Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak w temacie moja e39 pobiera olej, wczesniej mialem zalany Mobil 0W50 i tez pobierala dlatego zalalem 10W40 niestety dalej to samo. zalalem przy wymianie na pelny stan teraz po przejechaniu 2,6 tys km jest na 1\3 stanu dodaje ze samochod wiekszosci jezdzi na trasie i nie jest katowany

jakie moga byc tego przyczyny ? co zrobic aby przestala pobierac i ile to kosztuje

dzieki z gory za wszystkie odpowiedzi (po za takimi : sprzedaj, na zlom itp.)

Opublikowano
przyczyn może być kilka jaki masz przebieg, sprawdź dokładnie ile dolewasz na 1000km, idąc dalej to można sprawdzić ciśnienie sprężania będziesz wiedział w jakim stanie jest silnik i możesz się dowiedzieć czy masz nieszczelność na zaworach(uszczelniaczach) czy na cylindrach
Opublikowano
Pobierała poprzednio?? Może zmień olej Mobil raczej nie jest preferowanym olejem do BMW :). I pytanie Mobil z beczki?? Zalanie CASTROLA z beczki w e46 spowodowało zlanie go po 10 minutach pracy silnika takiej sieczkarni na zaworach nie słyszałem w życiu. Zalanie CASTROLA z baniek i....CISZA!!!! więc dla mnie beczka + olej to ścierwo. Ja osobiście leję LIQUID MOLLY bo jako jedyny jeszcze nie jest lany w Polsce i nie chrzczony na bańce opis po germańsku i tylko mała doklejka polska ale oznaczenia lepkości to raczej każdy przeczyta :). Lałem CASTROLA ale z LM jestem bardzo zadowolony, od wymiany do wymiany 0!!! ubytkow, auto nie katowane - 3-letnia pasażerka z tyłu.
Opublikowano

Nie zgodze sie z Toba. Pracowalem kiedys w ASO i podjalem z szefem serwisu temat oleju z beczki. Twierdzil on, ze to ten sam olej co w bankach, bo i czemu mialby byc inny. Ty jestes odbiorca indywidualnym. Tego oleju nie kupisz zbyt duzo. Warsztat kupuje beczki 200l i to on jest liczacym sie klientem dla producenta oleju. Ja smialo zalalbym olej z beczki, jesli mialbym pewnosc ze w srodku jest to co na naklejce. Niestety w malych warsztatach czesto do wyboru jest mineral i tani polsyntetyk. Ja zawsze kupuje w Intercarsie, cena z podstawowym rabatem zwykle jest atrakcyjna. Wiem ze maja z pewnego zrodla, mozna tez kupic w jakims malym sklepiku, ktory sprowadzi olej na nasze zamowienie.

 

Co do samego oleju, to ja radzilbym wrocic do 0w lub 5w, kupic cos z serii valvo maxlife. Nie wiem tez kiedy sprawdzales stan, bo zaraz po napelnieniu jest on zafalszowany. Trzeba silnik nagrzac, i postawic na prostym, po 5 min sprawdzic stan. W razie potrzeby dolac i wtedy sprawdzic. Zobacz tez stan odmy, jesli nie wymieniales to wymien koniecznie. Jesli dalej bedzie ubywac, sprawdz kompresje, jak bedzie na ktoryms garze to przy kolejnej zmianie oleju plukanka + nafta, moze pomoze.

Opublikowano

Po czymś takim jak zaczyna pobierać olej to się sprawdza dlaczego i się eliminuje przeczynę a nie leje się jakieś smarowidło do polonezów.

Albo uszczelniacze albo odma albo pierścienie. określ czy nagle zaczął pobierać olej czy miałeś jakieś przegrzanie czy ubywało wcześniej. Ja raczej radził bym uciec od mobila. Przejść na motul, LM, Vavoline- którego ja mam i sobię chwalę.

Vavoline synpower 5w40 spełnia normy BMW.

