Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jest to mój pierwszy post na forum jednak mam nadzieję że będę tu częstym gościem. Jestem w trakcie poszukiwać swojego BMW serii 3. Początkowo myślałem nad zakupem innej marki, takiej bardziej dla ludu, w młodszym roczniku ale znajomi przekonali mnie że lepiej kupić 6 - 7 letnie BMW niż 3 - 4 letniego forda czy opla. Więc będzie BMW. Wybierając jednostkę napędową wybór padł na diesla 2.0 163KM. Oczywiście aby nie być biernym, zacząłem poszukiwań opinii o tym silniku i trafiłem na dość świeży artykuł. Oto on: http://moto.wp.pl/kat,123194,title,Diesel-od-BMW-drogi-zawodny-i-skomplikowany,wid,13674891,wiadomosc.html Powiem szczerze że po jego przeczytaniu włos mi się trochę najeżył na głowie i zacząłem bardzo ostrożnie podchodzić do tego silnika. Nie wiem ile w tym prawy, ile mitów ale pomyślałem sobie że nikt tego lepiej nie zweryfikuje niż posiadacze BMW z takim silnikiem. I tak właśnie trafiłem na Wasze forum. Wszelkie komentarze, opinie, uwagi będą mile widziane. Ewentualnie wchodzi jeszcze w grę silnik 2.0 150KM benzyna, jeśli ten diesel okaże się tak awaryjny. Większych silników nie szukam bo samochodu potrzebuję do normalnej, w miarę dynamicznej a jednocześnie oszczędnej jazdy na co dzień a nie do jakichś wyścigów ulicznych. Wiem że ON teraz jest droższy od benzyny a będzie jeszcze drożej i ta różnica między tymi dwoma silnikami może się zatrzeć ale na korzyść diesla w moim przypadku przemawia fakt iż mogę kupować ropę na któryś z samochodów w ojca firmie transportowej i odliczać sobie VAT. W przypadku benzynki, niestety, nie odliczę nic. Gdyby nie ta możliwość odliczenia VATu w ogóle diesla bym nie brał pod uwagę. Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Jest na tym forum wiele opinii o tych silnikach i niektórzy piszą ,że właśnie ten 163km jest mniej awaryjny niż 177 km .

Jak na razie 217 tyś. km na liczniku i silnik oraz całe auto jes bezawaryjne .

Poszukaj dobrego egzemplaża i dokładnie sprawdż przed kupnem a będziesz zadowolony :cool2:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

Problem z wałami dotyczy silników 177km z początku produkcji, fakt prawdą jest, że pod 150tys. wszystko się może zdarzyć, ale to zależy tylko i wylącznie od poprzedniego właściciela, poza tym wszystko można dokładnie zweryfikować przed zakupem i ewentualnie negocjować cenę na naprawy.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
A mam takie dwa pytanka jeszcze. Czy egzemplarze z 2005 - 2006r, z takim silnikiem, w cenie 50 - 53tys zł mogą być że tak powiem autentyczne? Chodzi mi o to czy za takie pieniądze kupie taki samochód z niekręconym licznikiem i nie bity? Nie orientuje się po prostu od jakich kwot taki dobry egzemplarz się zaczyna. Drugie pytanie tyczy się przebiegu. Tu chciałem obalić bądź potwierdzić pewien mit. Czy prawdą jest to że w BMW handlarze bardzo rzadko kręcą liczniki bo informacja o przebiegu zapisana jest w kilku miejscach w elektronice samochodu i o ile licznik i wzrok kupującego da się oszukać o tyle komputera już nie i że zawsze po odłączeniu pod komputer ten autentyczny przebieg będzie można poznać?
Opublikowano

W BMW nie ma problemu żeby skorygować licznik w każdym miejscu, za egzemplarz z 05 - 06r w 2,0 dieslu trzeba dać 52 - 55 tys. nie kuś się na takie co są wystawione za 42 - 47tys.zł bo wiadomo, że coś z nimi nie tak.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Czyli na dobrą sprawę, kupując auto sprowadzane to jest loteria, licznik może być oryginalny ale nie musi. Echhh, wszędzie oszukują. Powinni za takie rzeczy karać tak surowo jak tylko się da.
Opublikowano

