Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
na jakiej podstawie stwierdzil ze jest go za duzo,skoro upusicl?

Poziom oleju w tej skrzyni sprawdza sie przy okreslonej temperaturze oleju.Jaki byl stan oleju?,sprawdzales?W tej skrzyni brak 100ml oleju bedzie powodowal jej nieprawidlowa prace.

 

 

Nic nie powiedzial ze jest go za duzo .. upuscil doslownie odrobinke na palce .. po to zeby sprawdzic jego stan

mnie najbardziej zaciekawil fakt ze facet okreslil stan oleju jako - "przepalony " -

 

Mysle ze zaczne od wymiany miski olejowej .. wielu urzytkownikow wskazuje tez na konwerter... ale nie zauwazam wogole u siebie "falujacych obrotow"

 

No nie wiem .. co doradzicie ?

W poniedzialek chce auto zostawic u mechanika. dodam ze we Wroclawiu

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam,

 

Chcial bym sie dolaczyc do tematu bo podobny problem wystapil od paru dni u mnie...

Wyglada to tak :

 

Podczas jazdy na automacie, w momencie mocniejszego docisniecia gazu ( dajmy na to 2/3 mocy przy predkosci 80-100 km /h )

wywala mi zolty blad skrzyni biegow, Po wylaczeniu i ponownym uruchomieniu silnika blad znika

Kiedy dociskam gaz w trybie zmiany manualnej biegow problem nie wystepuje .. obroty silnika wchodza wysoko, skrzynia przy zmianie nie szarpie.

 

Podjechalem do Mechanika, upuscil odrobine oleju i stwierdzil ze na 95% musi byc olej bo jest "przepalony" ???

Dodam ze auto ma przelatane 180 tys rocznik koncowka 2008r.

 

 

Witam.

Mam to samo co kolega napisał wyżej, jestem po wymianie oleju, regeneracji mechatronika, wymieniłem tłoczki mechatronika, płyta separacyjna, adapter mechatronica, olej i miska ZF wszystko kupione u gorlik79 polecam :)

Po dwóch tygodniach problem wrócił i są dwa błędy 4F85 i 4F95, czy ktoś może mi powiedzieć co to za błędy?

 

Pozdrawiam

Ariel

Opublikowano

No to kolego dużo wymieniłeś ale nie wiadomo czy potrzebnie. kolega Konkobar był u mnie i jak narazie zrobiliśmy tylko sprawy programowe na kompie, teraz testuje ale już dał mi info że skrzynia pracuje lepiej.

Tak więc polecam ci dobra diagnostykę komputerową u kogoś kto się zna na tym z tego co napisałeś to mechanicznie twoja skrzynia powinna być sprawna.

Opublikowano

Witam.

Może dużo wymieniłem ale nie ma żadnego szarpania, skrzynia płynnie zmienia każdy bieg, lecz jest taki moment gdy chcę wyprzedzić, wciskam pedał gazu i skrzynia powinna zrzucić bieg ale tego nie robi, chce się rozpędzić na tym biegu i gdy jest jej ciężko, po pewnej chwili robi to i obroty wchodzą bardzo wysoko i pojawia się na wyświetlaczu błąd skrzyni. Dodam ,że nie zawsze jest tak samo, muszę zjechać na pobocze i zgasić samochód i można dalej jechać, wtedy skrzynia chodzi dziwnie tzn nie zrzuca biegów jak wcześniej. Muszę podłączyć kompa skasować dwa błędy 4F85 i 4F95 i wszystko wraca do normy, zmienia biegi bez zarzutu do momentu gdy znowu pojawi się błąd.

 

Czy ktoś spotkał się z błędami 4F85 i 4F95?

 

Pozdrawiam

Ariel

Opublikowano

To co opisujesz wygląda mi na problem software.

Czy auto ma podniesioną moc ?

Czy robiłeś kasowanie adaptacji skrzyni?

Czy wgrywałeś najnowszy soft do skrzyni ?

Opublikowano
No to kolego dużo wymieniłeś ale nie wiadomo czy potrzebnie. kolega Konkobar był u mnie i jak narazie zrobiliśmy tylko sprawy programowe na kompie, teraz testuje ale już dał mi info że skrzynia pracuje lepiej.

Tak więc polecam ci dobra diagnostykę komputerową u kogoś kto się zna na tym z tego co napisałeś to mechanicznie twoja skrzynia powinna być sprawna.