Opublikowano
powiem tak usuń wszystkie wycieki np. pokrywa zaworów a potem sprawdz czy bierze moze na 10 000 km max 1 litr wiecej to grzech :8) ale jak tak mialem usunołem wszystkie wycieki i zalalem nowy olej ale tu byla zmiana z shela 5w 40 na petro canade 5w 40 i 4 000 km i nic stan taki sam jak na poczatku wymiany narazie ps. na shelu wlałem juz 04 litra gdzieś przebieg 277 k i orginal na 100% :cool2:
Opublikowano

pobierala olej od samego pocztku dlatego zalalem gesciejszy myslalem ze wystarczy ale okjazalo sie ze bierze dalej

jaki jest koszt w warsztacie naprawy uszczelniaczy na orginalnych czesciach ?

robil juz ktos kiedys ?

Opublikowano
ile tego oleju ci bierze na 10 000 km i zmien na jakis inny olej moze castroll zalej jej i zobacz a z uszczelniaczami musisz jechac do kogos kto si zlozy vanosa jak nalezy bo jest lipnie jak mechnik nie mam pojecie o vanosie w bmw nie dawaj :nienie:
Opublikowano
Kolego mialem tak samo .Kupilem e39 2.0i i od wymiany po rownych 3 tys pobieralo 1l czyli caly bagnet.Jezdzilem tak 2 lata zrobilem ponad 50 tys km i nigdy nic sie mi w silniku nie zepsulo.Gdy sprzedawalem auto pobieralo tyle samo oleju co przy zakupie czyli 1l na 3 tys km i nie bylo wiekszego znaczenia czy jezdzilem powoli czy dawalem po garach....po 2 latach i tym forum doszedlem do tego ze kiedys poprostu musial byc przegrzany i uszczelniacze dostaly po dupie.Ale mozna tak jezdzic i nic sie nie stanie tylko trzeba pilnowac stanu oleju....Pozdr
Opublikowano

Warto jednak przy takim zużyciu zrobić uszczelniacze bo będzie się robił nagar w układzie.

A więc najlepsza rada kolegi theded. Zrób co mówi i będziesz wszystko wiedział :cool2:

Opublikowano

Moze byc odma...Trzeba zaczac od tego co jest przyczyna.Sprawdz dokladnie silnik zrob testy i wtedy bedzie wiadomo,Ja zrobilem prawie kazde testy i nic szczegolnego nie wyszlo, wszystko bylo ok, dlatego tak jezdzilem i nic z tym nie robilem,silnik chodzil idealnie i cicho, nic nie falowalo itp...

ps :odma do 2.0i 360zl?? :mad2: a bylem pewny ze czesci do 3.0d sa o wiele drozesze.Ja za odme do 3.0d zaplacilem 200zl ori a w 2.0i dokladnie wyczyscilem bo to sam plastik jest...

Opublikowano
JA Ci kolego moze podsune inny pomysł.Miałem tak kiedys w golfie i oplu.Pierscienie juz były do.... i wiadomo jakimis miejscami soie troche leciało.Mechanik doradził mi zebym sobie kupił taki magiczny preparat "moto doctor" i wlał to.Powiem ci ze nawet podziałało zuzycie oleju spadło o 70% kosztem ok 20 zł i wystarczyło m i to na bardzo długo.Wiem wiem sam nie jestem zwolennikiem lania jakiegos syfu ale zamiast remontowac silnik i wydawac kase na uszczelniacze wlałem ten specyfik i bardzo pomogło.Jest tez odpowiednik z firmy K2 dla bardziej oszczednych w puszcze ok 12 zł.Pamietaj tez ze wlewa sie to na goracy silnik zeby czegos nie pozatykac bo jest to dosc geste.Handlarze to uzywaja w duzych ilosciach:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Następnie należy dopałować silnik i wywalić na złom.

Ewentualnie natychmiast po dolaniu okazyjnie sprzedać auto.