A jeszcze jeśli można chciałem o jedną rzecz zapytać. Co będzie lepsze w przypadku diesla i tańsze w eksploatacji, automat, czy zwykła przekładnia manualna? Oczywiście też czytałem na ten temat i tu zdania są podzielone. Dlatego chciałem zapytać Was użytkowników, co w BMW szybciej pada i jest droższe w naprawie, koło dwumasowe w manualu czy automat?

Pozdrawiam.

Opublikowano
Na allegro kolo plus sprzeglo kosztuje 1700 wiec nie ma tragedii
Opublikowano
Ale jakiej firmy? Luk'a? To ja widzę że koszta eksploatacji BMW nie są wcale takie drogie o ile nie robi się tego w ASO. Są samochody nawet nie porównywalne z BMW których naprawy i części są o wiele droższe. Jednak prawda że im droższy samochód tym tańsze części.
Opublikowano

Być może coś jest na rzeczy z tymi silnikami 177 KM. Kumpel miał taki, wszystko było ok, śmigał, tylko często musiał dolewać płynu chłodzącego. Okazało się, że to jakaś grubsza sprawa i ostatecznie najtaniej wyszła mu... wymiana całego silnika (oczywiście na używkę). Ja mam 163 KM i - odpukać - śmigam już prawie rok bez najmniejszych kłopotów.

 

Aha - i nie wierz w opowieści, że poniżej 50k to kupisz złoma. Ja kupiłem w marcu zeszłego roku poniżej 45k i autko jest bezproblemowe. Przed kupnem przeszło kilkugodzinny test w ASO. Taki przegląd, choć drogi, mocno Ci polecam.

Opublikowano
Ale jakiej firmy? Luk'a? To ja widzę że koszta eksploatacji BMW nie są wcale takie drogie o ile nie robi się tego w ASO. Są samochody nawet nie porównywalne z BMW których naprawy i części są o wiele droższe. Jednak prawda że im droższy samochód tym tańsze części.

 

Luk`a

Teraz jest nawet zestaw za 1650zl

Wiecej wyjdzie za kolumne kierownicy jak padnie blokada ...

Opublikowano

O kolumnach , termostatach, wyzszosci opon rof nad zwyklymi i w druga strone bylo juz wszystko napisane

polecam lekture

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tak blokady padaly ,ale to w innych markach rowniez!!

w tych nowszych tez problem z lancuszkeim rozdzadu ,walem

ja bym bral na Twoim miejscu 318d najstarsza ,ja kupilem 118d 122ps (bedzie virus )

nie mam klapek w koletorze :cool2:

nie mam dpf :cool2:

lepszu osprzet bo prostrzy :cool2:

kupilem wiadomo w niepewnosci od 25tkm niz tylko wymiana fitrow i plynow ,w niedalekiej przyszlosci kolo pasowe :cool2:

Opublikowano
A mam takie dwa pytanka jeszcze. Czy egzemplarze z 2005 - 2006r, z takim silnikiem, w cenie 50 - 53tys zł mogą być że tak powiem autentyczne? Chodzi mi o to czy za takie pieniądze kupie taki samochód z niekręconym licznikiem i nie bity? Nie orientuje się po prostu od jakich kwot taki dobry egzemplarz się zaczyna. Drugie pytanie tyczy się przebiegu. Tu chciałem obalić bądź potwierdzić pewien mit. Czy prawdą jest to że w BMW handlarze bardzo rzadko kręcą liczniki bo informacja o przebiegu zapisana jest w kilku miejscach w elektronice samochodu i o ile licznik i wzrok kupującego da się oszukać o tyle komputera już nie i że zawsze po odłączeniu pod komputer ten autentyczny przebieg będzie można poznać?