 

 

Witam ponownie,

potwierdzam ze skrzynia dziala lepiej po adaptacji. lecz problem sie nie rozwiazal

Kolega szatyn zmienil soft skrzyni na najnowszy . I to nie poprawilo sytuacji, ale za to tym razem pojawila nam sie informacja "Possible low oil level" co mialo by teraz sens

Auto ma problem z przyspieszaniem z niskich obrotow, 1100-1200 bez znaczenia czy jest to 3,4,5 bieg przy wciskaniu mocniej gazu wywala blad,

Przy przyspieszaniu tempomatem z niskiej predkosci wywala blad tepomatu

Na zimnym aucie nie zauwazam takiej zaleznosci , wiec nasuwa sie wniosek , zbyt niski poziom oleju nie chlodzi nalezycie konwertera

Dodam jescze ze w trybie Sport sprawa wyglada identycznie

 

Postawowilem wymienic caly olej na nowy , bez zabawy w dolewke. - Wizyta u mechanika we wtorek .

dam znac czy to pomoze rozwiazac problem .

Opublikowano

Witam wszystkich.

 

Mam problem ze skrzynią 6hp21 , przy spokojnym dodawaniu gazu jak i na maksa skrzynia zmienia piegi poprawnie, ale przy 3/4 wciskania pedału gazu około 3000 obr na biegu 4 przeciąga przed przerzuceniem na 5 bieg jest przeciągnięcie następnie szarpnięcie i po kilku takich akcjach wskakuje błąd.

Byłem u mechanika skasował błędy i zrobiła adaptacje nic nie pomogło. Dodam że nie ma falowania obrotów wszystko działa igła. Olej nie wymieniany , przebieg 160000, skrzynia od spodu jak nowa , auto zadbane. Nie wiem czy robić olej i mechatronik czy to nie będą wyrzucone pieniądze, czy może szukać skrzyni. Z góry dzięki za odpowiedź.

Opublikowano
Witam wszystkich.

 

Mam problem ze skrzynią 6hp21 , przy spokojnym dodawaniu gazu jak i na maksa skrzynia zmienia piegi poprawnie, ale przy 3/4 wciskania pedału gazu około 3000 obr na biegu 4 przeciąga przed przerzuceniem na 5 bieg jest przeciągnięcie następnie szarpnięcie i po kilku takich akcjach wskakuje błąd.

Byłem u mechanika skasował błędy i zrobiła adaptacje nic nie pomogło. Dodam że nie ma falowania obrotów wszystko działa igła. Olej nie wymieniany , przebieg 160000, skrzynia od spodu jak nowa , auto zadbane. Nie wiem czy robić olej i mechatronik czy to nie będą wyrzucone pieniądze, czy może szukać skrzyni. Z góry dzięki za odpowiedź.

 

 

ja mam 185 tys i auto tez igla. tak samo brak falowania obrotow, u mnie skrzynia szarpie tez. zaczekaj az wymienie olej we wtorek, dam znac czy u mnie to pomoglo i warto by zrobic to samo u Ciebie zamiast rozbebeszac wszysko.

Opublikowano
To co opisujesz wygląda mi na problem software.

Czy auto ma podniesioną moc ?

Czy robiłeś kasowanie adaptacji skrzyni?

Czy wgrywałeś najnowszy soft do skrzyni ?

 

Witam.

Auto nie ma podniesionej mocy.

Po wymianie oleju i regeneracji mechatronika była robiona adaptacja skrzyni.

Nie wgrywałem nowego softu.

 

Problem ze skrzynią zaczął się jakiś czas temu, pojawił się błąd przy wyprzedzaniu. Mechanik powiedział mi ,że mam wyciek ojeju, kupiłem 2 litry i dolałem prawie 1,5 litra. Błąd pokazywał się dalej, ale nie za każdym razem gdy wyprzedzałem. Wiec postanowiłem wymienić cały olej miskę i zrobić regeneracje mechatronika, pomogło ale tylko na 2 tyg. Teraz zastanawiam się żeby wymienić konwerter.

 

Pozdrawiam

Ariel

Opublikowano

Przede wszystkim dobra diagnostyka, z tego co mówisz to trochę po omacku naprawiasz ten problem.

Napisz jaki kod błędu łapie skrzynia.

Opublikowano
Przede wszystkim dobra diagnostyka, z tego co mówisz to trochę po omacku naprawiasz ten problem.

Napisz jaki kod błędu łapie skrzynia.

 

Witam

Błąd który się pokazuje po podłączeniu kompa to 4F85 i 4F95.

