Skocz do zawartości

E91 / 2006r. - Parę Pytań [pierwsze auto]


iNeverminD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Niedawno zakupiłem E91.

Jest to moje pierwsze auto ,dlatego też mam parę pytań odnośnie obsługi i silnika.

Wszystko jest posprawdzane, dziś zrobiłem przegląd i regulacje na stacji diagnostyk.

Zależy mi aby auto było zadbane, więc chciałbym mieć zapięte wszystko na ostatni guzik i dowiedzieć się paru informacji.

Zawsze interesowałem się motoryzacją, ale niektórych rzeczy nie jestem pewien, z racji że nie miałem do czynienia jeszcze z takim autem.

 

 

1) NAWIGACJA

Wgrałem sobie mapy (ściągałem je z tego forum)

BMW Navigation DVD Road Map Europe PROFESSIONAL 2012!

Nagrywałem wszystko tak jak powinno na płytke DVD prędkością 2x, ale przy sprawdzaniu były jakieś błędy. (ImgBurn program)

Wsadziłem mapkę i działa elegancko, ale po dzisiejszej jeździe nie czytało płyty. Czego to może być wina? Nagrać jeszcze raz?

 

2) Informacje o stanie technicznym w NAVI - W Navi znalazłem sobie informacje o stanie technicznym poszczególnych części.

Pisze że wszystko jest [OK]. Czy można polegać na informacjach z NAVI,czy też lepiej samemu się upewniać o wszystkim ?

 

3) Olej silnikowy. W navi pisze mi że olej [OK] i data 12 grudzień 2013. Co to dokładnie oznacza?

Jak pilnować oleju ? Samemu sprawdzać? Co ile najlepiej wymieniać? Jak sprawdzić kiedy mam wymienić aktualny olej ?

 

4) KAPEĆ

Co w przypadku złapania kapcia? Lepiej po prostu kupić zapasowe koło i zmieniać czy stosować te nowoczesne pianki ?

 

5) DVD/FILMY

Czy w tej Navi nie ma jakiejś opcji przeprogramowania tak by była opcja TV lub oglądania filmów z płytki DVD?

Wydaje mi się że nie, ale nie zaszkodzi zapytać.

 

6) DTC - jak dokładnie korzystać z Kontroli Trakcji ?Co to dokładnie jest ? Kiedy to się przydaje ?

 

Jestem świeżym kierowcą więc nie chce czegoś spierdzielić. Szczególnie, że to porządne auto i szkoda byłoby mieć z nim problemy...

O czym też należy pamiętać przy 1wszym samochodzie?

Dziękuję z góry za odpowiedzi i pozdrawiam.

 

Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Trudno powiedzieć gdzie leży przyczyna, mogłeś ściągnać plik już z błędem, mógl być problem w rozpakowywaniu czy spajaniu partów. Możliwe, że źle nagrałeś albo na niewłaściwą płyte.

 

2. Nie w Navi tylko w Idrive, jest to coś w rodzaju odliczania serwisów kilometrowo i czasowo. Np. wymiana płynu co 2 lata, oleju co 30 kkm i to zwykłe odliczania biorąc pod uwagę intensywnosć jazdy. Możesz polegac na tych wskazaniach

 

3. Komputer pokazuje wymoane oleju co 30 kkm albo chyba co 2 lata. Radze wymieniać olej co 15-20 kkm, olej sprawdzaj np co 2 miesiące

 

4. Run Flaty, choć są bardzo niekomfortowe na polskich drogach. Dojazdówka w bagażniku jest mało praktyczna a te wszystkie pianki sie raczej nie sprawdzają. Polecam dobre assistance

 

5. Potrzebny jest dodatkowy moduł

 

6. DTC jest dwustopniowe, zapobiega a raczej ogranicza uślizgiwanie się kół przy ruszaniu podjeżdzaniu na śliskiej nawierzchni oraz przyhamowuje właściwe koło kiedy auto straci stabilność toru jazdy np na łuku tył zaczyna wyprzedzać tył.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Widzę że masz dokładnie taką samą betke.

Co do wymiany oleju - jeśli pisze mi w iDrive przy oleju silnikowym data grudzień 2013, to mam nie mieć powodów do zmartwień przez rok, czy jakoś sprawdzić ten olej?

 

Co do tego specjalnego modułu do filmów, można to wgrać jakoś samemu ? Jest z tym kłopot ?

