Skocz do zawartości

Który silnik lepszy 325i (218KM) czy 330i(257KM)?


adrianCB

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Witam

Powoli szykuje się do zmiany swojej e46, oczywiście marzeniem jest e60.... ale ze względów finansowych skłaniam się bardziej do e90 325i (218KM) lub 330i(257KM).

Proszę o opinie o tych silnikach, mam kilka pytań a konkretnie:

1. Który bardziej nadaję się do LPG, naturalnie tylko opcja wtrysku EFi?

2. Czy mają coś wspólnego z tym, jaki obecnie posiadam 318i N42B20?

3. Czy również są tam vanosy?

4. Jakie są ich zalety i wady?

5. Czy ob są na łańcuchu?

6. Jak sprawdzają się automatyczne skrzynie biegów z tym silnikami?

 

Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dokładnie mam podobny problem także cieszę się z założenia tematu.

Mogę jedynie dodać pytanie - jeżeli, któryś z forumowiczów posiada 330i - czy mógłby napisać

jakiekolwiek minusy tego pojazdu ( oprócz spalania przy prędkości 250km/h ) ?

Wszędzie szukam testów tej jednostki i jak już coś znajduję to każdy zachwala.

A wiadomo Nobody's Perfect.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Powoli szykuje się do zmiany swojej e46, oczywiście marzeniem jest e60.... ale ze względów finansowych skłaniam się bardziej do e90 325i (218KM) lub 330i(257KM).

Proszę o opinie o tych silnikach, mam kilka pytań a konkretnie:

1. Który bardziej nadaję się do LPG, naturalnie tylko opcja wtrysku EFi?

2. Czy mają coś wspólnego z tym, jaki obecnie posiadam 318i N42B20?

3. Czy również są tam vanosy?

4. Jakie są ich zalety i wady?

5. Czy ob są na łańcuchu?

6. Jak sprawdzają się automatyczne skrzynie biegów z tym silnikami?

 

Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź!!

Ad1 tak tylko wtrysk pośredni ( daj znac jak bedziesz chciał coś wiecej o lpg)

Ad2 dużo nowszy silnik inny materiał inny osprzęt komputer całkowicie nieporównywalne jednostki

Ad3 Tak są vanosy i dodatkowo druga generacja valvetronic (zmienny skok zaworów)

Ad4 Elektryczna pompa wody to wg mnie bardzo duży plus

Ad5 Tak

Ad6 Jeżdze swoim 15tys km szczerze polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A czy oba te silniki mają to samo oznaczenie n52? Jak najszybciej poznać, czy wtrysk jest pośredni czy bezpośrednio już z dokumentacji auta?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Moze to Ci cos pomoze

 

325i[12] R6 2,5 l (2497 cm³), DOHC wtrysk EFi 82,00 mm × 78,80 mm 11,0:1 218 KM (160 kW) przy 5800 obr/min 250 N•m przy 2750-4250 obr/min 7,0 s 245 km/h 8,4 l / 100 km

325i[13] R6 3,0 l (2996 cm³), DOHC wtrysk bezpośredni 85,00 mm × 88,00 mm 12,0:1 211 KM (155 kW) przy 6100 obr/min 270 N•m przy 2400 obr/min 6,8 s 248 km/h 7,2 l / 100 km

328i (US)[14] R6 3,0 l (2996 cm³), DOHC wtrysk EFi 85,00 mm × 88,00 mm 10,7:1 233 KM (172 kW) przy 6500 obr/min 271 N•m przy 2750 obr/min 6,3 s 209 km/h b/d

330i[15] R6 3,0 l (2996 cm³), DOHC wtrysk EFi 85,00 mm × 88,00 mm 10,7:1 257 KM (189 kW) przy 6600 obr/min 300 N•m przy 2500-4000 obr/min 6,1 s 250 km/h 8,7 l / 100 km