 

Czemu nikt nie mówi o zalaniu mineralnym bo to jest dla silnika katastrofalne a o motodoktorze się wspomina? To jak by zalać minerałem zmieszanym z silikonem i towotem.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
JA Ci kolego moze podsune inny pomysł.Miałem tak kiedys w golfie i oplu.Pierscienie juz były do.... i wiadomo jakimis miejscami soie troche leciało.Mechanik doradził mi zebym sobie kupił taki magiczny preparat "moto doctor" i wlał to.Powiem ci ze nawet podziałało zuzycie oleju spadło o 70% kosztem ok 20 zł i wystarczyło m i to na bardzo długo.Wiem wiem sam nie jestem zwolennikiem lania jakiegos syfu ale zamiast remontowac silnik i wydawac kase na uszczelniacze wlałem ten specyfik i bardzo pomogło.Jest tez odpowiednik z firmy K2 dla bardziej oszczednych w puszcze ok 12 zł.Pamietaj tez ze wlewa sie to na goracy silnik zeby czegos nie pozatykac bo jest to dosc geste.Handlarze to uzywaja w duzych ilosciach:)

Wogóle tego komentarza tu nie powinno być. To mają być dobre porady na naprawę usterki a nie na dorżnięcie silnika. :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Autorowi polecam pomiar ciśnienia sprężania a jeśli bedzie dość równe i wysokie to pozostają uszczelniacze zaworowe. U mnie już leży komplet uszczelniaczy i czeka na okazję do wymiany < troszkę z tym roboty jest> Będę to robił sam bez zdejmowania głowicy.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

ps :odma do 2.0i 360zl?? :mad2: a bylem pewny ze czesci do 3.0d sa o wiele drozesze.Ja za odme do 3.0d zaplacilem 200zl ori a w 2.0i dokladnie wyczyscilem bo to sam plastik jest...

 

Kupilem w serwisie odme do 3.0 M54 za niecale 140 zl . Ale do tego dochodza wszystkie przewody z nia wspolpracujace a ktore zaleca sie wymienic i kosztuje to dodatkowo ok 260 zl.

Tak wiec, zrobi sie wowczas ow 400 zl za calosc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ps :odma do 2.0i 360zl?? :mad2: a bylem pewny ze czesci do 3.0d sa o wiele drozesze.Ja za odme do 3.0d zaplacilem 200zl ori a w 2.0i dokladnie wyczyscilem bo to sam plastik jest...

 

Kupilem w serwisie odme do 3.0 M54 za niecale 140 zl . Ale do tego dochodza wszystkie przewody z nia wspolpracujace a ktore zaleca sie wymienic i kosztuje to dodatkowo ok 260 zl.

Tak wiec, zrobi sie wowczas ow 400 zl za calosc.

 

 

BMW e39 skoro piszesz, że tam jest tylko plastik, to znaczy, że nie zadałeś sobie trudu rozebrania najważniejszej części odmy, mianowicie pokrywy pod którą jest gumowa membrana, odpowiadająca za sprawność całego elementu.

 

Odmy mają różne ceny. Tak się składa, że najdroższe są do silników M52.

W ASO "goła" odma (bez żadnych przewodów) do M52 kosztuje 244 zł.

Opublikowano

ps :odma do 2.0i 360zl?? :mad2: a bylem pewny ze czesci do 3.0d sa o wiele drozesze.Ja za odme do 3.0d zaplacilem 200zl ori a w 2.0i dokladnie wyczyscilem bo to sam plastik jest...

 

Kupilem w serwisie odme do 3.0 M54 za niecale 140 zl . Ale do tego dochodza wszystkie przewody z nia wspolpracujace a ktore zaleca sie wymienic i kosztuje to dodatkowo ok 260 zl.

Tak wiec, zrobi sie wowczas ow 400 zl za calosc.

 

Kolego ja mowie o kompletnej odmie z obudowa i filtrem do m57, normalnie w serwisie kosztuje chyba 209zl ale mam znizki i zaplacilem 180zl

Opublikowano
ale wezkow nie wyczyscisz a jak to ci popekaja bo sa twarde ja ch... :nienie:

 

To prawda. JA u siebie wymieniałem odmę przed świętami i miałem żyletkę pod ręką i chciałem nią uciąć kawałek tego wężyka bo nie chciał mi zejść i wstawić drugi, ale ku mojemu zaskoczeniu wąż był tak twardy, że musiałem użyć konkretnego noża żeby go przeciąć.

Byłem w szoku :shock: Do mojej oryginał kosztował 230zł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.