 

pozdrawiam,

Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan oleju możesz sobie sprawdzać kiedy tylko chcesz za pomocą iDrive lub BC, a jeśli chodzi o ogladanie filmów to nie polega to tylko na "wgraniu czegoś", po pierwsze potrzebny jest moduł TV, wzmacniacz antenowy i okablowanie do tego sprzętu a potem modyfikacja softu w CCC. Ja sam mam już skompletowane te "bebeszki" ale jakoś brakuje czasu żeby odstawić auto do kogoś rozgarniętego na tyle żeby to wszystko popodpinał nie "masakrując" przy tym tapicerki.

PS. jeśli ktoś z forumowiczów mógłby mi kogoś polecić będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kiedy byl poprzednio wymieniany ten olej ? Chodzi mi o faktyczna wymiane a nie ta ktora widnieje w komputrze... bo tu mozna zrobic wszystko :wink: .

 

Jak to pierwszy Twoj samochod (szok :roll: ) w dodatku tdiesel , to proponuje zerknac na info zaczerpniete z autocentrum.pl ktore zacytowal kolega amsat . Napewno przyda sie kilka informacji na poczatek .

 

1. Dbaj o dobry olej w silniku

2. Wymieniaj olej zgodnie z zaleceniami serwisowymi (na ogół co 15 tys. km)

jednak w przypadku ostrej jazdy wymiana powinna być skrócona do 10 tys. km

3. W mrozy odpalaj samochód zawsze po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych,

w przypadku bardzo dużych mrozów możesz dwu, trzy-krotnie powtórzyć proces

grzania świec, na pewno to nie zaszkodzi, a ułatwi rozruch.

4. Dbaj w zimę o dobrze naładowany akumulator

5. Po odpaleniu silnika unikaj ostrej jazdy z dużymi przyśpieszeniami.

6. Przed rozpoczęciem ostrej jazdy zawsze rozgrzej swojego diesla do

temperatury roboczej

7. Temperatura pracy TDi zawsze powinna oscylowac w okolicach 90st.C, nie

zależnie czy zima czy lato. Tuż po osiągnięciu 90st.C na wskaźniku temp.

wody, należy oczekać jeszcze chwilę poprzez w miarę spokojna jazdę ż olej

osiągnie właściwą temp. pracę .

8. Po zakończeniu ostrej jazdy z dużymi prędkościami obrotowymi silnika

poczekaj na wyhamowani i ostygnięcie turbiny, która jest bardzo wrażliwa na

brak smarowania

9. Nigdy nie gaś od razu silnika po zakończeniu ostrej jazdy poczekaj - parę

minut.

10. Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli ******* Stylu Jazdy) ;

Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli

prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi

osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz czesto na 5biegu 60km/h po

mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?-

Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie

zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne

ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy

awaryjnej co się objawia spadkiem mocy. Najlepiej jeździć stosując się do

punktu 18 wyrabiając sobie przy tym własną taktykę na czas zmiany biegów. i

od czasu do czasu trzeba przycisnąć silniczek każde TDi musi wnętrzności

przewietrzyć.

11. TDi poddany chiptuningowi nie traci na swojej użyteczności i żywotności

po warunkiem zastosowania się do wszystkich powyższych zasad.

12. Każde TDi zużywa olej - jedne silniki go biorą więcej drugie mniej. Nie

powinno nas to martwić do momentu w którym silnik zaczyna pobierać więcej

niż 1litr między wymianami.

13. Olej tuż po wymianie robi się ciemny (czarny) to normalne w TDi

14. Często dbaj (wymieniaj) filtr powietrza kosztuje nie wiele a za to ma

wpływ na trwałość wielu elementów osprzętu silnika.

15. Dbaj o to aby nie był niczym zakłócony nawiew na intercooler (w skrócie

IC) czyli chłodnicę powietrza doładowującego znajdujący się najczęściej tuż

przed przednim prawym kołem.

16. Zastosowanie stożkowych filtrów powietrza oraz wkładek nasączanych

olejem może (ale nie musi) skrócić żywotność przepływomierza - lepiej

częsciej wymieniać filtr papierowy

17. Dbaj o sprzęgło - bo kosztuje trochę $$

18. Nie przyśpieszaj ze zbyt niskich obrotów i nie ciągnij diesla do

odcięcia - dowiedz się przy jakich obrotach uzyskujesz max moment obrotowy i

moc - i najlepiej aby wskazówka obrotomierza poruszała się pomiędzy tymi

zakresami .

