Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Silniki 6cyl kolego są projektowane od 91 okt. w górę - bynajmniej ja mam tak napisane u siebie przy wlewie.

 

Ogólnie do wolnossących silników o niedużym stopniu sprężania nie ma sensu lać 98 (jeśli mamy na uwadze zwiększenie jakości jazdy, mocy etc.) bo nic to nie da.

Spotkałem się jednak z opiniami, że 98 jest mniej zanieczyszczone.

 

 

Tekst z instrukcji obsługi BMW 320i,325i,330i str. 175:

 

"Silnik tego samochodu BMW jest zaprojektowany na benzynę:

Super Plus 98 oktan, W celu uzyskania wartości znamionowych

osiągów jazdy i zużycia paliwa, tankować przede wszystkim ten rodzaj benzyny"

 

Dalej jest mowa że można tankować również 91 i 95 oktan,

Instrukcje znajdziesz na forum

 

Wiem ze temat stary, ale skoro ktoś go odkopał a trafiłem na ten post to na niego odpisze.

w Irlandii jest tylko Benzyna - Diesel

Po przyjechaniu do Polski i zalaniu 98< paliwa, nie mogłem poznać samochodu, wariat.

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
330i ale N53 czyli 272 KM

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Cześć sorki że tutaj pisze pierwszy raz na forum, ma ktoś problem z obliczaniem spalania? chodzi o to że jadąc w trasie pokazuje 11,5l zanim spadnie na np 11,1 muszę zrobić trasę Warszawa - Poznań, od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem :) ale 20kkm wcześniej spalanie szybko pokazywało odpowiednie wyjeżdżając z miasta 11,5l po przejechaniu 100km było 9,8l wiecie o co tu chodzi?
Opublikowano

Długo nie resetujesz więc robi się TAKA dokładniejsza średnia z długiej jazdy, u moich rodziców w vectrze średnia nie była kasowana od jakiś nie wiem 50-60 może 70kkm :) i tam stoi bodaj na 6.0 i ani DRGNIE nawet jak na wakacje pojedziesz 1000km w jedną stronę :).

 

W ukrytym menu masz średnią z ostatnich 100km, włącz sobie i śledź co się dzieje. mi po jakiś 16-17kkm od skasowania średniej mam 10.6 i praktycznie STOI, nawet jak zrobię trasę 300km to albo stoi albo spadnie do 10.5l :)

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
no nie robiłem było resetowane ale to u mechanika jak wymieniałem klocki itd to wtedy komputer podłączony i od 39,5l spadało w dół, reset sie robi jakoś łatwo tak aby ktos tutaj na szybko wyjaśnił czy szukać tematu? dzięki z góry. Napisałem oddzielny temat "obliczanie" nie chce zaraz jakiegoś bana dostać za posty nie tu co trzeba
Opublikowano
Reset robi sie poprzez dłuższe przytrzymanie przycisku którym zmieniasz funkcje komputera. Moze warto zapoznać sie z instrukcja obsługi ? Jest w podwieszonym wątku link.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • 1 rok później...
Opublikowano
bierz 3.0 litra, w 2;5 jest problem z tlokami

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Z tymi tłokami to jakaś poważna sprawa i jest z tym nagminny problem ? Pytam ponieważ większość e90 jest w wersji 2.5 218 kunia o 3.0 ciężej choć nie ukrywam wolał bym 3.0 bo kucyków więcej no ale nie zawsze jest tak latwo :(

 

P.S Dziękuje Ci za odpowiedz kolego :D !

Opublikowano
no jak cie spotka to raczej powazna, tak 7 tysiakow mini ale nie dotyczy to wszystkich 2.5 litra i mozna z nim walczyc.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
no jak cie spotka to raczej powazna, tak 7 tysiakow mini ale nie dotyczy to wszystkich 2.5 litra i mozna z nim walczyc.

Rozumiem , dziekuje vardzo za odpowiedz :) ! Szukam w takim razie z naciskiem na 3.0 choć wiadomo jak to jest z autami używanymi może się trafi coś z małym przebiegiem w dobrym stanie z silnikiem 2.5 to też wezmę :lol:

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam wszystkich, a ja chciałbym się dowiedzieć jaka jest róznica w eksploatacji 2.5l 218km i 3.0 258km. Chodzi konkretnie o silniki przedliftowe bo w gre wchodzi LPG więc spalanie to najmniejszy problem, chodzi o koszty części 2.5 a 3.0, jak duża jest róznica w cenach.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Poważnie? A ja słyszałem własnie, że to 3.0 258km jest o wiele droższe od 2.5 218km, dlatego zaczołem skłaniać się ku 2.5 ale te tłoki nie wyglądają ciekawie ale znowu boję się tej pojemnosci 3.0 ze względu na cene częsci. Skoro twierdzisz, że koszty utrzymania są porównywalne zaczne oglądać się za 3.0
Opublikowano
Droższe może być w zakresie spalania, ale przy takim poziomie spalania 1-2 l Pb95 na 100 km w tą czy w inną stronę nie robi wrażenia. Część osprzętu może mieć inną cenę pompa wody? Jest to rodzina silników N52 więc są ze sobą bardzo zbliżone.
Opublikowano
No masz racje, nie wiem dlaczego ktoś mówił, że 3.0 jest o wiele droższy w utrzymaniu. A spalaniem się nie martwie bo planuje założyć LPG tylko nie wiem jak zniesie instalacje 3litrowy silnik bo czytałem, że 2.5 to bez większych problemów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.