Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam odrazu zanznaczam ze zakładam nowy temat poniewaz wiekszosc tematów jest o e46 m47 jednak w 39 są inaczej porozmieszczane odpowietrzniki lub niektórych wogóle nie ma.poza tym są rozbierzne teorie na temat sprawnosci termostatów i mam nadzieje ktos mi pomoze kto ma z tym dobre doswiadczenie a nie ,,amatorzy,, nie dogrzanych silników ktuzi wymienili termostat i akurat im to pomogło.

 

otuż zaczne od początku.silnik wolno sie nagrzewa dojdzie do pionu gdy ogrzewanie jest wyłączone po ok 15km jazdy w temperaturze +5 gdy było cieplej np +15 to wskazówka stała w piponie z właczonym ogrzewaniem.dodam ze jak włacze ogrzewanie to temp spada troche ponad 60stopni.w tescie licznika na postoju mam max 66 stopni na jałowym ogrzewanie wyłaczone.

 

co zostało sprawdzone:

termostat egr wymontowany przepuszcza leciutko powietrze z obu strone ale leciutko wiec niby sprawny.(z opinii wielu na forum jak swobodnie przepuszcza to do wymiany)

górny wąż ciepły który idzie do chłodnicy dolny zimny z tym ze chłodnica po stronie gorącego weza jest ciepła a ze strony zimnnego zimna.dolny wąż zimny wiec wychodzi na to ze termostat główny jest zamkniety czyli sprawny.

strumien powrotu wody do zbiorniczka wyrównawczego bez powietrza.próbowałem odpowietrzyc dzisiaj ale znalazłem tylko odpowietrznik na termostacie egr na wezu pod egr.

 

moje pytanie brzmi nastepująco: gdzie jest reszta odpowietrzników? prosze o konkrety a nie typu,,gdzies tam na węzu albo przy webasto,, albo inne nic nie wnoszące.

webasto nie wiem czy sprawne ale chyba nie grzeje bo dotykam chłodniczki webasto to jest zimna z 5 minutprzy odpaleniu tak samo jak wezyki idące do niej.

ogrzewanie nie jest zbyt wydajne a przy 50-60stopniach powinno nieźle ,,parzyc,, po ustawieniu na max.

Opublikowano
Kolego masz do wymiany teromstat glowny.Mialem to samo.Wymien glowny termostat i wszystko wroci do normy,auto bedzie chodzic o wiele lepiej i mniej bedzie palil,polecam tylko oryginal bmw,normalnie temperatura powinna byc 93-96
Opublikowano
Kolego masz do wymiany teromstat glowny.Mialem to samo.Wymien glowny termostat i wszystko wroci do normy,auto bedzie chodzic o wiele lepiej i mniej bedzie palil,polecam tylko oryginal bmw,normalnie temperatura powinna byc 93-96

tal ale znowu wielu ludzi twierdzi ze jak dolny wąż zimny to nie ma obiegu i to znaczy ze termostat głowny jest zamkniety.wiesz jak to sie miało u ciebie przed wymianą?czy dolny wąż był zimny?

Opublikowano
mam ten sam problem 520d termostat pierwszy vernet drugi bmw i dalej to samo nie mogę go dogrzać :(

To masz albo niesprwny nowy termostat/ termostaty albo czujnik co podaje temp na blat.

Opublikowano
mam ten sam problem 520d termostat pierwszy vernet drugi bmw i dalej to samo nie mogę go dogrzać :(

co masz na mysli pierwszy vernet drugi bmw? tzn ze załozyłes najpierw vernet i potem kupiłes drugi bmw? a termostat egr masz dobry?

Opublikowano
jesli chodzi o moje auto to wymieniłem termostat główny na nowy orginalny bmw i dogrzewa sie do pionu 90 stopni w tescie licznika z właczonym ogrzewaniem.termostat egr miałem sprawny sprawdzałem sposobem dmuchania w niego.ale wolno sie nagrzewa wiec podgrzewacz wody nie sprawny jest.wie ktos jak go sprawdzic?
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
wracam do tematu bo przez chwilę byłem nieobecny , pierwszy termostat założyłem vernet a potem kupiłem bmw oryginał i jest to samo , a gdzie jest termostat egr ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.