19. Każde TDi od czasu do czasu lubi puścić czarnego dymka - nie należy się

tym martwić chyba że dzieje się to zbyt często i zostawiasz za sobą czarną

zasłonę dymną

20. Każdy diesel kiedyś się zepsuje tylko od Ciebie zależy kiedy to będzie

 

A tu 10 przykazań dla diesla. Fajna rymowanka, ale tez uczy..

 

1) nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie bedziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to wszystko co czyste, łącznie z opałem , by traktor twój pędził z pociągu zapałem.

Czystość paliwa czasem ważniejsza ku niechceniu niźli czteropaka zapas na tylnim siedzeniu.

2) przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych, rozrusznika i alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz - wtedy rozruchów się zimnych nie boisz.

3) czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora.

Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz.

4) pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka.

Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.

5) zimą dodawać będziesz uszlachetniaczy do paliwa aby parafina obca twojemu zbiornikowi paliwa była. Zmiarznięta ropa zamarznąć może i wtedy nawet kopciuch ci nie pomoże.

Depresator ważnym ekwipunkiem w twoim bagażniku , inaczej zamiast kobiałki pchać będziesz auto bluźniąc niczym szewc,smyku.

6) dbaj o wtryski w Niuni albowiem zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze bedzie a chmura dymu za autobusem twym przejdzie w niepamięć. Wtryski w Niuni ważniejsze są czasem niźli za panną latanie z gołym kuta..m

7) dbać o szczelnosć przewodów IC będziesz inaczej dopadnie Cię ręka sprawiedliwego i kopcić fura twa będzie a konie w las pogonią.Momentu również Ci zabraknie gdy turbina w powietrze pompować zacznie.

filtr powietrza sprawdzać będziesz i wymieniać często, bo zaprawdę powiadam Ci powietrze nieczyste ograniczy tchnienie traktora twego i jego koni.

Filtr powietrza gdy jest porwany , wtedy twój silnik wnet będzie sfakany, nie lubi twój traktor syfu w dolocie, staraj się by świezy był zawsze w klekocie.

9) pilnować bedziesz wymian paska rozrządu niczym minotaur labiryntów Minosa. Przy wymianie zdobądź dobrego technika, dla którego nieobca traktorowa technika, bo gdy źle do kupy rozrząd Ci złoży to Cię twój traktor za to wybatoży. Stanie w środku lasu w z rysą w silniku a ty mord popełnisz na swoim "mechaniku".

10) nie dopuscisz do przegrzania silnika Niuni twej albowiem biada jemu i kieszeni twej.

 

Te przykazania wyryj na pamięć stary i młody, który z traktorem stanąłeś w zawody. Choć traktor konstrukcją nazbyt udaną która do czasu może być świechtaną, to pamiętaj kolego że traktor będzie twym przyjacielem , gdy będziesz o niego dbał więcej wiele ...

Kochaj zatem TDI`ka, TDCI`ka, JTD`eka,TD`eka i inne wynalazki, które klekoczą, pan Rudolf miał wszakże myśl złota, ze wyprodukował mostrum, które zbudowane z aluminium i stali wszystko co wlejesz zacnie przepali, lecz dbaj i chuchaj, smaruj i doglądaj.

Powiesz wtedy że diesla nigdy nie zdradzisz, prędzej się od panny swojej wyprowadzisz.

 

Teksty zaczerpnięte ze strony http://www.autocentrum.pl

Pozdrawiam

 

Pamietaj o tym ze tu masz tylny naped. Miej to na uwadze . Ten samochod troche inaczej sie zachowuje, niz ten ktorym uczylem sie jezdzic na nauce jazdy :norty: , bo zgaduje ze niedawno odebrales rowniez prawo jazdy... Dobrze by bylo troszke pocwiczyc. Ja "tylem" uczylem sie jezdzic fiatem , jak w cos jeb**lem to przynajmniej mi szkoda nie bylo :norty: :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Ja rowniez :) widocznie kolega ma wylaczone, ncs i lecimy :)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan oleju możesz sobie sprawdzać kiedy tylko chcesz za pomocą iDrive lub BC,

 

nie w 320d

 

 

Ja mam 320d i moge sprawdzac kiedy chce w iDrive i BC. Moze chodzilo ci o sprawdzanie bagnetem?

