Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Sz. Forumowiczów!

 

W związku z dzisiejszym "incydentem", który przydarzył się mojej żonie w naszym E39 prośba o info od kogoś, kto miał podobny przypadek.

 

Zauważyłem po powrocie do domu, że pod autem są plamki oleju. Zajrzałem pod spód i tu niestety zaobserwowałem, iż miska skrzyni ( atomat ) i kawałek podwozia jest ubrudzona w oleju. Zajrzałem dalej pod maskę i okazało się, że olej ( najprawdopodobniej ) wydostał się z otworu, gdzie jest bagnet do sprawdzania poziomu ( był wysunięty około 1 cm, a cała rurka uwalona olejem ( + wszystko pod spodem + osłony pod silnikiem.

 

Pytanie - czy komuś przydarzyło się coś podobnego i czym to może być spowodowane? Czy jest opcja, że silnik w ten sposób jakoś się "odpowietrzył" lub coś podobnego?

 

Z góry dziękuję za info.

 

Pozdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
odma pewnie zamarzła lub jest zapchana.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Zapchana odma... Mogła też zamarznąć, choć przy tych temperaturach mało prawdopodobne.

 

 

EDIT: Kolega dyzio mnie uprzedził. :mrgreen:

Opublikowano
napewno cos z odmą miałem to samo kiedys w aucie ale to było vw polo 1.3 odma przymarzała odma przy -20 ,to była wada tych silników.odma w kazdym silniku działa podobnie .jaki masz wlany olej w silnik? temperatura ostatnio spadła sporo nizej olej zgestniał w jakims stopniu zapchał odme i wypchneło olej. radze wymienic filtr odmy i zalac świezy olej
  • Moderatorzy
Opublikowano
choć przy tych temperaturach mało prawdopodobne

U mnie było -5.

Co do reszty to jak najbardziej koledzy mają rację.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
choć przy tych temperaturach mało prawdopodobne

U mnie było -5.

Co do reszty to jak najbardziej koledzy mają rację.

 

Ja akurat mieszkam na zachodzie naszego wspaniałego kraju. W ciągu zimy temp. nie spadła poniżej -2...

Opublikowano

Także sprawdziłbym odmę/separator oleju. Niestety nie wszyscy wiedzą, że trzeba ją bezwzględnie wymieniac co 2-3 wymiany oleju. Inaczej skraca się żywot turbiny.

Pzdr.

Opublikowano
Także sprawdziłbym odmę/separator oleju. Niestety nie wszyscy wiedzą, że trzeba ją bezwzględnie wymieniac co 2-3 wymiany oleju. Inaczej skraca się żywot turbiny.

Pzdr.

 

Mi przy kolejnej wymianie wypada wymiana... Co do niewiedzy, to większość osób nie wie o odmie, że wogóle istnieje :duh: już nie mówiąc o jej wymianie...

Opublikowano
Także sprawdziłbym odmę/separator oleju. Niestety nie wszyscy wiedzą, że trzeba ją bezwzględnie wymieniac co 2-3 wymiany oleju. Inaczej skraca się żywot turbiny.

Pzdr.

 

Mi przy kolejnej wymianie wypada wymiana... Co do niewiedzy, to większość osób nie wie o odmie, że wogóle istnieje :duh: już nie mówiąc o jej wymianie...

to prawda 80% kierowców nie wie o jakiejs tam odmie. a 50% uzytkowników bmw z silnikiem disla nie wie ze wymiana odmy jest tak samo wazna jak wymiany oleju.później sie dzwią ze przedmuchy z bagnetu albo spod korka jak odma zapchana to gdzie mają ulatywać gazy :shock:

Opublikowano

Wielkie dzięki za wszelkie rady. Olej zmieniałem niedawno ( w serwisie, który podobno zna się na BMW ), zatem moim zdaniem to mechanik powinien poinformować mnie, że należy oprócz oleju i filtrów wymienić również filtr odmy, a nie ja jego. W tym kraju wszystko jest odwrotnie niż powinno być, ale nie ja pierwszy, nie ostatni... :).