Przegladałem ogłoszenia i znalazłem cos takiego. Mysle, że dla Ciebie idealna oferta http://otomoto.pl/bmw-320-salon-polska-C22434854.html

Opublikowano
Dzięki za pomoc :). Ja póki co na razie zbieram informację. Jeśli chodzi o sam zakup to będę go realizował bliżej wakacji. Na pewno w tym roku ale jeszcze nie teraz. Na razie chcę się dowiedzieć jak najwięcej informacji o samej marce i modelu żeby wiedzieć na co uważać, co sprawdzać podczas zakupu i z jakimi usterkami ewentualnie mogę się spotkać w trakcie jego użytkowania. Wiecie, ja nie kupuje samochodu tak hop siup że dziś podejmę decyzję że będzie to BMW a jutro idę do komisu i kupuje nie wiedząc i nie znając zupełnie samochodu. Takich praktyk nie stosuję. Uważam że takie informacje powinno się zbierać przed zakupem niż po zakupie bo "po" może się okazać że wdepnęliśmy w niezłe bagno i utopiliśmy paredziesiąt tysięcy. Ten z ogłoszenia jest jak najbardziej ok ale ja mimo wszystko wolał bym zrezygnować ze skóry na rzecz tej dużej nawigacji i wyświetlacza. Bez tego ten samochód wydaje mi się jakiś taki pusty. Ale takie egzemplarze idzie znaleźć więc na pewno uda się taki dostać :).
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Nie chcę zakładać nowego tematu zatem pozwolę sobie kontynuować w tym. Po przeanalizowaniu wszystkiego, doszedłem do wniosku że najodpowiedniejsza dla mnie będzie benzyna. Za dieslem jak wspominałem przemawiał dla mnie fakt możliwości kupowania ON na firmę i zwrotu całego VATu ale praca dziś jest jutro może być inna a diesel z rynku wtórnego to raz większe przebiegi, dwa droższy w zakupie a trzy ewentualne naprawy dość kosztowne. A benzynka jak się potrafi jeździć też może mało palić ale przynajmniej koszty napraw są niższe. Teraz mam tylko 2 pytanka. Pierwsze to w jakiej cenie można śmiało taki samochód wyposażony w ksenony i nawigację, z 2005 - 2006r kupić? Jakie ceny na rynku są to ja wiem ale interesuje mnie jaka cena jest najbardziej odpowiednia dla tego samochodu żeby być w miarę pewnym że samochód jest ok. Druga kwestia to silniki. W danych BMW patrzę że te samochody miały silniki 2.0 170 konne a w ogłoszeniach często widuję że mają 150km. Czy były dwie wersje tego silnika? Z góry dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Tego 170KM podobno nalezy omijac dużym łukiem. Byly opisane historie na temat jego awaryjnosci albo tu albo racingforum
Opublikowano
Ooo proszę, to ciekawe. Ten 150 konny silnik znam ponieważ kolega ma go w swojej trójce ale tej poprzedniej wersji, 2003r. Samochód kupił prawie nowy, miał nalatane wówczas 35tys, teraz ma ponad 200 i jest bardzo z niego zadowolony. Ja właśnie rozglądałem się za tym 170 konnym bo mocniejszy ale jeśli awaryjny to nawet na niego nie patrzę :). Diesel w moim przypadku jest również minusem ponieważ o ile na co dzień jeżdżę do pracy po 45km w jedną stronę to czasem w weekendy czy nawet w tygodniu trzeba podjechać 3km do sklepu, czy do rodziny też bardzo blisko a diesel na takich odcinkach nawet się nie nagrzeje więc szkoda silnika. Teraz pozostaje kwestia ceny. W jakiej kwocie taką trójkę z 2 litrową benzynką z nawigacją i ksenonami z lat 05 - 06 mogę dostać. Oczywiście mowa o pewnym samochodzie.
Opublikowano

Najlepsza zasada sortowac po cenie malejaco i na te najtansze nie patrzec. Lepiej kupic rok starszy a zadbany niz w tej samej cenie mlodszego ulepa.

