Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak kupiłem 325i to byłem zachwycony. Ale z czasem już mi zaczyna brakować mocy. Oczywiście jest szybki, jest dynamiczny ale jednak ciągle mało ;-)

Poza tym odrobinę nie pasuje mi ten automat w zwykłym trybie. Zmiana biegów jest jak dla mnie zbytnio łagodzona (czytaj zamulona). W trybie sport oczywiście bajka. W manualnym też się śmiga świetnie.

 

Teraz jak silnik jest zimny to w ogóle dziwnie mi chodzi, podejrzewam właśnie cewkę bo jakby nie pracował na jednym cylindrze.

Cewki to znana bolączka w tych silnikach ale to koszt ok 150PLN więc tragedii nie ma. Wszystkie na raz raczej nie padają ;-)

 

Śruby też są znanym problemem. One nie są stalowe tylko aluminiowe (czy magnezowe jak blok silnika). I po jakimś czasie pracy niestety potrafią się urwać.

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Aaaa jeszcze spalanie - ja jeżdżąc delikatnie po mieście ale bez korków (raczej obrzeża Warszawy, można to porównać z 50% trasa 50% miasto) nie potrafię zejść poniżej 14 litrów :-( Ale to może przez tą cewkę czy cokolwiek tam szwankuje.

W trasie jeszcze nie jechałem.

Opublikowano

Czytając Wasze posty nie pozostaje mi nic innego jak zaproponować złoty środek jakim będzie w tym wypadku N52 328:)! Sądzę że to optymalny kompromis między spalaniem a osiągami. Sam coś takiego posiadam i jestem bardzo zadowolony...

 

Wiem że to wersja dedykowana na rynek USA/Kanada ale jakie to ma znaczenie:)!

Opublikowano

Żeby nie było, że odradzam 325i ;-) To jest dosyć szybki samochód, o czym świadczy chociażby przyspieszenie katalogowe ok 7 sek i V max niecałe 250km/h :-)

Ja tylko mówię, że mam niedosyt - ale podejrzewam, że miałbym i przy 328i i 330i ;-) zapewne M3 by mnie zaspokoiło haha :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam 330 w manualu. Nastepne auto jakie kupie juz na bank w automacie :-D za stary jestem na te wachlowanie biegami szczegolnie po miescie. Auto cacy. Zbiera sie pieknie. Jezdzac dluzej bmw mam odczucie ze mi malo mocy. Dopiero jak przejade sie fiesta zony to widze ze jednak mocy w bmw jest duzo. Z silnikiem zero problemow ale tez malo jezdze od kupna w lipcu zeszlego roku niecale 10kkm.

🙃🙃

Opublikowano

Ja przejechalem około 30 tysięcy 330i automat.

Jeśli chodzi o wygodę to tylko automat.

Do zabaw sie średnio nadaje bo mam wrażenie ze łatwo go zniszczyć, ale może to tylko moje wrażenie.

Silnik i skrzynia według mnie idealne do siebie dopasowane.

Przez 30 tysięcy wymieniłem pompę wody elektryczna.

Podobno są wadliwe i każdego wcześniej czy pózniej to czeka.

U mnie padła przy przebiegu około 115 tys.

Moim zdaniem silnik i skrzynia to bardzo dopracowane elementy w przeciwieństwie do reszty auta.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Posiadam 325 z 2005 roku N52,zrobione już 20 tys km,na blacie mam 101tys, na chwilę obecną poza wymianami oleju,filtrów to nic się nie dzieje, osobiście gdybym miał kupić jeszcze raz to teraz w automacie.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Polecam 330i - roznica w spalaniu minimalna, a wiecej mocy.

 

Mam 330i z 2007, przebieg 63tys (w moich rekach od roku i 20tys km) i zadnego problemu nie mam.

Srednie spalanie to ok 10,5l, ale robie glownie trasy.

Samo miasto - 15l.

Autostrada przez Niemcy, decha - srednie 14l.

 

Kolega z 330i z 2006 , przy przebiegu ok 130tys mial nastepujace problemy:

- okazjonalne 'cykanie'

- pompa wody padla przy ok 120 tys przebiegu - ale to standard

- podobno przy wiekszych przebiegach moze dochodzic do uszkodzen wtryskiwaczy i prewencyjnie lepiej lac Pb98 (bo czystsze)

- z tego co wiem to problem ze srubami dotyczyl tylko pierwszych partii z 2005r - potem sruby byly dokrecane z innym momentem

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
odświeżam

po kilku latach jeżdżenia bmw-dieslem, myśle o 2,5i 218KM

na co zwrócić uwagę przy oględzinach silnika. vanosy, valvetronic'i to dla mnie czarna magia

 

Bardzo godny wybór, chyba najlepszy z benzyniaków po 2005 roku. Też trzeba sprawdzic w jakim trybie był serwisowany, czy olej zmieniano w jakiś sensownych interwałach.