 

Czy jest jakiś sposób żeby sprawdzić, czy odma jest sprawna czy nie? ( dym z bagnetu po odpaleniu itp. )?

 

Z góry dzięki za info.

Opublikowano
Zobacz jakie są przewody które dochodzą do odmy. U mnie były strasznie twarde, że nie mogłem ich przeciąć zwykłym nożem. Do tego moja odma była tak zajechana, że gwizdała wręcz, dym z tyłu co jakiś czas i lekko rzucało silnikiem. Po wymianie problem z głowy, wszystko ucichło itd. :D
Opublikowano

Koledzy, jeszcze jedno pytanie - czy da się ( przy umiarkowanych zdolnościach manualnych i za pomocą standardowych narzędzi ) wymienić tą odmę samodzielnie? Jeśli tak to czy ktoś dysponuje może schematem z realoem ( gdzie widoczna byłaby ta część ) albo sam już wymieniał?

Z góry dzieki za wszelkie sugestie :)

Opublikowano

Użytkownikowi @npptma i innym może się przyda. Poza tym gdzieś na naszym forum o tym czytałem, ale sam nie potrafiłem znaleźć, chyba trzeba by było odświeżyć temat bo to w zasadzie ważna rzecz. Nie wiem czy masz diesla czy benzynę bo nie doczytałem a więc stawiam 2 linki:

 

http://www.maxbimmer.pl/f28/wymiana-filtra-odmy-e39-530d-14892/

 

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=72207

Opublikowano
odme wymienisz sam bez problemu rozbierasz wszystkie osłony zewnetrzne silnika .demontujesz obudowe filtra powietrza wyciągasz filtr i masz dostep do odmy.sprawdzic mozesz czy jest zajechana patrząc czy dymi z bagnetu lub spod korka oleju.tylko zwruc uwage czy idzie para czy spaliny .jesli nie bedzie dymy z bagnetu czy korka oleju to nie znaczy ze odma jest dobra.itak nalezy ją wymienic.w serwisie bmw moze ci wlali jakis bublowaty olej.wiesz jak mechanicy kantują powie ci ze wlał syntetyk a ci wleje z beczki pół syntetyka i i zarobi z miejsca 100zł na tobie .co do wlanego oleju nie ufam mechanikom i sam wlewam olej albo patrze jak wlewa z banki to za co płace.odme warto wymienic tak czy siak.
Opublikowano

Wielkie dzięki za wszelkie podpowiedzi ( w szczególności za instrukcję http://www.maxbimmer.pl/f28/wymiana-filtra-odmy-e39-530d-14892/ - z taką fachową "literaturą" to nawet ja dam radę to wymienić :) ).

 

Jeśli chodzi o olej to zawsze jestem przy wymianie, a olej przywożę swój -numer z podmianką znam od kolegi pracującego w serwisie "znanego producenta popularnych aut służbowych" na literę "S" :D.

 

Jeszcze raz dzięki!

Opublikowano
Wielkie dzięki za wszelkie podpowiedzi ( w szczególności za instrukcję http://www.maxbimmer.pl/f28/wymiana-filtra-odmy-e39-530d-14892/ - z taką fachową "literaturą" to nawet ja dam radę to wymienić :) ).

 

Jeśli chodzi o olej to zawsze jestem przy wymianie, a olej przywożę swój -numer z podmianką znam od kolegi pracującego w serwisie "znanego producenta popularnych aut służbowych" na literę "S" :D.

 

Jeszcze raz dzięki!

dobrze robisz ze swój zawozisz tak trzymac :cool2: a odme wymien masz tam fajną instrukcje:) po wymianie nie powinno sie zdarzyc nic podobnego jak wczesniej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.