330i[16] R6 3,0 l (2996 cm³), DOHC wtrysk bezpośredni 85,00 mm × 88,00 mm 12,0:1 272 KM (200 kW) przy 6700 obr/min 320 N•m przy 2750-3000 obr/min 6,1 s 250 km/h 7,2 l / 100 km

330i (US)[17] R6 3,0 l (2979 cm³), DOHC, bi-turbo wtrysk EFi 84,00 mm × 89,60 mm 10,4:1 304 KM (224 kW) przy 5800 obr/min 407 N•m przy 1400-5000 obr/min 5,4 s 209 km/h b/d

 

Osobiscie mam 2006 E90 2.5 218KM 160 tys na blacie,wady nie wiem moze bmw a zalety tez bmw hehe a powaznie, nie wiem moj ma sklonosc do tykania zaworow po dluszym staniu paru dni,wymienialem sruby od pokrywy zaworow bo jedna w lewym przednim rogu sie urwala sama i troszke cieklo,i ostatnio padla mi cewka zaplonowa na 5 garze po za tym ok .

Co do spalania w miescie to potrafi dojsc do 13l jak robisz krotkie odcinki, a ostatnio jadoc do polski na tempomacie przy 130km/h wziela 8,2.

Mysle, ze to dobry wynik. Nad gazem tez myslalem , tylko ze trzeba tlumik przerabiac , zaslepiac schowek w bagarzniku i butle od dolu podwieszac a i chcieli za to 6000zl, no i to spalanie nie jest takie tragiczne to dalem sobie spokoj.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podobnie jak kolega gnombris jestem od kilku miesięcy użytkownikiem 218konnej trójeczki tylko że,touringa z 58tys.km na liczniku. Autem zrobiłem nieco ponad 10tys. z czego wiekszość to autostrada bo 2 razy trasa BE-PL czyli odcinek 1700km x 4. Jak narazie wszystko gra i buczy jak należy. Jedyna jak do tej pory wpadka to spalenie się bezpiecznika odpowiedzialnego za centralny zamek (podobno w e90/91 każdy to przechodzi wcześniej czy później). Jestem zadowolony z zakupu bo auto jest wystarczajaco dynamiczne i dosyć oszczędne bo przy spokojnej jeździe w trasie do 120 km/h można zmieścić sie w 8,0 litrach Pb. Moja ostatnia droga z Belgii do domu i wskazania komputera odnośnie spalania na odcinku 1700km: średnie spalanie na tym odcinku 8,9l (Belgia, Holandia, Niemcy i odcinek do Szarowa po autostradzie, pozostałem 200km na wschód po "polskich drogach" :mad2: ), średnia prędkość na całym odcinku 125,3km/h.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czekamy na więcej opinii :!: Także noszę się z zamiarem kupna E91 raczej wersji 218 konnej, martwię się tylko czy będzie dostatecznie dynamiczna i elastyczna. Będzie Touring ponieważ powiększyła się rodzina :D i co do przestronności wnętrza jestem przekonany. Interesuje mnie dynamika, może ktoś z posiadaczy ma porównanie z e46 328i.

 

Pzdr,

Marcin

Po co jeździć jak można latać...BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nad gazem tez myslalem , tylko ze trzeba tlumik przerabiac , zaslepiac schowek w bagarzniku i butle od dolu podwieszac a i chcieli za to 6000zl, no i to spalanie nie jest takie tragiczne to dalem sobie spokoj.

Dlaczego trzeba tyle magicznych zabiegów robić przy montażu LPG? Nie da się normalnie wcisnąć butle zamiast koła zapasowego? A co z tym wydechem? i schowkiem w bagażniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nad gazem tez myslalem , tylko ze trzeba tlumik przerabiac , zaslepiac schowek w bagarzniku i butle od dolu podwieszac a i chcieli za to 6000zl, no i to spalanie nie jest takie tragiczne to dalem sobie spokoj.

Dlaczego trzeba tyle magicznych zabiegów robić przy montażu LPG? Nie da się normalnie wcisnąć butle zamiast koła zapasowego? A co z tym wydechem? i schowkiem w bagażniku?