 

szukasz e90 z tym silnikiem? Warto wziąść automat moim zdaniem, bardzo dobrze pasuje do tego auta i silnika.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:shock: 325i w takim wyposazeniu i za 35k?? :shock:

🙃🙃

Opublikowano

Mam 325i w manualu od półtora roku, przy zakupie miał 107tkm, obecnie 139. Jak na razie żadnych problemów, auto było serwisowane w aso i nadal jest.

Co do spalania to najniższe jakie udało mi sie osiągnąć to 7,4l na trasie, niestety w Polsce nie moge zejść poniżej 8l (czeste wyprzedzanie maruderów :P ). Co do paliwa to tankuje tylko 98. Sprawdziłem to kiedyś mając jeszcze E46 róznica w spalaniu pomiedzy 95 a 98 to około 0,5 do 0,8l

Gdybym przy zakupie miał więcej kasy to wybrałbym 330i po lifcie. Mimo wszystko jestem zadowolony, jak na razie mocy mi wystarcza :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Roznica 0.5 0.8 mniej czy wiecej na 98 oktanow? Ja caly czas leje 95 do swojej.

🙃🙃

Opublikowano
Roznica 0.5 0.8 mniej czy wiecej na 98 oktanow? Ja caly czas leje 95 do swojej.

Mniej pali na 98, Nie wiem czy różnica w spalaniu zrekompensuje różnice w cenie, ale silniki sześciocylindrowe są konstruowane pod paliwo 98

Opublikowano
Pod paliwo 98? To ciekawe bo w USA nie ma chyba w ogóle takiego paliwa, u mnie w wersji USA pod wlewem jest informacja o znacznie niższych oktanach. Już nie pamiętam dokładnie, ale nawet rekomendowane jest niższe niż 95 chyba.
Opublikowano
Tu chyba fajny egzemplarz, jedyny mankament, że aż w Szczecinie (przynajmniej z mojego punktu widzenai kawał drogi :)

http://otomoto.pl/bmw-325-duza-navi-skora-automat-C28917923.html

Prawy bok (patrzac z tylu) czyli 3 zdjecie,jest jakis dziwny,mam wrazenie ze klapka wlewu paliwa nawet nie jest odpowiednio spasowana....

 

Tu VIN: WBAVS11090AG96923, ktoś z Szanownych Użytkowników jest w stanie pomóc?

Opublikowano

Silniki 6cyl kolego są projektowane od 91 okt. w górę - bynajmniej ja mam tak napisane u siebie przy wlewie.

 

Ogólnie do wolnossących silników o niedużym stopniu sprężania nie ma sensu lać 98 (jeśli mamy na uwadze zwiększenie jakości jazdy, mocy etc.) bo nic to nie da.

Spotkałem się jednak z opiniami, że 98 jest mniej zanieczyszczone.

Opublikowano
Silniki 6cyl kolego są projektowane od 91 okt. w górę - bynajmniej ja mam tak napisane u siebie przy wlewie.

 

Ogólnie do wolnossących silników o niedużym stopniu sprężania nie ma sensu lać 98 (jeśli mamy na uwadze zwiększenie jakości jazdy, mocy etc.) bo nic to nie da.

Spotkałem się jednak z opiniami, że 98 jest mniej zanieczyszczone.

 

 

Tekst z instrukcji obsługi BMW 320i,325i,330i str. 175:

 

"Silnik tego samochodu BMW jest zaprojektowany na benzynę:

Super Plus 98 oktan, W celu uzyskania wartości znamionowych

osiągów jazdy i zużycia paliwa, tankować przede wszystkim ten rodzaj benzyny"

 

Dalej jest mowa że można tankować również 91 i 95 oktan,

Instrukcje znajdziesz na forum

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

nie chce zakładać nowego tematu, więc podepnę się tutaj.

Znalazłem jeszcze taki model e90 325i ale 3 litrowy. podobno na 7 koni mniej od 2.5 czyli 211 a nie 218. Za to więcej momentu i od niższych obrotów. Czy ten silnik tez jest wart uwagi? Wg katalogu pali mniej od 2.5 i trochę lepiej przyspiesza. To tez jest N52?

Opublikowano
Doszukałem się jeszcze przed chwila takiej uwagi, ze po lifcie 2,5 zostały zwiększone pojemnościowo do 3.0. Czy to prawda?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.