Skocz do zawartości

E91 / 2006r. - Parę Pytań [pierwsze auto]


iNeverminD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

system DTC po aktywacji ( krotkie nacisniecie ) przenosi max moment obrotowy na kolo ktore w danej chwili ma lepsza przyczepnosc ; dlugie nacisniecie dezaktywuje kontrole trakcji ( oczywiscie w 90 procentach , pozostale 10 procent czuwa zebysmy nie zrobili sobie krzywdy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

system DTC po aktywacji ( krotkie nacisniecie ) przenosi max moment obrotowy na kolo ktore w danej chwili ma lepsza przyczepnosc ; dlugie nacisniecie dezaktywuje kontrole trakcji ( oczywiscie w 90 procentach , pozostale 10 procent czuwa zebysmy nie zrobili sobie krzywdy)

Skąd takie info? Z tego co się orientuje to on zdejmuje moc z kół (przyhamowuje) a nie ją przenosi. Da się go również wyłączyć w 100% a nie w 90...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

system DTC po aktywacji ( krotkie nacisniecie ) przenosi max moment obrotowy na kolo ktore w danej chwili ma lepsza przyczepnosc ; dlugie nacisniecie dezaktywuje kontrole trakcji ( oczywiscie w 90 procentach , pozostale 10 procent czuwa zebysmy nie zrobili sobie krzywdy)

 

chyba jakieś bzdury wypisujesz, żeby coś takiego mogło być robione musiałaby być jakaś mechaniczna albo elektroniczna ingerencja w mechanizm różnicowy w dyfrze a przy standardowym tylnym napędzie nic takiego nie ma. NIE ma jak przenieć mocy na jedno koło.

 

System antypoślizgowy przy ruszaniu (celowo nie operuje tymi skrótami) na pewno zdejmuje moment z silnika przy nadmiernej rotacji kół osi tylnej, nie kojarze, żeby koła były przyhamowywane hamulcami. Natomiast kontrola trakcji np przy jeżdzie po łuku ingeruje przyhamowując konkretne koło co powoduje stabilizacje toru jazdy. NIe zdarzyło mi się, żeby przy "wypadaniu" z łuku w wyniku zbyt dużej prędkosci na śliskiej drodze (ale bez nadmiaru gazu) żeby silnik był przyhamowywany.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba jakieś bzdury wypisujesz, żeby coś takiego mogło być robione musiałaby być jakaś mechaniczna albo elektroniczna ingerencja w mechanizm różnicowy w dyfrze a przy standardowym tylnym napędzie nic takiego nie ma. NIE ma jak przenieć mocy na jedno koło.

 

Właśnie tak to działa, przyhamowanie koła tracącego przyczepność, przez co moment przenoszony jest na drugie koło. xDrive również tak działa przy transferowaniu momentu między kołami tej samej osi, przecież tam również przedni oraz tylny dyferencjał jest otwarty.

 

System antypoślizgowy przy ruszaniu (celowo nie operuje tymi skrótami) na pewno zdejmuje moment z silnika przy nadmiernej rotacji kół osi tylnej, nie kojarze, żeby koła były przyhamowywane hamulcami.

 

Rusz na śliskim z butem w podłodze, usłyszysz jak pracuje pod maską pompa ABS. Tak więc nie tylko moment jest zmniejszany, zależy od sytuacji.

 

Natomiast kontrola trakcji np przy jeżdzie po łuku ingeruje przyhamowując konkretne koło co powoduje stabilizacje toru jazdy. NIe zdarzyło mi się, żeby przy "wypadaniu" z łuku w wyniku zbyt dużej prędkosci na śliskiej drodze (ale bez nadmiaru gazu) żeby silnik był przyhamowywany.

 

Mylisz pojęcia. Kontrola trakcji to system przeciwdziałający poślizgowi kół przy ruszaniu. Kontrola stabilności toru jazdy odpowiada za niwelowanie pod/nad sterowności.

 

Już to wiele razy pisałem, jeszcze raz:

DSC - system stabilizacji toru jazdy oraz kontroli trakcji

DTC - dynamiczny system kontroli trakcji. To on pozwala aby koła napędowe zerwały przyczepność. Jego magia polega jednak na tym, że transferuje między kołami tylnej osi moment obrotowy. Taka elektroniczna szpera. Dodatkowo pojawia się komunikat DSC restricted na iDrive, czyli DSC dalej aktywny ale w ograniczonym stopniu. Dlatego lekkim bokiem można pojechać, ale po chwili i tak DSC włączy się do akcji stabilizując tor jazdy. Głównym przeznaczeniem jest pomoc przy poruszaniu się w grząskim terenie, kiedy wkopywanie się opon w podłoże jest wymagane. Śnieg błoto itp.

 

Technicznie rzecz biorąc, ABS, EBD, CBC (układ rozdziału siły hamowania na zakrętach, większość pewnie nawet nie wie, że w E9x jest to seryjne), DSC, DTC to jeden układ a to są jego poszczególny funkcje. Wszystkie elementy wykonawcze oraz czujniki są wspólne.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na potwierdzenie podam dziesiejszy mój przypadek . Wyprzedzam auto , jestem z nim na równo , dodaje wiecej gazu i na lodzie na asfalcie auto a konkretnie jego przód jedzie mi w drzwi kierowcy wyprzedzanego samochodu czyli tyłek ucieka w lewo i juz mam wielkie oczy gdy zapala się kontrolka dsc między zegarami i czuję jak przednie lewe koło przyhamowuje ostro i utrzymuje samochód na swoim pasie ruchu . Za chwilę widzę wyprzedzany samochód za sobą i dziękuję B. Wielkiemu ,że mam taki system w tym aucie :cool2:
Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.