W e90/91 nie ma miejsca na koło zapasowe bo wogole nie ma takiego koła. BMW wyposażało seryjnie auta w opony typu run flat więc nie ma zapasu czy dojazdówki. Schowek w podłodze bagażnika jest starsznie mały więc o ile wejdzie tam butla na gaz to bedzie ona małych rozmiarów a pakowac większa butlę w przestrzeń ładunkowa która w e90/91 jest mała uważam za bezsens.żeby wepchać coś większego to pewnie trzeba by przerabiać tłumik tak jak napisał adrianCB bo ten seryjny w 325i jest pokaźnych rozmiarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie mam za siedzeniami 65litrów fi 315x935 i kilki klientom też wstawiamy za siedzenia nawet w serii 1.

Wg mnie na siłę wstawiać pod podłogę + jakieś mega kombinacje z wydechem (wymiana na mniejszy) to porażka poza tym w wersjach USA (jak moja) po przeciwnej stronie wydechu jest jeszcze pochłaniacz par paliwa więc i jego trzeba by przenieść, a nie bardzo jest gdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Faktycznie też bym się skłaniał ku walcowi:

http://www.abart.com.pl/Galeria/BMW/320i-E90

 

W sumie chyba nawet "zdrowiej" tzn. mniej inwazyjnie założyć butlę walcową. Wiadomo efekty wizualne i przewozowe gorsze... Ale coś za coś. A różnica cenowa to prawie 100% między wsadzeniem walca a zbiornika pod auto.

Z tego co się doczytałem na stronie abart.com to instalacja np. do 325i z walcem to około 2500zł a ze zbiornikiem pod auto to około 4500zł.

Mam jeszcze pytanie czy w e90 tak samo jak w e46 nie składają się tylne siedzenia?

W sumie jeśli nie to tym bardziej walec nie będzie mi przeszkadzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie też bym się skłaniał ku walcowi:

http://www.abart.com.pl/Galeria/BMW/320i-E90

Z tego co się doczytałem na stronie abart.com to instalacja np. do 325i z walcem to około 2500zł a ze zbiornikiem pod auto to około 4500zł.

Mam jeszcze pytanie czy w e90 tak samo jak w e46 nie składają się tylne siedzenia?

 

Zależy od wersji sa ze składaniem i bez.

Coś chyba Ci sie pomyliło z cenami albo im za 2500zł sekwencja na 6 cylindrów ? U mnie w firmie z walcowym by kosztowała 4200 minimum na hanach i 2 reduktorach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W opisie dla 325i z walcem mają napisane:".... przy przebiegu xxxx roczne oszczędności wyniosą 5000zł a więc instalacja zwróci się po około pół roku......"

A w opisie dla 325i lub 330i ze zbiornikiem pod autem mają napisane: ".... przy przebiegu xxxx roczne oszczędności wyniosą 5000zł a więc instalacja zwróci się po około roku....."

Dlatego takie obstawiłem ceny. Poza tym podają rodzaj instalacji Prins VSI II. Nie wiem jaka to jest dokładnie czy na jednym czy na dwóch reduktorach.... Ale wiem, że mój gazownik za R4 wziął 2200zł a jak się pytałem o R6 (bo rozważałem też przed zakupem obecnego bmw 318 albo 320) to powiedział że dojdzie około 300-500zł....

Poza tym każdy ma swoje ceny i używa wybranych przez siebie części.... więc nie będę pisał czy ktoś ma drogo czy nie...

Ważniejsza jest dla mnie sprawa, który z tych silników jest lepszy do LPG i jest bardziej polecany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja odpowiadam do lpg kazy bedzie dobry byle nie był z bezpośrednim wtryskiem czyli N53 i N54 odpda te dwa co podajesz to N52 lub N52N zalezy od rocznika

 

Jak lpg zamontujesz u jakiegoś pedała do r6 z tego roku za 2700 na najtanszych czesciach (valtek alaska bo po tej cenie to tylko takie częsci widze) to bedziesz kolejnym który bedzie mowił gaz jest chujowy faluje mi gaśnie nie ma mocy zniszczył mi silnik twój wybór.

