Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

 

od jakiegos czasu ubywa płynu chłodniczego, nie ma żadnego wycieku ani nic podobnego...natomast jak auto przegonie na wyższych obrotach zostawiam biały dym...

 

nei wiem co robic...dlatego zwracam sie z prośba, czy zacząc od odpowietrzenia ukladu ?

mozliwe ze to tylko zapowietrzenie ? ale ten bialy dym który zostawiam....hmmmm

 

z kolei rozmawiałem mechanikiem powiedział ze nie spotkał się w 3.0d z wymianą uszczelki głowicy, nie w tym silniku

Opublikowano
witam,

 

od jakiegos czasu ubywa płynu chłodniczego, nie ma żadnego wycieku ani nic podobnego...natomast jak auto przegonie na wyższych obrotach zostawiam biały dym...

 

nei wiem co robic...dlatego zwracam sie z prośba, czy zacząc od odpowietrzenia ukladu ?

mozliwe ze to tylko zapowietrzenie ? ale ten bialy dym który zostawiam....hmmmm

 

z kolei rozmawiałem mechanikiem powiedział ze nie spotkał się w 3.0d z wymianą uszczelki głowicy, nie w tym silniku

No to, że nie spotkał to nie znaczy, że się nie wypala. Jedź zrobić test na co2 w układzie i będzie wszystko jasne

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

odswieze temat, bo sie wzialem za auto dlatego ze widze wycieki na uszczelkach kolektora ssacego...

rozmontowalem wszystko wokol, jutro sie wezme tylko za sruby i wyciagne kolektor bede mial tez lepsze dojscie i widok do wezy ukladu chlodzenia

 

tak swoja droga widze biale wycieki na wezach zwlaszcza przy odpowietrznikach i laczeniach wezy, mam na mysli metalowe obejmy

 

mial ktos przypadek ze byl uklad zapowietrzony i tak wywalalo ? teraz na pewno jest zapowietrzony bo kilka razy dolewalem plyn,

 

tylko dziwna sytuacja bo wymieniali pompe wody i osprzet odpowietrzali uklad :(

 

 

najlepiej ten test na co2 tylko pytalem w kilku warsztach to nie uslyszalem ze nie robia...

na korku od zbiornika nie ma zadnych sladow, od oleju to samo....;/

 

 

 

jeszcze mam pytanie przypomnialo mi sie ze zauwazylem rozszarpany przewod podcisnienia czerwono czarny...

ma on isc od trujnika do poduszki silnika - tak wyczytalem

w zwiazku z tym mam pytanie co jest jezeli jest nieszczelnosc ?

auto mułowate nie jest ;/

ma ktos jakis schemat ? bo szukalem ale bez skutku

 

 

nie wiem co z ta uszczelka, moc jest, dym puszczza ale to chyba przez turbo bo ostatnio mi mowili ze jest luz na wirniku

 

no i ten olej w kolektorze plus w egrze....

Opublikowano

jak ci sie ubywa plyn chlodnicy a nie widac wyciekow to na bank poszla uszczelka pod glowica :cry2:

raczej nie widza zwiazku miedzy ukladem chlodzenia a turbina... olej w egr to normalne. To wynik hamowania silnikiem, powstaje w trubinie podcisnienie, ktore zasysa olej i go wyrzuca do rury wprost do intercoolera. Jak sie tam skrapla to sie pojawia wlasnie w kolektorze ssacym i egr.

Na twoim miejscu skorzystalbym z rady kolegi, i zrobil ten test na co2 (koszt 20 zl) i zrob odrazu test szczelnosci ukladu chlodzenia. Cala operacja trwa kilka minut a bedziesz wiedzial czy to uszczelka czy jakis waz (ew. inny element ukladu) puszcza. E39 ma wrecz tragiczny uklad chlodzenia i czesto sie zdarza ze pekaja weze, zbiorniki wyrownawcze.. itd

Opublikowano

nie moge nikogo znalesc kto robi test na co2...dzwonilem nawet do aligatora z dynosoftu...

w myslowicach jest spec od bmw szymon, polecany tutaj nawet na forum ale nie ma odpowiedniego plynu do zrobienia testu...

 

pocieszyl mnie juz jako drugi mechanik od BMW ze uszczelka rzadko pada bo jest metalowa,

 

 

natomiast mam problem ze sciagnieciem kolektora, sa szpilki i nakretki 10, jedna nakretka jest zciachana i nie moge jej zlapac kluczem nasadowym

 

ma ktos jakis patent?

Opublikowano

Sprawdź też chłodniczkę EGR - nieszczelna może powodować wycieki płynu do kolektora ssącego przez EGR.

Oczywiście o ile takową posiadasz.