 

założyciel wątku ma auto z 2006 tak jak ja i domyślnie nie ma takiej możliwosci.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da sie tego ustawic przed 2007/08r (nie pamietam dokladnie, napewno da sie LCI). tzn wlaczyc sie da w CAPPL i funkcja bedzie aktywna w IDrive ale nie zobaczysz tam nic -wlaczalem w 2006 grudzien (model 2007) jest w IDrive "zakladka" i tyle .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ile wy wymieniacie olej?? Ja od zawsze wymienialem co 15k ale tym razem mam gwarancje na auto i musze serwisowac w ASO.

Problem polega na tym,ze auto serwisowane bylo co ok 30k. Ostatni serwis byl ok 14k temu i nast powinien byc za ok 14k i tak tez twierdzi serwis. Czy ja az tak glupi jestem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty nie , serwis tak . Do przebiegu 150k moze i mozna tak wymieniac... Dla mnie to taki troche chłyt marketindody ... Czyli robimy takie wypasne auta ze mozna w nich olej wymieniac co 30k ... :duh: :duh: w turbodieslu .. :mad2: . Dla mnie olej powinno sie wymieniac co 12-15k w zaleznosci jak kto jezdzi .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej. Ale auto niedawno kupiłem, to jak mam sprawdzić czy muszę już olej wymienić ?

Tylko w tym kłopot jest, bo kij wie czy tej dacie z iDrive mogę polegać, a nóż się okaże że charatam silnik bo olej od dawna do wymiany.

Btw. jaki jest koszt zamontowania tego modułu itd z TV?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie jestes pewien to po prostu wymien olej i bedziesz spokojny. Jak sie kupuje samochody o niewiadomej historii serwisowej to sie wymienia olej, rozrzad i filtry, nie martwi sie pozniej czlowiek czy bylo wymienione czy nie.

 

Ty nie , serwis tak . Do przebiegu 150k moze i mozna tak wymieniac... Dla mnie to taki troche chłyt marketindody ... Czyli robimy takie wypasne auta ze mozna w nich olej wymieniac co 30k ... :duh: :duh: w turbodieslu .. :mad2: . Dla mnie olej powinno sie wymieniac co 12-15k w zaleznosci jak kto jezdzi .

 

Zawsze mnie ciekawia takie teorie, a dlaczego powyzej 150k a nie np 120k przebiegu i dlaczego co 12-15k a nie 8-10k? Moze powinno sie wymieniac po kazdej dluzszej trasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej. Ale auto niedawno kupiłem, to jak mam sprawdzić czy muszę już olej wymienić ?

 

to go poprostu WYMIEN !! i bedziesz wiedziec kiedy byl ostatnio wymieniany :D czy to taki duzy koszt ? ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mnie ciekawia takie teorie, a dlaczego powyzej 150k a nie np 120k przebiegu i dlaczego co 12-15k a nie 8-10k? Moze powinno sie wymieniac po kazdej dluzszej trasie?

 

Mnie tez ciekawia bardzo :norty: :norty: . A tak na powaznie ... bo do 150k walki beda jeszcze w dobrym stanie nawet przy wymianach co 30k km. Olej sie zuzywa...traci swoje wlasciwosci ... Nie wiem czy CASTROL (bo to zaleca BMW) posiada jakies nadzwyczajne wlasciwosci smarujace ze wystarczy go co 30k km wymieniac, ale smiem watpic :roll: :roll: :roll: a raczej jest to niemozliwe, tym bardziej ze wspolczesne silniki sa juz dosc dobrze podkrecone. Producenci prawdziwych olei nie znaja pojecia ...olej longlife... :D .

 

Jak ktos kupil nowy samochod to niech sobie wymienia co 30k bo pewnie tyle rocznie zrobi. Auto sprzeda po 3 latach z przebiegiem do 120k i 4 wymianami oleju. a stanem mechanicznym motoru bedzie martwil sie kolejny wlasciciel.

 

Jak ktos "upala" samochod, olej pracuje pod wyzsza temperatura, szybciej traci swoje wlasciowosci i trzeba go czesciej wymeiniac . Dluga trasa nie ma nic do tego(moze byc bardzo spokojna) ale ironie zrozumialem :D .