 

 

Pozatym jak zamiast zadzwonic i spytać ile bedzie kosztowac instalacja to wyliczasz ze przy takim przebiegu po około pół roku sie zwroci to :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich forumowiczów, bo to mój pierwszy post :)

Piszę w tym, ponieważ nie chcę zaśmiecać forum...

A jeżeli pójdziemy dalej i będziemy chcieli założyć lpg do 335i to jest to wogóle możliwe? Pytałem na forum lpg i część ludzi twierdzi, że ten silnik jest już na bezpośrednim wtrysku, a część, że nie ma problemu i da radę założyć... Pytanie jak jest naprawdę? Czy 335i jest na bezpośrednim wtrysku czy nie :?: :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja moją 330ką zrobiłem 10tysięcy km i jak na razie jedyną rzeczą która się posypała jest sonda lambda którą będę zmieniał na dniach, poza tym wszystko jak na razie działa niezawodnie przebieg to 61tysięcy, jedyny minus to spore spalanie po mieście mi wychodzi średnio 16-17l no ale coś za coś albo moc albo spalanie. ja wybrałem moc :cool2: spalanie na trasie natomiast bardzo rozsądne, w granicach 8l przy oszczędnej i 10l przy szybkiej dynamicznej jeździe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

lobo.:

Coś chyba Ci sie pomyliło z cenami albo im za 2500zł sekwencja na 6 cylindrów ? U mnie w firmie z walcowym by kosztowała 4200 minimum na hanach i 2 reduktorach.

 

4200zł to straszne pieniądze.... U mojego gazownika.... kumpel zakłada u niego do jeepa granda 4,7 V8 instalację gazową taką jak opisujesz: "na hanach z dwoma reduktorami..." za 2900zł, po małej promocji, że to klient polecony przeze mnie!!! Ze zbiornikiem w kole i wlewem obok wlewu paliwa!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W poniedziałek/wtorek znajomy będzie miał wszystko założone to napiszę dokładnie co jest włożone. Gazownik jest w Łodzi. Ale widziałem już auto robione w NAGAZIE Stefanowskim w Łodzi za 4000zł i byłem w szoku go było na identycznych częściach jak u tego gazownika za 2200zł.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze

odświeżam

po kilku latach jeżdżenia bmw-dieslem, myśle o 2,5i 218KM

na co zwrócić uwagę przy oględzinach silnika. vanosy, valvetronic'i to dla mnie czarna magia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś pisał wcześniej o urwanej śrubie pokrywy zaworów. Dziwna sprawa, bo u mnie to samo było. Mam 325i a automacie 2005r 166kkm i ostatnio padła mi cewka cyl. nr 3. podobnie z resztą jak koledze wyżej. Przy jej wymianie, znalazłem tę samą śrubę urwaną. Przednia lewa. Trzeba było nawiercać, nagwintować i wkręcić coś nowego. Dziwna sprawa, może to jakaś bolączka tego motoru.

Z tym silnikiem jest tak, że ważny jest stan/jakość oleju. Miewałem czasami problemy z zacinającym się wałkiem vanosa. Niby to przez olej, bo po wymianie był spokój na kilka m-cy. Podobno te roczniki mają jakąś przypadłość w oprogramowaniu silnika i dlatego mogą czasem jakieś klocki wyskakiwać z błędami vanosa.

Co do spalania paliwa - różnie, zależy od nastroju kierowcy, ale coś jak 8-13 l/100km.

Pytanie było który silnik lepszy, czy 2,5 czy 3.0 jakbym miał drugi raz kupywać to chyba bym wziął 330i. Technicznie motory prawie takie same, a że dla mnie auto tylko z automatem, więc myślę, że komfortowo lepiej byłoby w 330iA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.