Okazji nie ma. Kumpel jak wystawil wieczorem dosyc tanio krajowe polo bo chcial szybko sprzedac to nastepnego dnia o szostej rano byl juz wlasciciel komisu z gotowka. Tak wlasnie znikaja okazje.

Opublikowano
Wiesz co, ja to generalnie inaczej myślałem. Trochę się zajmuję polerką lakieru i generalnie odświeżaniem samochodu, tak amatorsko, po prostu to lubię i sprawia mi to przyjemność. Dlaczego o tym wspominam. Ponieważ planuję sprowadzenie samochodu z Włoch. Tam samochody można kupić stosunkowo taniej niż np w Niemczech i to sporo taniej. Z tą tylko różnicą że tam o samochody się nie dba. Dlatego sprowadzę sobie samochód z Włoch, środek ładnie wypiorę i oczyszczę bo mam do tego maszyny, z zewnątrz porobię ewentualne zaprawki lakiernicze, zrobię polerkę całego lakieru i będę miał samochód jak nowy. Bo technicznie to Włosi o samochody dbają i je serwisują. Wiem bo mam rodzinę we Włoszech i często tam jeżdżę.
Opublikowano

No to jeszcze jak masz możliwości to kup dwa tanie we włoszech i sam sklej jeden cudowny i będzie suuuper a reszta części zostanie na remonty i serwisy :mad2:

 

Teraz na poważnie ! Cena tego rocznika to między 55 - 60 tyś . zł za auto serwisowane i oryginalne - nie ulep . Auto , które ma przeglądy , dokumentacje i jest bezwypadkowe . Za auto z BMW premium selection trzeba dać jeszcze więcej gdzieś ok. 10 do 15 tyś . Nie ma nic za darmo ! Nie wierz w okazje i wodotryski w cenie . Kupisz coś takiego i potem tylko w nocy nie będziesz spał . Nie kupuj auta z duzą ilościa modów i przeróbek - nieraz właściciel przesadza z tuningiem i chipami , wycinaniem tego i owego lub dokładaniem masy pierdół zupełnie nie potrzebnych i sam sobie psuje auto ( na tym forum jest kilku takich farmerów :duh: ) Kup rozsądnie za rozsądne pieniądze , sprawdż auto na wszystkie strony ( serwis ASO , mierniki , znajomy mechanior , kilku kolegów co mają to auto i wiedzą co może być nie tak ) . Wszystkie metody są dobre aby tylko nie dać się w balona nabić .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano
Czyli tak naprawdę nie ma różnicy w cenie pomiędzy dieslem a benzyną ponieważ diesel w tym roczniku chodzi w takiej samej cenie. Z tą tylko różnicą że benzyna jest z mniejszymi przebiegami.
Opublikowano
Dokładnie tak ceny tych aut z rocznika 2005 - 06 czy to benzyna czy diesel się zacierają . Silnik benzynowy będzie miał mniej kilometrów ( za to jest tańszy w zakupie jako nowy ) , ropniaczek będzie przelatany w przedziale 180 - 250 tyś . km. ale jego cena była w zakupie o ok. 40 - 50 tyś . wyższa . Dochodzi jeszcze oczywiście wyposażenie . Sam mogłem kupić 328i z 2007 r. za 53 tyś . z przebiegiem 54 tyś . km. a znalazłem 320 d z 2006r. za 47 tyś . + opłaty z przebiegiem ok. 200 tyś . Wybrałem 320 d jak w temacie i jestem zadowolony 10/10 . Już lub dopiero mam go 8 miesięcy i tylko śmigam . Nic ( odpukać ) jeszcze nie nawaliło i autko wyglada i prowadzi się jak nowe :cool2:
Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano
Czyli nie do końca prawdą jest to że tylko samochody powyżej 55tys są ok bo można i za niższą cenę kupić dobry egzemplarz. Oczywiście nie mówię tu o kwotach rzędu 40tys ale tak za 49 - 53tys można znaleźć coś sensownego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.