Jak Cie stac i masz czas to wymieniaj co 8k , napewno Twoj silnik na tym nie straci a zyska ... :mrgreen:

 

 

p.s. kazdy robi jak chce jego cyrk jego malpki . Nie ma sie tu nad czym rozwodzic. Osobiscie widzialem walki rozrzadu z 2.5V6TDI po wymianach longlife i po wymianach co 15k , auta z podobnym przebiegiem, roznica byla... dosc znaczaca bo wtym pierwszym poscieraly sie krzywki (ponoc standard w 2.5V6 , jak widac nie koneicznie standard...) Mnie to przekonalo :D , Was moze przekonuje Pan w garniturze w serwisie :wink: ktory o kondycji Wszego samochodu wie tyle ile powie mu podpiety kabel ...

Edytowane przez mmcv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DTC jest dwustopniowe, zapobiega a raczej ogranicza uślizgiwanie się kół przy ruszaniu podjeżdzaniu na śliskiej nawierzchni oraz przyhamowuje właściwe koło kiedy auto straci stabilność toru jazdy np na łuku tył zaczyna wyprzedzać tył.

 

To nie jest do końca tak. Po odpaleniu silnika, włączone jest DSC - które obcina w zarodku każdy najmniejszy uślizg.

Po kliknięciu DTC włączamy je, wtedy masz więcej swobody - możesz delikatnie bokiem latać ale w sytuacji awaryjnej wyprowadza auto z poślizgu.

http://img38.imageshack.us/img38/8832/hu9c.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To nie jest do końca tak. Po odpaleniu silnika, włączone jest DSC - które obcina w zarodku każdy najmniejszy uślizg.

 

Mniejsza o skróty, przecież tak napisałem

 

Po kliknięciu DTC włączamy je, wtedy masz więcej swobody - możesz delikatnie bokiem latać ale w sytuacji awaryjnej wyprowadza auto z poślizgu.

 

Po uruchomieniu auta nie trzeba nic włączac, "oba" systemy sa aktywne, można co najwyżej je stopniowo powyłączać.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest tak jak pisze Natek :cool2: , klikajac wylaczamy systemy a raczej zmieniamy sposob ich dzialania (restricted i off) .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat z oficjalnej strony BMW.

 

Na nieutwardzonych nawierzchniach potrzeba więcej ostrożności; niewielkie buksowanie kół i lekki dryft są tu jak najbardziej pożądane. Taką możliwość daje właśnie Dynamiczna Kontrola Trakcji. Na luźnym podłożu, takim jak piach, żwir czy śnieg umożliwia większy poślizg kół, ułatwiając ruszanie z miejsca. Ale nawet przy włączonym trybie DTC układ dynamicznej kontroli stabilności nie jest całkowicie wyłączony i działa wtedy, gdy jest to naprawdę konieczne.

 

nie macie racji panowie :)

http://img38.imageshack.us/img38/8832/hu9c.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
cytat z oficjalnej strony BMW.

 

Na nieutwardzonych nawierzchniach potrzeba więcej ostrożności; niewielkie buksowanie kół i lekki dryft są tu jak najbardziej pożądane. Taką możliwość daje właśnie Dynamiczna Kontrola Trakcji. Na luźnym podłożu, takim jak piach, żwir czy śnieg umożliwia większy poślizg kół, ułatwiając ruszanie z miejsca. Ale nawet przy włączonym trybie DTC układ dynamicznej kontroli stabilności nie jest całkowicie wyłączony i działa wtedy, gdy jest to naprawdę konieczne.

 

nie macie racji panowie :)

 

To tylko kolejny dowód że "polska jazyk to trudna jazyk" jak mawiał pewien obcokrajowiec. Po prostu zamiast profesjonalnego tłumacza użyli komputerowego translatora, który wszystko pokręcił. To tylko dowód na to do czego prowadzi przesadna oszczędność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się jednak wydaje że BMW na coś takiego sobie by w życiu nie pozwoliło. Ja to rozumiem tak, że włączenie trybu DTC oznacza częściowe wyłączenie DSC, chociaż nie wiemy czy DTC i DSC to dwa niezależne systemy, czy są ze sobą powiązane i kliknięcie DTC po prostu trochę zmniejsza wrażliwość DSC. Strasznie to zamotane :P
http://img38.imageshack.us/img38/8832/hu9c.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.