Opublikowano

a gdzie szukac chlodniczki EGR?

wyciek na pewno mam na odpowietrzniku pod filtrem kabinowym od kierowcy

i jest wyciek na pewno pod pod filtrem olejowym, tam jest chyba chlodniczka olejowa?

 

 

 

auto kochane e39, ale nie zycze nikomu pieprzenia sie z ubywajacym plynem chlodniczym, pogoda ladna powinienem w garazu polerowac auto a po poludniu z kobieta za miasta jechac :P

juz mam dosc fachowcow od BMW oddalem na wymiane pompy wody i osprzetu to zalali plynem chlodniczym ale widac nikt porzadnie go nieodpowietrzyl :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak ci sie ubywa plyn chlodnicy a nie widac wyciekow to na bank poszla uszczelka pod glowica
Mam podobne zdanie,kiedyś w mojej starej E36 winowajcą była uszczelka pod głowicą i stale ubywający płyn z białym,słodkawym dymem.
Opublikowano
Miałem kiedyś olej w wyrównawczym, winna była uszczelka pod chłodniczką oleju. Między podstawą filtra oleju a blokiem. Lubi puszczać przy wymianie filtra oleju albo po prostu miałem pecha. Może wyciek działa też w drugą stronę czyli woda w silnik? Zależy między jakimi kanalikami jest ta nieszczelność?
Opublikowano

sciagnalem kolektor....

 

 

 

mam taki wyciek pod filtrem oleju

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/fb136f358aafbb76.html

 

 

oraz pod kolektorem to chyba miejsce gdzie jest uszczelka glowicy ????

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/8b715959419eb06e.html

 

 

 

gorzej bo dzwonilem wczoraj po warsztatach i nikt nie ma urzadzenia do robienia testu na co2 w ukladzie chlodzenia....:(

albo ktos ma maszyne i nie ma plyny eh....

 

 

 

mam jeszcze jedno pytanko, odnosnie przewodu podcisnienia czarno czerwony ktory idzie od trojnika do poduszek powietrznyc - mam ten przewod przerwany, chce kupic nowy tylko w ktore miejsce mam go wpiac ? zlokalizowalem trojnik pod kolektorem ale dalej gdzie idzie to nie wiem ? jezeli jest przerwa to w ukladzie podcisnienia to auto mialo mniej mocy ? bo czytalem ze to wszystko jest razem polaczone jezeli chodzi o podcisnienie turbo, egr i do poduszek silnika?

 

odpialem jeden wezyk od ukladu chlodzenia wyciekl czysciutki plyn chlodniczy...

Opublikowano

kiedys mi mechanior powiedzial tak: wezyk od poduszek odpiaty przez co auto MOZE miec zmiejszona moc. Szczerze uwazam, ze jesli to nie wplywa na parametry silnika (np wezyk podcisnienia od egru) to nie powinno wplywac na moc. Wiadomo, w dieslu nawet do 50% powietrza w dolocie na rozgrzanym silniku pochodzi ze spalin (przez instalacje egr). Jesli zawor daje sygnal otwarcia egr a to ostanie z kolei jest ciagle zamkniety (w skutek przerwania przewodu podcisnieniowego) to mozesz sie spodziewac spory braki w mocy. Ale ten do poduszek to watpie by cokolwiek z moca mial wspolnego...

Zastanawia mnie jednak ten bialy dym. Z reguly zima jak sie uruchamia auto to odparowuje woda ktora wczesniej sie skraplala na/w wydechu ale to trwa max kilka minut. Natomiast w polaczeniu z ubytkami plynu to juz nie dobra nowina. Jedno jest pewne, skads musi sie brac ten plyn do silnika, albo uszczelka albo glowica peknieta... nic mi innego nie przychodzi do glowy... jak nie mozesz wykonac testu co2 to zaplac te pare zeta wiecej i sprawdz cisnienie na tlokach...

Opublikowano

wezyk kosztuje grosze, juz nabylem tylko zebym wiedzial gdzie go wpiac... :?: :mad2:

 

co do dymu to moze turbo bo podobno mam luz na wirniku

 

teraz nie wyjezdzam z garazu bo rozebralem wszystko :P

ide w strone chlodnicy tam jest zbiornik wyrownawczy wyczytalem ze uszelki tez padaja...i musze sie jeszcze przyjrzec wezowi ktory wchodzi do bloku silnika bo tez slyszalem ze jakis krociec pada czesto....