 

Pozdrawiam

Ariel

Opublikowano

Błędy mówią o problemach z sprzęgłem, a skoro wymieniłeś olej to nie powiem że jest jego ubytek. No chyba że nie było dolewki i uzupełniania na odpalonym silniku na biegu N.

W związku z tym problemem może być sprzęgło hydrokinetyczne czyli konwerter.

Opublikowano
Błędy mówią o problemach z sprzęgłem, a skoro wymieniłeś olej to nie powiem że jest jego ubytek. No chyba że nie było dolewki i uzupełniania na odpalonym silniku na biegu N.

W związku z tym problemem może być sprzęgło hydrokinetyczne czyli konwerter.

 

Witam.

Olej był wymieniony prawidłowo i był dolewany na odpalonym silniku na biegu N, był nawet sprawdzany poziom oleju po około 300 km i wszystko było OK. Lepiej kupić nowy konwerter czy regenerować? a może kupić używany? dziękuje za pomoc.

 

Pozdrawiam

Ariel

Opublikowano
Witam.

No to czekam cierpliwie czy zabieg pomoże. Powodzenia.

 

Niestety wymiana oleju z przyczyn niezaleznych mechanika przesunela sie na dzien jutrzejszy w godzinach popoludniowych :mad2:

Jescze 24h meki :duh:

Opublikowano
Witam.

No to czekam cierpliwie czy zabieg pomoże. Powodzenia.

 

Niestety wymiana oleju z przyczyn niezaleznych mechanika przesunela sie na dzien jutrzejszy w godzinach popoludniowych :mad2:

Jescze 24h meki :duh:

 

Sorry ze pisze dopiero teraz.

Olej u mnie okazal sie przyczyna problemow.

Starego oleju zeszlo 5 l. Brudny i smierdacy na maxa

Nowego oleju Weszlo 7l.

Po wymianie odrazu uderzylem w trase 1500 km.

Zero problemow!

 

Pozdro

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

Czy ktoś z was regenerował sprzęgło hydrokinetyczne ( konwerter ) ,jeśli tak to czy macie sprawdzone firmy.

 

Pozdrawiam

Ariel

  • 4 lata później...
Opublikowano
Witam wszystkich chciałem się podzielić z moim problemem. Skrzynia 6hp21 na początku było ok problem zaczą się po zmianie oleju olej i MISKA ZF po wymianie zaczęło gwizdać przy zmianie z 1 na 2 i szarpnięcie z 2na 3 też słychać ale ledwo ledwo od wymiany zrobiłem już jakieś 5tys km ostatnio dzieją się cyrki próbuje wyprzedzić gaz w podłogę a tu nic się nie dzieje ciągnie na 6 biegu prędkość około 80km. odpuściłem noga z gazu poczym druga pruba zatrybił. Kolejny raz również prędkość 80km proboje wyprzedzić gaz w podłogę zrzucil bieg zaczynam wyprzedzać po czym znowu wbił 6bieg dziś jadąc spokojnie lekko dodałem gazu wpadła skrzynia w tryb awaryjny błąd 4F85 zastanawiam się czy zawory czy tłoczki a może kompletna naprawa. Specem od skrzyń nie jestem auto moje prywatne.
Opublikowano

wszystkie objawy jakie opisujecie są typowe dla uszkodzonych/wytartych tulejek na koszach w skrzyni glownie na koszu E i B im wcześniej to zrobicie tym mniej bedzie kosztowala naprawa skrzyni! Jeżdżąc tak podcieracie sprzegla co skutkuje podniesiem temperatury pracy skrzyni a zarazem oleju i problem sie nasila co spowoduje w krótkim czasie uszkodzenie skrzyni.

Od siebie dodam ze powszechnie wiadomo ze zf użył eksperymentalnie słabego materialu (pozbawionego ołowiu) do produkcji tych tuleii a wymienia sie ja na wzmocnione z bimetalu bodjaze firmy sonnax.

Sama wymiana oleju czesto nasila problem ponieważ swiezy czysty olej wypłukuje syf a zarazem jest zadszy od starego przepracowanego oleju co sprawie ze nie jest osiagane zadane cisnienie na koszach nieznedne do zapiecia sprzęgieł... pozdrawiam Jack-Strong

Jack_Strong-
Opublikowano
Myślałem że wystarczy przejrzeć mechatronice właśnie ja rozebrałem jest tam 7 tłoczków tylko jeden wygląda jak nowy reszta jest równa nie wiem jak załączyć zdjęcie. Ale skoro problem nie tkwi w mechatronice tylko głębiej w skrzyni zastanawiam się czy nie lepiej poszukać używki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.