ruchu są minusy, o których pisałem krótko wyżej.W dziale olei ,tam można na ten temat znaleźć więcej informacji.

Z jakiegoś powodu producent rekomenduje oleje danej lepkości dla danego silnika.

Czasami mam wrażenie że ludzie wybiórczo czytają tematy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zdecydowałem się na ten olej m.in. po lekturze tematów z tego forum. co osoba to inna opinia.co do tych plusów to może rzeczywiście przesadziłem,ale przez rok do następnej wymiany wątpię żebym narobił sobie szkód.jak na razie to spalanie wręcz lekko spadło,a silnik jak na traktor też spokojniej chodzi,ale czas pokaże.
Opublikowano
Panie i Panowie, czysto teoretycznie stawiam takie pytanie: jakie skutki miałoby zalanie silnika olejem pół/pół 5w30/5w40 tej samej firmy?

-------------------

Artur

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Żadnych radykalnie groźnych konsekwencji .Ze względu na lepkość, lepsze właściwości niż byś zalał samym 5W40, gorsze niż samym 5W30. Tak jak byś zalał nieistniejącym olejem 5W35 :wink:

Aleś wymyślił :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czyli 0w40 to bardziej gesty olej niz 0w30? myślałem zawsze ze odwrotnie....
Opublikowano

liczba przed W to plynnosc w zerze naciagana jako charakterystyka dla niskich temp ale to nie jest prawda w 100%

Wlewaja olej do naczynka z dziurka, temp = 0st i mierza sekundy az olej wyplynie... jak wyplynie ponizej 5s to jest 0W, 5W to 5s, 10W to 10s..

Jest jeszcze jeden parametr "zimowy" - temperatura plyniecia czy jakos tak (wcale nie jest tak ze olej 0W musi miec ja nizej niz 5W...dlatego to troche uproszczenie)

 

liczba po W to chyba jakies tam charakterystyki w 100st ... a parametrem granicznym dla wys. temp jest temp zaplonu

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

Panowie,

 

bardzo uprosciliscie temat.

 

Stosowanie samych klas jest niewystarczajace bo niezadko jest tak ze olej 0W30 ze gestszy od 0W40 bo to zalezy od kilku jego parametrow technicznych a nie tylko od samej klasy.

 

Jak chodzi o start zimno jest tak samo, olej 0W moga miec wieksza trudnosci przy starcie na zimno niz inne oleje 5W.

Przyklad amsoil 5W40 ma lepsze parametry startu na zimno niz np Castrol EDGE 0W30 lub 0W40 ale i tak prawie dwa razy gorsze nie Mobil 1 new life 0W40. Liczy sie charaktrystyka CCS danego oleju (pod -30 lub -35).

 

Faktycznie sa silniki ktore powinny byc uzywane z olejem o niskiej gestosci ale nie ma to nic wspolnego z lekkobieznoscia ktora toczy sie oszczednosci paliwa. Tak naprawde zaden silnik BMW oprocz wersji M (diesel i benzyna) oraz dwoch bardzo specyficznych przypadkow nie wymaga absolutnie oleju SAE 30 zamiast SAE 40.

 

A kolega fzhut poleciales bo bandzie troche, ja bym najpierw zaczal od nauczynia sie czytania kodow na butelce oleju zanim bede gdybal kolega jakies fantasmagorie bo nie ma oleju SAE W30 tylko SAE 30 lub SAE 5W dla kategori zimowej. W sie odnosi do pierwszej cyfr czyli 5W a nie do drugiej jak pisesz :norty:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

króciutko: [mobil 1 new life 0w40] vs [shell helix ultra ect 5w30]

...do e60 545iA; 2004; 240tyś km ?

freude am fahren / fuck downsizing

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.