 

z ubytkiem plynu mam problem od zakupu tj 4 lata najpierw robilem dolewki raz na rok w zime najgorzej bylo, przychodzilo lato i OK ale teraz to jest powazniejszy problem bo ubywa i ubywa...

wiec chyba z uszczelka uszkodzona pod glowica bym nie zrobil 60tys

Opublikowano

nie moze kolega zerknac sobie na realoem albo na bmwautoparts, i zobaczyc gdzie i jak maja byc podlaczone te wezyki.. dziecinnie proste :mrgreen:

w sprawie uszczelki to tak jak wczesniej napisalem: albo test co2 albo test sprezania. Jesli jednak uszczelka cala a glowica peknieta (to wcale nie musi byc golym okiem widoczne) to niestety tylko sciagnac i dac do fechmena... pod cisnieniem, czy laserowo jakos dojda do tego... i z uszkodzona uszczelka/glowica przejedziesz nawet i 100 tys. To tylko sprawa losu, podejdziesz kiedys do auta, chcesz dumnie odpalic i d...pa.

 

Jeszcze jedna uwaga: jesli to sprawa z uszczelka czy nawet z blokiem silnika to silnik bedzie gupil cisnienie i znacznie odczujesz spadek mocy. Jesli jednak pekniecie jest w glowicy (w czasie suwu pracy tloka komora spalania jest calkowicie szczelna) moze byc tak, ze moc na tym nie uczerpi... zalezy od miejsca powstawania peknieca... ja tak to widze.. mi wciskali, ze uszczelka i juz szukalem 800 na robocizne... zrobile test co2 (co prawda nie rozwiazalem jeszcze problemu) ale w zyciu nie dam sie dotknac do mojej uszczelki :cool2:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

problem rozwiazany....wyciek byl poprzez wezyk odprowadzajacy ktory idzie ( ww dol auta w nadkole?)

poprostu mechanik przy wymianie pompy wody nie odpowietrzyl ukladu chlodzenia, zapowietrzalo sie wywalalo tym wezykiem, ja dolewalem i tak w kolko....

 

natomiast bialy dym lezy po stronie turbo, luz na wirniku....

Opublikowano

wąż od poduszek idzie do trojnika, potem z trojnika do elektrozaworka, z elektrozaworka idzie do glownej magistrali, czyli nad alternatorem blisko glowicy jest rozdzialka wezyków, tam jest czwórnik, czy nawet pięciornik ;-) który idzie juz bezposrednio do pompy vaccum umiejscowionej totalnie na przedzie silnika.

 

Elektrozaworek poduszek widziałem od spodu samochodu, jak masz sciagniety kolektor ssacy, to powinienes go widzieć na bank. Ten elektrozaworek jest troche inny od tych od turbo czy EGR i jest dokladnie taki sam jak ten od sterowania klapkami w kolektorze, jeśli je masz. Jedz po wężyku od poduszek to dojdziesz do elektrozaworka.

Jesli masz nieszczelność za elektrozaworkiem, to spadku podcisnienia miec nie bedziesz, jedynie silnik bedzie twardo siedział i bedziesz czuł wszystkie wibracje od silnika.

Jesli nieszczelnosc przed elektrozaworkiem, czyli na calej magistrali podcisnieniowej, to moze byc tak, zaleznie od stopnia nieszczelnosci, ze pompa nie wydoli z wytworzeniem podcisnienia i sztanga turba nie wychyli sie maxymalnie, wiec bedziesz mial spadek mocy w dolnej partii obrotow, w górnej będzie OK, EGR nie bedzie sie otwieral tyle ile ECU chce, ale to też nie ma związku z brakiem mocy, no i pedał hamulca bedzie twardszy i tym samym efektywnosc hamowania gorsza.

 

To tak w skrócie ile tylko moglem ;)

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

odgrzeje temat moze komus sie cos przyda...ubywalo plynu chlodniczego i w koncu sie stalo :P :P :P

 

ale po kolei w ubieglym roku we wrzesniu zrobilem test na co2 i wyszlo ze to uszczelka pod glowica,,,moc byla plynu dolewalem i dalej jezdzilem w grudniu auto odmawialo posluszenstwa z powodu czujnika na listwie wtryskowej ....nie mialem zimowek wiec nie jezdzilem nim az do kwietnia oddalem do serwisu ...naprawili czujnik wymienilem jeszcze tuleje, nakupowwalem kosmetykow, HAHA nawet kupilem sobie karchera -> chcialem po zimie odswiezyc autko ...i tak pojezdzilem jeden dzien od odebrania auta z warsztatu...bo zaczelo cos dzwonic w silniku - metaliczny dzwiek az uderzalo w kolektor ssacy

 

okazalo sie ze problem na 6 cylindrze

 

glowica zdjeta uszczelka, wyciagnieta i jest popekana

 

 

wszystko bedzie zrobione po majowce, ciekawe jak silnik bedzie pracowal :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.