Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam problem z ogrzewaniem w swojej buni, a mianowicie: mam dwie strefy i z lewej strony z nawiewów leci ciepłe powietrze a po stronie prawej (kierowca) zimne. Po dodaniu gazu temperatury się wyrównują ale jak obroty spadną do okolic jałowych sytuacja się powtarza. Dodam, że wymieniałem zbiorniczek wyrównawczy, układ zalałem nowym płynem i niejednokrotnie go odpowietrzałem, jednak problemu się nie pozbyłem. Pomocy, bo już nie wiem co mam robić????
Opublikowano

zapowietrzona nagrzewnica

 

jezeli masz silnik M52 lub M54 to musisz odpowietrzyc uklad

 

mozesz wypiąc wtyczke od elektrozaworu sterującego wode na nagrzewnice wtedy powinien sie otwiorzyc na 100 proc nalac plynu do znacznika zamknąć korek i wlaczyc auto.....

 

te silniki odpowietrza sie tylko i wylacznie jedna srubą na wezu do chlodnicy ....... nigdy korkiem na zbiorniczku.

 

dodaj lekko gazu ustaw grzanie na mac.. po chwili powinno ci mocno grzac kabine......

 

potem powinines spowrotem wlaczyc wtyczke od elektrozaworku i ew uzupelnic plyn.

 

tomek

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Opublikowano

Dzięki Kolego za podpowiedź, dziś już trochę za ciemno na te czynności ale jutro zrobię wg Twoich wskazówek i na pewno dam znać, czy się poprawiło. Jeszcze raz wielkie dzięki :D

 

Robert

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możliwe , że elektrozawory są uszkodzone < rozpadły się gumki i blokują przepływ płynu>
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Próbowałem zgodnie ze wskazówkami kolegi odpowietrzyć, niestety nie pomogło. Nie znalazłem niestety tych elektrozaworków, o których wspominałeś. Układ odpowietrzałem w następujący sposób: nagrzałem silnik, włączyłem max temperaturę nawiewu, kolega utrzymywał obroty w przedziale 2 - 3 tys. a ja poluzowałem odpowietrznik na wężu powrotnym. Tą czynność wykonaliśmy ze cztery razy z przerwami na uzupełnienie płynu w układzie i nie wiele się poprawiło. Podpowiedzcie, co mogę jeszcze zrobić? Jest to moje I BMW i dopiero się go uczę. :mad2:
Opublikowano

Witam

Nie wiem moze sproboj na zimnym silniku odpowietrzyc jak tak zawsze robie

ustaw dmuchawe na 32 stopnie na maksa nadmuch

odkrec odpowietrznik od termostatu lej plyn chlodniczy do chlodnicy patrz czy nie ma babelkow i ta sama czynnosc zrob z odpowietrznikiem na chlodnicy :cool2:

Opublikowano

"Nie wiem moze sproboj na zimnym silniku odpowietrzyc jak tak zawsze robie

ustaw dmuchawe na 32 stopnie na maksa nadmuch

odkrec odpowietrznik od termostatu lej plyn chlodniczy do chlodnicy patrz czy nie ma babelkow i ta sama czynnosc zrob z odpowietrznikiem na chlodnicy :cool2:

"

 

 

 

To już przerabiałem nie raz :| . W którym miejscu mam szukać elektrozaworów od nagrzewnicy?

 

Pozdrawiam

 

Robert

Opublikowano
ten elektrozaór lub dwa znajduja sie w komorze silnika przy wewnetrznym nadkolu od strony kierowcy na wysokosci koła.

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

no wyglada na to, ze albo elektrozawory, albo zle odpowietrzony,

 

a termostaty macie sprawne, temp. szybko w gore i stoi w pionie?

 

jeszcze a propos odpowietrzania to ja mam taki sposob, na zimnym silniku jak przychodze po nocy np. odkrecam odpowietrznik na obudowie termostatu do konca i tam zalewam plyn na maksa, az zacznie sie przelewac, potem rozgrzewam motor, odpowietrzam tradycyjnie i pozniej znow na zimnym dolanie odpowietrznikiem, u mnie po takim zabiegu w aucie cieplytko, (warunek termostat musi byc sprawny)

Opublikowano

jeszcze a propos odpowietrzania to ja mam taki sposob, na zimnym silniku jak przychodze po nocy np. odkrecam odpowietrznik na obudowie termostatu do konca i tam zalewam plyn na maksa, az zacznie sie przelewac, potem rozgrzewam motor, odpowietrzam tradycyjnie i pozniej znow na zimnym dolanie odpowietrznikiem, u mnie po takim zabiegu w aucie cieplytko,

Ale po co komplikować sobie życie :?: Ja odkręcam odpowietrznik przy termostacie,następnie "dmucham" w wyrównawczy aż płyn wyleci odpowietrznikiem,następnie szybko go zakręcam żeby nie załapał powietrza. To samo powtarzam z odpowietrznikiem na zbiorniczku, chociaż z moich obserwacji wynika że nie jest to konieczne i wszystko hula jak trzeba. Całość zajmuje raptem 10 minut z przerwą na papierosa

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

"fachowcy" ostatnio mi ją niby odpowietrzali bo nie wiadomo skąd zaczęła się grzać... myślałem, że termostat klękł, ale jest w 100% sprawny,

kilka mies. temu cały układ chłodzenia miałem wymieniany po tym jak mi padło wisko...

 

na to, ze źle odpowietrzona bym nie wpadł...

 

być może źle odpowietrzyli... shit, tak to jest dać komuś auto :| :?

spróbuję sam dzisiaj odpowietrzyć... może to tylko błahostka

 

dzięki za podpowiedź

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.